Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Nie znalazłeś odpowiedniego działu - to znak, że powinno się to znaleźć tutaj
Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Kojot » 04 sie 2017, 10:01

Postaram się w najbliższym czasie umówić gdzieś (pewnie http://www.dyna-mite.pl) na pomiar z i bez sportu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 04 sie 2017, 10:02

kuba pisze:
Krzysiec pisze:Ja obecnie nie potrafię jeździć bez włączonego trybu sport...

Przekręcam kluczyk, wciskam Sport, weszło w nawyk ;) Dobrze że nie mamy S/S, bo trzeba by było wciskać aż 2 guziki przy każdym starcie :lol:

można to zrobić za jednym razem :P
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: dziadzia82 » 04 sie 2017, 15:59

Kojot pisze:Postaram się w najbliższym czasie umówić gdzieś (pewnie http://www.dyna-mite.pl) na pomiar z i bez sportu :)


Tylko sport na dobiegu niech hamują.
Z tego co się dowiedziałem to w 1,6 T sport idzie na pełnym overboost.
Podjedz do Cinsoft ma porządną rozbiegów-kę z dobrym nawiewem
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 04 sie 2017, 16:59

Kojot pisze:Postaram się w najbliższym czasie umówić gdzieś (pewnie http://www.dyna-mite.pl) na pomiar z i bez sportu :)

To czekamy z niecierpliwością, już jeden kolega miał zhamować Astrę, ale na razie cisza ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: dziadzia82 » 04 sie 2017, 18:42

1,6 T było hamowane wykresy sa na forum.
Zostało 1,4 125, 150
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 04 sie 2017, 19:42

dziadzia82 pisze:1,6 T było hamowane wykresy sa na forum

Z trybem Sport i bez niego ? Nie przypominam sobie.

Added in 7 minutes 53 seconds:
Masz rację, znalazłem: 1-6-200hp-ro-ne-dane-techniczne-silnika-sht-t742-30.html#p25800
Budus, jak to było Test 1 ze Sportem, Test 2 bez ? Czy jak ?
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Argus
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 03 paź 2016, 16:25
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Argus » 04 sie 2017, 19:59

Jak się ma zużycie paliwa z funkcją SPORT do jazdy z trybem normalnym? Czy ktoś robił porównania?

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: KaMYk » 04 sie 2017, 20:02

Jeśli jeden test był bez Sport, drugi ze Sport, to potwierdza się to co pisałem, moc maksymalna i moment maksymalny pojawiają się wcześniej ponieważ jest szybsza reakcja funkcji overboost na pedał gazu. nie ma natomiast żadnej drugiej mapy podnoszącej moc i moment w trybie sport :)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 04 sie 2017, 20:03

kuba pisze:Budus, jak to było Test 1 ze Sportem, Test 2 bez ? Czy jak ?

Nic o sporcie nie gadałem więc pewnie to jest bez.
Obrazek

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: KaMYk » 04 sie 2017, 20:04

Argus pisze:Jak się ma zużycie paliwa


W trybie Sport będzie większe, bo częściej załącza się overboost, a to wymaga dodatkowej dawki paliwa, nic za darmo :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 04 sie 2017, 20:56

No i jeżeli overboost jest częstszy to zmniejsza to teoretycznie żywotność silnika :/
Obrazek

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: KaMYk » 04 sie 2017, 21:03

z tym się nie zgodzę, silnik najbardziej zużywa się podczas zimnego rozruchu, w czasie pracy, gdy jest dobre smarowanie to te dodatkowe Nm momentu nie wpływają na jego zużycie aż tak bardzo :) :)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 05 sie 2017, 00:57

Dobrze prawisz.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Segor » 05 sie 2017, 08:00

No to czemu overboost nie jest "stałym zjawiskiem"? Przeczytałem że jest używany sporadycznie ze względu na ciśnienie powyżej bezpiecznego - taka miała być tego idea?
Obrazek

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Vetinari » 05 sie 2017, 23:21

Segor pisze:No to czemu overboost nie jest "stałym zjawiskiem"? Przeczytałem że jest używany sporadycznie ze względu na ciśnienie powyżej bezpiecznego - taka miała być tego idea?


Sport nie powoduje, że masz cały czas obroty w czerwonym polu. Będziesz miał overboost jak wciśniesz gaz do dechy, włączenie go powoduje za to (w automacie) trzymanie wyższych obrotów, co bezpośrednio wpływa na spalanie.

Tomaszef
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2017, 17:44
Posiadane auto: dacia
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Tomaszef » 28 lis 2017, 17:16

Witajcie, od dwóch tygodnie posiadam wersje Elite ST z kilkoma bajerami, w tym także przycisk SPORT. Dodam jeszcze, że z silnikiem 1.4 150 km. W tej konfiguracji sprawa wygląda tak, że nie włączając trybu SPORT auto jedzie tak jakby nie miało turbiny. Naprawdę, gdybym nie wiedział co kupiłem to bym był przekonany, że to silnik wolnossący. I pedał w podłodze niewiele zmienia. Generalnie lipa straszna. Natomiast po wcisnięciu SPORT jest przegięcie w drugą stronę (tą lepszą :) auto rwie do przodu, pedał szybko reaguje na dotyk i mamy frajde z jazdy. I teraz do czego zmierzam:

Stawiam tezę, że silnik bez opcji SPORT zestrojony jest inaczej, znaczy turbina załącza się szybciej i nie mamy wątpliwości jakim silnikiem jedziemy.
Natomiast jak dobieramy SPORT wtedy (nie wiem moze dla wiekszgo kontrastu i bardziej ekonomiecznej jazdy) silnik zestroili "emerycko".

Na jazdach probnych jezdzilem bez Sporta i takim mułem ten silnik nie był, we wszystkich testach też raczej nie mieli tej opcji a nikt na silnik nie narzekał, wręcz przeciwnie chwalił ten silnik.

Dodam jeszcze, ze w amatorskim tescie od 0 do 100 bez SPORTA auto przyspiesza wiecznosc, natomiast ze SPORTEM katalogowe 8,5 s nie jest problemem.

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: colins » 28 lis 2017, 17:51

Moja opinia jest taka, że zawsze razi mnie w oczy, gdy ktoś pisze, że turbina załącza się przy jakichś tam obrotach silnika. :mrgreen:
Bo wszak nie od dziś wiadomo, że turbina pracuje cały czas, już od chwili uruchomienia silnika. Inna sprawa, że dopiero przy jakichś tam przewidzianych przez producenta obrotach zaczyna pompować powietrze na tyle mocno, że silnik dostaje przysłowiowego kopa, co dla niekumatego szofera może być oznaką "załączenia" tejże turbiny. :D
Oczywiście nie podejrzewam Ciebie o niekumatość tylko o zastosowanie w swoim tekście uproszczenia. ;)
Co nie zmienia faktu, że nadal mnie to załączanie turbiny strasznie razi, niezależnie od tego kto o tym wspomina. :mrgreen:

Co do przycisku SPORT, to mądre głowy mówią, że jego włączenie powoduje jedynie wyostrzenie reakcji pedału gazu na naciskanie.
Jednak w praktyce jest tak, że po jego włączeniu ja również odczuwam jakby silnikowi przybyło sporo koników.
No cóż, niezłe posunięcie ze strony Opla, mające za zadanie pozytywnie wpływać na nasze odczucia. :lol:

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: adax » 28 lis 2017, 19:52

Ja miałem chyba aż 6 jazd testowych i pamiętam dość dokładnie,że bez właczenia Sportu przyspieszało "łagodnie"zaś po załączeniu była lepsza reakcja i zarazem głośniejsza praca silnika.Teraz po zakupie auta bez przełącznika Sport w moim odczuciu przyspiesza tak samo jak na jazdach testowych bez właczenia Sport tak więc raczej mi się wydaje,że to są tylko Twoje subiektywne odczucia.

Ikon
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Ikon » 28 lis 2017, 20:27

Ktoś tu chyba kiedyś pisał, z bardziej pewnego źródła, że to jest tak (przykład), że bez SPORT żeby uzyskać 100% gazu trzeba wcisnąć pedał do dechy i tak stopniowo maleje. Ze SPORT wciskasz pedał na 10% i od razu masz 100% gazu. To może dawać takie odczucia. Ja też mam wrażenie, że auto robi się dużo fajniejsze :)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 28 lis 2017, 20:35

200KM bez sportu i gaz do dechy nie daje takiego efektu jak jazda ze sportem
Obrazek

Awatar użytkownika
Teed
Klubowicz
Posty: 465
Rejestracja: 08 lis 2016, 14:35
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1,6 B16SHT MT6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: S-w
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 16 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Teed » 28 lis 2017, 20:37

@Budus masz rację, potwierdzam.
Obrazek

PaBLo81r
Wyjadacz
Posty: 148
Rejestracja: 23 gru 2016, 10:51
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ornontowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 18 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: PaBLo81r » 28 lis 2017, 21:21

Jeżeli chcę dynamicznie pojeździć astrą to tylko ze sportem, bez tego przycisku mozna naciskać gaz do podłogi, a i tak nie ma tego efektu.
Coś tam powyżej 3 tyś. obr/min się dzieje, ale ze sportem już od 2 tyś czuć wciskanie w fotel, podobnie jak w turbodieselu.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kuba » 28 lis 2017, 22:37

PaBLo81r pisze:podobnie jak w turbodieselu

lepiej :twisted:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: adax » 29 lis 2017, 20:07

No dobra a jak włączacie ten Sport to spalanie się zwiększa?Bo raczej nie chce mi się wierzyć,że nie pójdzie do góry ale fakt faktem chciałbym coś takiego u siebie...

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Budus » 29 lis 2017, 20:09

ja mam spalanie jak w sygnaturce, a nie przejechałem bez sportu nawet 50km :) a pełnego baku bez sportu nie zamierzam testować :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Krzysiec » 12 lut 2018, 10:06

Z uwagi na to, że powstała tutaj dyskusja nie mająca nic w spolnego z pierwotnym tematem i pomimo prośby w dalszym ciagu była kontynuowana (co zaczęło skutkować raportami do moderacji) - temat został oczyszczony. Proszę trzymac się tematu. Do rozmów o pokrowcach i innych dodatkach mozna założyć osobny temat, albo porozmawiac w temacie "Dyskusje w toku".

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: ToniEja » 13 lip 2020, 23:04

Ja mam wrażenie ze jednak coś jest ze zmiennymi fazami rozrządu. Jak przyspieszam bez sportu to samochód przyspiesza żwawo od niskich obrotow, ale "kopa" dostaje dopiero około 3 tys RPM. Jak włączę sport to rwie do przodu przy znacznie niższych obrotach.

Inferno
VIP
Posty: 1882
Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 125 times
Been thanked: 41 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Inferno » 13 lip 2020, 23:27

Moje odczucia z jazdy z włączym trybem sport to:
1. Szybsza reakcja na dodanie gazu.
2. Trochę "ciaśniejszy" układ kierowniczy, ale tylko przy bardziej dynamicznej jeździe.
3. Inna praca automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia pracuje adaptacyjnie. Wystarczy mocniej wcisnąć gaz, lub szybciej ruszyć (skręcić) kierownicą, a obroty silnika już nie schodzą poniżej 4000 - skrzynia trzyma bardzo niski bieg. Po krókiej spokojniejszej jeździe skrzynia przechodzi w tryb łagodniejszy - obroty są niższe, a przy bardzo spokojniej jeździe działa prawie jak bez włączonego trybu sport. Fajne to jest i to bardzo.
4. Chyba późniejsza reakcja układu stabilizacji toru jazdy. Samochód trochę się obróci (oś, która straciła przyczepność, uślizgnie) zanim układ zareaguje. Tego nie sprawdzałem z wyłączonym trybem sport. Muszę porównać.

Ogólnie fajny wóz z tej Astry K. :D

Lucass
Nowicjusz
Posty: 81
Rejestracja: 25 sie 2021, 22:40
Posiadane auto: Astra K Hatchback Dynamic
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 2 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: Lucass » 10 wrz 2021, 13:34

Mam pytanko - może nie stricte w temacie, ale dot. włączonego trybu SPORT.
Czasami jak zmieniam biegi z 2 na 3 lub 3 na 4, to w czasie odpuszczania pedału gazu słychać takie jakby kliknięcie i wydaje mi się, że to przy samym pedale. Nie zawsze to słychać i chyba zależy to od stylu jazdy, tzn. im bardziej przeciągam na biegach tym większa szansa na wystąpienie tego efektu. Ktoś zaobserwował coś podobnego?

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Tryb SPORT - co dokładnie zmienia ?

Postautor: kobe24la » 11 wrz 2021, 19:41

Trochę nie ten temat, ale ogólnie takie kliknięcie mam też u siebie. Jak delikatniej puścisz pedał w ostatniej fazie, to kliknięcia nie ma.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości