Gdzie leży problem?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Gdzie leży problem?
Cześć Wszystkim,
Mam pewien problem ze swoją Astrą V 1.4 turbo 125 KM (pierwsza rejestracja koniec października 2017). Możliwe, że to wróżenie z fusów ale może ktoś już miał podobny problem lub potrafi przynajmniej mniej więcej powiedzieć co jej dolega. Postaram się to opisać w miarę żebyście zrozumieli o co mi chodzi. Samochód jest w moim posiadaniu od połowy 2019 roku.
Bywa że ciężko zaczynają wchodzić biegi 1-2. Jak czuje, że zaczyna ciężko iść to po wciśnięciu sprzęgła pedał potrafi zostać w dolnej pozycji (nie wpada do środka), jak go puknę nogą to odbija i przez jakiś czas (mniejszy lub większy) jest ok. Biegi może nie wskakują tak płynnie jak powinny ale jest w miarę dobrze. Po pewnym czasie problem nawraca, znowu biegi zaczynają ciężej wchodzić, pedał zostaje, puknę to odbija jest dobrze itd. Kiedyś zdarzało się to tylko na biegach 1-2, teraz potrafi nawet podczas jazdy przy zmianie biegów 4-6. Zdarza się, że 1 lub wsteczny muszę praktycznie na siłę wrzucać by po chwili bieg wchodził w miarę płynnie. żadnych innych objawów nie zauważyłem
Problem pojawił się w zeszłym roku ale był mniej intensywny niż teraz. Wymieniony został wysprzęglik (był uszkodzony i myśleliśmy, że to jest ptzyczyną) przy pedale oraz olej w skrzyni i przez chwile wszystko chodziło jak w nowym samochodzie ale tylko przez chwile nie wiem ile to mogło być kilometrów ok 1 tyś. Samochód miał wtedy ok 80 k przebiegu, teraz ma ok 94.
Powyższe problemy występują tylko na wiosnę, lato i wczesną jesień. Generalnie jak jest ciepło na dworze. Jak jest chłodniej czy w zimę biegi wchodzą w miarę płynnie, a problem z zawieszającym się pedałem sprzęgła nie występuje. Nie wiem od czego to zależy
Po wymianie wysprzęglika byłem u mechanika ale mówi jeździć obserwować bo jak dobierze się do skrzyni i sprzęgła to może to kosztować worek pieniędzy. Może i logiczne tylko w tym roku problem już występuje znacznie częściej i po prostu zaczyna mnie irytować. Zastanawiam się żeby jednak wstawić auto na warsztat żeby zaraz jeszcze więcej problemów z tego nie było. Pytanie co to może być i jaki może być koszt naprawy?
Mam pewien problem ze swoją Astrą V 1.4 turbo 125 KM (pierwsza rejestracja koniec października 2017). Możliwe, że to wróżenie z fusów ale może ktoś już miał podobny problem lub potrafi przynajmniej mniej więcej powiedzieć co jej dolega. Postaram się to opisać w miarę żebyście zrozumieli o co mi chodzi. Samochód jest w moim posiadaniu od połowy 2019 roku.
Bywa że ciężko zaczynają wchodzić biegi 1-2. Jak czuje, że zaczyna ciężko iść to po wciśnięciu sprzęgła pedał potrafi zostać w dolnej pozycji (nie wpada do środka), jak go puknę nogą to odbija i przez jakiś czas (mniejszy lub większy) jest ok. Biegi może nie wskakują tak płynnie jak powinny ale jest w miarę dobrze. Po pewnym czasie problem nawraca, znowu biegi zaczynają ciężej wchodzić, pedał zostaje, puknę to odbija jest dobrze itd. Kiedyś zdarzało się to tylko na biegach 1-2, teraz potrafi nawet podczas jazdy przy zmianie biegów 4-6. Zdarza się, że 1 lub wsteczny muszę praktycznie na siłę wrzucać by po chwili bieg wchodził w miarę płynnie. żadnych innych objawów nie zauważyłem
Problem pojawił się w zeszłym roku ale był mniej intensywny niż teraz. Wymieniony został wysprzęglik (był uszkodzony i myśleliśmy, że to jest ptzyczyną) przy pedale oraz olej w skrzyni i przez chwile wszystko chodziło jak w nowym samochodzie ale tylko przez chwile nie wiem ile to mogło być kilometrów ok 1 tyś. Samochód miał wtedy ok 80 k przebiegu, teraz ma ok 94.
Powyższe problemy występują tylko na wiosnę, lato i wczesną jesień. Generalnie jak jest ciepło na dworze. Jak jest chłodniej czy w zimę biegi wchodzą w miarę płynnie, a problem z zawieszającym się pedałem sprzęgła nie występuje. Nie wiem od czego to zależy
Po wymianie wysprzęglika byłem u mechanika ale mówi jeździć obserwować bo jak dobierze się do skrzyni i sprzęgła to może to kosztować worek pieniędzy. Może i logiczne tylko w tym roku problem już występuje znacznie częściej i po prostu zaczyna mnie irytować. Zastanawiam się żeby jednak wstawić auto na warsztat żeby zaraz jeszcze więcej problemów z tego nie było. Pytanie co to może być i jaki może być koszt naprawy?
-
- Posty: 968
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 65 times
Re: Gdzie leży problem?
Jak wymieniłeś wysprzęglik, to została Ci pompka sprzęgła w tym układzie. Z powodu źle działającego sprzęgła po co skrzynię ruszać.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Pomieszałem nazwy. Wymieniałem pompkę pod pedałem bo była uszkodzona. Po jej naprawie przez jakiś czas chodziło ok ale problem szybko wrócił, a w tym sezonie już się mocno nasilił i jest upierdliwy.
Poszukałem trochę na forum, identycznego przypadku nie znalazłem ale prawdopodobnie wysprzeglik padł.
Jeże chodzi o skrzynię biegów to z objawów jakie mówiłem mechaniki nie wykluczał że mogło coś w skrzyni się wysypać ale też raczej obstawia wysprzeglik lub pompę sprzęgła. Musi zobaczyć
W sierpniu wyjazd na wakacje 1600 km w jedną stronę. Przemyślałem temat i jednak wolałbym nie stanąć gdzieś na trasie z załadowanym autem i dwójką dzieci. Jestem juz umówiony w warsztacie na diagnozę. Sprawdzą i mam nadzieję że wyeliminują problem
Poszukałem trochę na forum, identycznego przypadku nie znalazłem ale prawdopodobnie wysprzeglik padł.
Jeże chodzi o skrzynię biegów to z objawów jakie mówiłem mechaniki nie wykluczał że mogło coś w skrzyni się wysypać ale też raczej obstawia wysprzeglik lub pompę sprzęgła. Musi zobaczyć
W sierpniu wyjazd na wakacje 1600 km w jedną stronę. Przemyślałem temat i jednak wolałbym nie stanąć gdzieś na trasie z załadowanym autem i dwójką dzieci. Jestem juz umówiony w warsztacie na diagnozę. Sprawdzą i mam nadzieję że wyeliminują problem

- PaGo
- Posty: 5742
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 138 times
Re: Gdzie leży problem?
W aso robili próbę ciśnieniową układu hamulcowego.
Dla mnie objawy wskazują na wysprzęglik,a skoro nie byl wymieniany to prawie pewne.
Uwaga:cos mi sie kolacze,ze nowy typ wysprzęglika wymagał przewodow o innej średnicy .
Spytaj w aso czy auto podlegałoby akcji specjalnej.
Dla mnie objawy wskazują na wysprzęglik,a skoro nie byl wymieniany to prawie pewne.
Uwaga:cos mi sie kolacze,ze nowy typ wysprzęglika wymagał przewodow o innej średnicy .
Spytaj w aso czy auto podlegałoby akcji specjalnej.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Jutro będę próbował w ASO. Zapytać nie zaszkodzi a może parę złotych zostanie w kieszeni. Jak nie to zrobię prywatnie. Nie ma wyjścia
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Dzięki za odpowiedzi.
Oczywiście mój samochód nie łapie się na żadne polityki specjalne czy akcje serwisowe. Aso proponuje wykonanie testu za 390 zł. Jak coś wyjdzie to wyślą do opla zapytanie o możliwość nieodpłatnej naprawy. Nie dają gwarancji, że odpowiedź będzie pozytywna.
Nie wiem czy iść w ten temat i czekać na odpowiedź z opla czy wykonać naprawę prywatnie. Co byście radzili?
Oczywiście mój samochód nie łapie się na żadne polityki specjalne czy akcje serwisowe. Aso proponuje wykonanie testu za 390 zł. Jak coś wyjdzie to wyślą do opla zapytanie o możliwość nieodpłatnej naprawy. Nie dają gwarancji, że odpowiedź będzie pozytywna.
Nie wiem czy iść w ten temat i czekać na odpowiedź z opla czy wykonać naprawę prywatnie. Co byście radzili?
-
- Posty: 244
- Rejestracja: 21 paź 2016, 14:18
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 turbo 125KM B14XFL
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bytów
- Województwo: pomorskie
- Been thanked: 17 times
Re: Gdzie leży problem?
W moim przypadku mam najbliższe ASO w odległości 70 km.
Jak mam tam jeździć po kilka razy, a oni palą głupa, że nie widzą problemu.
Wolałem zamknąć temat w warsztacie na miejscu.
Całkowity koszt 1800 zł z oryginalnym wysprzęglikiem i geometrią auta.
Zrób jak uważasz.
Jak mam tam jeździć po kilka razy, a oni palą głupa, że nie widzą problemu.
Wolałem zamknąć temat w warsztacie na miejscu.
Całkowity koszt 1800 zł z oryginalnym wysprzęglikiem i geometrią auta.
Zrób jak uważasz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Ja mam 22-25 km. Tylko zanim diagnostyka, zanim odpowiedź z opla, naprawa itd. masa czasu jeszcze minie a w przyszłym tygodniu mam akurat czas żeby postawić auto na warsztat. Tylko ASO pewnie tak szybko nie ogarnie tematu.
Generalnie jestem umówiony w swoim warsztacie na przyszły poniedziałek ale chciałem jeszcze zrobić rozeznanie w ASO. Z jednego przynajmniej dostałem odpowiedź że po teście zwrócą się do opla ale nie gwarantują że będzie za darmo a drugie ASO w ogóle nie podejmuje tematu
za to odpisali co może być przyczyną. Chociaż to w sumie już ustaliliśmy
"Opis usterki wskazuje na wysprzęglik centralny wraz z innym elementami ,ale zapraszamy na diagnostykę komputerową w celu wykonania testu pompy ABS (jest ona powiązana z układem) " - tu cena diagnostyki ponad 400 zl
Generalnie jestem umówiony w swoim warsztacie na przyszły poniedziałek ale chciałem jeszcze zrobić rozeznanie w ASO. Z jednego przynajmniej dostałem odpowiedź że po teście zwrócą się do opla ale nie gwarantują że będzie za darmo a drugie ASO w ogóle nie podejmuje tematu

"Opis usterki wskazuje na wysprzęglik centralny wraz z innym elementami ,ale zapraszamy na diagnostykę komputerową w celu wykonania testu pompy ABS (jest ona powiązana z układem) " - tu cena diagnostyki ponad 400 zl
- PaGo
- Posty: 5742
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 138 times
Re: Gdzie leży problem?
,,Wysprzeglik z innymi elementami."..sugeruje to wymiane na nowy typ wysprzeglika i calej reszty zwiazanej z jego dzialaniem .
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Też tak to rozumiem. Będę musiał w warsztacie im powiedzieć żeby tego starego typu nie zakładali. Mam nadzieję że ogarną
-
- Posty: 968
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 65 times
Re: Gdzie leży problem?
PaGo pisze:sugeruje to wymiane na nowy typ wysprzeglika i calej reszty zwiazanej z jego dzialaniem .
Jest też nowy chyba gdzieś od 2018 nowy typ trójnika:
- Załączniki
-
- Fajka wysprzęglika.png (50.87 KiB) Przejrzano 6633 razy
- Vraneg
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 mar 2023, 11:01
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy
- Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 8 times
Re: Gdzie leży problem?
U mnie wymieniali wysprzęglik na gwarancji jeszcze mimo, że test bez zastrzeżeń przeszedł przegląd wcześniej.
- PaGo
- Posty: 5742
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 138 times
Re: Gdzie leży problem?
U mnie w jednej wpadł pedał,a drugą sprawdzili na przeglądzie:obie zrobione w ramach ,,polityki specjalnej".
Ale nie wiem co dokladnie wymienili,bo ,,zestaw naprawczy wysprzeglika".
Ale nie wiem co dokladnie wymienili,bo ,,zestaw naprawczy wysprzeglika".
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 21:36
- Posiadane auto: Astra V hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Gdzie leży problem?
Dostałem odpowiedź bezpośrednio z opla że mój samochód nie kwalifikuje się na żadne wsparcie czy akcje. Jak chce to mogę zrobić diagnostykę w ASO i po diagnozie podejmą decyzję o przyznaniu wsparcia.
- PaGo
- Posty: 5742
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 138 times
Re: Gdzie leży problem?
Chyba bym zrobił.albo strata 4 paczek,albo zysk ok.1400pln.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 mar 2025, 06:04
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 T 125 km benzyna
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: Gdzie leży problem?
Czy ktoś wie na jaki konkretnie wymieniają ? Jaki jest numer tego zmodyfikowanego wysprzęglika z zestawem naprawczym ? U mnie w ASO krzyknęli 2 tys za zestaw wysprzęglika plus 1500zl za wymianę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości