Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

W tym miejscu znajdą się tematy związane z zakupem auta, promocjami i innymi akcjami.
Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: FPWroclaw » 04 lut 2017, 12:35

Witajcie,

Jako, że nie taki diabeł jak go malują - postaram się serią cyklicznych publikacji pokazać wam świat Opla od drugiej strony lustra. Pewne rzeczy będą powieleniem informacji które już się tutaj pokazały, natomiast inne mogą rzucić nowe światło na aspekty dotąd nie poznane.

ODBIÓR SAMOCHODU OD DEALERA

Dla wielu z was jest to spore wydarzenie - w końcu nie każdego dnia kupuje się samochód, a co dopiero nowy samochód. Emocje, endorfiny i inne pozytywne odczucia są jak najbardziej wskazane - o ile mamy listę rzeczy niezbędnych do sprawdzenia i sumiennie się do tematu przyłożymy.

Obecnie nikomu - ani sprzedawcy ani też klientowi - nie zależy na popsuciu sobie samopoczucia i wizerunku. Różne rzeczy się zdarzają - pytanie jak wybrniemy z sytuacji określanych mianem trudnych. Ale o tym za chwilę.

1. Zamawiamy samochód.

Dokumenty z jakimi powinniście opuścić salon po złożeniu zamówienia:

- umowa przedwstępna z określonym terminem realizacji = zazwyczaj termin jest określany z nawiązką, dealer może określić szacunkowy czas produkcji samochodu. Dealer może też zadać tydzień produkcji - oczywiście jeśli alokacja na Luty i Marzec jest zapełniona to nie ma możliwości żeby samochód się wyprodukował w tym czasie - ale składając zamówienie w styczniu można w takim wypadku zadać produkcję w maju i odebrać auto w czerwcu.
Powyższy przykład jest rozwiązaniem dla osób które:

A). Chcą zamówić auto np. w Styczniu żeby wpłacić zaliczkę i ''uciec z kosztami'' a na wakacje pojechać nowym samochodem który nie będzie też 60 dni stał pod gołym niebem stał na placu. Dealerowi to też na rękę bo za takie przechowywanie aut też trzeba komuś zapłacić.

B). Zamawiają samochód pod koniec roku i chcą mieć Rok Produkcji roku kolejnego - tutaj nikomu nie zależy na tym, żeby auto wyprodukowało się wcześniej. Zadajemy tydzień produkcji z zapisem - najwcześniej wyprodukować w styczniu 2018 - i wszyscy są zadowoleni.

- na umowie powinny być zawarte wszystkie informacje techniczne z kodami opcji = wersja silnika i nadwozia, kolor, tapicerka i opcje.
Jeśli na umowie są tylko kody opcji to obowiązkowo powinna być dołączona oferta zawierająca opcje wraz z tłumaczeniem kodów i podpisem i pieczątka dealera. Dzięki temu obie strony mają pewność, że zamówiony samochód przyjedzie dokładnie taki jak zamawiacie. Od tego momentu odpowiedzialność za prawidłowe zamówienie spada na sprzedawcę.

- faktura zaliczki - zaliczka zwrotna w przypadku zmiany decyzji, można zaliczyć ją na poczet kosztu zakupu lub wpłaty do leasingu. Dealer nie zamówi samochodu jeśli nie będzie miał wpłaty na koncie. Stawki są różne - zwyczajowo jest to 10% wartości samochodu po rabacie.

Zaliczka wpłacona, dokumenty podpisane. Ale budzicie się na drugi dzień i okazuje się, że jednak Pakiet Biznes Plus jest wam bardziej potrzebny do szczęścia niż Pakiet Biznes bez plusa :)
Zazwyczaj jest możliwość na wprowadzenie małych zmian w okresie około 7 dni od momentu zamówienia w fabryce - głośno się o tym nie mówi ale lepiej wprowadzić trochę zamieszania i dokonać zmian (oczywiście z re-kalkulacją umowy zakupu i ceny) niż jeździć nie do końca idealnym samochodem.

Auto jest zamówione, produkuje się. Co dalej? Sprzedawca ma możliwość aktualizacji informacji o stanie realizacji zamówienia. Może a w zasadzie powinien was informować o tzw. kamieniach milowych w procesie produkcji.

Zwyczajowo informuję klienta o: wpłynięciu zaliczki, zamówieniu w fabryce, przyjęciu do produkcji, wyprodukowaniu i transporcie, dostawie na plac w Polsce.

Ułatwia to komunikację i nie pozostawia niedopowiedzeń - tutaj pamiętajcie o jednym, każdy sprzedawca ma okresy gdzie dużo się dzieje i czasem z głowy umknie jakiś etap powiadomienia. Prosimy o wyrozumiałość ;)

W kolejnej aktualizacji opowiem jak wygląda procedura odbioru samochodu przez Dealera i na jakie elementy warto zwracać uwagę kiedy Wy jako klient zjawiacie się w salonie po odbiór czterech kółek.

AKTUALIZACJA 2.0 - 2017-02-08

W końcu dzwoni telefon I otrzymujemy informację o dostarczeniu samochodu na skład – tutaj dealer będzie informował klienta o fakcie przyjazdu auta do Polski z bardzo ważnego względu – nikomu nie zalezy żeby samochód pojawił się w salonie zbyt wczesnie.
Auto ściągnięte do salonu to odliczanie do zapłaty dla importera. Lepiej dobrze dograć termin z klientem niż blokować plynność finansową danego dealera.

Czasem samochody z przypisanym klientem zostają z automatu wypchnięte przez importera w myśl zasady – zamówił to pewnie czeka z niecierpliwością na nowe cztery kółka. Sam miałem już takie sytuacje gdzie patrząc przez okno na skład widziałem samochody których jeszcze nie zdazyłem zwolnić.

W Polsce samochody w zalezności od modelu trafiają na dwa składy : Swarzędz I Bieluń.

Okej – termin dostawy dograny, dealer zwalnia samochód I czekamy. Z tym czekaniem róznie bywa – zazwyczaj 5 do 10 dni roboczych, ale bywa, że dostawa zajmie jeden dzień. Wszystko zależy od kilku czynników, czasem bardzo trywialnych jak np. Pogoda.
Jesli ktoś jest zwolennikiem teorii spiskowych lub po prostu został juz kiedyś źle potraktowany to może w tym momencie poprosić dealera o informację kiedy samochód zostanie dostarczony.

Teoretycznie nie powinno być z tym problemu – auto dojeżdza, dealer dzwoni a klient przyjeżdza oglądnąć samochód prosto z LOHRY.
W praktyce dostawy potrafią przyjechac nawet w nocy, dealer rano ma dużo na glowie lub ma wolne np. za sobotę – I informacja nie ma takiego dobrego przeplywu na jaki można liczyć.

Także znów prosba o wyrozumiałość – nie zawsze mozna działać wedlug książkowych norm, życie płata figle.
I tutaj zatrzymajmy się do procesu odbioru samochodu przez Dealera od spedytora.

Uszkodzenia w nowym samochodzie mogą powstać podczas:
- Zaladunku samochodów w fabryce I transporcie,

- Rozładunku na placu magazynowym I załadunku w drodze do dealera,

- Transporcie do Dealera I rozładunku na miejscu,

- Podczas przygotowania do wydania (mycie, przegląd I przeparkowanie).

Czy uszkodzenia w samochodach są częste? Nie. Na kazdym etapie transportu I przygotowania zmieniają się osoby odpowiedzialne za ten proces – każdemu a szczególnie dealerowi zalezy na nieuszkodzonym pojeździe – kazdy element kosztuje.
Obecne normy jakości zakladają przestrzeganie konkretnych wytycznych w tej kwesti. Tutaj ciekawostka – samochód nowy – dopiero odebrany może mieć różne wskazania przebiegu:

Około 6KM – samochód przeszedł jedną petle normalnego testowania po produkcji,

Około 11KM – samochód jako jeden z partii przeszedł rozszerzoną pętlę testową.

Oczywiście nie zawsze ma to potwierdzenie w rzeczystości. Na przebieg mają wpływ takie czynniki jak transport I relokacje na placu skladowania.

Na co zwraca uwagę dealer przy odbieraniu samochodów – na przykładzie Astry V:

- Stan blacharki, czy nie ma wgnieceń, uszkodzeń struktury, szczegolnie zderzaki przód I tył oraz dach.

- Stan lakieru – czy nie ma rys, przetarć, plam I przebarwień, czy poszczegolne elementy są w podobnej tonacji. Samochód w tej samej wersji kolorystycznej musi być spójny jako całość – natomiast auta z innego tygodnia produkcji postawione obok siebie moga mieć nieznacznie odmienne odcienie. Natomiast jako całość musza być spójne kolorystycznie.

Przy ocenie stanu lakieru oceniamy szczególnie elementy narażone na uszkodzenia:
- Lakier lusterek, stan felg.
- Lakier na zderzakach I wzdłuż lini nadwozia,
- Dach, w szczególności w cześci środkowej I tylniej,

- Ocena ogólnego stanu elementów dodatkowych nadwozia takich jak dokładki przedniego zderzaka, nakładki na zamki, elementy montażowe anteny oraz świateł przeciwmgielnych,

- Spasowanie elementów, zderzaki względem nadwozia,

- Stan wyposażenia – kołpaki, książka, kluczyki, gaśnica, trójkat, antena itp.

Ogólnie sprawdzamy cały samochód pod kątem uszkodzeń. Zazwyczaj robi się to we dwie osoby gdyż to co jedna pominie – druga zauważy.
I tutaj mogłoby się wydawać, że auto oglądniete = nie ma uszkodzeń. Niestety ale samochody przyjeżdzają z trasy. To nie porsche żeby byly dostarczane w plandekach – a nawet I w tej marce ich flagowe SUVy są transportowane z minimalnymi zabezpieczeniami.

Także jesli auto jest gdzieś przybrudzone to można takiego delikwenta zaprosić na myjnię I normalnie rozwiać wszelkie wątpliwości.
Trudna sytuacja to tzw. dostawa nocna – samochody są dostarczane kiedy salon jest zamkniety, zazwyczaj odbiera ochrona. Sprowadza się to do policzenia sztuk I kluczyków oraz weryfikacji numerów nadwozia.

Na drugi dzień dealer ma możliwość weryfikacji na tych samych zasadach co przy normalnej dostawie.

Okej – pytanie które nurtuje większość z was. Co jeśli samochód jest uszkodzony w transporcie I dealer to dostrzega?

Oczywiście naprawe pokrywa ubezpieczyciel dostawcy. Nie wiem jak działają inne salony – natomiast u nas działa się w sposób następujący:
Jesli uszkodzenie dotyczy elementów które nie są integralną częścią nadwozia I ich naprawa nie wymaga ingerencji to element wymienia się na nowy – tutaj mysle o takich detalach jak choćby plastikowa dokładka zderzaka (uszkodzona przy transporcie zazwyczaj nie uszkodzi zderzaka – jest zaprojektowana w taki sposob aby było ją łatwo wymienić), braki w wyposażeniu np. Brak antenki, kołpaka, gaśnicy.

Natomiast jesli samochód jest np. porysowany to tutaj zawsze nalezy poinformować klienta o zaistnialej sytuacji I propozycjach rozwiązania. Możecie wierzyć lub nie ale jeszcze nie widziałem żeby klient nie zgodził sie na rekompensatę w jednej z proponowanych form.
Drzwi można pomalować,przepolerować - zderzak wymienić – natomiast rysy na reputacji w czasach masmediow – nie mozna tak łatwo usunąć.

Także przynajmniej ja nigdy nie byłem świadkiem tzw. zamiatania sprawy pod dywan. Każdy dealer chce żyć w zgodzie z klientem, I w zgodzie z importerem.

AKTUALIZACJA 3.0 - 2017-02-14
Umowa podpisana. Samochód jedzie, klient siedzi jak na szpilkach a dealer zaciera ręce bo już za chwilę sfinalizuje zakup 
Jak to powinno wyglądać. Ja osobiście daje mozliwośc oglądnięcia samochodu przed wystawieniem faktury.
Umawiam się z klientem na poinformowanie go o dostarczeniu samochodu do salonu I jesli jest takie życzenie to udostępniam:
- Wgląd do samochodu (zewnętrzy I wewnętrzny) prosto z LOHRY,

- Dostęp do oględzin podwozia samochodu (tutaj należy wcześniej ustalić termin ze względu na obłożenie serwisu i podnośników),

- Brak ograniczeń w zakresie oględzin samochodu przez osoby trzecie – może być to rzeczoznawca z którym przyjedzie klient, może być brat lub szwagier – nie ma żadnego problemu żeby spokojnie sprawdzić samochód nawet przez dwie godziny.
Na tym etapie uwzględniam też życzenia klienta dotyczące przygotowania samochodu do wydania:
- Dywaniki welurowe czy gumowe jako Gratis,

- Które folie zabezpieczające mają być zdemontowane a które zostają,

- Czy klient domawia/elementy które możemy zamontować przy okazji przygotowania do wydania,

- Na kogo będziemy rejestrować system OnStar (jeśli jest obecny) oraz konto MyOpel.

Mając takie informacje można precyzyjnie ustalić dokładne preferencje klienta co do przygotowania samochodu.
Czasem życzenia klienta są naprawdę indywidualne. Zanim przypadek kolegi który odbierając samochód zażyczył sobie, że sam umyje auto bo będzie nakładał powłokę kwarcową I zależy mu na inspekcji lakieru oraz wstępnym przygotowaniu. Rzecz nie dotyczyła Opla ale serwis nie robił problemu – życzenie zostało spełnione.

Klient oglądnął auto – faktura została wystawiona I czekamy na rejestrację oraz płatność. Jak wygląda przygotowanie do wydania:
Przegląd zerowy
- tutaj wykonuje się serię czynności testowych I aktywujących systemy samochodu. W przypadku Astry V dezaktywujemy tryb transportowy I przeprowadzamy pełna diagnostykę poszczególnych podsystemów.
- dodatkowo instaluje się wszelkiego rodzaju elementy wyposażenia dodatkowego, wymienia opony/koła. Aktualizuje oprogramowanie do najnowszej wersji.
- jeśli samochód ma ogłoszoną kampanię naprawczą to automatycznie wymienia się elementy systemu objętego programem.
Po tych czynnościach samochód jedzie na ostateczne przygotowanie do wydania.
Mycie.
Myjnia działa w oparciu o zasadę myjni bezdotykowej – czyszczenie jest staranne i tak naprawdę na tym etapie następuje kolejne sprawdzenie powłoki lakierniczej.
Kolejnym etapem mycia jest usunięcie naklejek z szyb – są dwie szkoły jak można to zrobić. W naszym serwisie odmacza się naklejki szmatką z rozpuszczalnikiem.
Jest to metoda czasochłonna I wymagająca większej uwagi niż w przypadku posługiwania się żyletką. Natomiast daje gwarancję nie uszkodzenia szyby poprzez nieumiejętne obsługiwanie się ostrzem – warto pod światło, siedząc w kabinie samochodu – ocenić szybę przednią, szczególnie w rogach prawym I lewym górnym.

Czysty I pachnący samochód jest przetransportowany do Sali wydań lub na salon. Tutaj czeka na klienta. Jeśli jest to salon to powinien być zamknięty I oznaczony jako sprzedany – sporym nietaktem byłoby oglądanie obcych ludzi przymierzających się do samochodu który właśnie kupiliśmy.
Osobiście po przestawieniu samochodu na sale wydań/salon – oglądam go krytycznym okiem pod katem uszkodzeń I defektów. Lepiej zauważyć coś wcześniej niż świecić oczami przy kliencie.
Pewnie zastanawiacie się jak taka obsługa ma się do wydań hurtowych np. floty dla jednego klienta odbierającego np. 70 samochodów jednego dnia.
Oczywiście nikt nie będzie poczyniał ustaleń z każdym użytkownikiem z osobna, natomiast ustalenia poczynione z osobami decyzyjnymi są dopilnowane w każdym aspekcie. Tak naprawdę w takich przypadkach wydaniem żyje każda osoba w firmie i niekiedy stajemy na głowie żeby dotrzymać terminów, płynności I jakości pomimo dużego wolumenu wydanego w krótkim czasie.

WZOROWE WYDANIE:

Przekazanie dokumentów,
- Objaśnienie zasad gwarancji producenta oraz opcji przedłużenia gwarancji jeśli jest taka możliwość,
- Omówienie instrukcji samochodu I systemu audio. Oprowadzenie po książce serwisowej plus weryfikacja danych w niej zawartych (VIN, numer rejestracyjny, użytkownik) – sprawdzenie czy jest wklejona naklejka weryfikująca – w astrze na stronie 4 biała naklejka z numerami.

Weryfikacja pojazdu,
- Klient sprawdza w obecności dealera powlokę lakiernicza I elementy blacharki nadwozia,
- Sprawdzenie elementów wyposażenia dodatkowego zakupionego przez klienta,
- Sprawdzenie czy w samochodzie jest gaśnica I trójkąt oraz czy są prawidłowo zainstalowane tablice rejestracyjne I naklejka na szybie,
- Weryfikacja stanu wnętrza.

Omówienie wszystkich funkcji i systemów samochodu tzw. ścieżka dealerska.
Wyprowadzenie samochodu z salonu i przekazanie kluczyków.

W sumie to tyle I aż tyle – punkt po punkcie ścieżka weryfikacyjna została już opisana w osobnym watku. To z punktu widzenia dealera. Jesli w trakcie wydań będą historie I wydarzenia o których warto wspomnieć – będę dodawał wpisy w formie postów.

Nie bójcie się pytać I dzielić swoimi spostrzeżeniami poczynionymi podczas odbierania samochodów – jak to się mówi – dobrze uczyć się na błędach ale niekoniecznie swoich własnych 


Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 20:52 przez FPWroclaw, łącznie zmieniany 2 razy.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
piopyt
Wyjadacz
Posty: 181
Rejestracja: 03 lis 2016, 20:05
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: piopyt » 04 lut 2017, 13:08

Fajny wpis. Cenne info w jednym miejscu. Czekam na kolejne odcinki.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
elv33
Wyjadacz
Posty: 254
Rejestracja: 17 sty 2017, 15:05
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 47 times
Been thanked: 11 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: elv33 » 04 lut 2017, 13:16

Ja co prawda już odebrałem, ale z chęcią przeczytam czego nie sprawdziłem a powinienem. Zawsze to nauka na przyszłość :)

PaBLo81r
Wyjadacz
Posty: 148
Rejestracja: 23 gru 2016, 10:51
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ornontowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 18 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: PaBLo81r » 04 lut 2017, 13:43

Dzięki za ciekawy opis czekamy na więcej.

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Mieszko66 » 04 lut 2017, 13:53

Dla mnie już też za późno, ale z chęcią przeczytam następne wpisy i porównam ze swoim odbiorem. Dzięki.
Mieszko66
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: marwisn » 04 lut 2017, 18:10

Czekam na ciąg dalszy. Się dowiem co zrobiłem nie tak :lol:.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
CoolaPL
Nowicjusz
Posty: 74
Rejestracja: 24 sie 2016, 10:09
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XFT AT6 S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: CoolaPL » 06 lut 2017, 13:59

Dziękuję za tego posta - właśnie dopatrzyłem, że nie mam w umowie przedwstępnej terminu odbioru auta (dostałem tylko ustną informację 5-8 tydzien roku 2017).
Mój dealer nie prowadzi ze mną żadnej polityki informacyjnej o kamieniach milowych - czego nie omieszkam zasygnalizować.

Czekam tak jak pozostali na kolejny odcinek, który najbardziej mnie interesuje - czyli odbiór auta i sprawdzenie.

Pozdrawiam
    a) Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc :)
    b) Proszę pisać na temat :)
    c) Atakujmy problem, a nie człowieka :)
    d) wszystkie odpowiedzi sa prawidłowe

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: b3rs » 06 lut 2017, 14:29

CoolaPL pisze:Mój dealer nie prowadzi ze mną żadnej polityki informacyjnej o kamieniach milowych - czego nie omieszkam zasygnalizować.

Nie rozumiem po co te kamienie milowe. Samochodu się szybciej dzięki temu nie dostanie... Dokładnie zrobiony też raczej nie będzie.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
Carlos5
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2017, 18:33
Posiadane auto: Looking for
Silnik: Searching
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Carlos5 » 06 lut 2017, 14:37

FP Wrocław, Kiedy następna część? :) bardzo dobra inicjatywa!

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: marwisn » 06 lut 2017, 14:42

Bo to jest tak zwana dobra praktyka. Jako klient jesteś traktowany poważnie.

Nie ty jeden tego nierozumiesz. Dlatego wole kupować bezpośrednio u Chińczyków niż w naszych sklepach gdzie po zapłaceniu jesteś traktowany jako intruz...
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: b3rs » 06 lut 2017, 14:53

Rozumiem, że dobrze jest wiedzieć w przypadku ST jeżeli samochód został już wysłany do Polski, czy że można go już zobaczyć na placu czy odebrać, ale cała reszta jest moim zdaniem kompletnie zbyteczna. Masz datę w umowie i to jest najważniejsze.
Po jaki grzyb pingować codziennie dealera jak tu co poniektórzy robili? Czas się wtedy wlecze niemiłosiernie i można się tylko niepotrzebnie zdenerwować. Siebie i dealera, który pewnie ma sporo zamówień i gdyby każdy go tak szturchał to by pewnie rzucił wszystko i ruszył w Bieszczady i tak by się skończyła aktualizacja statusów.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5873
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: komisarzryba » 06 lut 2017, 14:57

jestem tego samego zdania^^
ja podpisaem umowę i następny raz rozmawiałem ze sprzedawca, gdy zadzwonil poinformować, ze samochod jest w drodze do salonu. miał być po dwunastu tygodniach i byl ;)
béton brut

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: marwisn » 06 lut 2017, 15:11

A kto tu mówi o "molestowaniu" dealera ??

Napisałeś, że nie rozumiesz po co dealer ma informować klienta o tym, że auto zostało złożone, jedzie itd.

Ciebie to nie interesowało, komisarza rybę również i mnie powiem szczerze też.

Dealera to nic nie kosztuje, a tworzy pozytywny wizerunek w oczach klienta. Taka postawa + dywaniki + kredki dla dzieciaka i klient jest zadowolony ;).

Wróci zmienić olej, a za kilka lat może i po nowe auto.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3533
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: admin » 06 lut 2017, 15:13

A ja myślę, że każdy dealer ma swój styl działania - jeśli chce informować klienta o kamieniach milowych to będzie to robił pod warunkiem, że klient sobie tego zażyczy...jak nie - wolna wola...nie zawsze jest tak pięknie i różowo...zresztą za chwilę jak sądzę powstaną wątki, w których co niektórzy opowiedzą o swoich przejściach z dealerami...a tutaj Kolega jako przedstawiciel dealera pokazuje nam w jaki sposób jego firma traktuje klienta i to się chwali bo to pokazuje, że są dealerzy, dla których nie jesteś kolejnym niepotrzebnie dzwoniącym telefonem, a klientem z którym wchodząc we współpracę od razu stara się budować relację długofalową.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5873
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: komisarzryba » 06 lut 2017, 15:15

ja poprosiłem tylko, by mnie poinformowal, jeśli się cos zmieni. nic się nie zmienilo, wiec nie dzwonil. pewnie gdybym zaznaczyl, ze chce wiedzieć, gdy będą kazda srubke przykrecac, to by mnie powiadamial. dywaniki dostałem ;)

ja mam inne spojrzenie, bo sam dostarczam towar do bardzo wielu firm i nie ma nic gorszego jak upierdliwy klient ;)
béton brut

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: b3rs » 06 lut 2017, 15:42

marwisn pisze:Taka postawa + dywaniki + kredki dla dzieciaka i klient jest zadowolony ;).

Ja dostałem masę gratisów i do tego winko. Ale takie rzeczy jak dywaniki czy kołpaki są przydatne a informacje kiedy co zostało z samochodem zrobione raczej nie (chyba, że ktoś ma problemy z alkoholem i na siłę szuka powodów do picia :P).
Jak dla mnie to takie rzeczy powinny być automatycznie wrzucane na myOpel lub coś podobnego.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: kuba » 06 lut 2017, 15:58

Ja odbierałem auto z żoną, gratisy gratisami, a na koniec sprzedawca wyskoczył z kwiatami do żony.... takie tam, jakieś 3 bidne różyczki, ale zawsze ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Krzysiec » 06 lut 2017, 16:00

E to jak masz problemy z alkoholem to ta masa gratisow którą dostałes + WINKO jest lepsze ;)

heh kuba przeczytalem Twoj post tak, ze odebrales auto a w srodku zona w gratisie :D

Ja Wam powiem cos w drugą stronę... Z uwagi na to ze moj dealer daj mi calkiem fajny rabat i dal nadzieje, ze przy odbiorze jeszcze moze cos sie uda... przygotowalem sobie dla niego oryginalnego przywiezionego z niemiec Jagerka ;) (Człowiek tego nawiózł jakby alkkoholu w polsce nie bylo) Niestety nagle okazalo sie ze ani chlapaczy w gratisie ani maty ani nic... Wrecz w druga strone: Karta pojazdu - 35 , montaz chlapaczy, przekladka przywiezonych do nich gotowych, wywazonych kół i kazda inna pierdola platna... Wiec coz... Przygotowany Jagerek w torebce stoi i czeka na konsumpcję przeze mnie :)

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: FPWroclaw » 08 lut 2017, 00:06

W południe nowa aktualizacja :)
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
elv33
Wyjadacz
Posty: 254
Rejestracja: 17 sty 2017, 15:05
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 47 times
Been thanked: 11 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: elv33 » 08 lut 2017, 08:55

Czekamy z niecierpliwością! :D

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3533
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: admin » 08 lut 2017, 09:48

FPWroclaw pisze:W południe nowa aktualizacja :)


Na Twoje wpisy niektórzy czekają jak na "Ucho Prezesa" od KMN ;) :D

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: FPWroclaw » 08 lut 2017, 15:41

Roboty tyle, że człowiek nie ma chwili nawet żeby wkleić uprzednio przygotowany wpis :)

Aktualizacja zrobiona - miłej lektury :)
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
CoolaPL
Nowicjusz
Posty: 74
Rejestracja: 24 sie 2016, 10:09
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XFT AT6 S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: CoolaPL » 08 lut 2017, 16:05

Dziękujemy za aktualizację! Właśnie dostałem info, że auto czeka u dealera na odbiór :)
    a) Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc :)
    b) Proszę pisać na temat :)
    c) Atakujmy problem, a nie człowieka :)
    d) wszystkie odpowiedzi sa prawidłowe

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Fuks » 08 lut 2017, 16:19

Ja wczoraj odebrałem, upierdliwy nie byłem. :)

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: FPWroclaw » 08 lut 2017, 18:22

Opel pracuje nad systemem powiadomień o postępach w produkcji. System ten ma działać niezależnie od dealera - wpisujesz numer zamówienia i dane kontaktowe klienta - a reszta idzie z automatu.
Ale to jeszcze wersja alfa :)

Aktualizacja ręczna to tak naprawdę nie urwanie głowy - można sobie wszystko zaplanować i sprzedawać po 30 sztuk na miesiąc.

Fakt każdy ma swój styl działania - ważne żeby był to dobry styl.

Jak ktoś z osób które ostatnio zamówiły samochód u mnie i ma status forumowicza, zechce się podzielić wrażeniami z drugiej strony (klienta) - to będzie najbardziej obiektywna ocena mojej formy działania.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
bozon
Wyjadacz
Posty: 164
Rejestracja: 18 sty 2017, 14:24
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: bozon » 09 lut 2017, 18:22

O! To ja chętnie opiszę wrażenia :) Od jakichś dwóch miesięcy rozglądam się za samochodem. Odbyłem kilka jazd testowych i zdecydowałem się na astrę. Wybrałem się do najbliższego salonu, gdzie wczesnej jeździłem testówką i poprosiłem o ofertę na wybrane konfiguracje. Po kilku dniach przeszedłem się znowu do salonu i okazało się że pan zapomniał, że miał mi wysłać. Zrobił mi wycenę na miejscu, a że nie było osoby od leasingu, pan sprzedawca miał dać moje namiary. Kontaktu nie doczekałem się do dzisiaj ;)
W międzyczasie wysłałem moją ofertę do forumowicza FPWroclaw z prośbą o opinię. Odpowiedź dostałem niemal natychmiast ze znacznie lepszą ofertą. Miałem jeszcze kilka pytań, więc nasza korespondencja zajęła kilkanascie maili. Odpowiedzi szybkie i bardzo rzeczowe. Potem dostałem auto testowe na weekend. Nie pozostało mi nic innego jak zamówić samochód do produkcji, co stało się wczoraj. Teraz cierpliwie czekam, auto ma być w maju :)
Obrazek

piotrek305
Nowicjusz
Posty: 68
Rejestracja: 03 lut 2017, 08:44
Posiadane auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: TDCI
Rocznik auta: 2016
Miasto: Węgrów/Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: piotrek305 » 09 lut 2017, 19:09

@bozon świetnie, gratulacje :)

Zmieniłem post. Nie stosuj tak długich cytatów. Pozdrawiam /daro

Ikon
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Ikon » 09 lut 2017, 19:37

bozon pisze:[...] okazało się że pan zapomniał, że miał mi wysłać. [...]Kontaktu nie doczekałem się do dzisiaj ;)


Heh miałem identyczną sytuację ale dosłownie identyczną, może diler na H? :) No i też skończyłem w MMCars.

Awatar użytkownika
bozon
Wyjadacz
Posty: 164
Rejestracja: 18 sty 2017, 14:24
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: bozon » 09 lut 2017, 19:38

Nie na H. Ten trzeci ;)
Obrazek

Ikon
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Okiem Dealera - Odbieramy Samochód

Postautor: Ikon » 09 lut 2017, 19:40

A to akurat u tego trzeciego prawie kupiłem, było bardzo rzeczowo i profesjonalnie. Oferta niewiele słabsza. Widać jak wiele zależy od pracownika salonu, z którym mamy konktakt.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość