Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 19:59
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM AT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Ostatnio wyczuwam ewidentne dławienie przy rozpędzaniu w zakresie 40-60 km/h. W czasie normalnej jazdy nic takiego nie występuje. Jakieś pomysły? Przebieg 140k, żadnych dotychczasowych problemów z silnikiem.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 19:59
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM AT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Dzisiaj zauwazyłem, że wtedy przeważnie nastepuje zmiana biegu - ok. tych 2000. Świecie wymieniane 03.2020 przy 70 tys. Teraz 135 tys. Olej w skrzyni wymieniony statycznie 03.2021 przy 85k.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 19:59
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM AT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Wymienione świece i olej. Nie widzę różnicy. Zauważyłem za to, że chyba dość późno i bardziej wyraźnie niż poprzednio włącza się turbina. Kiedyś czułem od początku, teraz od ok. 2800 obr./min.
- 2marekm
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2018, 17:49
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Słupsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Niedawno też tak miałem. Jechałem do szpitala na umówiona wizytę i obawiałem się, że pod lekką górkę nie dojadę. Przycisnąłem gaz do oporu, wtedy nabrał prędkości do 90 km/godz. Po zwolnieniu dalej zachowywał się nienormalnie. Po powrocie z wizyty i uruchomieniu auta, problem zniknął. Przypuszczam, że coś się w kompie zawiesiło, a po wyłączeniu i włączeniu komputer się zresetował.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 19:59
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM AT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Po kilki tygodniach widzę, że to chyba jednak turbo. Czuć wyraźne przyspieszenie samochodu dopiero od ok 2800 obrotów, poniżej lekko dławi. Miał ktoś podobny problem?
-
Online
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2025, 18:29
- Posiadane auto: Opel Astra K HB, Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem Astry (podobny rocznik, silnik, przebieg) i również zauważyłem podobny objaw. Czy udało się zdiagnozować przyczynę? Dodam, że zauważyłem to na drugi dzień po wymianie oleju silnikowego (ale to chyba raczej nie powinno mieć bezposredniego wpływu).
- Gral48
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
- Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
- Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: RUMIA
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 25 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Sprawdź czy nie masz ustawionego ograniczenia prędkości.
Ja po wymianie oleju w serwisie nie mogłem dojechać do domu, okazało się ( że prawdopodobnie po rezetowaniu międyokresowego zużycia oleju) że mam ograniczona prędkość do 40 km/h
Ja po wymianie oleju w serwisie nie mogłem dojechać do domu, okazało się ( że prawdopodobnie po rezetowaniu międyokresowego zużycia oleju) że mam ograniczona prędkość do 40 km/h
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 43 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Ograniczenie nie działa po ponownym uruchomieniu silnika. Trzeba je aktywować. Przynajmniej tak jest u mnie.
-
Online
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2025, 18:29
- Posiadane auto: Opel Astra K HB, Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Może się okazać, że jednak w moim przypadku wymiana (nie tyle oleju ale filtra powietrza!) może mieć jednak znaczenie. Sprawdziłem błędy w OPL Monitor i pokazuje błąd P0172-00 :kalibracja stanu mieszanki bogatej w układzie regulacji mieszanki paliwa. Googlując na temat tego błędu trafiłem na taką informację:
"Kod P0172 wskazuje, że w spalinach opuszczających komorę spalania wykryto zbyt dużą ilość benzyny. ECU wykorzystuje szereg przyrządów, takich jak czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), czujniki tlenu i ciśnienie bezwzględne w kolektorze (MAP) do monitorowania stosunku powietrza do paliwa w silniku. (....) ECU ma możliwość niewielkiej regulacji stosunku powietrza do paliwa, jeśli jest on bogaty. Jednakże, jeśli margines kompensacji jest zbyt duży, to prawdopodobnie zostanie ustawiony kod P0172. Termin „bogaty” w tym przypadku oznacza, że w stosunku powietrza do paliwa w silniku jest za dużo benzyny i za mało tlenu."
Idąc dalej ,jeden z forumowiczów również opisywał problem błędu P0172 -w jego przypadku dotyczyło to silnika 1.0 T i nierównej pracy silnika - ale co ciekawe ,u niego błąd i usterka zniknęły po założeniu ponownie starego filtra powietrza!
Może więc nowy filtr jest "zbyt szczelny" i nie przepuszcza wymaganej ilości powietrza !? Sprawdzę to i dam znać czy to jest dobry trop.
"Kod P0172 wskazuje, że w spalinach opuszczających komorę spalania wykryto zbyt dużą ilość benzyny. ECU wykorzystuje szereg przyrządów, takich jak czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), czujniki tlenu i ciśnienie bezwzględne w kolektorze (MAP) do monitorowania stosunku powietrza do paliwa w silniku. (....) ECU ma możliwość niewielkiej regulacji stosunku powietrza do paliwa, jeśli jest on bogaty. Jednakże, jeśli margines kompensacji jest zbyt duży, to prawdopodobnie zostanie ustawiony kod P0172. Termin „bogaty” w tym przypadku oznacza, że w stosunku powietrza do paliwa w silniku jest za dużo benzyny i za mało tlenu."
Idąc dalej ,jeden z forumowiczów również opisywał problem błędu P0172 -w jego przypadku dotyczyło to silnika 1.0 T i nierównej pracy silnika - ale co ciekawe ,u niego błąd i usterka zniknęły po założeniu ponownie starego filtra powietrza!
Może więc nowy filtr jest "zbyt szczelny" i nie przepuszcza wymaganej ilości powietrza !? Sprawdzę to i dam znać czy to jest dobry trop.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2024, 17:28
- Posiadane auto: Peugeot 308 SW T7
- Silnik: 1.6 HDI
- Rocznik auta: 2009
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 3 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
No patrz...
A w instrukcji obsługi do pojazdu piszą, że po wyłączeniu zapłonu ogranicznik się wyłącza.
A w instrukcji obsługi do pojazdu piszą, że po wyłączeniu zapłonu ogranicznik się wyłącza.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 62 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Naprawdę? Instrukcja: Dezaktywacja- po naciśnięciu (wyłącznika) ogranicznik zostaje dezaktywowany i pojazd porusza się bez ograniczenia prędkości. Na wyświetlaczu zapisane ograniczenie pokaże się w nawiasach. Ponadto pojawia się odpowiedni komunikat. Ograniczenie prędkości jazdy jest nieaktywne, ale nie jest wyłączone. Ostatnia zapisana prędkość zostanie zachowana w pamięci, aby umożliwić wznowienie jazdy ze stałą prędkością w późniejszym czasie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2024, 17:28
- Posiadane auto: Peugeot 308 SW T7
- Silnik: 1.6 HDI
- Rocznik auta: 2009
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 3 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Naprawdę.
Instrukcja, str 206:
Wyłączenie zapłonu również powoduje wyłączenie ogranicznika prędkości, ale nastawiona prędkość zostaje zapamiętana do następnego włączenia ogranicznika.
Instrukcja, str 206:
Wyłączenie zapłonu również powoduje wyłączenie ogranicznika prędkości, ale nastawiona prędkość zostaje zapamiętana do następnego włączenia ogranicznika.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 62 times
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
Zwracam honor, u mnie w ostatnim zdaniu opisu na następnej stronie jest to napisane.
- Załączniki
-
- 20250107_234457.jpg (54.67 KiB) Przejrzano 212 razy
-
Online
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2025, 18:29
- Posiadane auto: Opel Astra K HB, Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Dławienie przy rozpędzaniu 40-60 km/h
No i jednak winowajcą okazał się żle założony przez pseudo-mechanika filtr powietrza ( też nie sądziłem , że można w ogóle żle włożyć filtr ale jednak można) Po poprawnym montażu filtra auto odzyskało wigor, przyspiesza jak należy, spalanie wróciło do normy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Hapsburg i 14 gości