1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: SACZI » 03 sie 2018, 10:39

Panowie, z tymi tunerami to ostrożnie ...
Teraz byle "obszczymur" kupuje "hamownie" i robi "remapy" uważając się za eksperta w dziedzinie.
Obrazek

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: man1utek » 03 sie 2018, 10:41

bo Polak przecież potrafi :D

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 03 sie 2018, 11:06

Seria 150KM na wykresie przy 2k rpm poniżej 175Nm, nieźle, ma być 245(230 s/s)Nm. Podobno tylko VAG kłamie, albo wykres niewiarygodny. Wykres z hamowni, hamownia "mierzy kołami". Producent "mierzy wałem korbowym", może stąd te rozbieżności. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: colins » 03 sie 2018, 11:39

O ile uznamy, że ten wykres jest prawidłowy, to wyłazi na nim to o czym już pisałem w związku z akcją serwisową obejmującą aktualizację sterownika silnika, gdzie podejrzewałem, że update przynieść może przesunięcie momentu obrotowego w górę. I wykres zdaje się to potwierdzać (a także nasze odczucia po aktualizacji), bo przy 2000 obr./min. silnik nie generuje deklarowanych przez GM niutków, a dostarcza je dopiero przy sporo wyższych obrotach. Ma to w sumie logiczne wytłumaczenie, bo w wyniku nowszego softu silnik nie dostaje pełnego kopa przy niskich obrotach, co groziło w takiej sytuacji występowaniem LSPI, tylko moment obrotowy jest wówczas ograniczony. Dla silnika na pewno zdrowiej, ale dla kierowcy nie zawsze więc możesz iść szanowny @astra z tym do sądu i oskarżyć Opla o niezgodność pojazdu z obiecanymi przez nich parametrami. :D
Dodam tylko, że dokładnie tak samo postąpił Nissan, gdy miał problemy z silnikami 1.2 DIG-T w Qashqaiach i aktualizacją wykastrował je z niutonometrów w dolnym zakresie obrotów, co też nie do końca podobało się wszystkim użytkownikom. Rozsądek jednak podpowiada (przynajmniej mój rozsądek), że lepiej mieć trwalszy wehikuł niż szybszy i z takiego też pewnie założenia wyszedł naczelny informatyk GM wypuszczając dla naszych motorów tę aktualizację. :)

marlad
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
Posiadane auto: Audi
Silnik: 2.0 tdi
Rocznik auta: 2011
Miasto: Kraków
Województwo: Malopolskie

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marlad » 03 sie 2018, 16:18

Samochód był hamowany na 5 biegu , dociązony dodatkowo hamulcem elektrowirowym.
W ambiencie było ok 30 st C , a wentylator 12 Kw radził sobie tak "srednio na jeża"
Biorąc pod uwagę , iż wykres nie był wygładzany to wygląda to tak jak wygląda.
Można puścić wykres marketingowo na inercji , to zaraz zrobi się gładziutki , a i pewnie kilka kuni więcej by pokazało :D

Co do pomiaru to hamownia podwoziowa pokazuje moc na kołach , a po odjeciu strat również na silniku .
Nie ma tu czegoś takiego jak oszukiwania na wadze etc ...

pozdro

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: SACZI » 03 sie 2018, 18:04

marlad, dlaczego wykres przy 1500obr leci pionowo w dół?
Przecież ja (inni też) są w stanie jechać nawet przy 800obr/min, czyli silnik jakiś moment generuje.
Wykres jest po prostu niewiarygodny.
Obrazek

marlad
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
Posiadane auto: Audi
Silnik: 2.0 tdi
Rocznik auta: 2011
Miasto: Kraków
Województwo: Malopolskie

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marlad » 03 sie 2018, 21:24

chip-tuning-opel-astra-k-1.4-turbo-150-ac-delco-e80-ladyga-stage-1.jpg.jpg
chip-tuning-opel-astra-k-1.4-turbo-150-ac-delco-e80-ladyga-stage-1.jpg.jpg (491.67 KiB) Przejrzano 7554 razy
saczi , o ktory wykres chodzi . mozesz go tu wrzucic ?

Obrazek

Ok, juz załapałem. Chodzi Ci o to ,że pomiar nie został wykonany w zakresie 800 -1500 rpm, lecz rozpoczęliśmy wciśnięciem pedału gazu przy 1500 obr/min ?

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: SACZI » 03 sie 2018, 21:46

Tak jest,chodzi mi o to, że w okolicy 1500 charakter zmian mocy i momentu biegną bardzo pionowo.
Mówię o wykresie, który sam tutaj wkleiłeś.
Obrazek

marlad
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
Posiadane auto: Audi
Silnik: 2.0 tdi
Rocznik auta: 2011
Miasto: Kraków
Województwo: Malopolskie

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: marlad » 03 sie 2018, 22:16

To efekt sporego obciazenia hamulcem elektrowirowym. Na pomiarze w inercji bylby gładszy wykres ,ale niezbyt miarodajny.
N inercji hamuje sie wolnossaki glownie

Added in 1 minute 36 seconds:
Fryzjer1983 pisze:No z wykresem nie wyszło idealnie ale nie jest źle i ta seria też nie jest zanizona ile taka przyjemność by kosztowała?


Przepraszam , nie wypada tu rozmawiac o cenach :)

Awatar użytkownika
Fryzjer1983
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 03 kwie 2017, 03:10
Posiadane auto: Opel Astra V Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fryzjer1983 » 03 sie 2018, 22:42

Jasne rozumie to na PW napisz mi jak możesz. Chyba że w poniedziałek zadzwonię do Ladyga Tuning.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 09 sie 2018, 22:58

https://www.youtube.com/watch?v=kfP8_biF3sA pod koniec przed 30 minutą są wykresy od sąsiadów :)

A tu wykres gdzie 200 Nm jest od 1500 obrotów.
https://www.v-tuning.pl/pojazd/opel/ast ... -km-110-kw

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 10 sie 2018, 11:02

Dobre, mi w paincie też taki wyszedł.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 10 sie 2018, 12:39

astra pisze:Dobre, mi w paincie też taki wyszedł.

Podjedź do nich i im to powiedz. Masz niedaleko, Leżajsk :)

Awatar użytkownika
rallyfan
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2018, 23:00
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2017
Miasto: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: rallyfan » 29 sie 2018, 21:52

info z dzisiaj

zadzwoniłem do dealera Vtech-u w Ząbkach zapytać o box do 1.4 125km
pan powiedział, że się nie da, bo coś tam jest zabezpieczone ... i się nie da

temat nie dawał mi spokoju, zadzwoniłem do Chojnackiego w Nadarzynie,
też oficjalny dealer Vtech, kilka telefonów, ale nikt nie odbierał

zadzwoniłem do Vtechu do Krakowa, pogadałem, więc: jest box, przyrost mocy 15-20 km
nie pamiętam ile nm, ale też coś tam deklarują, czas dłubania ok 3h, w tym pomiary
cena 1170 brutto, nie ma rabatu bo coś tam, nie zrozumiałem, była fatalna jakość połączenia
człowiek zapewniał, że nie było przypadku, żeby serwis wykrył, że ktoś korzystał

Awatar użytkownika
kowal78
Klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kowal78 » 30 sie 2018, 20:19

Box to zło.
Boxa nie wykrywają w serwisie bo go demontujesz przed wizytą w ASO.
Zastanów się tylko czy chcesz boxa i czy wiesz jaka jest zasada jego działania.
Ja zrezygnowałem. Byłem w Vtechu w Ząbkach.
Po tym jak po omacku szukali wtyczek , nie wiedzieli nawet ile ich być powinno zrezygnowałem. Miałem wrażenie że byłem pierwszy u nich z tym silnikiem.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 30 sie 2018, 21:20

rallyfan pisze:cena 1170 brutto

1170 plus wycieczka plus nauka na Astrze wyjdzie drożej niż w salonie.
Box nie ma sensu, jak już to robić 180 KM :)

Awatar użytkownika
rallyfan
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2018, 23:00
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2017
Miasto: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: rallyfan » 03 wrz 2018, 23:42

małe uzupełnienie do wcześniejszego posta, dodzwoniłem się do Chojnackiego
nie mają boxa, prawdopodobnie jest za wcześnie, można się dowiadywać pod koniec roku
jeżeli do tego czasu nie będą mieli, mają się sami kontaktować z Krakowem

i trochę off topic: miałem okazje w piątek polatać Golfem 2018r, też 1.4 125km, trudno o lepszy benchmark
nie wiem jak to wygląda w danych fabrycznych, ale odczucia są takie, że Golf zbiera się lepiej
jedyna różnica na niekorzyść była taka, że po gwałtownym wciśnięciu gazu w Golfie było może 0,3 sek opóźnienia
zanim się zadziało czego w Astrze nie zauważyłem, ale potem Golf odrabia to opóźnienie

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 04 wrz 2018, 07:11

jeździłem skodą octavią 1.4 140km. zdecydowanie łapało lepiej od dołu. chyba też masa była nieco mniejsza. nie odczułem opóźnienia.

luki8211
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.6 cdti 110Km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luki8211 » 02 paź 2018, 16:20

dziadzia82 pisze:Box moze działac lub nie.
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało

Kolega miał taki przypadek (chyba chodzi o to co napisałeś) podpiął boxa ChipRS do 1.6 cdti i wyskoczył mi komunikat - obniżono moc silnika i do tego zapaliła się check engine. Wypioł to gówno i dostał zwrot kasy. Kolesie w ogóle się na tym nie znali nie wiedzieli jaka przyczyna. Dla tego z boxami dać sobie lepiej spokój.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 18:15 przez luki8211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 paź 2018, 16:35

Zostały przekroczenie parametry pomiaru jednostki w ECU.
Pewnie łapłes byka P 0-235.
Dlatego wskoczył w tryb awaryjny.
Odepnij akum.
Jak nie pomoże gdzies na kopa podjechać wykasować byka
Pozdrawim
Obrazek

luki8211
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.6 cdti 110Km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luki8211 » 02 paź 2018, 17:43

Błędy wszystkie zniknęły kiedy odpioł to ustrojstwo. Jak sie podepnie pod OBD2 to zobaczy w historii te błędy?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 18:16 przez luki8211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 paź 2018, 18:25

tak zostały zapisane skasuj i po problemie
Obrazek

luki8211
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2018, 20:44
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.6 cdti 110Km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luki8211 » 11 paź 2018, 19:44

Dzięki dziadzia82 za pomoc i usunięcie błędów, wiedza merytoryczna na wysokim poziomie !
Do tego sympatyczny z Ciebie gość ;) Pozdrawiam !

jonydi3d
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lip 2017, 10:06
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2019
Miasto: TBD
Województwo: TBD
Has thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: jonydi3d » 12 paź 2018, 15:00

Czy jest ktoś na forum kto podjął się już może chipa?

Dzięki
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 17:49 przez jonydi3d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: matrixblue » 10 lis 2018, 11:55

Firma ŁG Auto Serwis wzmocniła już kilka silników 1.4 125 i 150 KM. Poniżej wykres z kuracji wzmacniającej :)
Astra CHip.jpg
Astra CHip.jpg (293.48 KiB) Przejrzano 6065 razy
Obrazek

Awatar użytkownika
MaccFerri
Wyjadacz
Posty: 130
Rejestracja: 04 sie 2018, 23:44
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTi
Rocznik auta: 2018
Miasto: 3Miasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: MaccFerri » 10 lis 2018, 12:20

Niezbyt piękne te krzywe po wzmocnieniu. Słabo się postarali.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 10 lis 2018, 17:26

Noo... 295 nm momentu i jedziemy prawie jak 1.6 :D
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

SPIDER
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
Silnik: B 1.4 XFT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: NGI
Województwo: W-M
Has thanked: 67 times
Been thanked: 107 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: SPIDER » 10 lis 2018, 18:20

Ale to już było... :)
Parę postów wyżej, ten sam wykres zamieścił @marlad.
Mój HaBeK

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: adax » 11 lis 2018, 12:47

Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 11 lis 2018, 14:21

adax pisze:Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.


Jest wątek o tym.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości