1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Jeżdżę na co dzień 3ma różnymi samochodami w tym AK ST 150KM. Powiem tak, najgorzej redukcja wychodzi mi właśnie w AK.
Czy wy też tak macie że podczas redukcji szarpnie? Oczywiście przy niższych obrotach i wolniejszym puszczaniu sprzęgła efekt jest mniejszy, ale jak jadę spokojnie 2k rpm na 5tym biegu i chcę przyśpieszyć i robię redukcję do 4 to szarpnie. Co robię nie tak? Nie umiem jeździć? Denerwuje mnie ten moment jak tarcza sprzęgła złapie koło zamachowe, czuć to zawsze przy redukcji. Zauważyłem, że redukcja poniżej 2krpm przechodzi gładko. Jakaś podpowiedź?
Czy wy też tak macie że podczas redukcji szarpnie? Oczywiście przy niższych obrotach i wolniejszym puszczaniu sprzęgła efekt jest mniejszy, ale jak jadę spokojnie 2k rpm na 5tym biegu i chcę przyśpieszyć i robię redukcję do 4 to szarpnie. Co robię nie tak? Nie umiem jeździć? Denerwuje mnie ten moment jak tarcza sprzęgła złapie koło zamachowe, czuć to zawsze przy redukcji. Zauważyłem, że redukcja poniżej 2krpm przechodzi gładko. Jakaś podpowiedź?
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Jak dla mnie, to włączania sprzęgła jest zbyt wczesne.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
- Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Dwa tysiące obrotów w benzynie i piąty bieg?
Słuchaj dalej ekoniańki to zajedziesz ale na warsztat do wymiany wzmiankowanych "elementów eksploatacyjnych" których gwarancja mechaniczna nie obejmuje.
Słuchaj dalej ekoniańki to zajedziesz ale na warsztat do wymiany wzmiankowanych "elementów eksploatacyjnych" których gwarancja mechaniczna nie obejmuje.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2017, 23:25 przez Tomala72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Tomala72 pisze:Słuchaj dalej ekoniańki to zajedziesz ale na warsztat do wymiany wzmiankowanych "elementów eksploatacyjnych" których gwarancja mechaniczna nie obejmuje.
Gdzie jest napisane, ze słucha? Pomijam fakt, że te sugestie nie są z czapy jak chcesz przyspieszyć i wciskać mocno gaz to sugestia zmiany biegu pojawia się w okolicach mocy maksymalnej.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 29 mar 2017, 21:13
- Posiadane auto: Opel Astra V HTB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Tutaj opisałem jaką mam technikę zmiany na wyższy bieg post25375.html?hilit=jak%20w%20motocyklu#p25375
W redukcji biegu takie "przytrzymanie aby się poślizgało" należy zrobić zarówno tam gdzie sprzęgło zaczyna brać czyli 1/3 skoku pedała sprzęgła oraz na 2/3 wysokości gdzie zaraz puszczamy pedał i jest całkowicie załączany napęd.
Jak wyrobi się taki nawyk to redukcja nie szarpie i czas wysprzęglenia jest prawie taki sam jak przy szybkim bezczuciowym puszczeniu sprzęgła gdzie zawsze będzie odczuwalne szarpnięcie.
W redukcji biegu takie "przytrzymanie aby się poślizgało" należy zrobić zarówno tam gdzie sprzęgło zaczyna brać czyli 1/3 skoku pedała sprzęgła oraz na 2/3 wysokości gdzie zaraz puszczamy pedał i jest całkowicie załączany napęd.
Jak wyrobi się taki nawyk to redukcja nie szarpie i czas wysprzęglenia jest prawie taki sam jak przy szybkim bezczuciowym puszczeniu sprzęgła gdzie zawsze będzie odczuwalne szarpnięcie.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Tomala72 pisze:Ładnie to opisałeś. Moim zdaniem pozostaje jednak wprawa dobrego kierowcy, który w każdym aucie z manualem da sobie radę.
Stare przysłowie o baletnicy ma jednak dalej sens.
Nie rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć?
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Tomala72 pisze:Dwa tysiące obrotów w benzynie i piąty bieg?
Słuchaj dalej ekoniańki to zajedziesz ale na warsztat do wymiany wzmiankowanych "elementów eksploatacyjnych" których gwarancja mechaniczna nie obejmuje.
Ekoniańka w takich momentach podpowiada bieg o 1 wyższy. 2krpm i piątka to przesada? Minimalnie to 1500 rpm na wyższe biegi.
Często jeżdżę 50kmh na 3ce lub 70kmh na 4ce i też mam 2krpm. To też za mało?
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
- Posiadane auto: Opel Astra K ST
- Silnik: 1.4T S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Dania
- Województwo: Dania
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
No właśnie, dwójka przy 50kmh już trochę piłuje.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Jak się toczysz to spoko, gorzej jak zachcesz od takich obrotów przyspieszać. Wtedy silnik dostaje mocno w tyłek.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Dzisiaj w serwisie "pouczany" byłem, że te silniki to najlepiej powyżej 3000 obr trzymać (3500-4000).
2500 to absolutne minimum!
Rozmowa w kontekście trwałości dwumasy.
Moim zdaniem, nabiegach 3 i wyższych w ogóle nie powinniśmy doprowadzać do spadku obrotów poniżej 2000.
Przy 2000 przyspieszać możemy delikatnie, a od 2500-3000 gaz w podłogę.
Eliminujemy obciążenia dwumasy i minimalizujemy możliwość wystąpienia LSPI.
A tak w ogóle to autor wątku pytał o coś innego, niż dyskusja.
Tak ja to zrozumiałem
2500 to absolutne minimum!
Rozmowa w kontekście trwałości dwumasy.
Moim zdaniem, nabiegach 3 i wyższych w ogóle nie powinniśmy doprowadzać do spadku obrotów poniżej 2000.
Przy 2000 przyspieszać możemy delikatnie, a od 2500-3000 gaz w podłogę.
Eliminujemy obciążenia dwumasy i minimalizujemy możliwość wystąpienia LSPI.
A tak w ogóle to autor wątku pytał o coś innego, niż dyskusja.
Tak ja to zrozumiałem
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Masz rację, pytałem o coś innego ale jak już piszesz o tym to powiedz mi jak jeździsz pow. 2krpm jeśli dojeżdżasz do np. świateł?
Pędzisz do samego końca jak autobus czy jednak hamujesz silnikiem, a może wysprzęglasz wcześniej i jedziesz na luzie?
Ja generalnie jeżdżę wg zasady że do 1500 rpm jadę na wysokich biegach, hamuję silnikiem. Staram sie mieć te 2k rpm jako minimum, pomijając dojazd do świateł itp. Oczywiście pod górę staram się trzymać min. 2krpm i odpowiedni bieg.
2500rpm żeby jechać to będzie na 3ce ok 60kmh.
Pędzisz do samego końca jak autobus czy jednak hamujesz silnikiem, a może wysprzęglasz wcześniej i jedziesz na luzie?
Ja generalnie jeżdżę wg zasady że do 1500 rpm jadę na wysokich biegach, hamuję silnikiem. Staram sie mieć te 2k rpm jako minimum, pomijając dojazd do świateł itp. Oczywiście pod górę staram się trzymać min. 2krpm i odpowiedni bieg.
2500rpm żeby jechać to będzie na 3ce ok 60kmh.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
2k obrotów na dwójce to około 30 km/h. To zapytaj się następnym razem tego geniusza z warsztatu jak przy 30 km/h wbić jedynkę bez uszkadzania skrzyni (bo przecież z 2k obrotów nie wolno przyspieszać według niego). No chyba, że w AK nie przewidzieli przyspieszania z takich prędkości... LitościSACZI pisze:2500 to absolutne minimum!
Po pierwsze: AK to jedyne auto którym jeździłem i ma taki problem z wrzucaniem biegów (a jeździłem autami o sporo wyższych momentach obrotowych). Po drugie: można nie jeździć autem - wtedy problem też nie występuje...wisniowy pisze:Tutaj opisałem jaką mam technikę zmiany na wyższy bieg post25375.html?hilit=jak%20w%20motocyklu#p25375
W redukcji biegu takie "przytrzymanie aby się poślizgało" należy zrobić zarówno tam gdzie sprzęgło zaczyna brać czyli 1/3 skoku pedała sprzęgła oraz na 2/3 wysokości gdzie zaraz puszczamy pedał i jest całkowicie załączany napęd.
Jak wyrobi się taki nawyk to redukcja nie szarpie i czas wysprzęglenia jest prawie taki sam jak przy szybkim bezczuciowym puszczeniu sprzęgła gdzie zawsze będzie odczuwalne szarpnięcie.
Bez jaj, że mam piłować sprzęgło, aby dało się komfortowo jeździć. Na co dzień niestety jestem do tego zmuszony - jest to bardzo denerwujące, szczególnie, że nie zawsze przytrzymanie sprzęgła eliminuje problem...
I powiedź mi jeszcze jak mam niby przetrzymywać sprzęgło przy dynamicznej jeździe...
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 29 mar 2017, 21:13
- Posiadane auto: Opel Astra V HTB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Przy dynamicznej zmianie nie ma co się spuszczać nad wysprzeglaniem tu zawsze będzie szarpniecie, gaz w podłogę tak samo jest szarpnięcie. Chodzi o normalna jazdę, przytrzymanie sprzęgła na 0.5sek w miejscu gdzie zaczyna brać nazywasz paleniem sprzęgła?
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Min. 1500rpm.
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1071647
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1487094
Ja dorzucę od siebie, że staram się jednak jeździć na 2krpm.
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1071647
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1487094
Ja dorzucę od siebie, że staram się jednak jeździć na 2krpm.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2017, 15:36 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Dynamiczna jazda dla każdego to coś innego Przy mojej normalnej jeździe, przytrzymanie sprzęgła 0,5sek tylko odrobinę pomaga z kangurem, a jest już irytujące z punktu widzenia mojego stylu jazdy.wisniowy pisze:Przy dynamicznej zmianie nie ma co się spuszczać nad wysprzeglaniem tu zawsze będzie szarpniecie, gaz w podłogę tak samo jest szarpnięcie. Chodzi o normalna jazdę, przytrzymanie sprzęgła na 0.5sek w miejscu gdzie zaczyna brać nazywasz paleniem sprzęgła?
Może ujmę to prościej: skoro nawet gdy się staram jest z tym problem, a w innych autach nigdy nie miałem żadnego problemu, to wniosek jest raczej prostu: wina leży po stronie auta, a nie mojego sposobu używania sprzęgła...
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Tomala72 pisze:Dwa tysiące obrotów w benzynie i piąty bieg?
Słuchaj dalej ekoniańki to zajedziesz ale na warsztat do wymiany wzmiankowanych "elementów eksploatacyjnych" których gwarancja mechaniczna nie obejmuje.
Katalogowo przy 2krpm jest moment obrotowy rzędu 245Nm. Wystarczająco dużo, żeby pchać auto do przodu bez zbędnych naprężeń w układzie napędowym. Przy tych obrotach wrzucam 5kę i jadę 80-90kmh. Nie problem jechać żeby utrzymać te 2krpm ale 3krpm to cały czas noga na gazie i pilnowanie obrotów. To po co skalowali przebieg momentu i mocy na 2krpm skoro trzeba jechać na 3krpm?
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Segor pisze:Dynamiczna jazda dla każdego to coś innego Przy mojej normalnej jeździe, przytrzymanie sprzęgła 0,5sek tylko odrobinę pomaga z kangurem, a jest już irytujące z punktu widzenia mojego stylu jazdy.wisniowy pisze:Przy dynamicznej zmianie nie ma co się spuszczać nad wysprzeglaniem tu zawsze będzie szarpniecie, gaz w podłogę tak samo jest szarpnięcie. Chodzi o normalna jazdę, przytrzymanie sprzęgła na 0.5sek w miejscu gdzie zaczyna brać nazywasz paleniem sprzęgła?
Może ujmę to prościej: skoro nawet gdy się staram jest z tym problem, a w innych autach nigdy nie miałem żadnego problemu, to wniosek jest raczej prostu: wina leży po stronie auta, a nie mojego sposobu używania sprzęgła...
Też się pod tym podpiszę, wprowadzenie celowego poślizgu sprzęgła, żeby nie szarpało, ciekawy pomysł, ciekawe czy Opel to opatentował?
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Zgadzam się, że wina leży po stronie auta. Można próbować z całych sił żeby zmiana biegów była delikatna ale się nie da. W innych autach 0 problemów a w Astrze problem występuje.
- Walidom
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 cze 2017, 17:46
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Mati pisze:Zgadzam się, że wina leży po stronie auta. Można próbować z całych sił żeby zmiana biegów była delikatna ale się nie da. W innych autach 0 problemów a w Astrze problem występuje.
Panowie i Panie to nie winna auta tylko osoby prowadzącej - kierowcy.Proszę przeczytać dokładnie instrukcje tam jest napisane a poza tym doświadczenie kierowcy!
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Walidom pisze:Panowie i Panie to nie winna auta tylko osoby prowadzącej - kierowcy.Proszę przeczytać dokładnie instrukcje tam jest napisane a poza tym doświadczenie kierowcy!
Może nam zacytujesz?
- Walidom
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 cze 2017, 17:46
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Podczas każdorazowej zmiany biegu wymagane jest wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu. Na pedale sprzęgła nie należy opierać stopy.Gdy przez określony czas wykrywany jest poślizg sprzęgła, zmniejszana jest moc silnika. Stosowny komunikat ostrzegawczy pojawia się na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy. Zwolnić sprzęgło.
Sygnalizacja zmiany biegu
Gdy zalecana jest zmiana biegu w celu obniżenia zużycia paliwa, pojawia się symbol R lub S wraz z odpowiednią cyfrą.Sygnalizacja zmiany biegu pojawia się tylko w trybie manualnym.
1.4 Turbo 125KM moment obrotowy (Nm przy obr/min.)245/2000-3500 s/s 230/2000-40001
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) 92/125 /4000-5600 110/150 /5000-5600
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html
Sygnalizacja zmiany biegu
Gdy zalecana jest zmiana biegu w celu obniżenia zużycia paliwa, pojawia się symbol R lub S wraz z odpowiednią cyfrą.Sygnalizacja zmiany biegu pojawia się tylko w trybie manualnym.
1.4 Turbo 125KM moment obrotowy (Nm przy obr/min.)245/2000-3500 s/s 230/2000-40001
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) 92/125 /4000-5600 110/150 /5000-5600
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Ogólniki. Gdzie tu mowa o redukcji (sprawnej, która nie trwa kilka sekund) bez szarpania?
Gładko się redukuje przy <2k rpm o ile trwa to kilka sekund. Po prostu puszczam pedał sprzęgła powoli, przytrzymując pod koniec 3/4 skoku jeszcze powolniej, najlepiej poniżej <2k rpm. Tak ma wyglądać redukcja? A jak będę chciał szybko zredukować podczas wyprzedzania?
Gładko się redukuje przy <2k rpm o ile trwa to kilka sekund. Po prostu puszczam pedał sprzęgła powoli, przytrzymując pod koniec 3/4 skoku jeszcze powolniej, najlepiej poniżej <2k rpm. Tak ma wyglądać redukcja? A jak będę chciał szybko zredukować podczas wyprzedzania?
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
W trakcie wyprzedzania nie powinno się już redukować
No bo jak będziesz miał problem z wrzuceniem biegu to ...
No bo jak będziesz miał problem z wrzuceniem biegu to ...
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
- Posiadane auto: Fiat Linea
- Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
- Rocznik auta: 2007
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Jak wyrzucisz bieg to nim zaczniesz puszczać sprzęgło dodaj gazu żęby podnieść obroty (min. do 2,5k) - zniknie Ci efekt szarpania
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Przecież jak redukuję to obroty automatycznie wzrosną to po co jeszcze je extra podnosić?
Przygazówki były dobre w samochodach ze skrzyniami biegów bez synchronizacji.
Added in 1 minute 22 seconds:
Miałem na myśli przed wyprzedzaniem oczywiście, nie w trakcie.
Added in 12 minutes 52 seconds:
Najbardziej podobało mi się to ze zmianą biegów. Wrzuć 5 przy 50kmh, a 6 przy 60kmh
Żeby ten samochód jakoś jechał to 3 wbijam przy 50kmh, a 4 przy 70kmh, 5 przy 100kmh, 6 nie wrzucam bo nie mam gdzie
Faktycznie "ekologicznie", ale na pewno nieekonomicznie bo padnie zaraz dwumasa/sprzęgło, a jak już wiemy sprzęgło nie jest ujęte w gwarancji.
Brawo Opel!
Przedrostek Eko nie ma nic wspólnego z ekonomią tylko z ekologia, a ta pasożytuje na naszym portfelu.
Przygazówki były dobre w samochodach ze skrzyniami biegów bez synchronizacji.
Added in 1 minute 22 seconds:
Fuks pisze:W trakcie wyprzedzania nie powinno się już redukować
No bo jak będziesz miał problem z wrzuceniem biegu to ...
Miałem na myśli przed wyprzedzaniem oczywiście, nie w trakcie.
Added in 12 minutes 52 seconds:
Walidom pisze:;)
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html
Najbardziej podobało mi się to ze zmianą biegów. Wrzuć 5 przy 50kmh, a 6 przy 60kmh
Żeby ten samochód jakoś jechał to 3 wbijam przy 50kmh, a 4 przy 70kmh, 5 przy 100kmh, 6 nie wrzucam bo nie mam gdzie
Faktycznie "ekologicznie", ale na pewno nieekonomicznie bo padnie zaraz dwumasa/sprzęgło, a jak już wiemy sprzęgło nie jest ujęte w gwarancji.
Brawo Opel!
Przedrostek Eko nie ma nic wspólnego z ekonomią tylko z ekologia, a ta pasożytuje na naszym portfelu.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
astra pisze:Najbardziej podobało mi się to ze zmianą biegów. Wrzuć 5 przy 50kmh, a 6 przy 60kmh
Mi też gapiłem się w to, jak sroka w gnat i nie wierzyłem
astra pisze: padnie zaraz dwumasa/sprzęgło, a jak już wiemy sprzęgło nie jest ujęte w gwarancji.
Brawo Opel!
i tak ma być, dasz zarobić serwisowi parę $$$
Ekologia... o żenada....
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Walidom
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 cze 2017, 17:46
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
kuba pisze:i tak ma być, dasz zarobić serwisowi parę $$$
Ekologia... o żenada....
Chciał info to je dostał
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Odświeżę temat. Przy redukcji biegów (czyli z wyższego na niższy).
1. Puszczam gaz więc obroty siłą rzeczy spadają.
2. Wciskam pedał sprzęgła czyli rozłączam skrzynie biegów z silnikiem.
3. Wrzucam niższy bieg, więc mówiąc KOLOKWIALNIE koła napędzają skrzynie biegów (wałki, koła zębate).
4. Puszczam pedał sprzęgła. Oczywiście prędkość obrotowa wałka w skrzyni jest większa niż wału korbowego silnika bo puściłem gaz w pkt. 1. więc rpm spadły. Następuje połączenie wału korbowego z wałkiem skrzyni biegów poprzez tarczę sprzęgła, pomiędzy nimi DKZ na wale.
Nie ma mowy żeby nie było szarpnięcia, zwłaszcza że moment obrotowy jest duży (poniżej 2k rpm mniejszy więc efekt też mniejszy).
Rady są dwie, można je łączyć:
1. Przytrzymanie puszczania pedału sprzęgła czyli kontrolowany poślizg ale zjeżdżamy tarczę sprzęgła.
2. Dodanie gazu przed (i/lub) w trakcie puszczania pedału sprzęgła żeby podnieść te obroty na silniku i wyrównać je z obrotami wałka w skrzyni.
Po prostu chcę technicznie jeździć jak najlepiej i wydłużyć życie: sprzęgła, DKZ, skrzyni, przegubów itp.
Czy ta technika jest prawidłowa?
1. Puszczam gaz więc obroty siłą rzeczy spadają.
2. Wciskam pedał sprzęgła czyli rozłączam skrzynie biegów z silnikiem.
3. Wrzucam niższy bieg, więc mówiąc KOLOKWIALNIE koła napędzają skrzynie biegów (wałki, koła zębate).
4. Puszczam pedał sprzęgła. Oczywiście prędkość obrotowa wałka w skrzyni jest większa niż wału korbowego silnika bo puściłem gaz w pkt. 1. więc rpm spadły. Następuje połączenie wału korbowego z wałkiem skrzyni biegów poprzez tarczę sprzęgła, pomiędzy nimi DKZ na wale.
Nie ma mowy żeby nie było szarpnięcia, zwłaszcza że moment obrotowy jest duży (poniżej 2k rpm mniejszy więc efekt też mniejszy).
Rady są dwie, można je łączyć:
1. Przytrzymanie puszczania pedału sprzęgła czyli kontrolowany poślizg ale zjeżdżamy tarczę sprzęgła.
2. Dodanie gazu przed (i/lub) w trakcie puszczania pedału sprzęgła żeby podnieść te obroty na silniku i wyrównać je z obrotami wałka w skrzyni.
Po prostu chcę technicznie jeździć jak najlepiej i wydłużyć życie: sprzęgła, DKZ, skrzyni, przegubów itp.
Czy ta technika jest prawidłowa?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 15:38 przez astra, łącznie zmieniany 2 razy.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 Turbo 150 KM - redukcja biegów, manual 6-biegowy
Pytasz o coś konkretnie?
Jeżeli redukujesz bieg bez dodania gazu to wiadomo, że przy wsprzęglaniu silnik mocno przyhamuje. I tak jak piszesz drugim sposobem jest powolne puszczanie sprzęgła. Ja bym postawił takie pytanie: na ile szkodliwe jest powolne puszczanie sprzęgła? I drugie: na ile szkodliwe jest takie mocne przyhamowywanie silnikiem.
Międzygaz przy jednoczesnym hamowaniu hamulcem jest praktycznie niemożliwy w AK (ułożenie i kształt pedałów, do tego nie wiem czy przypadkiem nie jest odcinany dopływ paliwa jeżeli naciskasz hamulec), dlatego sam międzygaz jest rozwiązaniem bardzo ograniczonym: do momentów, gdy na drodze masz spokój, czas i miejsce na hamowanie.
Ja jeżdżę tak, że jak hamuje np. ze 110 km/h do świateł, to redukuje po kolei przez biegi 4,3,2 w miarę zmniejszania prędkości. Sprzęgło puszczam tak, żeby szarpnięcie od hamowania silnikiem nie było mocno wyczuwalne w stosunku do tego jak hamuje hamulcem. Im mniej mam miejsca na zatrzymanie, tym mocniej "szarpię silnikiem"...
Czy to jest dobry sposób hamowania? Nie wiem. Z jednej strony oszczędzam hamulce, z drugiej strony obrywa cały układ przeniesienia napędu...
Jeżeli redukujesz bieg bez dodania gazu to wiadomo, że przy wsprzęglaniu silnik mocno przyhamuje. I tak jak piszesz drugim sposobem jest powolne puszczanie sprzęgła. Ja bym postawił takie pytanie: na ile szkodliwe jest powolne puszczanie sprzęgła? I drugie: na ile szkodliwe jest takie mocne przyhamowywanie silnikiem.
Międzygaz przy jednoczesnym hamowaniu hamulcem jest praktycznie niemożliwy w AK (ułożenie i kształt pedałów, do tego nie wiem czy przypadkiem nie jest odcinany dopływ paliwa jeżeli naciskasz hamulec), dlatego sam międzygaz jest rozwiązaniem bardzo ograniczonym: do momentów, gdy na drodze masz spokój, czas i miejsce na hamowanie.
Ja jeżdżę tak, że jak hamuje np. ze 110 km/h do świateł, to redukuje po kolei przez biegi 4,3,2 w miarę zmniejszania prędkości. Sprzęgło puszczam tak, żeby szarpnięcie od hamowania silnikiem nie było mocno wyczuwalne w stosunku do tego jak hamuje hamulcem. Im mniej mam miejsca na zatrzymanie, tym mocniej "szarpię silnikiem"...
Czy to jest dobry sposób hamowania? Nie wiem. Z jednej strony oszczędzam hamulce, z drugiej strony obrywa cały układ przeniesienia napędu...
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 08:04 przez Segor, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości