AKUMULATOR

Nie znalazłeś odpowiedniego działu - to znak, że powinno się to znaleźć tutaj
Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: marwisn » 19 sty 2017, 07:32

To działa w dwie strony. Jak już całość się nagrzeje, to powoli oddaje ciepło ;).
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: komisarzryba » 19 sty 2017, 07:33

tak to działa ;)
béton brut

Nowy2016
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2016, 08:16
Posiadane auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik auta: 2004
Miasto: ***
Województwo: ***

Re: AKUMULATOR

Postautor: Nowy2016 » 19 sty 2017, 08:09

Mieszko66 pisze:Akumulator jest umiejscowiony dokładnie jak napisał @Kuba. W przypadku uszkodzenia klapy bagażnika można go wyjąć od strony od strony pasażera po złożeniu oparcia tylnej kanapy. Wtedy według mnie jest nawet lepszy dostęp do niego. Nie zgadzam się natomiast z @Nowy2016, że umiejscowienie jego zabiera miejsce przestrzeni bagażowej. Akumulator jest za kołem zapasowym i we wnęce więc przestrzeń bagażowa zarówno ta na poziomie koła zapasowego jak i poziomu powyżej jest taka sama. Dodałbym jeszcze jeden plus umiejscowienia akumulatora w tym miejscu Astry K. Akumulator nie jest wystawiony na warunki atmosferyczne (niskie temperatury) co w jakimś zakresie przedłuża jego żywotność.


W przypadku Astry ST podłoga bagażnika jest na tyle długa, że mieści się "wanna" na akumulator oraz otwór w podłodze na koło dojazdowe. Niemniej otwór na koło zapasowe jest dosyć płytki i koło wystaje ponad podłogę, dlatego też podłoga nie leży bezpośrednio na podłodze podwozia tylko trochę wyżej na styropianowych klockach.
W Astrze Hatchback jest jeszcze gorzej nie ma otworu w podłodze, tylko koło leży na podłodze w styropianowej formie, która zabiera dokładnie 60 litrów z pojemności bagażnika (370 l minus 60 l = 310 l dla wersji z kołem dojazdowym). Że można dostać się do akumulatora z wnętrza samochodu przez oparcia tylnych foteli, pewnie można, ale żeby wyjąć akumulator np. do podładowania, to trzeba wyrzucić wszystko z bagażnika, wyjąć górną podłogę, wyjąć koło zapasowe, wyjąć styropianową formę. Podejrzewam, że może to być trudne lub wręcz niemożliwe. A jak już się to uda, to trzeba zanurkować do komory bagażnika, żeby odkręcić klemy i wyciągnąć z głębokiej wanny sam akumulator. Gdzie tu logika.
Że akumulator ma lepiej z tyłu, wątpię. Akumulator lepiej pracuje w wyższej temperaturze. W metalowej wannie wiszącej z tyłu 30 cm nad powierzchnią, zwłaszcza w zimie (przy -20 st.) zbyt dobrych warunków do pracy akumulator raczej nie ma.

Awatar użytkownika
kalmar
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 02 sty 2017, 00:59
Posiadane auto: Astra B-K Sports Tourer; RM2017
Silnik: B14XFT (1.4, 125KM)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: kalmar » 19 sty 2017, 08:52

Mam ST i wydaje mi się, że podłoga nie wisi na "styropianowych klockach", tylko jest zawieszona normalnie na elementach z twardego tworzywa. Jest podniesiona nie ze względu na wystajace koło zapasowe, ale aby tworzyła płaska powierzchnie po złożeniu kanapy. Dostęp do akumulatora jest dobry i bezpośredni(bez wyciągania zbędnych rzeczy- chyba, że masz pełen bagażnik jadąc na wakacje), jednak z kabiny(po złożeniu siedzeń)- czyli tak jak jest opisane w instrukcji.
Moim zdaniem akumulator w bagażniku na mróz nie jest mniej narażony, ale tak jak ktos już o tym pisał wcześniej, na duże zmiany temperatur ( w przypadku mrozu na zewnątrz i nagrzaniu sie po chwili silnika, róznica temperatur w kilka minut może sięgac kilkudziesięciu stopni).

Zmieniono wygląd postu /daro
Obrazek

wocze
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bialystok
Województwo: podlaskie
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: wocze » 21 sty 2017, 18:07

Tak z ciekawości jakie parametry ma akumulator w Astrze 1,4 125KM ? Nie bardzo mi się chce wyciągać zapas i pozostałe klamoty, aby to sprawdzić , może ktoś już sprawdzał?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: marwisn » 21 sty 2017, 18:46

Nowy2016 pisze:można dostać się do akumulatora z wnętrza samochodu przez oparcia tylnych foteli, pewnie można, ale żeby wyjąć akumulator np. do podładowania, to trzeba wyrzucić wszystko z bagażnika, wyjąć górną podłogę, wyjąć koło zapasowe, wyjąć styropianową formę. Podejrzewam, że może to być trudne lub wręcz niemożliwe. A jak już się to uda, to trzeba zanurkować do komory bagażnika, żeby odkręcić klemy i wyciągnąć z głębokiej wanny sam akumulator. Gdzie tu logika.


Do podładowania / naładowania aku masz odpowiednie punkty pod maską.

IMG_0400.JPG
IMG_0400.JPG (551.29 KiB) Przejrzano 13313 razy
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

jacekplacek
Wyjadacz
Posty: 341
Rejestracja: 31 sie 2016, 10:50
Posiadane auto: Astra V ST, Enjoy
Silnik: 1.4 B, 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytom
Województwo: Śląskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 12 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: jacekplacek » 21 sty 2017, 19:34

A ja mam pytanie, może głupie ale po prostu nie wiem: jeśli miałbym komuś pożyczać prądu tu kable rozruchowe mogę podpiąć do tych punktów pod maską czy trzeba bezpośrednio do aku?
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: komisarzryba » 21 sty 2017, 20:17

jacekplacek pisze:A ja mam pytanie, może głupie ale po prostu nie wiem: jeśli miałbym komuś pożyczać prądu tu kable rozruchowe mogę podpiąć do tych punktów pod maską czy trzeba bezpośrednio do aku?

do tych punktów pod maska. po to wlasnie one sa.
béton brut

Miki777
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: Miki777 » 26 sty 2017, 23:40

marwisn pisze:
Do podładowania / naładowania aku masz odpowiednie punkty pod maską.


Średni przykład dla kogoś kto parkuje pod chmurką. Mam wjechać samochodem do mieszkania, żeby doładować akumulator przez te punkty?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: marwisn » 27 sty 2017, 04:58

Ja Tobie podaje rozwiązanie zastosowane przez producenta. Chyba byłeś świadom, że astra tak ma? Jak Tobie nie leży to rozwiązanie trzeba było kupić inne auto.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: Segor » 27 sty 2017, 08:58

Miki777 pisze:Średni przykład dla kogoś kto parkuje pod chmurką. Mam wjechać samochodem do mieszkania, żeby doładować akumulator przez te punkty?
A planujesz utulać ten akumulator do snu?
Bez przesady. To nie te czasu. Dzisiaj akumulatorów się nie wyjmuje z auta. A nawet jeżeli, to robisz to raz, ładujesz przez noc i starcza do końca zimy. A przed następną i tak kupujesz nowy. Ten jeden raz na 6-8 lat to tak dużo, żeby wybierać inne auto??? Mój akumulator wytrzyma pewnie dłużej niż ja będę posiadał to auto...
Nie rozumiem, po co szukać problemów na siłę. Aku z tyłu to lepsze rozłożenie ciężaru. Może dzięki temu AK wygrywa w testach: http://www.auto-swiat.pl/testy/jak-prow ... lna/pt3hgj
Obrazek

Awatar użytkownika
LordDarq
Wyjadacz
Posty: 337
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: LordDarq » 27 sty 2017, 09:03

Nic dodać, nic ująć.

Miki777
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: Miki777 » 27 sty 2017, 11:34

Wszyscy naokoło polecają wnieść aku do mieszkania jak zostawiam samochód na miesiąc (4-6 tyg). Ok. 2x w roku mam taki wyjazd i 0-2 wyjazdów może trafić się zimą.
Masz rację, że nie wpadłem aby wybierać samochód pod kątem położenia akumulatora. Po prostu nie miałem pojęcia, że może być gdzie indziej niż pod maską.
Jakby Opel zrobił samochód, który można zostawić na 6 tygodni zimą a później wsiąść i odjechać to nie byłoby dyskusji.
W każdym razie jak ktoś doszedł do sekwencji kroków na wyjmowanie/wkładanie aku w ST to chętnie przeczytam. Tak, żeby samochód był zablokowany po wyjęciu no i triki na szarpanie się z ciężkim aku mając kręgosłup zgięty w pałąk mile widziane. Do ostatniego punktu poproszę osoby 40+, bo młodzież i tak nie zrozumie pytania :)

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: daro » 27 sty 2017, 11:48

Wyciąganie akumulatora z takiego miejsca jest utrudnieniem i wiem jak to boli bo plecy mam w stanie opłakanym (sport to zdrowie). Miałem audi C4 i tam bateria była pod tylną kanapą a punkty pod maską są jak w Astrze. Służą między innymi do pożyczania prądu, więc jeśli nawet po dłuższym postoju zostanie akumulator w samochodzie to jesteśmy w stanie bezproblemowo odpalić bez ciągania tylu kilogramów do domu. Drugie auto, kable, podpinasz pod maską i spokojnie odpalasz. Lecz takie sceny doświadczysz zapewne dopiero po kilkuletnim użytkowaniu Astry.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: Segor » 27 sty 2017, 11:52

Zamiast drugiego auta, możesz też użyć porządnego przedłużacza i odpalasz z prostownika (odpowiedniego). Nie widzę sensu wyciągać aku na 6 tygodni. Jak to ma być ze względu na bezpieczeństwo, to są prostsze sposoby na unieruchomienie auta. Jeżeli boisz się, że w 6 tygodni rozładuje się aku, to odłącz ujemną klemę (tak jak radzi instrukcja obsługi).
Obrazek

wocze
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bialystok
Województwo: podlaskie
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: wocze » 28 sty 2017, 11:34

wocze pisze:Tak z ciekawości jakie parametry ma akumulator w Astrze 1,4 125KM ? Nie bardzo mi się chce wyciągać zapas i pozostałe klamoty, aby to sprawdzić , może ktoś już sprawdzał?

pozdrawiam

Sprawdziłem 50Ah 360A.Varta.

Miki777
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 13 lis 2016, 18:48
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.4T S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dania
Województwo: Dania
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: AKUMULATOR

Postautor: Miki777 » 17 mar 2017, 10:22

80Ah w wersji S/S.

Dla zainteresowanych, wytrzymuje postój przez okrągły zimowy miesiąc bez żadnych zabiegów typu wyjmowanie lub odłączanie.
Po 2 tygodniach Onstar przestał się łączyć z samochodem. Po miesiącu odpalił jak codzień.

Zaoszczędziłem sobie zachodu z wydłubywaniem aku przez kabine i bałaganu ze zresetowanym komputerem. :D

Zdaję sobie sprawę, że zasługa nowego samochodu (ergo nowy aku) i za 2-3 lata taki numer nie przejdzie. Pożyjemy zobaczymy.

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: adax » 17 mar 2017, 21:00

Ciekawe ile wytrzyma ten bez systemu S/S standardowy?

Nowy2016
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2016, 08:16
Posiadane auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik auta: 2004
Miasto: ***
Województwo: ***

Re: AKUMULATOR

Postautor: Nowy2016 » 28 mar 2017, 10:05

Dlatego nowe konkurencyjne samochody kompaktowe jeżdżą fatalnie - z powodu umieszczenia akumulatora z przodu. Tak jest w przypadku VW Golfa, Seata Leona, Renault Megane, Hondy Civic X. Umieszczenie akumulatora z tyłu to największa pomyłka Opla w tym modelu. Żadnych realnych korzyści, wyłącznie utrudnienie obsługi dla użytkownika i największa wada: radykalne zmniejszenie pojemności przestrzeni bagażowej z tyłu.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: komisarzryba » 28 mar 2017, 11:05

Nowy2016 pisze:Umieszczenie akumulatora z tyłu to największa pomyłka Opla w tym modelu. Żadnych realnych korzyści, wyłącznie utrudnienie obsługi dla użytkownika i największa wada: radykalne zmniejszenie pojemności przestrzeni bagażowej z tyłu.

bzdura po raz pierwszy, drugi i trzeci.
béton brut

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: kuba » 28 mar 2017, 11:54

Nowy2016 pisze:radykalne zmniejszenie pojemności przestrzeni bagażowej z tyłu

W jaki sposób ? Aku znajduje się w specjalnie zaprojektowanej wnęce, pod linią podłogi bagażnika, gdyby nie było go tam, wnęki też by nie było, bagażnik byłby identyczny.
Załączniki
podwozie - aku.jpg
podwozie - aku.jpg (466.37 KiB) Przejrzano 13197 razy
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Teed
Klubowicz
Posty: 465
Rejestracja: 08 lis 2016, 14:35
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1,6 B16SHT MT6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: S-w
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 63 times
Been thanked: 16 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: Teed » 28 mar 2017, 12:34

Ten kolor to powłoka antykorozyjna ?
Obrazek

Nowy2016
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2016, 08:16
Posiadane auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik auta: 2004
Miasto: ***
Województwo: ***

Re: AKUMULATOR

Postautor: Nowy2016 » 28 mar 2017, 13:29

kuba pisze:
Nowy2016 pisze:radykalne zmniejszenie pojemności przestrzeni bagażowej z tyłu

W jaki sposób ? Aku znajduje się w specjalnie zaprojektowanej wnęce, pod linią podłogi bagażnika, gdyby nie było go tam, wnęki też by nie było, bagażnik byłby identyczny.


W Astrze ST podłoga jest długa i mieszczą się dwie "wanny" na koło zapasowe i akumulator. W Astrze 5d koło dojazdowe leży na podłodze - pojemność bagażnika zmniejsza się z 370L do 310L.
Zaraz napiszecie, że można wziąć bez koła. Tak. Tylko dobry projekt samochodu, to taki który jest optymalny bez kombinowania. I w przypadku Astry projektanci nie popisali się.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: pgrad » 28 mar 2017, 14:34

Nowy2016 pisze:...
I w przypadku Astry projektanci nie popisali się.


Następna generacja Astry znad Sekwany spełni wszelakie bolączki i żale ;)
Obrazek

zuber24
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 01 mar 2017, 18:28
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rawa Maz
Województwo: łódzkie

Re: AKUMULATOR

Postautor: zuber24 » 29 mar 2017, 18:40

Witam
W swojej astrze st 1.6 biturbo mam aku varta vrla agm 80Ah.stad moje pytanie, czy moge ladowac go zwyklym prostownikiem?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: Segor » 29 mar 2017, 20:05

A czemu nie? Chyba wystarczy aby miał odpowiednią wydajność prądowa? (pytam, bo sam nie wiem)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: marwisn » 29 mar 2017, 20:40

Polecam mikroprocesorowy. Ja jestem mega zadowolony.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

zuber24
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 01 mar 2017, 18:28
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 BiTurbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rawa Maz
Województwo: łódzkie

Re: AKUMULATOR

Postautor: zuber24 » 29 mar 2017, 21:04

No tak ale czy mozna ladowac zwyklym. Czy to nie wplynie negatywnie na aku na jego zywotnosc?

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: Budus » 29 mar 2017, 21:25

w instrukcji jest napisane jedynie, żeby napięcie ładowania akumulatora ze s/s nie przekroczyło 14,6V
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 1418
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: AKUMULATOR

Postautor: adax » 29 mar 2017, 23:18

"Dlatego nowe konkurencyjne samochody kompaktowe jeżdżą fatalnie - z powodu umieszczenia akumulatora z przodu. Tak jest w przypadku VW Golfa, Seata Leona, Renault Megane, Hondy Civic X. Umieszczenie akumulatora z tyłu to największa pomyłka Opla w tym modelu."-
Nic z tego nie rozumiem najpierw piszesz,że inne kompakty jeżdżą fatalnie bo aku z przodu maja a zachwilę piszesz,że Astra ma z tyłu i też jeżdzi fatalnie?Czyli gdzie ma być ten akumulator?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości