Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Poniższy poradnik opisuje jak w sposób stosunkowo prosty sposób zmodyfikować tylne światła LED tak by mogły działać w aucie z instalacją pod standardowe lampy.
Czym różnią się lampy led od normalnych :
- lampa LED : posiada osobne moduły (żarówki) dla lampy pozycyjnej i stop. Na każdy z nich podawane jest niezależnie napięcie 12V. Innymi słowy posiada cztery rzewody we wtyczce.
- lampa standardowa – posiada wspólną żarówkę dla lampy pozycyjnej i stop. Żarówka normalnie zasilana jest napięciem 4,5V (światło pozycyjne). W momencie naciśnięcia stop’u napięcie jest podnoszone do 12V i żarówka świeci mocniej. Innymi słowy posiada trzy przewody we wtyczce.
Podstawowym założeniem modyfikacji było zrobienie jej w sposób w żaden sposób nie ingerujący w instalację auta. Nic nie tniemy, lutujemy w samym aucie. Wszystko robimy w obrębie samej lampy. Pozwala to w szybki sposób na powrót do fabrycznej konfiguracji. Odpinamy jedną lampę i podpinamy drugą.
Całe proces modyfikacji można podzielić na dwa etapy :
- modyfikacja lamp w błotnikach
- modyfikacja lamp w klapie
Modyfikacja wymaga podstawowej wiedzy elektrycznej. Nie biorę odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe czy to w samym aucie czy w jego otoczeniu. Bawicie się na własną odpowiedzialność .
Jedyna słuszna metoda to lutowanie, koszulki termokurczliwe i zabezpieczanie wiązek taśmą do instalacji samochodowych. Wszelkie skrętki, kostki i inne „druciarstwo” to proszenie się o problemy. Pamiętajcie o tym.
To lecimy…
Co będzie potrzebne :
- kilka metrów kabla 0,5 mm
- koszulki termokurczliwe
- konektory żeńskie i męskie
- 2 x przekaźnik HFD27/0005-S (lub zamiennik)
- 2 x rezystor 6,8 ohm’a dużej mocy
- 2 x dioda zener’a 7,5V
- 2 x dioda prostownicza 10A
- „włochata” taśma izolacyjna (np. Tesa)
Modyfikacja lampy w błotniku (tak samo dla lewej i prawej strony) :
Cały problem to wspólne zasilanie dla pozycji i stopu. Efekt jest taki, że lampa stopu zapala się jednocześnie z lampą pozycyjną. Konieczne było znalezienie sposobu na rozróżnienie tych dwóch napięć występujących w jednym przewodzie (4,2V i 12 V) co pozwoli na wysterowanie odpowiednich modułów.
Zastosowałem przekaźniki o napięciu sterowania cewki 5V. Przed przekaźnikiem jest dioda blokująca napięcie do wysokości swojej wartości znamionowej (7,5V). Efekt jest taki, że napięcie 4,5V w lampie (przy zapalonych pozycyjnych) jest blokowane przez diodę i przekaźnik jest nieaktywny., Po naciśnięciu stop’u napięcie rośnie do 12V. Dochodzi do przebicia diody, która przepuszcza wszystko powyżej swojego progu czyli jakieś 5V. Taka wartość napięcia powoduje załączenie przekaźnika i zapalenie lampy stop. Dioda prostownicza zabezpiecza układ przed skokami napięcia.
Na zdjęciu przekaźniki przygotowane do montażu w lampie :
Poniżej schemat jak należy przerobić instalację w lampie. Widoczny tam rezystor 6,8 ohma (po co on jest i dlaczego poza lampą) opisany jest na końcu.
I to cała modyfikacja. Podpinamy lampę do wtyczki w aucie i gotowe.
Modyfikacja lampy w klapie (prawa strona) :
Konieczne będzie przerobienie ścieżek znajdujących się w lampie ponieważ mają całkowicie inną konstrukcję. Do góry lampa normalna, pod spodem LED’owa.
Zamiast się rozpisywać na temat modyfikacji pokażę to na zdjęciach . Po prostu przecinamy konkretne ścieżki i robimy mostki w odpowiednich miejscach.
- kolor czerwony – wycięte ścieżki
- kolor zielony / niebieski – mostki na ścieżkach
Tak wygląda lampa przed modyfikacją i schemat jak ją przerobić.
A tak po przeróbce :
Nie zapominamy o dolutowaniu przewodu, który wyprowadzimy na zewnątrz lampy i który zasili nam żarówkę wstecznego w drugiej lampie (lampy led’owe mają podwójne światło cofania, a standardowe jedno). Miejsce dolutowania przewodu zaznaczone żółta strzałką.
Modyfikujemy też wtyczkę w lampie.
- obcinamy wszystkie przewody przy wtyczce
- przewody czerwony i żółty łączymy razem i podpinamy do czarnego we wtyczce
- przewody czarne łączymy ze sobą i podpinamy do czerwonego we wtyczce
- pozostałe końcówki izolujemy.
Tak wygląda zmodyfikowana i gotowa do montażu lampa :
Modyfikacja lampy w klapie (lewa strona) :
Lampa ma identyczny układ pinów jak led’owa więc praktycznie nic nie musimy z nią robić. Jedyna rzecz to przylutowanie przewodu do styku żarówki cofania, który to podłączamy do przewodu wyprowadzonego z lampy prawej.
Między lampami musimy przeprowadzić dodatkowy przewód. Jest to banalnie proste z racji krótkiego odcinka i łatwego dostępu. I temat samych lamp mamy zamknięty.
Czym różnią się lampy led od normalnych :
- lampa LED : posiada osobne moduły (żarówki) dla lampy pozycyjnej i stop. Na każdy z nich podawane jest niezależnie napięcie 12V. Innymi słowy posiada cztery rzewody we wtyczce.
- lampa standardowa – posiada wspólną żarówkę dla lampy pozycyjnej i stop. Żarówka normalnie zasilana jest napięciem 4,5V (światło pozycyjne). W momencie naciśnięcia stop’u napięcie jest podnoszone do 12V i żarówka świeci mocniej. Innymi słowy posiada trzy przewody we wtyczce.
Podstawowym założeniem modyfikacji było zrobienie jej w sposób w żaden sposób nie ingerujący w instalację auta. Nic nie tniemy, lutujemy w samym aucie. Wszystko robimy w obrębie samej lampy. Pozwala to w szybki sposób na powrót do fabrycznej konfiguracji. Odpinamy jedną lampę i podpinamy drugą.
Całe proces modyfikacji można podzielić na dwa etapy :
- modyfikacja lamp w błotnikach
- modyfikacja lamp w klapie
Modyfikacja wymaga podstawowej wiedzy elektrycznej. Nie biorę odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe czy to w samym aucie czy w jego otoczeniu. Bawicie się na własną odpowiedzialność .
Jedyna słuszna metoda to lutowanie, koszulki termokurczliwe i zabezpieczanie wiązek taśmą do instalacji samochodowych. Wszelkie skrętki, kostki i inne „druciarstwo” to proszenie się o problemy. Pamiętajcie o tym.
To lecimy…
Co będzie potrzebne :
- kilka metrów kabla 0,5 mm
- koszulki termokurczliwe
- konektory żeńskie i męskie
- 2 x przekaźnik HFD27/0005-S (lub zamiennik)
- 2 x rezystor 6,8 ohm’a dużej mocy
- 2 x dioda zener’a 7,5V
- 2 x dioda prostownicza 10A
- „włochata” taśma izolacyjna (np. Tesa)
Modyfikacja lampy w błotniku (tak samo dla lewej i prawej strony) :
Cały problem to wspólne zasilanie dla pozycji i stopu. Efekt jest taki, że lampa stopu zapala się jednocześnie z lampą pozycyjną. Konieczne było znalezienie sposobu na rozróżnienie tych dwóch napięć występujących w jednym przewodzie (4,2V i 12 V) co pozwoli na wysterowanie odpowiednich modułów.
Zastosowałem przekaźniki o napięciu sterowania cewki 5V. Przed przekaźnikiem jest dioda blokująca napięcie do wysokości swojej wartości znamionowej (7,5V). Efekt jest taki, że napięcie 4,5V w lampie (przy zapalonych pozycyjnych) jest blokowane przez diodę i przekaźnik jest nieaktywny., Po naciśnięciu stop’u napięcie rośnie do 12V. Dochodzi do przebicia diody, która przepuszcza wszystko powyżej swojego progu czyli jakieś 5V. Taka wartość napięcia powoduje załączenie przekaźnika i zapalenie lampy stop. Dioda prostownicza zabezpiecza układ przed skokami napięcia.
Na zdjęciu przekaźniki przygotowane do montażu w lampie :
Poniżej schemat jak należy przerobić instalację w lampie. Widoczny tam rezystor 6,8 ohma (po co on jest i dlaczego poza lampą) opisany jest na końcu.
I to cała modyfikacja. Podpinamy lampę do wtyczki w aucie i gotowe.
Modyfikacja lampy w klapie (prawa strona) :
Konieczne będzie przerobienie ścieżek znajdujących się w lampie ponieważ mają całkowicie inną konstrukcję. Do góry lampa normalna, pod spodem LED’owa.
Zamiast się rozpisywać na temat modyfikacji pokażę to na zdjęciach . Po prostu przecinamy konkretne ścieżki i robimy mostki w odpowiednich miejscach.
- kolor czerwony – wycięte ścieżki
- kolor zielony / niebieski – mostki na ścieżkach
Tak wygląda lampa przed modyfikacją i schemat jak ją przerobić.
A tak po przeróbce :
Nie zapominamy o dolutowaniu przewodu, który wyprowadzimy na zewnątrz lampy i który zasili nam żarówkę wstecznego w drugiej lampie (lampy led’owe mają podwójne światło cofania, a standardowe jedno). Miejsce dolutowania przewodu zaznaczone żółta strzałką.
Modyfikujemy też wtyczkę w lampie.
- obcinamy wszystkie przewody przy wtyczce
- przewody czerwony i żółty łączymy razem i podpinamy do czarnego we wtyczce
- przewody czarne łączymy ze sobą i podpinamy do czerwonego we wtyczce
- pozostałe końcówki izolujemy.
Tak wygląda zmodyfikowana i gotowa do montażu lampa :
Modyfikacja lampy w klapie (lewa strona) :
Lampa ma identyczny układ pinów jak led’owa więc praktycznie nic nie musimy z nią robić. Jedyna rzecz to przylutowanie przewodu do styku żarówki cofania, który to podłączamy do przewodu wyprowadzonego z lampy prawej.
Między lampami musimy przeprowadzić dodatkowy przewód. Jest to banalnie proste z racji krótkiego odcinka i łatwego dostępu. I temat samych lamp mamy zamknięty.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
A co z tym rezystorem na zewnątrz…
Astra ma układ kontroli spalonych żarówek, który opiera się na kontroli pobieranego przez obwód prądu. Żarówka zamontowana w lampie pozycja / stop pobiera około 1,7 A. Moduł led lampy pozycyjnej pobiera około 0,5 A czyli ponad 1 amper prądu mniej. To powoduje, że wyświetli nam się taki oto komunikat.
Mamy dwie możliwości. Olewamy temat i przy każdym uruchomieniu auta kasujemy komunikat, lub sztucznie zwiększamy pobór prądu w obwodzie by oszukać układ kontroli.
I do tego właśnie służy dołączony rezystor wysokiej mocy. Niestety rezystor dostarczony prąd zamienia w ciepło. Zastosowany przeze mnie 100W nagrzewa się do około 50 stopni. Umieszczenie go wewnątrz lampy powoduje nagrzanie jej wnętrza, a to z kolei powoduje absorbowanie przez lampę zimniejszego powietrza z zewnątrz przez odpowietrznik. Efekt tego zjawiska jest taki jak na zdjęciu (woda w lampie).
Dlatego rezystor musi być poza lampą. Można go wrzucić luzem za zderzak i też będzie dobrze, ja jednak nie lubię takiej prowizorki. Przepuściłem przewody przez przepust w błotniku, którym idzie fabryczna wiązka do lampy i zamocowałem rezystor do nadwozia. Nadwozie robi za radiator i rezystor jest ledwo ciepły. I nic nie stuka na dziurach (luźny rezystor za zderzakiem) . Drugi rezystor mocujemy analogicznie.
Montujemy lampy w nadwoziu i nagradzamy się browarkiem za uzyskany efekt końcowy :
Koszt całości :
- lampy (allegro, olx) – 930 pln. (nowe w ASO - 2200 pln)
- rezystory dużej mocy – 50 pln
- przekaźniki 5V – 10 pln
- reszta dupereli +/- 50 pln
Koszt całości +/- 1000 pln. Czy warto musicie sobie odpowiedzieć sami. Auto zdecydowanie zyskuje na wyglądzie. Jak ktoś zamawia auto do produkcji to wyjdzie taniej (900 pln) i zaoszczędzi sobie roboty. Ja sam sobie chciałem udowodnić, że się da .
Astra ma układ kontroli spalonych żarówek, który opiera się na kontroli pobieranego przez obwód prądu. Żarówka zamontowana w lampie pozycja / stop pobiera około 1,7 A. Moduł led lampy pozycyjnej pobiera około 0,5 A czyli ponad 1 amper prądu mniej. To powoduje, że wyświetli nam się taki oto komunikat.
Mamy dwie możliwości. Olewamy temat i przy każdym uruchomieniu auta kasujemy komunikat, lub sztucznie zwiększamy pobór prądu w obwodzie by oszukać układ kontroli.
I do tego właśnie służy dołączony rezystor wysokiej mocy. Niestety rezystor dostarczony prąd zamienia w ciepło. Zastosowany przeze mnie 100W nagrzewa się do około 50 stopni. Umieszczenie go wewnątrz lampy powoduje nagrzanie jej wnętrza, a to z kolei powoduje absorbowanie przez lampę zimniejszego powietrza z zewnątrz przez odpowietrznik. Efekt tego zjawiska jest taki jak na zdjęciu (woda w lampie).
Dlatego rezystor musi być poza lampą. Można go wrzucić luzem za zderzak i też będzie dobrze, ja jednak nie lubię takiej prowizorki. Przepuściłem przewody przez przepust w błotniku, którym idzie fabryczna wiązka do lampy i zamocowałem rezystor do nadwozia. Nadwozie robi za radiator i rezystor jest ledwo ciepły. I nic nie stuka na dziurach (luźny rezystor za zderzakiem) . Drugi rezystor mocujemy analogicznie.
Montujemy lampy w nadwoziu i nagradzamy się browarkiem za uzyskany efekt końcowy :
Koszt całości :
- lampy (allegro, olx) – 930 pln. (nowe w ASO - 2200 pln)
- rezystory dużej mocy – 50 pln
- przekaźniki 5V – 10 pln
- reszta dupereli +/- 50 pln
Koszt całości +/- 1000 pln. Czy warto musicie sobie odpowiedzieć sami. Auto zdecydowanie zyskuje na wyglądzie. Jak ktoś zamawia auto do produkcji to wyjdzie taniej (900 pln) i zaoszczędzi sobie roboty. Ja sam sobie chciałem udowodnić, że się da .
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Brawa dla tego Pana! Jak kiedyś się spotkamy to mam nadzieję, że będę mógł Ci postawić browarka za tak dobrą pracę
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
I niech mi ktos powie, że ledy nie dodają efektu WOW z tyłu auta... bez wzgledu na to czy kierowca sam je widzi czy nie... Tak samo jest z felgami. Nie widze ich z fotela kierowcy ale na aucie wygladaja fajnie i o taki efekt chodzi Super poradnik Gdybym nie mial LEDów bankowo bym to wykonał Na szczescie z tylu mam wiec bajka Jeszcze przodzik poproszę ;) hehe
Moja CZARNULKA
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Segor pisze:Jak kiedyś się spotkamy to mam nadzieję, że będę mógł Ci postawić browarka za tak dobrą pracę
Po wczorajszym na razie nie mogę patrzeć na alkohol, ale będę pamiętał .
Krzysiec pisze:I niech mi ktos powie, że ledy nie dodają efektu WOW z tyłu auta... bez wzgledu na to czy kierowca sam je widzi czy nie... Tak samo jest z felgami. Nie widze ich z fotela kierowcy ale na aucie wygladaja fajnie i o taki efekt chodzi Super poradnik Gdybym nie mial LEDów bankowo bym to wykonał Na szczescie z tylu mam wiec bajka Jeszcze przodzik poproszę ;) hehe
Robią robotę to fakt. Niewielka zmiana, a różnica w wyglądzie znaczna. Załatw przednie lampy to pomyślimy .
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Jeszcze tylko dla jasności. Do HB można wstawić te LEDy z klapy bez dodatkowych rezystorów tylko z małym przelutowaniem? Może wrzuć to zdjęcie z taką kombinacja?
Może niektórzy chociaż na takie coś się skuszą?
Może niektórzy chociaż na takie coś się skuszą?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Lampy w klapie nie wymagają rezystorów.
Kombinacja LED + zwykłe wygląda tak :
Kombinacja LED + zwykłe wygląda tak :
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
W ST pewnie będzie podobnie będzie wyglądać modyfikacja:) jedyne usprawnienie to że ST wersja bez LED ma dwa światła stop więc nie trzeba ciągnąć dodatkowego przewodu
Manual wykonany git:}
Poprawka: światła cofania oczywiście
Manual wykonany git:}
Poprawka: światła cofania oczywiście
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 06:02 przez luxasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
luxasek pisze: jedyne usprawnienie to że ST wersja bez LED ma dwa światła stop więc nie trzeba ciągnąć dodatkowego przewodu
Stop czy cofania ?
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Chyba cofania Stop to I HB ma 2. Nawet 3!
Moja CZARNULKA
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
marwisn pisze:luxasek pisze: jedyne usprawnienie to że ST wersja bez LED ma dwa światła stop więc nie trzeba ciągnąć dodatkowego przewodu
Stop czy cofania ?
Sorry oczywiacie miałem na myśli cofania
- dominik321
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2017, 10:54
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 CDTI
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Szczecinek
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Bardzo fajna przeróbka. Mi osobiście bardziej odpowiada wygląd lamp klasycznych ale wiadomo gusta i guściki. Tak jak za żadne pieniądze nie zmienię swojej anteny na płetwę rekina. Ten bagnet jest świetny. Jak w starych rajdówkach z lat '90-'00.
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Co kto lubi. Zwykłe nie są złe, ale LED'y wyglądają bardziej zadziornie. Razem z tłumikiem dodatkowe 50 kucy .
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
marwisn pisze:Co kto lubi. Zwykłe nie są złe, ale LED'y wyglądają bardziej zadziornie. Razem z tłumikiem dodatkowe 50 kucy .
Machnąć na czerwono zaciski kolejne 15 dojdzie
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Marwisn, Twoje ledy poszły do kogoś ze Śląska? Widziałem przedwczoraj HB z ledami z tyłu i halogenami z przodu. Albo to Twoje, albo ktoś jeszcze modyfikował światła. Zatrzymałem się przed nim na zwężeniu, więc może dojrzał ramkę klubową
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 131 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Można przecież było zamówić Astrę z ledami z tyłu.
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Mati pisze:Można przecież było zamówić Astrę z ledami z tyłu.
a to nie było w pakiecie z LEDami z przodu?
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Panowie... Za 900 zł można było zamówić same ledy na tył. Jakby co to zapraszam do mojego wątku w podpisie Mam OSLAMPY i Ledy z tyłu
Moja CZARNULKA
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
były.
ale można było mieć/albo nadal można mieć przód halogeny a tył ledy
ale można było mieć/albo nadal można mieć przód halogeny a tył ledy
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Toż to jest wiedza elementarna... chopy...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 cze 2018, 07:27
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Zielona Góra
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Jak wygląda z gwarancją po takim zabiegu? Sama wymiana lamp coś zmienia? Traci się gwarancję na wszystko?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Teoretycznie nie bo nie ingerujesz w instalację auta. Zmieniasz tylko końcowy element wykonawczy.
Praktycznie zależy od ASO. Układ pracuje na częściach niehomologowanych więc mogą się czepiać.
Samo rozwiązanie jest mocno pionierskie i kilka rzeczy bym w nim poprawił. Taka beta wersja by sprawdzić słuszność teorii.
Praktycznie zależy od ASO. Układ pracuje na częściach niehomologowanych więc mogą się czepiać.
Samo rozwiązanie jest mocno pionierskie i kilka rzeczy bym w nim poprawił. Taka beta wersja by sprawdzić słuszność teorii.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 cze 2018, 07:27
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Zielona Góra
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
marwisn pisze:Teoretycznie nie bo nie ingerujesz w instalację auta. Zmieniasz tylko końcowy element wykonawczy.
Praktycznie zależy od ASO. Układ pracuje na częściach niehomologowanych więc mogą się czepiać.
Samo rozwiązanie jest mocno pionierskie i kilka rzeczy bym w nim poprawił. Taka beta wersja by sprawdzić słuszność teorii.
Byłbyś w wstanie coś takiego u mnie zamontować odpłatnie?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
To był projekt robiony z ciekawości i dla fun'u. Miał pewne wady których nie zdążyłem do końca rozwiązać bo sprzedałem auto.
A nie mam w zwyczaju montować czegoś na co nie dam gwarancji, że będzie działać stabilnie i bezawaryjnie.
A nie mam w zwyczaju montować czegoś na co nie dam gwarancji, że będzie działać stabilnie i bezawaryjnie.
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
- Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
- Silnik: B 1.4 XFT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: NGI
- Województwo: W-M
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 107 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Nie mógłbyś jednak nad tym popracować? Też rozważam zmianę oświetlenia i miałem nadzieję, że pomożesz...
Mój HaBeK
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
A niby jak. Potrzebny pacjent do testów. Zresztą mam led'y z tyłu .
-
- Posty: 647
- Rejestracja: 07 sty 2017, 11:01
- Posiadane auto: Astra V HB Dynamic
- Silnik: B 1.4 XFT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: NGI
- Województwo: W-M
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 107 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Pacjent czeka na Mazurach i jest czas na przemyślenia. A montaż... w czasie szkolenia.
Mój HaBeK
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Modyfikacja i montaż tylnych lamp LED w nadwoziu HB.
Orientuje sie ktoś jaki konektor jest w wtyczce od tylnych lamp?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości