Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Miejsce, w którym można pogadać z naszym dealerem o wszystkim co nie dotyczy spraw wyżej wymienionych - w tym także nasze problemy, prośby o pomoc etc.
Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: PaGo » 27 wrz 2021, 12:00

"nadrabiam erystyką" tu się zgodzę z Tobą.
eot.
W Polsce jest "brudny" prąd i użytkowanie elektryków nie jest specjalnie "eko"(nie ciśnij po rządzących:to nie jest tematem dyskusji ).
Poczytaj też o "śladzie węglowym" ,produkcji obu rodzajów aut .
Eot.
Coś jest nie tak ze stellantisem,skoro tyłu dilerów odpadło.
Chyba czytałem,że zaczęło się to już w PSA.
Nie ręczę za siebie.

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 27 wrz 2021, 12:31

PaGo pisze:"nadrabiam erystyką" tu się zgodzę z Tobą.
eot.

Zawsze możesz przedstawić argumenty.

Bo o śladzie węglowym to chyba jednak każdy wie i fakt, że póki co produkcja elektryków również ma sój ślad węglowy nie jest powodem do tego, aby nie robić nic bronić silników spalinowych jak Częstochowy.

Bez wątpienia COŚ musimy zrobić i to jak najszybciej. Na horyzoncie póki co nie widać lepszego pomysłu niż elektryki obecnej generacji, które w trakcie użytkowania są bezemisyjne, a na rozwiązanie problemu ich baterii dają name kolejne x lat.

Na technologie wodorowe w małych samochodach jeszcze za wcześnie. W 2016-2017 roku poznałem ludzi, którzy wygrali grant Elona Muska na HyperLoopa i pomogłem im ogarnąć kontakty w celu rozpoczęcia testów w Polsce, ale nie udało się. Inne kraje zaproponowały dużo lepsze warunki (Orlen był w to zaangażowany). Ta technologia potrzebuje jeszcze wiele lat i ogromnych nakładów na infrastrukturę.

ja nie widzę alternatyw gotowych do użytku innych niż elektryki. Ale jasne - nie jestem inżynierem, jestem skromnym prawnikiem. jeśli widzicie te alternatywy, to chętnie je poznam :)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3533
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: Fuks » 27 wrz 2021, 15:39

SACZI pisze:...Te wszystkie europejskie elektro pseudo-samochody zostały naprędce sklecone pod wymogi norm.

"Początki. Od 2003 do 2008 roku trwały prace nad wprowadzeniem do produkcji pierwszego samochodu marki Tesla..."
Prawie 20 lat to nie tak naprędce.

Co do pojazdów elektrycznych to Polska firma Melex produkuje co od 1971 roku :lol:.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: PaGo » 27 wrz 2021, 16:46

GordonLameman pisze:
PaGo pisze:"nadrabiam erystyką" tu się zgodzę z Tobą.
eot.


Zawsze możesz przedstawić argumenty.

Was?!
a eot widzial?
GordonLameman pisze:Bo o śladzie węglowym to chyba jednak każdy wie i fakt, że póki co produkcja elektryków również ma sój ślad węglowy nie jest powodem do tego, aby nie robić nic bronić silników spalinowych jak Częstochowy.

chyba jednak nie każdy.
a elektryki w produkcji maja większy ślad węglowy i potrzeba kliku lat użytkowania,żeby "pokonać "
spalinówki.
a "brudny "prąd" b.wydłuża ten czas
Dużo osób zmienia auta(i wiele innych produktów) w krótkich odstępach czasu,prawda?
Z elektrykami też tak będzie?
Po co? Czy to ekologiczne podejście?
Nie ręczę za siebie.

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 27 wrz 2021, 17:11

PaGo pisze:Was?!
a eot widzial?

Widział i zignorował, bo "eot" to najgłupsza rzecz jaką można napisać w dyskusji. Jak nie chcesz dyskutować to po prostu nie zabieraj głosu :)

PaGo pisze:chyba jednak nie każdy.
a elektryki w produkcji maja większy ślad węglowy i potrzeba kliku lat użytkowania,żeby "pokonać "
spalinówki.
a "brudny "prąd" b.wydłuża ten czas

Nie, nie mają większego śladu węglowego. Skąd te nieprawdziwe rewelacje?

Obrazek

Na szaro masz zaznaczony ślad węglowy z produkcji, na pomarańczowo/żółto jest ślad z produkcji baterii, na ciemno niebiesko paliwo/energia, a na jasnoniebiesko ślad z produkcji paliwa/energii.

Wnioski są całkowicie przeciwne wobec tego co napisałeś. Ślad węglowy elektryka jest 3-4 razy niższy niż spalinowca w cyklu życia tego pojazdu, a obniżkę śladu węglowego względem spalinowca masz już w pierwszym roku użytkowania i tylko się zwiększa.

Natomiast ślad węglowy przy produkcji elektryków i to już z bateriami jest zbliżony do spalinowych.


Jeśli masz jakieś przeciwne badania (te pochodzą z ICCT) to chętnie posłucham.





PaGo pisze:Dużo osób zmienia auta(i wiele innych produktów) w krótkich odstępach czasu,prawda?
Z elektrykami też tak będzie?
Po co? Czy to ekologiczne podejście?

A co w tym nieekologicznego? Zmienione auto trafia na złom czy do obiegu wtórnego i dalej jest użytkowane?

A odpowiadając na pytanie "po co": bo chcą i mogą jeździć nowymi ;)
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2021, 18:19 przez GordonLameman, łącznie zmieniany 1 raz.

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: rah » 27 wrz 2021, 17:31

Ślad węglowy jest mniejszy dla elektryka, ale degradacja środowiska katastrofalna, a jeszcze problem z recyclingiem baterii dalej nie rozwiązany. Elektryk jest świetny, jak się przymknie oko na wady wynikające z jego produkcji. https://smoglab.pl/elektryk-bardziej-ek ... m-baterie/

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 27 wrz 2021, 18:22

rah pisze:Ślad węglowy jest mniejszy dla elektryka, ale degradacja środowiska katastrofalna, a jeszcze problem z recyclingiem baterii dalej nie rozwiązany. Elektryk jest świetny, jak się przymknie oko na wady wynikające z jego produkcji. https://smoglab.pl/elektryk-bardziej-ek ... m-baterie/

Degradacja środowiska mniej więcej na poziomie kopalni. problem w tym, że dzieje się w krajach, w których ochrona środowiska nie jest istotna.

Ale właśnie sęk w tym, że musimy zrobić coś już teraz. Elektryki pozwalają na obniżenie emisji co2 w najbliższym czasie, a technologia recyklingu baterii zostanie opracowana - jak zwykle.
Elektryki póki co nie rozwiązują problemu, ale przesuwają w czasie katastrofę i dają szansę na znalezienie lepszego rozwiązania.

Kompletnie nie rozumiem jak przy obecnym stanie wiedzy można te kwestie negować. Czas spalinowych aut się kończy. Jak rozwiązana zostanie kwestia ładowania to nikt nie będzie tęsknił za nimi :)

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: MrHt » 27 wrz 2021, 18:35

No i dodaj sobie jeszcze ceny na poziomie obecnych modeli spalinowych.

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: SACZI » 27 wrz 2021, 20:26

GordonLameman pisze:
SACZI pisze:Jeżeli chodzi o Toyotę i ich hybrydy, to oni uzyskali dużą redukcję zużycia paliwa w cyklu miejskim przy "typowej" dla znacznego procenta użytkowników eksploatacji.
I to jest właśnie siłą ich technologii.
Poza miastem samochody są stosunkowo oszczędne, więc tutaj nie ma zbyt dużego pola do popisu.

Może z perspektywy inżynieryjnej masz rację - nie wiem.
Ja jednak patrzę według to co jest dostępne gołym okiem laika.

I widzę:
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218KM Emisja CO2 Średnio [g/km] 120–127
Skoda Octavia 2.0 TDI SCR 150 KM DSG Emisja CO2 Średnio [g/km] 115 - 124
Do tego zużycie paliwa dla Octavii: 4,4 - 4,7 9 (cykl mieszany WLTP), Toyota Camry: 5,3–5,6

Sprawdziłem jeszcze Mercedesa C w sedanie - rozmiar ten sam co Camry - zużycie paliwa 5,0, emisja CO2 - 131 g/km.

Camry nieco większa, z nieco lepszym przyspieszeniem, ale z gorszą dynamiką. Emisja CO2 - taka sama, a na paliwie litr lepiej dla octavii.

Nie wiem gdzie tutaj jest ta duża redukcja i jakakolwiek korzyść dla hybryd :)

Samochody o masie 1800-2000 kg zużywające 5-6L benzyny na 100km - to właśnie jest postep!
Do niedawna w tej klasie 10-14L było normą.
Ale masz rację, te 6L to jednak więcej niż 0L.
Tylko, czy żeby naładować baterie elektryka, nie trzeba spalić równowartości masowej jakiegoś paliwa kopalnego celem wytworzenia prądu?
Jeżeli tak, to bilans wychodzi na zero i gdzie tu zysk?
Aż czekać, jak eurokraci zaczną wymyślać normy dla elektryków ograniczając im ilość potrzebnej energii na pokonanie 1km (lub wydłużając dystans z 1 kWh). Czyli dokłądnie to samo co mamy teraz, czyli emisja CO2.

GordonLameman pisze:No, ale problem baterii istnieje tak samo jak przy hybrydach. Czyli hybrydy mają (jak wynika z tego wyżej) bardzo podobne parametry spalania i emisji CO2 (albo nieznanie lepsze), a dodatkowo rodzą problem z baterią.

Nasz sieć energetyczna to wynik wielu lat zaniedbań...

Tak, problem baterii pojawia się dodatkowo w hybrydach, ale w takim układzie napędowym one są mniej obciążone i przez to trwalsze.
Ja na hybrydy patrzę jak na produkt przejściowy.
Teraz po kilkunastu latach widać, że EU straciła ten czas na elektryfikację.
Powinni dofinansowywać hybrydy, a przynajmniej cisnąć producentów na zrównanie cen do spalinówek.
A teraz mamy kosmiczne ceny elektryków o wątpliwej przydatności i dodatkowo problemy z siecią energetyczną.

GordonLameman pisze:...
Skąd ta pewność?
...
Poza tym bardzo wątpię, że jest 20% czynników, które generują 80% problemów klimatycznych. Myślę, że działa to inaczej.

"Problem solving" - inżynierskie podejście do zarządzania produkcją :D
Trzeba to dokładnie przeanalizować i zestawić w postaci słukpów.
Wtedy ładnie będzie widać największych emitentów CO2.
Mnie póki co za bardzo to nie interesuje, więc tematu nie podejmuję dalej.

GordonLameman pisze:...
Z tego co ja wiem to problemem jest tzw. niska emisja czyli palenie w domach + samochody.

Nie. Problemem nie są samochody, a zajeżdżone trupy.
Wystarczy egzekwować emisyjność wynikającą z norm Euro dla danego samochodu oraz dokładnie sprawdzać obecność systemów oczyszczania spalin w samochodzie.

A na tzw niską emisję, to mój krewki sąsiad znalazł metodę.
Kupił taniego drona, jakiś prosty analizator spalin i polatał nad kominami sąsiadów.

GordonLameman pisze:
SACZI pisze:Z paliw, czy surowców kopalnych nie ma po prostu szans zrezygnować!
Jeżeli ktoś takie pierdoły pisze, to chyba chce, żebyśmy z powrotem do jaskiń wrócili.

Sęk w tym, że paliwa mogą się skończyć - dlatego musimy mieć alternatywę.
Musimy paliwa kopalne ograniczać.

Nie miałem tutaj na myśli ropę, węgiel i gaz, a wszystkie kopaliny.
Wszelkie metale to przecież surowce kopalne.
Zdajesz sobie na pewno sprawę, jak energochłonne jest ich wydobycie?
A później przetwórstwo.


Tymczasem przed chwilą tankowałem:
Załączniki
20210927_191321.jpg
20210927_191321.jpg (166.55 KiB) Przejrzano 4182 razy
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: pgrad » 27 wrz 2021, 21:51

A wracając do brzegu za jednym z portali
Według nieoficjalnych informacji w najbliższych dwóch latach liczba dealerów Citroena, Opla i Peugeota w Polsce zmaleć może nawet o 80 proc!

całość tu
Obrazek

Awatar użytkownika
KEJ
VIP
Posty: 1640
Rejestracja: 17 kwie 2017, 13:41
Posiadane auto: XC60
Silnik: B4
Rocznik auta: 2020
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: KEJ » 27 wrz 2021, 22:04

20% realizuje 80% sprzedaży

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 28 wrz 2021, 16:31

SACZI pisze:Samochody o masie 1800-2000 kg zużywające 5-6L benzyny na 100km - to właśnie jest postep!
Do niedawna w tej klasie 10-14L było normą.
Ale masz rację, te 6L to jednak więcej niż 0L.
Tylko, czy żeby naładować baterie elektryka, nie trzeba spalić równowartości masowej jakiegoś paliwa kopalnego celem wytworzenia prądu?
Jeżeli tak, to bilans wychodzi na zero i gdzie tu zysk?
Aż czekać, jak eurokraci zaczną wymyślać normy dla elektryków ograniczając im ilość potrzebnej energii na pokonanie 1km (lub wydłużając dystans z 1 kWh). Czyli dokłądnie to samo co mamy teraz, czyli emisja CO2.

No, zgadza się to jest postęp. Ale to też na tym forum jest narzekanie na to, że silniki małe, że już nie wyją jak stare v8 :)
To już się nie wróci.

Co do naładowania elektryka - nie. Wyżej wkleiłem tabelkę z raportu ICCT i wyraźnie pokazuje jak rozkłada się ślad węglowy.
Bilans wychodzi na plus dla elektryków - ich ślad węglowy razem z produkcją pojazdu i baterii w całym cyklu życia jest 70-80% niższy niż spalinowca oraz sporo niższy niż hybrydy.

Moim zdaniem w tej kwestii mocno się mylisz, podobnie jak z tym, że hybrydy są rozwiązaniem. Raport mówi jasno - elektryki są lepsze.
Hybrydy są dobrym rozwiązaniem pośrednim, tymczasowym - do czasu gdy będziemy mieli ogarniętą kwestię baterii i infrastruktury do ładowania elektryków.



SACZI pisze:Tak, problem baterii pojawia się dodatkowo w hybrydach, ale w takim układzie napędowym one są mniej obciążone i przez to trwalsze.
Ja na hybrydy patrzę jak na produkt przejściowy.
Teraz po kilkunastu latach widać, że EU straciła ten czas na elektryfikację.
Powinni dofinansowywać hybrydy, a przynajmniej cisnąć producentów na zrównanie cen do spalinówek.
A teraz mamy kosmiczne ceny elektryków o wątpliwej przydatności i dodatkowo problemy z siecią energetyczną.


Hybrydy były dofinansowane, ale problemem jest ludzka mentalność. Nawet na tym forum widać, że większość chciałaby jeździć V8, ale zapłacić za niego jak za R4, dobrze żeby palił jak R3, a bezawaryjny był jak wolnossący diesel :lol:

Hybrydy nie przebiły się do szerokiej świadomości.


SACZI pisze:"Problem solving" - inżynierskie podejście do zarządzania produkcją :D
Trzeba to dokładnie przeanalizować i zestawić w postaci słukpów.
Wtedy ładnie będzie widać największych emitentów CO2.
Mnie póki co za bardzo to nie interesuje, więc tematu nie podejmuję dalej.

No to przeczytaj raport ICCT :)


SACZI pisze:Nie. Problemem nie są samochody, a zajeżdżone trupy.
Wystarczy egzekwować emisyjność wynikającą z norm Euro dla danego samochodu oraz dokładnie sprawdzać obecność systemów oczyszczania spalin w samochodzie.

A na tzw niską emisję, to mój krewki sąsiad znalazł metodę.
Kupił taniego drona, jakiś prosty analizator spalin i polatał nad kominami sąsiadów.

Problemem jest ilość samochodów. każdy z nas chyba widzi, że jest ich coraz więcej. Parkowanie 20, 15-10 lat temu to coś zupełnie innego niż dzisiaj. Auta są chyba zbyt tanie, albo komunikacja miejska zbyt kiepska ;)

SACZI pisze:Nie miałem tutaj na myśli ropę, węgiel i gaz, a wszystkie kopaliny.
Wszelkie metale to przecież surowce kopalne.
Zdajesz sobie na pewno sprawę, jak energochłonne jest ich wydobycie?
A później przetwórstwo.

Oczywiście, ale dla nich nie mamy za bardzo alternatyw. Dla spalinowych samochodów - mamy :)

SACZI pisze:Tymczasem przed chwilą tankowałem:

U mnie w "wielkim złym dieslu" średnie spalanie na poziomie 4,7-4,9 l/100 km, przy 188KM i dość sporych rozmiarach.

Na trasie żona potrafi zejść do 3,6 :lol:

Added in 1 minute 10 seconds:
pgrad pisze:A wracając do brzegu za jednym z portali
Według nieoficjalnych informacji w najbliższych dwóch latach liczba dealerów Citroena, Opla i Peugeota w Polsce zmaleć może nawet o 80 proc!

Być może Stellantis jest zwolennikiem skrócenia łańcucha dostaw i zmiany modelu sprzedaży aut (który jest w istocie dość archaiczny).

Widzę problemy z dostepnością ASO w tym. Dziś chyba bym się na Astrę nie zdecydował.

Furfur
Wyjadacz
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2017, 12:35
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.0 105 KM Turbo Start/Stop
Rocznik auta: 2017
Miasto: Szczecin
Województwo: zachodniopomorskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: Furfur » 28 wrz 2021, 19:37

po pierwsze primo - Polacy nie chcą silników trzycylindrowych, bo nie
po drugie primo - Polacy nie kupują elektryków, bo drogo

Opel nie rozumie Polaków

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 28 wrz 2021, 19:38

Furfur pisze:po pierwsze primo - Polacy nie chcą silników trzycylindrowych, bo nie
po drugie primo - Polacy nie kupują elektryków, bo drogo

Opel nie rozumie Polaków

:lol: :lol: :lol:

Ubawiłem się :)

MrHt
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:37
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 Cdti S/S 136 KM@160KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Żary
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: MrHt » 28 wrz 2021, 19:49

Dajcie już spokój. Miało być o sieci sprzedaży a wyszło elektryk vs reszta świata. Pan co robi w inżynierce i skromny Pan od §. Możecie sobie założyć odpowiednio zatytułowany temat w odpowiednim dziale?

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: pgrad » 28 wrz 2021, 19:55

GordonLameman pisze:...Ale to też na tym forum jest narzekanie na to, że silniki małe, że już nie wyją jak stare v8 :)
To już się nie wróci.


Tak na szybko i mam świadomość że do każdego artykułu należy podejść z dozą rozwagi, ale i tak elektryfikuje się aby sprzedawać ryczące V np.: przykład z ostatnich dnia my gramy po swojemu

GordonLameman pisze:Być może Stellantis jest zwolennikiem skrócenia łańcucha dostaw i zmiany modelu sprzedaży aut (który jest w istocie dość archaiczny).


a tu taka chęć ograniczyć do minimum koszta patrz stan magazynowy , a mści się to, że chytry traci dwa razy
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2163
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: SACZI » 29 wrz 2021, 08:08

GordonLameman pisze:
SACZI pisze:Tymczasem przed chwilą tankowałem:

U mnie w "wielkim złym dieslu" średnie spalanie na poziomie 4,7-4,9 l/100 km, przy 188KM i dość sporych rozmiarach.

Na trasie żona potrafi zejść do 3,6 :lol:


How dare you ...! :mrgreen:
Obrazek

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: ToniEja » 29 wrz 2021, 19:23

GordonLameman pisze:
rah pisze:Unia Europejska jest jak wrzód na dupie. Taki fajny, nabrzmiały.

Nie.

Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska i preferują oszczędzenie 5 zł nad zachowanie środowiska dla przyszłych pokoleń.

UE jest przodownikiem walki ze zmianami środowiskowymi spowodowanymi działalnością człowieka, bo trzeba to zrobić. Za kilkadziesiąt lat ludzi, którzy negowali zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka będziemy uważali za idiotów. Dowodów jest aż nadto.

I problemem nie jest UE, ale obecny rząd kretynów i matołów, który przez ostatnie 6 lat nawet nie spróbował przygotować kraju na bardziej zieloną, a za to władował 2 mld w węglowy blok w Ostrołęce, który teraz za kolejne miliony zł jest rozbierany.


Zanim zaczniesz sie oburzac, poszukaj sobie raportu Volvo o zanieczyszczaniu srodowiska przez samochody spalinowe i elektryczne. W Polsce 90% procent energii jest z węgla wiec jak podliczyć wwszystko to samochody elektryczne posrednio emituja wiecej CO2 niz przecietny nowy samochod spalinowy. Najpierw trzeba zmienic Energetykę, potem motoryzację, a nie na odwrót.

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 29 wrz 2021, 22:17

ToniEja pisze:
GordonLameman pisze:
rah pisze:Unia Europejska jest jak wrzód na dupie. Taki fajny, nabrzmiały.

Nie.

Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska i preferują oszczędzenie 5 zł nad zachowanie środowiska dla przyszłych pokoleń.

UE jest przodownikiem walki ze zmianami środowiskowymi spowodowanymi działalnością człowieka, bo trzeba to zrobić. Za kilkadziesiąt lat ludzi, którzy negowali zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka będziemy uważali za idiotów. Dowodów jest aż nadto.

I problemem nie jest UE, ale obecny rząd kretynów i matołów, który przez ostatnie 6 lat nawet nie spróbował przygotować kraju na bardziej zieloną, a za to władował 2 mld w węglowy blok w Ostrołęce, który teraz za kolejne miliony zł jest rozbierany.


Zanim zaczniesz sie oburzac, poszukaj sobie raportu Volvo o zanieczyszczaniu srodowiska przez samochody spalinowe i elektryczne. W Polsce 90% procent energii jest z węgla wiec jak podliczyć wwszystko to samochody elektryczne posrednio emituja wiecej CO2 niz przecietny nowy samochod spalinowy. Najpierw trzeba zmienic Energetykę, potem motoryzację, a nie na odwrót.

Wyżej masz już wklejony wykres. Nawet uwzględniając konieczność produkcji energii elektryk jest lepszy.


Zmieniać trzeba i energetykę i motoryzacje. Nie ma od tego ucieczki.

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: rah » 29 wrz 2021, 22:25

Za nieco ponad 12% całkowitej emisji CO2 w Unii odpowiadają samochody osobowe. I na nich się skupiają. Brawo.

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 29 wrz 2021, 22:47

rah pisze:Za nieco ponad 12% całkowitej emisji CO2 w Unii odpowiadają samochody osobowe. I na nich się skupiają. Brawo.

Wiesz jaki poziom redukcji jest potrzebny?

Musimy w każdym aspekcie zredukować emisje.

Ja wiem ze niewygodne, ale takie są realia. No chyba ze chcemy po sobie zostawić pustynie i smierć. Al zakładam ze nikt tak nie chce.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: PaGo » 29 wrz 2021, 23:38

A w Łodzii jest nowy diler:Jaszpol.
Na Teofilowie.
Nie ręczę za siebie.

OORBAN
Klubowicz
Posty: 433
Rejestracja: 21 sty 2019, 17:34
Posiadane auto: Peugeot 2008
Silnik: 1.2 100KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zabrze
Województwo: Śląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 38 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: OORBAN » 30 wrz 2021, 10:27

A propo waszej dyskusji :D :D :D

https://streamable.com/1r9ij9

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: rah » 30 wrz 2021, 11:13

Haha. Super

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: ToniEja » 30 wrz 2021, 13:00

GordonLameman pisze:
ToniEja pisze:
GordonLameman pisze:Nie.

Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska i preferują oszczędzenie 5 zł nad zachowanie środowiska dla przyszłych pokoleń.

UE jest przodownikiem walki ze zmianami środowiskowymi spowodowanymi działalnością człowieka, bo trzeba to zrobić. Za kilkadziesiąt lat ludzi, którzy negowali zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka będziemy uważali za idiotów. Dowodów jest aż nadto.

I problemem nie jest UE, ale obecny rząd kretynów i matołów, który przez ostatnie 6 lat nawet nie spróbował przygotować kraju na bardziej zieloną, a za to władował 2 mld w węglowy blok w Ostrołęce, który teraz za kolejne miliony zł jest rozbierany.


Zanim zaczniesz sie oburzac, poszukaj sobie raportu Volvo o zanieczyszczaniu srodowiska przez samochody spalinowe i elektryczne. W Polsce 90% procent energii jest z węgla wiec jak podliczyć wwszystko to samochody elektryczne posrednio emituja wiecej CO2 niz przecietny nowy samochod spalinowy. Najpierw trzeba zmienic Energetykę, potem motoryzację, a nie na odwrót.

Wyżej masz już wklejony wykres. Nawet uwzględniając konieczność produkcji energii elektryk jest lepszy.


Zmieniać trzeba i energetykę i motoryzacje. Nie ma od tego ucieczki.


Czy te wykresy sa zrobione dla energii produkowanej w Polsce?
W raporcie volvo jest napisane ze samochod elektryczny Volvo uzywany w Szwecji ma slad weglowy mnijeszy od odpowiednika spalinowego po przejechaniu około 80 tys km. Tylko ze tam polowa energii jest ze zródel odnawialnych.

"Dla diesla i auta benzynowego było to nieco ponad 220 g CO2/km. Wynik dla samochodu elektrycznego bardzo różnił się w zależności od tego, w jaki sposób pozyskiwana jest energia. Przy prądzie z odnawialnych źródeł emisja wyniosła 75 g CO2/km. Dla średniego miksu energetycznego dla EU było to 170 g CO2/km, ale gdyby energia była pozyskiwana wyłącznie z węgla, rzeczywista emisja CO2 samochodu elektrycznego wyniosłaby ok. 305 g/km. To oznaczałoby, że w takich warunkach nie ma możliwości obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla w transporcie"
Link do artykułu --->https://e.autokult.pl/38845,polestar-pokazal-jak-to-jest-z-emisja-co2-i-elektrycznymi-autami

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: PaGo » 30 wrz 2021, 18:36

Już o tym pisałem ,ale bez poparcia liczbami .
"..Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska.."
My nie mamy ,
ale np.kupujmy co chwilę nowe auta ,bo tak chcemy.....
coś tu nie teges...
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: pgrad » 01 paź 2021, 10:17

PaGo pisze:...
"..Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska.."
...
coś tu nie teges...


i tu na forum trafiały się osoby chwalące się swoją AK i modami które zrobią zaczynając od wycięcia filtra... (eot)
Obrazek

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5142
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: PaGo » 01 paź 2021, 18:47

Ale nie zauważyłem,żeby pitolily co im wygodniej o ochronie srodowiska .
Nie ręczę za siebie.

GordonLameman
VIP
Posty: 1539
Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 82 times
Been thanked: 36 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: GordonLameman » 04 paź 2021, 10:18

PaGo pisze:Już o tym pisałem ,ale bez poparcia liczbami .
"..Wrzodem na dupie są ludzie, którzy mają gdzieś ochronę środowiska.."
My nie mamy ,
ale np.kupujmy co chwilę nowe auta ,bo tak chcemy.....
coś tu nie teges...

Ale te stare auta nie trafiają na śmietnik tylko do innych ludzi, którzy zastępują nimi jeszcze starszych trucicieli :)
Więc to nie jest nie-eko ;)

DawidK
Klubowicz
Posty: 605
Rejestracja: 24 lis 2017, 21:32
Posiadane auto: Opel Astra V HB Elite
Silnik: 1.4 T 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 28 times

Re: Dilerzy rezygnują ze sprzedaży Opla

Postautor: DawidK » 04 paź 2021, 12:51

Byłem dzisiaj w salonie Opla i lekko się zdziwiłem. Na salonie tylko najbiedniejsza Astra kombi oraz jedna mokka i corsa. Na demo tylko crosland i corsa-e. Nie mają czym handlować i nie potrafią powiedzieć kiedy będą mieli.
Zapewniali, że jeśli bym im zostawił swoje auto w rozliczeniu to sprzedaliby je jeszcze tego samego dnia, a cena sprzedaży mogłaby mnie nieźle zaskoczyć. Takich czasów dożyliśmy.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość