Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Nie znalazłeś odpowiedniego działu - to znak, że powinno się to znaleźć tutaj
62542t
Wyjadacz
Posty: 223
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:38
Posiadane auto: Opel astra V ST
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: silesia
Województwo: sląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: 62542t » 17 sty 2017, 10:36

]Po pierwsze Ty musisz szybciej wciskać pedał gazu niż kolega. Niby nic, a może zrobić różnicę, no i jak widać z opowieści kolegów z forum niby te same auta, a każdy ma inne odczucia/problemy. Jednym brak mocy przy 3k, innym nie. Jedni mają vmax 190km/h, inni 223 km/h... Ktoś pisał też, że przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu auto jechało gorzej niż przy odrobinę mniej wciśniętym. Jest wiele powodów dla których dwa "identyczne" auta mogą mieć inne wyniki.
Jak ktoś zhamuje 5 aut z trybem sport i 5 bez (minimalna próbka statystyczna) i pokaże na wykresach różnicę to będzie można powiedzieć, że faktycznie auta z przyciskiem są szybsze. Do tego czasu to będzie placebo :)[/quote]

wiesz co ja mam wrażenie, że moja enjoy bez sporta ladnie sie zbiera od ponizej 2000 do okolo 3500 pozniej juz pary troszke brak i zauwazylem, ze jak ja szybko wkrece na obroty np do ok 5000 to strasznie wolno spada z obrotow...
pedal gazu daje w podloge... i rzeczywiscie troszke ulamkow milisekund minie zanim auto dostanie pary, a faktycznie v max licznikowe jechalem 217 z lekko cofnietym pedalem gazu, kolega co ma sporta wczoraj mowi, ze poszla licznikowo 211 i musial heblowac bo mu wyjechalo auto, jak temperatura bedzie plusowa to w niemcach na a4 (czesto tam jezdze) przycisne ja jeszcze raz na maxa. Mi pali srednio latem kolo 7-7,5 a teraz zima skoczylo do 8-8.5, srednio autostrada jade 160-180 nie przekraczajac 4000 obrotów na 6 biegu - jest w miare komfortowo jezeli chodzi o cisze itp

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 17 sty 2017, 11:38

Moja bez Sporta do 200 dochodzi bez mrugnięcia, dalej nie próbowałem ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: emylpe » 17 sty 2017, 12:46

62542t pisze:
Budus pisze:oj tam oj tam :)
ale mina kolesia w VW CC i innych tego typu jak ich Astra bierze na światłach musi być bezcenna :)



..zdziwieni to są Ci w octaviach 3... pastuchach, a4 itp
nawet jak swoja bez sporta ich lykam


Łykasz ich bo się im nie śpieszy. Chłopaki musicie się pogodzić ale Astra ma gorzej zbierający się silnik niż TSI. Przy TSI jest to muł, w trybie SPORT czy bez niego. Fajnie jeździ na tle Kii, Hyundaia, lepiej niż Meganka ale nie lepiej niż TSI czy EcoBoosty Forda. Ja wiem, że każdy broni swojego i będzie obstawiał przy tym co ma. A do tego jak wyda trochę kasy to efekt placebo jest podwojony. Także więcej obiektywizmu ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 17 sty 2017, 13:16

emylpe pisze:Chłopaki musicie się pogodzić ale Astra ma gorzej zbierający się silnik niż TSI. Przy TSI jest to muł, w trybie SPORT czy bez niego.
Dałem Ci plusa, ale jednak niesłusznie :P To, że TSI czy EB jest bardziej elastyczne nie ma znaczenia przy starcie spod świateł. Czas do setki AK ma 8.5 s, a Focus 8.9 s (dla automatu odpowiednio 8.9 s i 9.2 s). Zatem przy starcie spod świateł AK będzie szybsza od Focusa (Golfa nie sprawdzę, bo mają tak popierd*** stronę, że nie ma na niej specyfikacji auta...
To co daje przewagę TSI czy EB to różnica, że jeżeli jedziemy spokojnie na niskich niższych obrotach, to one dużo szybciej przyspieszą bez redukcji - jest dużo większa przyjemność z jazdy. A w AK musisz redukować i tracisz na to czas.
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: b3rs » 17 sty 2017, 13:43

emylpe pisze:Chłopaki musicie się pogodzić ale Astra ma gorzej zbierający się silnik niż TSI. Przy TSI jest to muł, w trybie SPORT czy bez niego. Fajnie jeździ na tle Kii, Hyundaia, lepiej niż Meganka ale nie lepiej niż TSI czy EcoBoosty Forda. Ja wiem, że każdy broni swojego i będzie obstawiał przy tym co ma. A do tego jak wyda trochę kasy to efekt placebo jest podwojony. Także więcej obiektywizmu ;)

Mów za siebie. Jedyna skoda, która może mnie "zjeść" na światłach to RS. Focus też musiałby być w wersji RS lub ST.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 17 sty 2017, 14:45

Segor pisze:Dałem Ci plusa, ale jednak niesłusznie :P

Zawsze możesz go cofnąć, klikając ponownie na łapkę nad danym postem, funkcja "Remove your thanks" ;)
emylpe pisze:Łykasz ich bo się im nie śpieszy. Chłopaki musicie się pogodzić ale Astra ma gorzej zbierający się silnik niż TSI. Przy TSI jest to muł, w trybie SPORT czy bez niego. Fajnie jeździ na tle Kii, Hyundaia, lepiej niż Meganka ale nie lepiej niż TSI czy EcoBoosty Forda. Ja wiem, że każdy broni swojego i będzie obstawiał przy tym co ma. A do tego jak wyda trochę kasy to efekt placebo jest podwojony. Także więcej obiektywizmu ;)

Nie zauważyłem żeby ktoś tutaj nie godził się z tym że 1.4 TSI ciągnie lepiej z dołu niż 1.4 T od Opla, fakt znany i nie podlegający dyskusji... Dane techniczne to potwierdzają, m in. dostępność max momentu w niższym zakresie obrotów. To po pierwsze. Porównujemy w obrębie jednego modelu, odczucia w trybie cywilnym i Sport i zapewniam Cię że nie jest to żadne placebo, samochód odczuwalnie lepiej się zbiera, nie jest to tylko moja opinia. Zasadnicze pytanie, Miałeś okazję przejechać się Astrą w trybie Sport i bez niego, żeby sądować co i jak ? Poza tym do porównywania aut mam inny wątek.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 17 sty 2017, 15:02

kuba pisze:Miałeś okazję przejechać się Astrą w trybie Sport i bez niego, żeby sądować co i jak ? Poza tym do porównywania aut mam inny wątek.
Ja miałem, autami demonstracyjnymi. Według mnie: ST elite było żwawsze niż HB dynamic + sport. Już o tym pisałem. Ponieważ to niemożliwe (bo ST jest cięższe niż HB), to zakładam, że z HB było coś jednak nie tak (albo dealer nie wiedział, że HB to 125KM). Wrażenia potwierdzała żona siedząca z tyłu.
Obrazek

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: emylpe » 17 sty 2017, 15:07

b3rs pisze:
emylpe pisze:Chłopaki musicie się pogodzić ale Astra ma gorzej zbierający się silnik niż TSI. Przy TSI jest to muł, w trybie SPORT czy bez niego. Fajnie jeździ na tle Kii, Hyundaia, lepiej niż Meganka ale nie lepiej niż TSI czy EcoBoosty Forda. Ja wiem, że każdy broni swojego i będzie obstawiał przy tym co ma. A do tego jak wyda trochę kasy to efekt placebo jest podwojony. Także więcej obiektywizmu ;)

Mów za siebie. Jedyna skoda, która może mnie "zjeść" na światłach to RS. Focus też musiałby być w wersji RS lub ST.


Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będę miał wreszcie okazję przejechać się 200km Astrą V (wróciła do dilera w Wawie) i porównam do 1.8 TSI.
1.4 TSI weźmiesz spokojnie, 1.8 TSI pewnie będzie porównywalnie.

kuba pisze:Nie zauważyłem żeby ktoś tutaj nie godził się z tym że 1.4 TSI ciągnie lepiej z dołu niż 1.4 T od Opla, fakt znany i nie podlegający dyskusji... Dane techniczne to potwierdzają, m in. dostępność max momentu w niższym zakresie obrotów. To po pierwsze. Porównujemy w obrębie jednego modelu, odczucia w trybie cywilnym i Sport i zapewniam Cię że nie jest to żadne placebo, samochód odczuwalnie lepiej się zbiera, nie jest to tylko moja opinia. Zasadnicze pytanie, Miałeś okazję przejechać się Astrą w trybie Sport i bez niego, żeby sądować co i jak ? Poza tym do porównywania aut mam inny wątek.


Jechałem i jednym i drugim. Opel 1.4 T odczuwalnie się nie zbiera w każdym trybie, noga musi być bardzo ciężka. Byłem napalony jak dzik na żołędzie po recenzjach w gazetach na temat V i po jeździe rozczarowałem się mocno, silnik prawie to samo co w IV czyli jedzie się ociężale. Można kręcić auto i męczyć pedał gazu ale nie za każdym razem.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 17 sty 2017, 15:26

emylpe pisze:Jechałem i jednym i drugim. Opel 1.4 T odczuwalnie się nie zbiera w każdym trybie, noga musi być bardzo ciężka. Byłem napalony jak dzik na żołędzie po recenzjach w gazetach na temat V i po jeździe rozczarowałem się mocno, silnik prawie to samo co w IV czyli jedzie się ociężale. Można kręcić auto i męczyć pedał gazu ale nie za każdym razem.


Rozumiem, że takie są Twoje odczucia, zgadzam się słabiej niż TSI, ale na pewno nie Masz racji pisząc ze to to samo co w J-ce. Zrobiłem swego czasu Astrą J A14NET 140 HP kilka tysięcy km i nie ma porównania, w K jest o wiele, wiele lepiej, elastyczniej, z miejsca też szybciej.
Co do SPORT-a to widzę że najbardziej negują jego działanie Ci, którzy mieli okazję raz się "przejechać". Chłopaki którzy użytkują wersje Dynamic na co dzień mają inne zdanie ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 17 sty 2017, 15:34

kuba pisze:Chłopaki którzy użytkują wersje Dynamic na co dzień mają inne zdanie ;)
I porównują je na co dzień do wyłączonego trybu sport, a nie do auta bez tego trybu ;) Z wrażeń to już najbardziej wiarygodne są wypowiedzi 62542t, bo on faktycznie ma dostęp do dwóch podobnych aut - z i bez przyciskiem.

Ja tam widzę tylko jedno rozwiązanie: zamówić na jakiś spot mobilną hamownię :D
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: b3rs » 17 sty 2017, 15:37

emylpe pisze:Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będę miał wreszcie okazję przejechać się 200km Astrą V (wróciła do dilera w Wawie) i porównam do 1.8 TSI.
1.4 TSI weźmiesz spokojnie, 1.8 TSI pewnie będzie porównywalnie.

Trochę słaba pogoda na takie porównania.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 17 sty 2017, 15:46

Segor pisze:I porównują je na co dzień do wyłączonego trybu sport, a nie do auta bez tego trybu ;) Z wrażeń to już najbardziej wiarygodne są wypowiedzi 62542t, bo on faktycznie ma dostęp do dwóch podobnych aut - z i bez przyciskiem.

Ja tam widzę tylko jedno rozwiązanie: zamówić na jakiś spot mobilną hamownię :D

No nie sposób nie przyznać Ci racji ;) Ale wypowiedzi 62542t, są jednak bliższe naszych wrażeń :D
Rzeczywiście trudno dalej dyskutować bez twardych argumentów... ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: emylpe » 17 sty 2017, 16:19

b3rs pisze:Trochę słaba pogoda na takie porównania.


Racja, pogoda słaba. Poprzednia 200 dilera, skończyła na drzewie. Ale chciałem bardziej sprawdzić przy swojej normalnej jeździe, nie piłowaniu. Bo przy piłowaniu to można prawie wszystkim trochę poszaleć. Na autostradzie czy ekspresówce powinno być czarno i elastyczność można sprawdzić. W mieście mi się nie spieszy, a nie zamierzam też codziennie jeździć po 200. Fajnie mieć po prostu trochę więcej pod maską i czuć to przy przyśpieszaniu ;).



kuba pisze:Rozumiem, że takie są Twoje odczucia, zgadzam się słabiej niż TSI, ale na pewno nie Masz racji pisząc ze to to samo co w J-ce. Zrobiłem swego czasu Astrą J A14NET 140 HP kilka tysięcy km i nie ma porównania, w K jest o wiele, wiele lepiej, elastyczniej, z miejsca też szybciej.
Co do SPORT-a to widzę że najbardziej negują jego działanie Ci, którzy mieli okazję raz się "przejechać". Chłopaki którzy użytkują wersje Dynamic na co dzień mają inne zdanie ;)


Może to wszystko przez te gazetki. Nie mówię, że nie jest lepiej, bo jest. Ale było obiecywane, że to niebo, a ziemia.

apa13
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 12 sty 2017, 15:42
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo M6 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Ciechanów/ Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: apa13 » 17 sty 2017, 16:40

Panowie, spokojnie. Poczekajcie. Myslę, że na zgranicznych forach predzej, czy poxniej zbierze sie grupa chetnych na skorzystanie z hamowni.
Moja nie bedzie miała Sportu, nad czym ubolewam, ale ratuje mnie to, ze nie ja Astrą będe jeździł tylko żona. Mam swoje 2.0T w Volvo i starcza mnie :)

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: George » 18 sty 2017, 13:35

Czy ja wiem czy idzie lepiej od golfa 1.4tsi, scigalem sie wczoraj po pracy z pod swiatel z kumpel (umowionyxwydcig) fakt odskoczyl z pod swiatel ale przy tym momencie w AK od dolu bez kontroli startu mozna stracic sekundy, ale juz od trojki go wciagalem jak dzik zoledzie :D na odcinku 2mil mialem przewage blisko 4-5dlugosci astry i koncowa w okolicy 130mph on na "mecie" mial 119 i dusil do konca ile mial pod maska.
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 18 sty 2017, 13:40

https://www.youtube.com/watch?v=MyP1hhXc2BU
https://www.youtube.com/watch?v=zcETOJ83B-A
Scirrocco, może o pół długości... :D W drugim filmie też widać jak Astra między 1 a 2 kangura zalicza :)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: George » 18 sty 2017, 16:02

Dzis proba z fabia 1.4 tsi :D
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

adax
Weteran
Posty: 1417
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 111 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: adax » 21 sty 2017, 13:02

Ale ten tryb sport ogólnie więcej pomaga czy przeszkadza w jeździe miejskiej?Bo wielu pisze(nawet w testach),że astra bez tego systemu trochę jest mułowata a dopiero bo właczeniu tego trybu nabiera charakteru.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 21 sty 2017, 13:20

zależy kto co lubi - jak już pisałem w innym temacie. mam już nawyk - odpalam silnik S/S off, SPORT on. a jak się zdarzy zapomnieć po ponownym odpaleniu to w trakcie jazdy bez problemu odczuję, że jeżdżę bez SPORTu :)
Obrazek

62542t
Wyjadacz
Posty: 223
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:38
Posiadane auto: Opel astra V ST
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: silesia
Województwo: sląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: 62542t » 21 sty 2017, 14:17

o kurcze, nawet przy 200 koniach czuc roznice?

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 21 sty 2017, 15:16

no chyba nie po to jest też w tym silniku żeby nie było różnicy czuć :)
Obrazek

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: George » 21 sty 2017, 19:35

W korku lepiej mi bez sportu, auto nie jest nerwowe. W sumie to juz malo kiedy wlaczamten tryb
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

adax
Weteran
Posty: 1417
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 111 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: adax » 21 sty 2017, 22:17

George pisze:W korku lepiej mi bez sportu, auto nie jest nerwowe. W sumie to juz malo kiedy wlaczamten tryb



No w korku to na pewno ten bajer jest zbędny.Mnie ciekawi czy np jak jadę stałą prędkością autostradową i odpuszczę pedał gazu a następnie znowu wdepnę na chwilę i znowu odpuszczę czy są wyczuwalne szarpnięcia do przodu(wrażenie,że czuć pod nogą moc)bo jak pamiętam z jazdy testowej wersją 1.4 125 bez tego systemu to jak po rozpędzeniu jechałem stałą prędkości i zrobiłem tą "próbę" to samochód tak jakby przyspieszał z lekkim opóźnieniem z małą zwłoką(to samo zauważyłem w 1.0 ecoboost).Akurat w moim "złomku"to nie występuje mimo mniejszego momentu obrotowego i mniejszej mocy.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 21 sty 2017, 22:31

adax pisze:Mnie ciekawi czy np jak jadę stałą prędkością autostradową i odpuszczę pedał gazu a następnie znowu wdepnę na chwilę i znowu odpuszczę czy są wyczuwalne szarpnięcia do przodu(wrażenie,że czuć pod nogą moc)


tak nie sprawdzałem. ale sprawdzałem jazdę ze stałą prędkością (chyba nie na tempomacie) i włączałem i wyłączałem ten tryb - po włączeniu było wyraźnie czuć, że mu się chce jechać, po wyłączeniu jechał od niechcenia :)
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: b3rs » 22 sty 2017, 14:41

Na tempomacie przycisk Sport nic nie daje. Sprawdzałem.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: George » 22 sty 2017, 17:31

Na tempomacie idzie dokladnie tak samo jak bez, czyli bez trybu sport oddsje moc ze spokojem, z sport: idzie jak kuna po lekkim nacisnieciu gazu
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 22 sty 2017, 19:17

A powiedzcie jak to wygląda u Was z aktywacja tempomatu na wyższa prędkość? Na przykład: macie tempomat ustawiony na 140, będziecie 100 i aktywujecie. Ze sportem przyspiesza inaczej niż bez?

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: George » 23 sty 2017, 02:25

Oj zbiera sie Panie zbiera :D ja odczuwam wyrazna chec jazdy, ale ja mam Vallhalla (jak to mowi moj kumprl) :P moze w oplu jest jakas restrykcja cos innego itp
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

adax
Weteran
Posty: 1417
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 111 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: adax » 23 sty 2017, 16:48

No i wreszcie przetestowałem tryb sport w wersji dynamic z racji tego,że dostałem ofertę wyprzedaży rocznika za 70.500 po rabacie+grupa zawodowa cena ładna nie powiem.To z nowego roku enjoya bym miał zapewne tylko deczko taniej a przecież chciałem ten tryb sport no i właśnie...Rzeczywiście reakcja jest szybsza na pedał gazu,samochód subiektywnie przyspiesza lepiej tak jakby dostał 20 koni więcej i nie jest to czcze gadanie jedyną wadą jest może to,że silnik staje się głośniejszy(natarczywy).Ja system właczałem i wyłaczałem i przy wyłaczonym praca silnika była bardziej "miększa"(spokojniejsza)ale samochód również przyspieszał dośc raźnie.Ale najważniejsza rzecz,która mnie trochę odrzuciła to ta czarna podsufitka,która powodowała,że w samochodzie było dość "mroczno".

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Krzysiec » 23 sty 2017, 17:21

To akurat kewstia gustu ;) Ja osobiscie nienwyobrazam sobie nie miec tej czarnej podsufitki ;) Specjalnie ja domawialem ;) A przycisk sport (szczerze) byl dodatkiem do niej ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości