Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Ostatnio co około 150 km pojawia się kontrolka check engine. Po kilku ponownych uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i za jakiś czas ponownie się zapala. Check zapala się zawsze w specyficznycznych warunkach. Na trasie po przejechaniu około 50 km.
Z problemem zwróciłem się do warsztatu specjalizującym się w naprawie elektroniki samochodowej. Mechanik stwierdził błąd wskazujący na problemy z zaworem sterującym ciśnieniem oleju w silniku. Przy zaworze jest czujnik, który generuje błąd.
Na początek przeczyścił kostki i podoginał piny aby wyeliminować najprostsze rozwiązanie. Jeżeli błąd ponownie się pojawi ma zamienić miejscami zawory - są 2 takie same i zobaczyć czy zmiana miejsca zaworu przeniesie również zmianę lokalizacji błędu. Jeżeli tak się stanie to będziemy mieć winnego.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy?
To chyba ten zawór z linku
https://doopla.pl/pl/p/Zawor-regulacji- ... OVEALw_wcB
Z problemem zwróciłem się do warsztatu specjalizującym się w naprawie elektroniki samochodowej. Mechanik stwierdził błąd wskazujący na problemy z zaworem sterującym ciśnieniem oleju w silniku. Przy zaworze jest czujnik, który generuje błąd.
Na początek przeczyścił kostki i podoginał piny aby wyeliminować najprostsze rozwiązanie. Jeżeli błąd ponownie się pojawi ma zamienić miejscami zawory - są 2 takie same i zobaczyć czy zmiana miejsca zaworu przeniesie również zmianę lokalizacji błędu. Jeżeli tak się stanie to będziemy mieć winnego.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy?
To chyba ten zawór z linku
https://doopla.pl/pl/p/Zawor-regulacji- ... OVEALw_wcB
Ostatnio zmieniony 16 cze 2023, 16:41 przez marcingoleniow, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju
Pierwszy taki przypadek tutaj.
Taka uwaga ode mnie, jak pojawi się błąd ponownie, poproś warsztat o fizyczny pomiar ciśnienia oleju.
Czujniki mają to do siebie, że mogą wskazywać błędne wartości.
Poza tym, warto sprawdzić fizyczne parametry ciśnienia oleju, bo jego zbyt niska wartość równa się w skrajnej sytuacji zatarciu silnika.
Taka uwaga ode mnie, jak pojawi się błąd ponownie, poproś warsztat o fizyczny pomiar ciśnienia oleju.
Czujniki mają to do siebie, że mogą wskazywać błędne wartości.
Poza tym, warto sprawdzić fizyczne parametry ciśnienia oleju, bo jego zbyt niska wartość równa się w skrajnej sytuacji zatarciu silnika.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju
Nie pierwszy. U mnie też wystąpił taki błąd. Gdzieś o tym pisałem. A aso powiedzieli, że to właśnie ten czujnik, ale zasugerowali najpierw wymianę oleju, co też zrobiłem. Błąd ponownie się nie pokazał, bo jakiś miesiąc później sprzedałem astre. Poinformowałem oczywiście nabywcę o sprawie.
béton brut
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: Check engine - problem z zaworami ciśnienia oleju
Pamiętasz może w jakich warunkach pojawiał się błąd. Czy może było to właśnie na trasie przy dobrze rozgrzanym silniku i oleju ?komisarzryba pisze:Nie pierwszy. U mnie też wystąpił taki błąd. Gdzieś o tym pisałem. A aso powiedzieli, że to właśnie ten czujnik, ale zasugerowali najpierw wymianę oleju, co też zrobiłem. Błąd ponownie się nie pokazał, bo jakiś miesiąc później sprzedałem astre. Poinformowałem oczywiście nabywcę o sprawie.
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Błąd pojawił się na rozgrzanym silniku po mocniejszym dodaniu gazu, jeśli dobrze pamiętam. Jechałem po mieście.
béton brut
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 sty 2020, 17:44
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
U mnie check się nie pojawił, tylko komunikaty "pojazd wkrótce" i "ograniczona moc silnika". Po sprawdzeniu błędów (2km dalej) okazało się, że problem z zaworem ciśnienia oleju. Opiłki w oleju i misce olejowej - silnik przytarty.
Silnik rozgrzany, jechałem przez jakąś małą miejscowość 50km/h bez przyspieszania.
Silnik rozgrzany, jechałem przez jakąś małą miejscowość 50km/h bez przyspieszania.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
A nie można tego zaworu programowo zamknąć i zablokować regulację tak aby silnik pracował zawsze na najwyższym ciśnieniu ?
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Nie można!
W naszych silnikach jest pompa coleju o regulowanym wydatku, która w zależności od obciążenia, reguluje sobie ciśnienie oleju.
I tak, bieg jałowy - 2 bary, lekka jazda z obrotami do 3500 - max 3 bary, mocne wciśnięcie gazu i obroty >3500 - 5 bar.
Problemem mogą być spadku ciśnienia na obrotach biegu jałowego, ale ja tego na aplikacji nie zaobserwowałem.
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... wego.2427/
W naszych silnikach jest pompa coleju o regulowanym wydatku, która w zależności od obciążenia, reguluje sobie ciśnienie oleju.
I tak, bieg jałowy - 2 bary, lekka jazda z obrotami do 3500 - max 3 bary, mocne wciśnięcie gazu i obroty >3500 - 5 bar.
Problemem mogą być spadku ciśnienia na obrotach biegu jałowego, ale ja tego na aplikacji nie zaobserwowałem.
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... wego.2427/
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Domyślam się, że zmienne ciśnienie oleju to jest wymysł ekologów. Mniejsze ciśnienie = mniejsze obciążenie silnika = mniejsze spalanie = mniej spalin, podobnie jak system start/stop. Ale dlaczego pompa nie mogłaby pracować cały czas na ciśnieniu 5 barów.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Kurwa, co Wy macie z tymi wymysłami ekologów?
Tak Wam źle z tym, że spalinami z dzisiejszych benzyn/diesli bez mała można oddychać?
Lepiej było, jak komunikacja miejska ciągnęła za sobą chmury dymu nasyconego sadzą ? - DPF wymysł ekologów?
Lepiej było z czteroetylkiem ołowiu w Pb? - wymysł ekologów?
Lepiej było, jak za samochodem ciągnął się odór paliwa? pochłaniacze par to wymysł ekologów?
Lepiej było, jak silnkiżłopały olej, w którym pełno było toksycznego Cynku, Fosforu i Siarki - wymysł ekologów?
Wracając do tematu, ciśnienie oleju musi być odpowiednie dla wytworzenia się klina olejowego, który powstaje w węzłach.
Druga sprawa, jak ciśnienie będzie zbyt wysokie/niskie, wtedy w rygorze tarcia mieszanego lub suchego, nie zapracują prawidłowo modyfikatora tarcia zawarte w oleju.
Poza tym zbyt wysokie ciśnienie oleju w magistrali to straty mechaniczne, ale o tym raczej nie ma co wspominać, bo to przecież wymysł ekologów ...
Niekorzystne jest zarówno zbyt wysokie ciśnienie, jak i zbyt niskie.
Tak Wam źle z tym, że spalinami z dzisiejszych benzyn/diesli bez mała można oddychać?
Lepiej było, jak komunikacja miejska ciągnęła za sobą chmury dymu nasyconego sadzą ? - DPF wymysł ekologów?
Lepiej było z czteroetylkiem ołowiu w Pb? - wymysł ekologów?
Lepiej było, jak za samochodem ciągnął się odór paliwa? pochłaniacze par to wymysł ekologów?
Lepiej było, jak silnkiżłopały olej, w którym pełno było toksycznego Cynku, Fosforu i Siarki - wymysł ekologów?
Wracając do tematu, ciśnienie oleju musi być odpowiednie dla wytworzenia się klina olejowego, który powstaje w węzłach.
Druga sprawa, jak ciśnienie będzie zbyt wysokie/niskie, wtedy w rygorze tarcia mieszanego lub suchego, nie zapracują prawidłowo modyfikatora tarcia zawarte w oleju.
Poza tym zbyt wysokie ciśnienie oleju w magistrali to straty mechaniczne, ale o tym raczej nie ma co wspominać, bo to przecież wymysł ekologów ...
Niekorzystne jest zarówno zbyt wysokie ciśnienie, jak i zbyt niskie.
-
Online
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
SACZI pisze:Kurwa, co Wy macie z tymi wymysłami ekologów?
Tak Wam źle z tym, że spalinami z dzisiejszych benzyn/diesli bez mała można oddychać?
Lepiej było, jak komunikacja miejska ciągnęła za sobą chmury dymu nasyconego sadzą ? - DPF wymysł ekologów?
Lepiej było z czteroetylkiem ołowiu w Pb? - wymysł ekologów?
Lepiej było, jak za samochodem ciągnął się odór paliwa? pochłaniacze par to wymysł ekologów?
To prawda. Bzdurą jest tylko walka z zupełnie nieszkodliwym CO2.
Added in 1 minute 30 seconds:
rafalwr pisze:Domyślam się, że zmienne ciśnienie oleju to jest wymysł ekologów. Mniejsze ciśnienie = mniejsze obciążenie silnika = mniejsze spalanie
Nie chcesz mniejszego spalania?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 26 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Na szczęście na razie to nie mój problem ale wolałbym mieć większe spalanie ewentualnie w razie czego wymienić pompę oleju gdyby nie wytrzymała ciągłej pracy w takich warunkach niż mieć zatarty silnik.
-
Online
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
rafalwr pisze:Na szczęście na razie to nie mój problem ale wolałbym mieć większe spalanie ewentualnie w razie czego wymienić pompę oleju gdyby nie wytrzymała ciągłej pracy w takich warunkach niż mieć zatarty silnik.
Ten zawór kosztuje, zgodnie z linkiem, 205 zł. Chyba opłaca się go wymienić.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Najpierw trzeba poznać mechanizm generowania błędu, a dopiero potem wymieniać pół samochodu.
Mnie temat zaciekawił i będę go drążył.
Jak coś się dowiem, to tutaj napiszę.
Added in 14 minutes 47 seconds:
OK, info z pierwszej ręki, czyli od doradcy ASO, z którym chodziłem do technikum.
Kojarzy tylko 1 przypadek wymiany kompletnej pompy oleju, ale nie w 1.4T i kilka przypadków wymiany przedmiotowego zaworu.
Długotrwała jazda z błędem może skutkować "przytarciem panewek".
Można prewencyjnie wymieniać chociaż nie udało mi się potwierdzić mechanizmu awarii.
Koszt jest chyba akceptowalny....
Mnie temat zaciekawił i będę go drążył.
Jak coś się dowiem, to tutaj napiszę.
Added in 14 minutes 47 seconds:
OK, info z pierwszej ręki, czyli od doradcy ASO, z którym chodziłem do technikum.
Kojarzy tylko 1 przypadek wymiany kompletnej pompy oleju, ale nie w 1.4T i kilka przypadków wymiany przedmiotowego zaworu.
Długotrwała jazda z błędem może skutkować "przytarciem panewek".
Można prewencyjnie wymieniać chociaż nie udało mi się potwierdzić mechanizmu awarii.
Koszt jest chyba akceptowalny....
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Zastanawiam się czy dobry olej zalał mi serwis (były serwis Opla)....Mobil Super 3000 0W20. Może problem wynika z nieodpowiedniego oleju.
Od wizyty u innego mechanika (specjalizacja w elektronice samochodowej) trasy 2 razy po 100 km i bez błędu. Oczyścił kostki i po dociskał połączenia. Mam na razie jeździć i obserwować.
Od wizyty u innego mechanika (specjalizacja w elektronice samochodowej) trasy 2 razy po 100 km i bez błędu. Oczyścił kostki i po dociskał połączenia. Mam na razie jeździć i obserwować.
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Tak czy tak, najlepiej jest podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju. Możesz mieć za niskie, a czujnik ci tego nie pokaże. Skończy się tym, że przytrzesz panewki albo coś innego. Nie sądzę aby przyczyną był tutaj olej.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Na pewno to nie od oleju.
1.4t nawet jak nie jest zalecany 0w20, będzie poprawnie pracował na nim bez szkody dla silnika.
Problemem jest poznanie mechanizmu błędu, weryfikacji czujnika/pompy i odpowiednio wczesna reakcja.
1.4t nawet jak nie jest zalecany 0w20, będzie poprawnie pracował na nim bez szkody dla silnika.
Problemem jest poznanie mechanizmu błędu, weryfikacji czujnika/pompy i odpowiednio wczesna reakcja.
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z zaworem ciśnienia oleju
Aktualizacja: Dzisiaj byłem u mechanika na zamianie miejscami i czyszczeniu zaworów ciśnienia. Zobaczymy czy błąd się przeniósł wraz ze zmianą lokalizacji zaworu. Check się zapalił wiec mam nadzieje, że wkrótce dam znać czy to uszkodzony zawór.
Aktualizacja: Wczoraj po ostrzejszej jeździe check się zapalił. Dzisiaj rano odczyt błędu i jest przeniesienie błędu wraz ze zmianą lokalizacji zaworu. Diagnoza: zawór i wymiana.
Aktualizacja: Wczoraj po ostrzejszej jeździe check się zapalił. Dzisiaj rano odczyt błędu i jest przeniesienie błędu wraz ze zmianą lokalizacji zaworu. Diagnoza: zawór i wymiana.
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu
Musze trochę naprostować to o czym tutaj pisałem. Usterkę udało się usunąć. Wadliwy okazał się NIE zawór ciśnienia oleju, który jest jeden i to nie o niego chodziło tylko jeden z dwóch nastawników faz rozrządu. To te nastawniki mechanik zamieniał miejscami. Olej steruje ich pracą i to dla tego mechanik mówił o zaworze oleju. Teraz miałem okazję z nim na spokojnie pogadać o usterce i wytłumaczył mi o co chodzi.
Błędy jakie były generowane przez wadliwy nastawnik (elektrozawór) to P0011 i po przeniesieniu P0014. Czyszczenie nie dało pozytywnych rezultatów. Pomogła wymiana.
Błędy jakie były generowane przez wadliwy nastawnik (elektrozawór) to P0011 i po przeniesieniu P0014. Czyszczenie nie dało pozytywnych rezultatów. Pomogła wymiana.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2023, 16:38 przez marcingoleniow, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Podaję lokalizację nastawników.
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sie 2021, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 4 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Zmień mechanika bo cię oszukuje - te czujniki (położenia zmiennych faz rozrządu) co wywalają te błędy są po drugiej stronie silnika pod tą plastikową czarną osłoną mają czarne kostki na trzy przewody i nie są sterowane ciśnieniem oleju a krzywkami na wałkach rozrządu. Jeden znajduje się z tyłu silnika (P0011 - wałek po stronie ssania), drugi z przodu u góry (P0014 - wałek po stronie wydechu).
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
To w takim razie co to jest to co ja zaznaczyłem na zdjęciach ? W wolnej chwili zrobię zdjęcie bo mam ten stary nastawniksztorm pisze:Zmień mechanika bo cię oszukuje - te czujniki (położenia zmiennych faz rozrządu) co wywalają te błędy są po drugiej stronie silnika pod tą plastikową czarną osłoną mają czarne kostki na trzy przewody i nie są sterowane ciśnieniem oleju a krzywkami na wałkach rozrządu. Jeden znajduje się z tyłu silnika (P0011 - wałek po stronie ssania), drugi z przodu u góry (P0014 - wałek po stronie wydechu).
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 16:43
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 1 time
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Mnie dopadł ten sam problem, łatwo było jednak stwierdzić co jest powodem, czujnik wypluwał przewodami olej. Po wymianie i skasowaniu błędu jest OK. Profilaktycznie wymieniłem oba. Są to dokładnie te czujniki ze zdjęcia @marcingoleniow
Gdyby ktoś potrzebował czujniki maja kody - 12636524 lub 12671373
Gdyby ktoś potrzebował czujniki maja kody - 12636524 lub 12671373
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Po wymianie nastawnika zauważyłem pozytywny objaw. Wcześniej przy niskich temperaturach i jeździe na zimnym silniku przy obrotach około 1000 silnik szarpał. Po niewielkim rozgrzaniu efekt przemijał. Teraz wszystko jest tak jak powinno być. Pierwsze niskie temperatury pozwoliły mi to zweryfikować.
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
- lary
- Posty: 185
- Rejestracja: 10 kwie 2017, 20:46
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bytom
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Cześć,
U mnie podobnie zaczął pojawiać się niesystematycznie check engine, po odczytaniu błędu (w trakcie odczytu był nieaktywny):
P0011 - Układ napędowy "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
W pierwszej kolejności przeczyściłem oby dwie kostki zaworów, ale po jakimś czasie wrócił check z tym samym błędem.
Następnie przeczyściłem i zamieniłem zawory miejscami, jakąś chwilę był spokój i powrócił check, ale tym razem z błędem:
P0014 - Układ napędowy "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
Na pierwszy rzut wszystko wskazywało na wadliwy zawór. ASO niestety nie posiadało zaworu, chwilowe braki na magazynie i postanowiłem kupić nowy, OEM z allegro (nr kat. 12707622, stary nr 12636524). Po wymianie było ok. 3-4 miesiące spokoju, aż do teraz - ponownie pojawił się błąd P0014. Podczas zaplanowanego przeglądu w ASO poprosiłem rzucić okiem na historię błędu. Po pierwszych oględzinach problem wygląda na bardziej złożony (dodatkowy wyciek oleju z okolic rozrządu) i serwis zalecił szerszą weryfikację w celu ustalenia powodu błędu.
Jak będę miał więcej informacji, podzielę się z Wami.
U mnie podobnie zaczął pojawiać się niesystematycznie check engine, po odczytaniu błędu (w trakcie odczytu był nieaktywny):
P0011 - Układ napędowy "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
W pierwszej kolejności przeczyściłem oby dwie kostki zaworów, ale po jakimś czasie wrócił check z tym samym błędem.
Następnie przeczyściłem i zamieniłem zawory miejscami, jakąś chwilę był spokój i powrócił check, ale tym razem z błędem:
P0014 - Układ napędowy "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
Na pierwszy rzut wszystko wskazywało na wadliwy zawór. ASO niestety nie posiadało zaworu, chwilowe braki na magazynie i postanowiłem kupić nowy, OEM z allegro (nr kat. 12707622, stary nr 12636524). Po wymianie było ok. 3-4 miesiące spokoju, aż do teraz - ponownie pojawił się błąd P0014. Podczas zaplanowanego przeglądu w ASO poprosiłem rzucić okiem na historię błędu. Po pierwszych oględzinach problem wygląda na bardziej złożony (dodatkowy wyciek oleju z okolic rozrządu) i serwis zalecił szerszą weryfikację w celu ustalenia powodu błędu.
Jak będę miał więcej informacji, podzielę się z Wami.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 cze 2016, 17:11
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Słupsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 5 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Dzięki Panowie za zdjęcia (dzięki czemu wiedziałem co to za element) i nry kat. (dzięki czemu wiedziałem co zamówić).
Przy okazji uzpełniania płynu do spryskiwaczy zauważyłem, że zawór jest cały ufajdolony w oleju (kiedy zaczął sikać cholera wie…). Szukając po internetach trafiłem na ten wątek i zdjęcia Marcina pokazały, że jestem we właściwym miejscu. Wymieniłem zawór i auto znów śmiga jak złoto, bo w sumie też występowały opisywane przez Was objawy, delikatne poszarpywania na jałowych obrotach, przyśpieszanie nie było tak płynne, itp. (ale kontrolki Check Engine nie było).
Przy okazji uzpełniania płynu do spryskiwaczy zauważyłem, że zawór jest cały ufajdolony w oleju (kiedy zaczął sikać cholera wie…). Szukając po internetach trafiłem na ten wątek i zdjęcia Marcina pokazały, że jestem we właściwym miejscu. Wymieniłem zawór i auto znów śmiga jak złoto, bo w sumie też występowały opisywane przez Was objawy, delikatne poszarpywania na jałowych obrotach, przyśpieszanie nie było tak płynne, itp. (ale kontrolki Check Engine nie było).
- marcingoleniow
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 mar 2018, 04:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 125 km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Goleniów
- Województwo: Zochodniopomorskie
- Been thanked: 7 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Mam wrażenie, że awaria tego zaworu postępuje etapami. Najpierw lekkie poszarpywanie na zimnym silniku przy niskich obrotach a potem po pewnym czasie check engine.
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-M317F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sie 2021, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 4 times
Re: Check engine - problem z nastawnikiem faz rozrządu błędy P0011 i P0014
Miałem to samo. Byłem u mechanika podpiął komputer i powiedział, że to ten zawór co na zdjęciu na górze posta, podrążyłem trochę temat w internecie i znalazłem filmik na YT i gość pokazywał że to chodzi o te czujniki które są po przeciwnej stronie silnika, zamieniłem je miejscami i błąd wędrował za czujnikiem. Popsikałem wtyczki i gniazda czujników KONTAKT SPRAY DO CZYSZCZENIA STYKÓW 300 ML WURTH i od roku spokój. Nie winię mechanika, że pokazał mi ten niewłaściwy czujnik ponieważ te czujniki są na pierwszy rzut oka niewidoczne bo są pod pokrywą silnika. @marcingoleniow w Twoim przypadku mogło być podobnie.
Prawie zawsze błąd wyskakiwał podobnych okolicznościach: zwolnienie np. na bramkach po jednostajnej jeździe autostradowej. Auto po błędzie jeździło normalnie a błąd sam znikał po kilku dniach.
Czujnika 2 nie widać bo jest z tyłu a zaznaczyłem wiązkę kabli która do niego prowadzi. I nie ma to nic wspólnego z ciśnieniem oleju tylko z położeniem wałków rozrządu. A te czujniki nie mają kontaktu z magistralą olejową tylko dotykają bezpośrednio krzywek na wałkach rozrządu i w ten sposób rejestrują położenie rozrządu.
Prawie zawsze błąd wyskakiwał podobnych okolicznościach: zwolnienie np. na bramkach po jednostajnej jeździe autostradowej. Auto po błędzie jeździło normalnie a błąd sam znikał po kilku dniach.
Czujnika 2 nie widać bo jest z tyłu a zaznaczyłem wiązkę kabli która do niego prowadzi. I nie ma to nic wspólnego z ciśnieniem oleju tylko z położeniem wałków rozrządu. A te czujniki nie mają kontaktu z magistralą olejową tylko dotykają bezpośrednio krzywek na wałkach rozrządu i w ten sposób rejestrują położenie rozrządu.
- Załączniki
-
- Czujniki.jpg (109.79 KiB) Przejrzano 4385 razy
-
- 2023-02-15 09.09.39.jpg (275.21 KiB) Przejrzano 4379 razy
-
- 2023-02-15 09.09.53.jpg (633.23 KiB) Przejrzano 4379 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości