Montaż modułu Powerflex

Tutaj umieszczamy w oddzielnych tematach instrukcje wykonania różnych rzeczy w naszych Astrach...tzw. manuale...
Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: RE: Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Budus » 19 sie 2017, 17:38

marwisn pisze:Jakby się komuś chciało je wyjąć i zrobić fotkę naklejki na nim to stawiam piwko

masz mój vin - niech Ci w ASO sprawdzą co tam siedzi ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: RE: Re: RE: Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 19 sie 2017, 17:40

Budus pisze:
marwisn pisze:Jakby się komuś chciało je wyjąć i zrobić fotkę naklejki na nim to stawiam piwko

masz mój vin - niech Ci w ASO sprawdzą co tam siedzi ;)
Mam VIN Twojej poprzedniej Astry

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Budus » 19 sie 2017, 17:41

była RM17 więc już po zmianach ;) też ładowało :P
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 19 sie 2017, 17:42

W poniedziałek obadam temat ;).

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 20 sie 2017, 15:35

Tak tylko informacyjnie chciałem napisać. To moje rozwiązanie dziś sprawdziłem w praktyce. Jeździłem godzinkę. Baterię z 80% naładowało do 100 bez problemu, mapy google odpalone były przez cały czas.

Uważam więc że rozwiązanie działa tak jak należy.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 20 sie 2017, 15:57

Twój pomysł jest dobry i pewnie z niego skorzystam.

Korci mnie tylko by zamówić to gniazdo nowego typu. Może się okazać, że wystarczy je podmienić by ładowanie było dobre.

Jak nie będzie kosztować jakiś chorych pieniędzy to zamówię z czystej ciekawości. Wrzucę fotki jak to w środku wygląda i powiesz co myślisz ;).
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Krzysiec » 20 sie 2017, 16:14

No np w tylnych usb prąd przetwarzany jest na 5V dopiero w ostatecznej kostce z gniazdami usb... Po wiązce idzie 12V... Na początku chcieliśmy się z bratem wpiac na przewody zlodziejka... Ale standardowo sprawdzil przed wpieciem i ukazało się 14,4 V ;) Telefon lekko by się przypiekl... Takze raczej na 100% zmiana napięcia jest ostatecznie w kostce i po jej podmianie będzie tam mocniejszy prąd ;)

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 20 sie 2017, 16:16

Jeżeli układ sterujący wartością prądu siedzi w gniazdku to by było po problemie.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Krzysiec » 20 sie 2017, 16:18

W przypadku tylnych USB z pakietu ZIMOWY 2 tak właśnie jest ;) Wiec nie wydaje mi się żeby tu było inaczej. No chyba że prąd konwertowany jest już na tej kostce z męskim gniazdem mini USB (tej białej) która wtyka się od spodu tego portu podlokietnika

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Budus » 20 sie 2017, 17:54

Taki prąd idzie u mnie z USB z tyłu;)Obrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Krzysiec » 20 sie 2017, 18:00

Tak jak pisałem ;) U mnie również

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 20 sie 2017, 18:28

marwisn pisze:Jeżeli układ sterujący wartością prądu siedzi w gniazdku to by było po problemie.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka


Tak, tu masz rację. I wydaje mi się że to by było dla opla najlepsze i najprostrze rozwiązanie, bo nie modyfikują samego radia ani nic po drodze a tylko samo gniazdko.

Jeśli było by to w cenie ok. 200 zł to sam bym to kupił. Więcej bym za to nie dał :D

A jak możesz rozebrać to obecne gniazdko i zrobić zdjęcie to też coś bym powiedział ;-) Moja astra kupiona jest do tras i została dziś zamknięta w garażu ;-) Następny raz pewnie do niej za jakieś 2-3 tygodnie się dobiorę ;-)
Jeśli nie ma jak rozebrać to warto by sprawdzić przejście (omomierzem) na liniach danych. Jeśli będzie zwarcie (przejście) znaczy się że nic tam nie ma, jeśli będzie jakiś opór to już znak że "coś" siedzi między gniazdami.

A co do gniazdek - to nie wątpię żeby było osobne zasilanie 5v, łatwiej podłączyć się z zapalniczki do tych gniazdek. A tam zwykła przetwornica 12->5V i to jak wyżej pisałem - wtedy zwierasz albo dajesz rezystor na linie danych i wtedy jak dasz 1,5A to żadnej logiki sterującej nie trzeba, telefon będzie się takim prądem ładował.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 10:39

System Opla dzisiaj leży więc nic się nie dowiem...

@Kormoran.
Gniazdko starego typu wygląda tak :
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 21 sie 2017, 10:50

Na moje oko widać że jest zwykła przetwornica 12->5V. Patrząc na linie danych wyglądają mi że idą prosto od jednego gniazdka do drugiego i pomiędzy nie ma żadnego układu. Także nie dziwie się że jest maks 500mA. Jakby było zdjęcie tego nowego to można by porównać.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 11:02

Miernika nie mam przy sobie (jest w aucie żony), ale na moje oko też tak wygląda.

Zdjęcie z bliska.Obrazek

Wyjęcie tego to dwie minuty.

1. Zdejmujemy tylną osłonę tunelu.
2. Wypychamy gniazdko od spodu bujając na boki by wyskoczyły boczne zaczepy.

Może ktoś z nowym typem zrobi fotki wnętrza dla dobra społeczności :D.

Obrazek

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

antybird
Nowicjusz
Posty: 68
Rejestracja: 21 lut 2017, 14:12
Posiadane auto: OPEL Astra K
Silnik: B16SHT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Krakow
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 2 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: antybird » 21 sie 2017, 11:24

W sumie wygląda, że wystarczy przelutować tylko przetwornicę na taką o większej wydajności prądowej.

Może ktoś podać symbol obecnej na zdjęciach?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 11:28

Proszę bardzo.

Cena jakieś 75 pln (w ruskim sklepie internetowym ;)).

Obrazek

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
richat
Klubowicz
Posty: 499
Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: B14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 59 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: richat » 21 sie 2017, 12:06

W sklepach z częściami do Opla taka kostka kosztuje 15-20€, więc jeśli zamiana będzie polegała na plug&play to wymieniam na nowy model od ręki jak tylko znajdziemy jaki ma numer i gdzie to można kupić...
Opel Astra K ST MY16,5 B14XFT elite asteroid grey

Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 12:09

Ja chciałbym zachować AUX więc dołożę sobie kabelek i wyprowadzę gniazdko do schowka.

Ale fakt. Jeśli wymiana kostki wystarczy to będzie prosta modyfikacja.


Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 21 sie 2017, 12:10

Chętnie sam bym podmienił. Zawsze wtedy ładowarka nie była by potrzebna.
Jedną rzecz pasowało by sprawdzić, czy w nowej wersji na tych pinach co teraz mamy wejście aux pokrywają się zasilania.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 12:18

Też o tym myślałem.

Patrząc od lewej piny 1,2,3,5 wchodzą na AUX'a. Zasilanie to 4 i 6. Zawsze można przepiąć piny we wtyczce.

Obrazek

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

Added in 2 minutes 33 seconds:
Zastanawia mnie ten 4 pin na AUX'ie. Czemu to ma służyć?
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 21 sie 2017, 12:21

Zastanawiam się dlaczego nie ma AUX w tej nowej wersji. Przypuszczam, że doszła tam elektronika sterująca tym ładowaniem dlatego wyrzucili złącze AUX aby wszystko upchnąć. A czy w samym radiu w tych nowych wersjach USB macie w źródle wejście AUX? (Wiadomo, mogli to zablokować, pytam tak z ciekawości).

4 pin może służyć detekcji czy masz włączone coś w gniazdo czy nie. Nie jestem pewny ale mi się wydaje że u mnie wejście aux jest wyszarzone w menu źródła wyboru dźwięku (jeszcze tam nigdy nic nie podłączałem).

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Budus » 21 sie 2017, 12:22

kormoran pisze:A czy w samym radiu w tych nowych wersjach USB macie w źródle wejście AUX? (Wiadomo, mogli to zablokować, pytam tak z ciekawości).

brak
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 12:24

Masz rację @Kormoran. Jeszcze to sprawdzę, ale na 90% tak będzie.

@Budus wyjmij to gniazdko i zrób fotki .

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 21 sie 2017, 12:29

:arrow: marwisn

A możesz podać link do tego ruskiego sklepu?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 12:34

Wpisz numer z naklejki widocznej na obudowie (ten pod kodem QR) w Google.

Wg mnie podmiana kostki wystarczy.

Piny zasilania w gniazdku micro USB zamontowanym w kostce są zostawione luzem. Więc od kostki do radia idzie tylko linia data.

Zasilanie jest podane z przetwornicy na wyjściowe gniazdo USB.

Nie chcę mi się wierzyć, że modyfikowali całą wiązkę i elektronikę w radiu. Wszystko siedzi w kostce.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4565
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Budus » 21 sie 2017, 12:47

Siedzi i nie chcę wyjść;) a nie mam teraz czasu w pracy;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

kormoran
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 4 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: kormoran » 21 sie 2017, 12:48

Ewentualnie masa, ale to juz zamyka się przez to 6-cio pinowe złącze.
Tu też tak przypuszczałem, że zdecydowanie łatwiej wymienić kostkę niż radio.
Ale dopóki ktoś nie zrobi zdjęcia/poda numeru to się nie upewnimy ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: Krzysiec » 21 sie 2017, 12:48

No ja Panowie najwczesniej w piątek mogę wspomóc zdjęciem :( Auto w RZ a ja w Łodzi :/
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 12:49 przez Krzysiec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: RE: Re: Montaż modułu Powerflex

Postautor: marwisn » 21 sie 2017, 12:49

Budus pisze:Siedzi i nie chcę wyjść;) a nie mam teraz czasu w pracy;)
Całe forum w Ciebie wierzy (a przynajmniej ja i Kormoran :D).

Może być po pracy ;).

Wysłane z TT
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości