Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: marcingoleniow » 15 maja 2023, 09:45

Ostatnio co około 150 km pojawia się kontrolka check engine. Po kilku ponownych uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i za jakiś czas ponownie się zapala. Check zapala się zawsze w specyficznycznych warunkach. Na trasie po przejechaniu około 50 km.
Z problemem zwróciłem się do warsztatu specjalizującym się w naprawie elektroniki samochodowej. Mechanik stwierdził błąd wskazujący na problemy z zaworem sterującym ciśnieniem oleju w silniku. Przy zaworze jest czujnik, który generuje błąd.
Na początek przeczyścił kostki i podoginał piny aby wyeliminować najprostsze rozwiązanie. Jeżeli błąd ponownie się pojawi ma zamienić miejscami zawory - są 2 takie same i zobaczyć czy zmiana miejsca zaworu przeniesie również zmianę lokalizacji błędu. Jeżeli tak się stanie to będziemy mieć winnego.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy?

To chyba ten zawór z linku
https://doopla.pl/pl/p/Zawor-regulacji- ... OVEALw_wcB
Ostatnio zmieniony 16 cze 2023, 16:41 przez marcingoleniow, łącznie zmieniany 2 razy.

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju

Postautor: SACZI » 15 maja 2023, 20:07

Pierwszy taki przypadek tutaj.
Taka uwaga ode mnie, jak pojawi się błąd ponownie, poproś warsztat o fizyczny pomiar ciśnienia oleju.
Czujniki mają to do siebie, że mogą wskazywać błędne wartości.
Poza tym, warto sprawdzić fizyczne parametry ciśnienia oleju, bo jego zbyt niska wartość równa się w skrajnej sytuacji zatarciu silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju

Postautor: komisarzryba » 15 maja 2023, 20:39

Nie pierwszy. U mnie też wystąpił taki błąd. Gdzieś o tym pisałem. A aso powiedzieli, że to właśnie ten czujnik, ale zasugerowali najpierw wymianę oleju, co też zrobiłem. Błąd ponownie się nie pokazał, bo jakiś miesiąc później sprzedałem astre. Poinformowałem oczywiście nabywcę o sprawie.
béton brut

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: RE: Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju

Postautor: marcingoleniow » 15 maja 2023, 22:26

komisarzryba pisze:Nie pierwszy. U mnie też wystąpił taki błąd. Gdzieś o tym pisałem. A aso powiedzieli, że to właśnie ten czujnik, ale zasugerowali najpierw wymianę oleju, co też zrobiłem. Błąd ponownie się nie pokazał, bo jakiś miesiąc później sprzedałem astre. Poinformowałem oczywiście nabywcę o sprawie.
Pamiętasz może w jakich warunkach pojawiał się błąd. Czy może było to właśnie na trasie przy dobrze rozgrzanym silniku i oleju ?

Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: komisarzryba » 16 maja 2023, 05:59

Błąd pojawił się na rozgrzanym silniku po mocniejszym dodaniu gazu, jeśli dobrze pamiętam. Jechałem po mieście.
béton brut

bartec
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 16 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: bartec » 19 maja 2023, 15:51

U mnie check się nie pojawił, tylko komunikaty "pojazd wkrótce" i "ograniczona moc silnika". Po sprawdzeniu błędów (2km dalej) okazało się, że problem z zaworem ciśnienia oleju. Opiłki w oleju i misce olejowej - silnik przytarty.

Silnik rozgrzany, jechałem przez jakąś małą miejscowość 50km/h bez przyspieszania.

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: rafalwr » 21 maja 2023, 09:38

A nie można tego zaworu programowo zamknąć i zablokować regulację tak aby silnik pracował zawsze na najwyższym ciśnieniu ?

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: SACZI » 21 maja 2023, 11:03

Nie można!
W naszych silnikach jest pompa coleju o regulowanym wydatku, która w zależności od obciążenia, reguluje sobie ciśnienie oleju.
I tak, bieg jałowy - 2 bary, lekka jazda z obrotami do 3500 - max 3 bary, mocne wciśnięcie gazu i obroty >3500 - 5 bar.
Problemem mogą być spadku ciśnienia na obrotach biegu jałowego, ale ja tego na aplikacji nie zaobserwowałem.
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... wego.2427/
Obrazek

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: rafalwr » 21 maja 2023, 11:43

Domyślam się, że zmienne ciśnienie oleju to jest wymysł ekologów. Mniejsze ciśnienie = mniejsze obciążenie silnika = mniejsze spalanie = mniej spalin, podobnie jak system start/stop. Ale dlaczego pompa nie mogłaby pracować cały czas na ciśnieniu 5 barów.

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: SACZI » 21 maja 2023, 14:09

Kurwa, co Wy macie z tymi wymysłami ekologów?
Tak Wam źle z tym, że spalinami z dzisiejszych benzyn/diesli bez mała można oddychać?
Lepiej było, jak komunikacja miejska ciągnęła za sobą chmury dymu nasyconego sadzą ? - DPF wymysł ekologów?
Lepiej było z czteroetylkiem ołowiu w Pb? - wymysł ekologów?
Lepiej było, jak za samochodem ciągnął się odór paliwa? pochłaniacze par to wymysł ekologów?
Lepiej było, jak silnkiżłopały olej, w którym pełno było toksycznego Cynku, Fosforu i Siarki - wymysł ekologów?


Wracając do tematu, ciśnienie oleju musi być odpowiednie dla wytworzenia się klina olejowego, który powstaje w węzłach.
Druga sprawa, jak ciśnienie będzie zbyt wysokie/niskie, wtedy w rygorze tarcia mieszanego lub suchego, nie zapracują prawidłowo modyfikatora tarcia zawarte w oleju.
Poza tym zbyt wysokie ciśnienie oleju w magistrali to straty mechaniczne, ale o tym raczej nie ma co wspominać, bo to przecież wymysł ekologów ...
Niekorzystne jest zarówno zbyt wysokie ciśnienie, jak i zbyt niskie.
Obrazek

Inferno
VIP
Posty: 1885
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: Inferno » 21 maja 2023, 15:45

SACZI pisze:Kurwa, co Wy macie z tymi wymysłami ekologów?
Tak Wam źle z tym, że spalinami z dzisiejszych benzyn/diesli bez mała można oddychać?
Lepiej było, jak komunikacja miejska ciągnęła za sobą chmury dymu nasyconego sadzą ? - DPF wymysł ekologów?
Lepiej było z czteroetylkiem ołowiu w Pb? - wymysł ekologów?
Lepiej było, jak za samochodem ciągnął się odór paliwa? pochłaniacze par to wymysł ekologów?

To prawda. Bzdurą jest tylko walka z zupełnie nieszkodliwym CO2.

Added in 1 minute 30 seconds:
rafalwr pisze:Domyślam się, że zmienne ciśnienie oleju to jest wymysł ekologów. Mniejsze ciśnienie = mniejsze obciążenie silnika = mniejsze spalanie

Nie chcesz mniejszego spalania?

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: rafalwr » 21 maja 2023, 17:24

Na szczęście na razie to nie mój problem ale wolałbym mieć większe spalanie ewentualnie w razie czego wymienić pompę oleju gdyby nie wytrzymała ciągłej pracy w takich warunkach niż mieć zatarty silnik.

Inferno
VIP
Posty: 1885
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: Inferno » 21 maja 2023, 19:30

rafalwr pisze:Na szczęście na razie to nie mój problem ale wolałbym mieć większe spalanie ewentualnie w razie czego wymienić pompę oleju gdyby nie wytrzymała ciągłej pracy w takich warunkach niż mieć zatarty silnik.

Ten zawór kosztuje, zgodnie z linkiem, 205 zł. Chyba opłaca się go wymienić.

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: SACZI » 22 maja 2023, 14:19

Najpierw trzeba poznać mechanizm generowania błędu, a dopiero potem wymieniać pół samochodu.
Mnie temat zaciekawił i będę go drążył.
Jak coś się dowiem, to tutaj napiszę.

Added in 14 minutes 47 seconds:
OK, info z pierwszej ręki, czyli od doradcy ASO, z którym chodziłem do technikum.
Kojarzy tylko 1 przypadek wymiany kompletnej pompy oleju, ale nie w 1.4T i kilka przypadków wymiany przedmiotowego zaworu.
Długotrwała jazda z błędem może skutkować "przytarciem panewek".

Można prewencyjnie wymieniać chociaż nie udało mi się potwierdzić mechanizmu awarii.
Koszt jest chyba akceptowalny....
Obrazek

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: marcingoleniow » 24 maja 2023, 11:06

Zastanawiam się czy dobry olej zalał mi serwis (były serwis Opla)....Mobil Super 3000 0W20. Może problem wynika z nieodpowiedniego oleju.
Od wizyty u innego mechanika (specjalizacja w elektronice samochodowej) trasy 2 razy po 100 km i bez błędu. Oczyścił kostki i po dociskał połączenia. Mam na razie jeździć i obserwować.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: kobe24la » 24 maja 2023, 11:26

Tak czy tak, najlepiej jest podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju. Możesz mieć za niskie, a czujnik ci tego nie pokaże. Skończy się tym, że przytrzesz panewki albo coś innego. Nie sądzę aby przyczyną był tutaj olej.

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: SACZI » 24 maja 2023, 13:15

Na pewno to nie od oleju.
1.4t nawet jak nie jest zalecany 0w20, będzie poprawnie pracował na nim bez szkody dla silnika.
Problemem jest poznanie mechanizmu błędu, weryfikacji czujnika/pompy i odpowiednio wczesna reakcja.
Obrazek

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju

Postautor: marcingoleniow » 06 cze 2023, 19:40

Aktualizacja: Dzisiaj byłem u mechanika na zamianie miejscami i czyszczeniu zaworów ciśnienia. Zobaczymy czy błąd się przeniósł wraz ze zmianą lokalizacji zaworu. Check się zapalił wiec mam nadzieje, że wkrótce dam znać czy to uszkodzony zawór.
Aktualizacja: Wczoraj po ostrzejszej jeździe check się zapalił. Dzisiaj rano odczyt błędu i jest przeniesienie błędu wraz ze zmianą lokalizacji zaworu. Diagnoza: zawór i wymiana.

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu

Postautor: marcingoleniow » 16 cze 2023, 16:38

Musze trochę naprostować to o czym tutaj pisałem. Usterkę udało się usunąć. Wadliwy okazał się NIE zawór ciśnienia oleju, który jest jeden i to nie o niego chodziło tylko jeden z dwóch nastawników faz rozrządu. To te nastawniki mechanik zamieniał miejscami. Olej steruje ich pracą i to dla tego mechanik mówił o zaworze oleju. Teraz miałem okazję z nim na spokojnie pogadać o usterce i wytłumaczył mi o co chodzi.
Błędy jakie były generowane przez wadliwy nastawnik (elektrozawór) to P0011 i po przeniesieniu P0014. Czyszczenie nie dało pozytywnych rezultatów. Pomogła wymiana.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2023, 16:38 przez marcingoleniow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: marcingoleniow » 19 cze 2023, 18:17

Podaję lokalizację nastawników. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka

sztorm
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 sie 2021, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 4 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: sztorm » 13 wrz 2023, 22:07

Zmień mechanika bo cię oszukuje - te czujniki (położenia zmiennych faz rozrządu) co wywalają te błędy są po drugiej stronie silnika pod tą plastikową czarną osłoną mają czarne kostki na trzy przewody i nie są sterowane ciśnieniem oleju a krzywkami na wałkach rozrządu. Jeden znajduje się z tyłu silnika (P0011 - wałek po stronie ssania), drugi z przodu u góry (P0014 - wałek po stronie wydechu).

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: RE: Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: marcingoleniow » 30 wrz 2023, 11:24

sztorm pisze:Zmień mechanika bo cię oszukuje - te czujniki (położenia zmiennych faz rozrządu) co wywalają te błędy są po drugiej stronie silnika pod tą plastikową czarną osłoną mają czarne kostki na trzy przewody i nie są sterowane ciśnieniem oleju a krzywkami na wałkach rozrządu. Jeden znajduje się z tyłu silnika (P0011 - wałek po stronie ssania), drugi z przodu u góry (P0014 - wałek po stronie wydechu).
To w takim razie co to jest to co ja zaznaczyłem na zdjęciach ? W wolnej chwili zrobię zdjęcie bo mam ten stary nastawnik

Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka

mateusz232
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2020, 16:43
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 1 time

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: mateusz232 » 01 paź 2023, 16:32

Mnie dopadł ten sam problem, łatwo było jednak stwierdzić co jest powodem, czujnik wypluwał przewodami olej. Po wymianie i skasowaniu błędu jest OK. Profilaktycznie wymieniłem oba. Są to dokładnie te czujniki ze zdjęcia @marcingoleniow

Gdyby ktoś potrzebował czujniki maja kody - 12636524 lub 12671373

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: marcingoleniow » 23 paź 2023, 16:13

Po wymianie nastawnika zauważyłem pozytywny objaw. Wcześniej przy niskich temperaturach i jeździe na zimnym silniku przy obrotach około 1000 silnik szarpał. Po niewielkim rozgrzaniu efekt przemijał. Teraz wszystko jest tak jak powinno być. Pierwsze niskie temperatury pozwoliły mi to zweryfikować.

Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
lary
Wyjadacz
Posty: 185
Rejestracja: 10 kwie 2017, 20:46
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bytom
Województwo: śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: lary » 07 sty 2024, 12:27

Cześć,

U mnie podobnie zaczął pojawiać się niesystematycznie check engine, po odczytaniu błędu (w trakcie odczytu był nieaktywny):

P0011 - Układ napędowy "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

W pierwszej kolejności przeczyściłem oby dwie kostki zaworów, ale po jakimś czasie wrócił check z tym samym błędem.
Następnie przeczyściłem i zamieniłem zawory miejscami, jakąś chwilę był spokój i powrócił check, ale tym razem z błędem:

P0014 - Układ napędowy "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

Na pierwszy rzut wszystko wskazywało na wadliwy zawór. ASO niestety nie posiadało zaworu, chwilowe braki na magazynie i postanowiłem kupić nowy, OEM z allegro (nr kat. 12707622, stary nr 12636524). Po wymianie było ok. 3-4 miesiące spokoju, aż do teraz - ponownie pojawił się błąd P0014. Podczas zaplanowanego przeglądu w ASO poprosiłem rzucić okiem na historię błędu. Po pierwszych oględzinach problem wygląda na bardziej złożony (dodatkowy wyciek oleju z okolic rozrządu) i serwis zalecił szerszą weryfikację w celu ustalenia powodu błędu.

Jak będę miał więcej informacji, podzielę się z Wami.

mmgrzegorz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 09 cze 2016, 17:11
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 5 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: mmgrzegorz » 11 lut 2024, 10:08

Dzięki Panowie za zdjęcia (dzięki czemu wiedziałem co to za element) i nry kat. (dzięki czemu wiedziałem co zamówić).

Przy okazji uzpełniania płynu do spryskiwaczy zauważyłem, że zawór jest cały ufajdolony w oleju (kiedy zaczął sikać cholera wie…). Szukając po internetach trafiłem na ten wątek i zdjęcia Marcina pokazały, że jestem we właściwym miejscu. Wymieniłem zawór i auto znów śmiga jak złoto, bo w sumie też występowały opisywane przez Was objawy, delikatne poszarpywania na jałowych obrotach, przyśpieszanie nie było tak płynne, itp. (ale kontrolki Check Engine nie było).

Awatar użytkownika
marcingoleniow
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Goleniów
Województwo: Zochodniopomorskie
Been thanked: 7 times

Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014

Postautor: marcingoleniow » 19 mar 2024, 22:21

Mam wrażenie, że awaria tego zaworu postępuje etapami. Najpierw lekkie poszarpywanie na zimnym silniku przy niskich obrotach a potem po pewnym czasie check engine.

Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości