Rozwiązanie na zimę

Wszelkie informacje o oponach i felgach w Astrze 5
Awatar użytkownika
clavius
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2018, 14:16
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: clavius » 16 lis 2018, 06:05

Dobry wieczór...
Pytanko - mam następujące. Czeka mnie 1wsza zima Astrą ST. Zakupiłem felgi stalowe, Nokiany D4.. i czujniki na stronce doopla (korzystając z kodu rabatowego tego forum - dzięki:)). Podjechałem do jednego z lepszych wulka w moim mieście i stwierdził, że ok zmontuje mi to - a czujniki to że są jakby już zaprogramowane tylko musi je "obudzić" po założeniu. Co o tym myślicie?

Tomhud
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Tomhud » 16 lis 2018, 12:51

Obrazek

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: vzduch » 18 lis 2018, 14:47

Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie ;)
Załączniki
b5828379d405866cab8edf35618e38a4.0~2.jpg
b5828379d405866cab8edf35618e38a4.0~2.jpg (126.52 KiB) Przejrzano 13230 razy

Awatar użytkownika
clavius
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2018, 14:16
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: clavius » 19 lis 2018, 13:20



Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw :P
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Gral48 » 19 lis 2018, 14:05

clavius pisze:


Dzięki - czytałem wcześniej ten temat niż pisałem posta. Są 2 osoby z Rudy Śląskiej w podanym temacie ale potrzebuje 3posta żeby pisać pw :P
Bardziej chodziło mi o to czy zlecać zabawę z czujnikami wulkanizatorowi - który ma programator "unisex" czy poprosić kogoś o pomoc z forum z programatorem z Ali dla Astry.
Pozdrawiam


Po co masz tracic kasę jak wsród NAS jest pełno właścicieli programatorów?

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: vzduch » 20 lis 2018, 17:58

BTW, czy w zakresie doboru indeksu prędkości opony istnieje jakiś oficjalny zapis, że homologacja V na letnie ogumienie pozwala zastosować najmniej wartość H w oponach zimowych? W Internetach piszo, że tak: przy zimowych indeks prędkości może być nizszy, jednak nie niższy niż Q. A jak do tego mają się umowy z ubezpieczycielami w zakresie m.in. AC? Ktoś w temacie? Pomijając już fakt mniejszego bezpieczeństwa i szybszego zużywania się opony o indeksie prędkości niższym niż zalecany...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Segor » 20 lis 2018, 18:41

Przepisy mówią, że stosując opony o niższym indeksie musisz w widocznym miejscu mieć naklejkę z ograniczeniem do tej prędkości. Nikt tego nie przestrzega...
Obrazek

Tomhud
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: B 1.6 SHT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Tomhud » 21 lis 2018, 00:25

Od 1996 roku używam zimówek i nauczyłem się, że opony należy dobierać do możliwości auta a nie pogody, stylu jazdy czy rodzaju trasy jaki mają pokonywać. To samo dotyczy indeksu nośności. Sądzę, że wybieramy niższe indeksy, bo za tym idzie niższa cena, ale nie oszukujmy się bo też niższe osiągi, co w skrajnych przypadkach przekłada się na bezpieczeństwo. To na ogół "życzliwi" sprzedawcy mają tak świetne pomysły, że doradzają nam dobrodusznie niższe indeksy, bo klient zadowolony, że „zaoszczędzi" a on plan sprzedaży wykona. W zestawie na zimę w pierwszej kolejności stawiam na możliwie najlepszą dostępną na rynku oponę a dopiero w drugiej kolejności w zależności od zamożności myślę o felgach, kołpakach czy nakrętkach. Uważam, że lepiej mieć bardzo dobrą oponę na jednym komplecie felg niż dwa komplety z oponami klasy średniej czy ekonomicznej. Przepisu z naklejką nie dopuszczam, bo co to niby pomoże.
Ot takie moje refleksje po latach testowania różnych wariantów z zimówkami ;)
Obrazek

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 21 lis 2018, 09:26

Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.
No i pamiętajmy, że na wielosezonowych na autostradzie nie można jeździć zimą szybciej niż 40km/h :D ;)

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2060
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: man1utek » 21 lis 2018, 09:31

I tak każdy kupuje to co uważa za słuszne i wydatkuje na tyle na ile portfel pozwala.
A jak ktoś mózgu nie używa kierując, to i opony za miliony nie pomogą....

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: vzduch » 21 lis 2018, 10:52

Slavek pisze:Niższy indeks to znaczy jaki? Do jakiej prędkości? Czy czasem to nie jest tak, że patrząc w drugą stronę, nie przesadzamy z tymi indeksami i wielu kierujących nawet nie zbliża się do możliwych do osiągnięcia na danym indeksie prędkości? I trzeba pamiętać jeszcze , że indeks prędkości jest związany z indeksem nośności.

Kupujesz auto z oponami o indeksie prędkości V, a nie zbliżasz się przecież do 240 km/h. Niższy na zimę, tzn. niższy o 1 stopień, czyli H. Zastosowanie indeksu niższego o 2 stopnie, czyli T oddala się od przyjętych norm mocy samochodu i prędkości z jaką się poruszamy. Nie chodzi o prędkość maksymalną, bo zaraz ktoś napisze że przecież i tak prawo w kraju nie pozwala na deptanie 190, czy 210 km/h. Chodzi tutaj bardziej o fakt, że ubezpieczyciel będzie szukał furtek do odmówienia wypłaty świadczeń, a dodatkowo zmniejszając indeks prędkości przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy (mocy silnika), zmniejsza się również żywotność opony. Indeks nośności to inna rzecz - rozpatruję 91V na lato i 91T/91H na zimę. Przy czym fakt - opona o indeksie prędkości T będzie się kasowała szybciej przy obciążeniu X, niż opona o indeksie prędkości H przy takim samym obciążeniu. Chyba że nauka mówi inaczej.

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 21 lis 2018, 11:19

Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym. Wiele osób tu pisze o wstrzymywaniu wypłat a jestem ciekaw czy znają osobiście taką osobę czy tylko z opowieści. Bo juz tu chyba czytałem o tym, że za brak opon zimowych i np. kolizji zakład ubezpieczeniowy nie wypłaca świadczenia... (OC)

Awatar użytkownika
noodle
Wyjadacz
Posty: 107
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:26
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T S/S 150KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Sosnowiec
Województwo: śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: noodle » 21 lis 2018, 11:33

Przecież homologowane opony dla danego modelu są na tabliczce znamionowej, która jest na słupku b.
Od strony prawnej w kwestii opon zimowych to można zejść nawet do Q. Jeśli umieści się stosowną naklejkę ostrzegawczą (dyrektywa 92/23/EWG).
Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: vzduch » 21 lis 2018, 11:46

Slavek pisze:Kupuję auto z takimi oponami jakie zakłada producent. Nie mam na to wpływu. I indeks prędkości mówi właśnie o prędkości maksymalnej jakiej można używać do danych opon przy takim a nie innym indeksie nośności. Co do ubezpieczyciela to nie wydaje mi się aby można było wstrzymać wypłatę ubezpieczenia w związku z tym, że używam oponę o danym indeksie prędkości i tejże prędkości nie przekroczyłem przy zaistniałym zdarzeniu drogowym.
I właśnie m.in. do tego zmierzam, bo mi też się nie wydaje. Jeden z ubezpieczycieli podczas konsultacji telefonicznej stwierdził, że przy ocenie okoliczności incydentu analizuje się raczej to, czy kierujący pojazdem zachował należytą ostrożność i dostosował się do panujących warunków, ale finalnie nie otrzymałem twierdzącej odpowiedzi popartej jakimś wiarygodnym zapisem... Wiesz, chodzi o to, że możesz spowodować kolizję, jesteś tylko człowiekiem, ale płacąc kilka tysięcy złotych rocznie za wszelakie ubezpieczenia, wolisz mieć chyba pewność, że nie przeoczyłeś jakiejś pierdoły, którą później ktoś wykorzysta, żeby wykręcić się od zobowiązań.

Dochodzimy do sytuacji, w której kupujesz samochód z oponami letnimi o indeksie prędkości do 240 km/h (V, zgodnie z homologacją), ale jadąc 200 km/h nie przekraczasz przecież prędkości maksymalnej dla indeksu H (210 km/h), którego już w przypadku ogumienia letniego nie możesz zastosować (przynajmniej zgodnie z prawem, czy zaleceniami producenta samochodu). Rozumiecie o co mi chodzi? :)

noodle pisze:Kwestia, czy ktoś kupując auto za spore pieniądze będzie chciał zaoszczędzić parę złotych na bezpieczeństwie.
Od tego wszystko się zaczyna - od bezpieczeństwa i jakości obsługi klienta, bo dostałem wycenę i ofertę na opony 91H, a założono mi 91T. Chyba mam rację, że 91H są wskazane do montażu przy naszych samochodach, nie ze względu na to, że chce sobie pruć z żoną i dzieckiem szybciej niż 190 km/h, ale przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo i prędkość zużywania opon.

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 21 lis 2018, 13:21

W przypadku OC nie ma możliwości niewypłacenia, przy AC o tym decyduje OWU.

michaelrsl
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.6 136 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: michaelrsl » 21 lis 2018, 18:29

vzduch pisze:Ja też już mam! Zdecydowałem, że najrozsądniejsze rozwiązanie dla mnie to drugi komplet kół. Wybrałem felgi Dezent TY, opony BFG i czujniki Alcar (Schrader). Z pogodą wstrzeliłem się w tym roku idealnie ;)
Sprawdziłem u siebie i nie mam czujnika w nadkolu, to jakaś modyfikacja czy to zależy od wersji (ja mam enjoy)

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 21 lis 2018, 20:19

Jaki czujnik w nadkolu?

michaelrsl
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.6 136 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: michaelrsl » 21 lis 2018, 20:55

Ten Obrazek

Cain

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Cain » 21 lis 2018, 20:55

Teoretycznie jeśli zakładasz opony o indeksie mniejszym niż przewiduje homologacja, w samochodzie powinna znaleźć się naklejka informująca o maksymalnej dopuszczalnej prędkości.

Kod: Zaznacz cały

Zgodnie z przepisami UE (konkretnie dyrektywą 92/23/EWG) i polskim Kodeksem Drogowym w przypadku zimówek można zdecydować się na obniżony indeks prędkości, jednak nie niższy niż Q (do 160 km/h). Jeśli decydujemy się na montaż opon zimowych o obniżonym indeksie prędkości, to na desce rozdzielczej, w okolicach kierownicy należy umieścić stosowną naklejkę ostrzegawczą.


Niedopuszczalne jest montowanie ogumienia letniego z indeksem prędkości mniejszym niż przewiduje homologacja.

EDIT:
Ten czujnik w nadkolu o ile się nie mylę to radar martwego pola.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 462 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Segor » 21 lis 2018, 21:25

Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.
Obrazek

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 21 lis 2018, 21:44

Już myślałem że chodzi o czujnik ciśnienia w nadkolu :D

michaelrsl
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:29
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.6 136 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piekary Śląskie
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: michaelrsl » 22 lis 2018, 08:30

Segor pisze:Ten czujnik to dodatkowy czujnik z systemu park assist. Pozwala na automatyczne parkowanie. Czujnik do martwego pola jest z tylu.
Dzięki za informację

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: vzduch » 22 lis 2018, 09:09

Mam informację od specjalisty ze sklepu. Wynika z niej, że nie jest możliwym, żeby ubezpieczyciel zmniejszył wysokość świadczeń lub odmówił ich realizacji, jeśli:
- indeks prędkości w zastosowanym ogumieniu zimowym to minimum Q (160 km/h),
- w miejscu widocznym dla kierowcy zastosowano odpowiednią naklejkę/informację o zastosowanym indeksie i dopuszczalnej prędkości (ale wszyscy wiemy, że to wioska),
- OWU nie określa jednoznacznie parametrów opon zimowych.

Teoretycznie, próba doczepienia się do zmniejszenia indeksu prędkości o więcej niż 1, czyli np. z V na T (pomijając H) wiązałaby się z podważaniem dyrektyw UE (o czym pisaliście wcześniej) i mogłaby narazić ubezpieczyciela na problemy prawne.

A jako ciekawostkę dodam, że ponoć niektórzy kierowcy mimo posiadania pojazdów o dużej mocy, celowo decydują się na zastosowanie zimowych opon o niższym indeksie prędkości (nawet Q do samochodów z homologacją letnią W/Y), ponieważ - w zależności od producenta i modelu - mogą być one bardziej lamelowane lub wykonane z innej mieszanki gumy, co poprawia parametry jezdne w okresie zimowym przy niskich prędkościach. Zwyczajnie pojedyncza "kostka" opony może być mniejsza lub bardziej miękka, bo nie musi być dostosowana do prędkości powyżej np. 250 km/h.

A inna ciekawostka jest taka, że w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy opona z indeksem T i opona z indeksem H to zwyczajnie nie ta sama opona z inną literką... Różnice w parametrach jezdnych określonego modelu opony mogą mieścić się w granicach przyjętej normy i w takim przypadku proces produkcyjny jest prostszy i tańszy. Nie twierdzę, że tak właśnie jest, ale jest to możliwe.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: kuba » 23 lis 2018, 08:49

i nie w nadkolu, a w zderzaku Panowie...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

DaveSG
Posty: 2
Rejestracja: 08 sty 2019, 21:29
Posiadane auto: Opel Astra K Enjoy
Silnik: 1.4 TURBO 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: DaveSG » 08 sty 2019, 21:52

Poczytałem już na Forum nieco o oponkach zimowych.
Teraz mam Dębicę (w trakcie 3 zimy, zostały mi jeszcze z Astry H, którą jeździłem wcześniej) nie czuję się na nich ostatnio zbyt pewnie choć w Szczecinie śniegu w zasadzie nie ma. Jakoś ta przyczepność na zimnym i mokrym jest słaba jak dla mnie.
Zastanawiam się nad zmianą 205/55 R16. Nie chcę grzebać w czujnikach itp. więc na tym samym rozmiarze.
Chwalicie Hankook.
Ktoś ma coś podobnego i może się wypowiedzieć?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-winter-i-cept-rs2-w452-205-55-r16-91-t-mfs/170581732?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMIwrLkxYHf3wIVSOh3Ch39gggfEAQYASABEgKNm_D_BwE
https://oponyalbert.pl/56806,opona-hankook-winter-i-cept-rs2-205-55r16-91h.html

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: astra » 09 sty 2019, 09:49

Tu podkarpacie, zaj@%&ne śniegiem, roczne Dębice 205/55 R16 (ze Słowenii !) dają radę.
Pewnie ci mieli lepsze, markowe opony
https://www.tvn24.pl/lodz,69/karambol-na-a1-ranni-i-kilkanascie-rozbitych-samochodow,898382.html

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: Slavek » 09 sty 2019, 12:04

Ci wszyscy byli na wielosezonowych i jechali ponad 40km/h :)

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: marcinos » 22 sie 2019, 10:30

No to jakie obecnie polecacie opony do Astry z 2018 roku ? Zamierzam kupić same opony bo przekładanie całych kół jest dla mnie bez sensu. Wbrew pozorom to felgi stalowe są bardziej narażone na korozję i uszkodzenia mechaniczne niż felgi aluminiowe, które są bardziej zabezpieczone. Przerabiałem już to od lat, też tkwiłem po uszy w stereotypach i jak dla mnie lepszym a do tego bardziej ekonomicznym wyborem są same opony.
Jakie polecacie więc do Asterki, czy powinny być w takim samym rozmiarze co letnie ? Zamierzam zabrać się za zakup teraz.

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2060
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: man1utek » 22 sie 2019, 10:47

ja mam na zimę Nokiany i bardzo sobie chwalę

Awatar użytkownika
aplplazu
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 31 lip 2019, 13:00
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: S-ów
Województwo: Świętokrzyskie
Been thanked: 1 time

Re: Rozwiązanie na zimę

Postautor: aplplazu » 22 sie 2019, 10:49

https://allegro.pl/oferta/4-kola-zimowe ... witemShare

Brał ktoś od nich taki zestaw?

Cena wydaje się atrakcyjna - i w sumie też trochę podejrzana.
Ale może mnie się wydaje....

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości