Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3533
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: admin » 26 wrz 2016, 12:13

Hejka;

Z racji mojego bicia się z myślami chciałem się Was poradzić...wiadomo Dynamic vs Elite to najlepsze opcje w zakupie nowej Astry ST...pytanie czy warto dokładać te 3 tysie? Gdzie tak na prawdę w wersji Elite dodatkowe wyposażenie jest tylko jakby to powiedzieć z kategorii bajerki...ostatnia kolumna w załączniku...
Załączniki
Bajerki.JPG
Bajerki.JPG (79.79 KiB) Przejrzano 10537 razy

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: daro » 26 wrz 2016, 12:21

Przed wyborem wersji również biłem się z myślami czy warto dopłacać do Elite. Z racji tego, że takie bajerki mają ułatwiać mi życie, sprawiać radość z codziennego użytkowania postanowiłem dołożyć. Jednak wolę mieć te technologiczne nowinki :-) nie jest to ogromna różnica cenowa a moim zdaniem lepiej mieć niż później bić się w pierś i trochę żałować :-) to oczywiście moje osobiste podejście przed zakupem ;-)

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2342
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: pgrad » 26 wrz 2016, 12:23

Z racji mizernej widoczności dla tylnej szyby plus minus via lusterko wsteczne przydatne są czujniki przynajmniej tył, lub kamera - można to chwycić w innym pakiecie i pewnie wyjdzie nieco taniej.
Inne elementy wg własnych potrzeb i wizji do przyzwyczajeń i chęci posiadania nowych rozwiązań technologicznych względem użytkowanej AH SW
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 12:25

Powiem Ci tak... miałem dokładnie ten sam dylemat. Jednak zdecydowałem ze biorę Dynamica, oto powody:
- Nie lubię dostępu bez kluczykowego, łatwiej przechwycić kod kluczyka i zwinąć auto (el. klapa akurat fajna sprawa, ale jako samoistna opcja niedostepna)
- Tryb "Sport" + czarna podsufitka
- Felgi 17" Dynamic, te z Elita mi nie pasowały, zresztą w RM17, za każdy wzór 17stek trzeba dopłacić w Elite 1000,-
- Składane lusterka, czujniki i większość tych zabawek mam w Pakiecie Kierowcy Plus (co dziwne w Dynamicu tylko 500,- droższy niż w Elite, pomimo tego ze pewne rzeczy Elite ma w standardzie. A za pewne będziesz chciał go mieć ze względu na Navi )
- El. ręczny sobie dołożyłem (relatywnie niewielki wydatek)
- Fotele sportowe w moim odczuciu wygodniejsze niż komfortowe
Wiec u mnie bardziej kalkulował się Dynamic.
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2016, 12:27 przez kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
LordDarq
Wyjadacz
Posty: 337
Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: LordDarq » 26 wrz 2016, 12:26

Ja poszedłem w Dynamica, bo ma ładniejsze felgi, a wymienione elementy (poza Open&Start) i tak mam w ramach pakietów (z tym że w HB, nie wiem jak jest w ST). Do O&S nie jestem przekonany, zwłaszcza że dzieciaki się u mnie często spierają kto otwiera auto, więc taki element "tradycji" zostanie po jego zmianie ;-)

Awatar użytkownika
corsa12i
Wyjadacz
Posty: 236
Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: KMY
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 9 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: corsa12i » 26 wrz 2016, 12:31

A myślałem że tylko ja jestem taki pokrzywiony że fotele z dynamika bardziej były dla mnie wygodne niż niby komfortowe w elite w sumie z tylko tego powodu zdecydowałem się na dynamika bo i tak dobierając pakiet kierowcy plus ma się to sami co w elite

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 12:35

Ja wziąłem Elite ze względu na jasną tapicerkę, której w Dynamic nie ma. Do tego czarna podsufitka też nie bardzo mi pasowała - to kwestia gustu. Do tego fakt, że fotele Elite są z tyłu skórzane, co przy dzieciach się przydaje.
W Dynamic masz od razu 17" koła, w Elite musisz dopłacić...
Jeżeli nie zależy Ci na konkretnym elemencie wyposażenia Elite to bierz Dynamic z Pakietem "Kierowcy Plus". Tam masz bardzo przydatne rzeczy - lepsze czujniki parkowania, kamerkę, większy wyświetlacz, przyciemniane szyby, ostrzeganie o martwym polu, kolorowy wyświetlacz na zegarach.
dobierając pakiet kierowcy plus ma się to sami co w elite
No nie bardzo - tylko lusterka są tu wspólnym elementem.

Odnośnie trybu "Sport" to pamiętaj, że mocy on nie dodaje. Pewnie fajnie się z nim jeździ kierowcy (bo pasażerom już mniej), ale szybkie wciskanie pedału gazu działa prawie tak samo jak tryb sport :P
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 12:45

Segor pisze:Odnośnie trybu "Sport" to pamiętaj, że mocy on nie dodaje. Pewnie fajnie się z nim jeździ kierowcy (bo pasażerom już mniej), ale szybkie wciskanie pedału gazu działa prawie tak samo jak tryb sport :P


Ja na przykład puki co będę woził tylko jedną pasażerkę, która jeszcze bardziej niż ja lubi szybko wciskać pedał, wiec obydwoje będziemy mieli fun z tego :D
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

noso
Klubowicz
Posty: 393
Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: noso » 26 wrz 2016, 13:56

dokladaj do Dynamica pakiet kierowcy plus i masz fajna fure :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 14:08

kuba pisze:Ja na przykład puki co będę woził tylko jedną pasażerkę, która jeszcze bardziej niż ja lubi szybko wciskać pedał, wiec obydwoje będziemy mieli fun z tego :D

Nie będzie miała :P Przyspieszanie nie jest tu problemem, tylko hamowanie i zakręty. Pasażer nie trzyma się kierownicy, więc rzuca nim jak szatanem :twisted: Spójrz kiedyś kątem oka jak głowa pasażera lata w przypadku zmiany biegów przy dynamicznym przyspieszaniu. A odnośnie trybu sport, to skoro pedał szybciej reaguje na zmiany, to pewnie działa to też w drugą stronę, tzn. przy małym odjęciu nogi, zaczyna mocno hamować silnikiem. Do tego jeszcze trochę nierówności na drodze, które pomachają twoją nogą i robi się niezła huśtawka :mrgreen:
Ja wręcz uważam, że duża czułość pedału gazu jest złym rozwiązaniem, właśnie z opisanego względu. Na testach pamiętam, że miałem w jakimś aucie problem, bo mi noga trochę latała na pedale i powodowało to denerwującą huśtawkę w aucie - zbyt czuły pedał. A z kolei czy był wciśnięty do połowy czy do podłogi to już zero różnicy...
Jednak problemu w Astrze nie ma, bo zawsze można tryb wyłączyć :)
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: daro » 26 wrz 2016, 14:20

Ja z kolei w Elite do wygodnego podróżowania z trzymaniem bocznym dołożyłem pakiet "Fotel Ergonomiczny Kierowcy i Pasażera" :-) co zarazem łączy się z czarną tapicerką materiałową co mi akurat pasuje :-) różnica 3 tys między Dynamic vs Elite ale czy warto dołożyć to już trzeba zastanowić się co się przyda a co jest niezbędne :-) decyzja niestety nie należy do łatwych ;-) trzeba spojrzeć w tabele wyposażenia, przeliczyć... i kupować :-)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 14:25

Ja nie mam problemu z latającą nogą hahaha :D Tak na poważnie to wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Ale... tryb Sport, zawsze lepiej mieć, niż nie mieć, a używać wedle własnego uznania. tu przyznasz mi chyba rację ?
Co do wyboru, to jak @daro pisze, przeliczyć i wybrać w przypadku mojej konfiguracji, składając dokładnie to samo w Dynamicu i w Elite.(wrzucając również pakiet O&S, którego nie mam i nie chcę mieć, ale dla celów porównawczych) Ta druga opcja i tak wychodziła cennikowo około 2 tysięcy drożej. Więc dla mnie wybór był prosty. Jedyna różnica to pół-EKO-skórzana tapicerka :D
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Sly
Weteran
Posty: 902
Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:30
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1,4 125M
Rocznik auta: 2016
Miasto: EZG
Województwo: łódzkie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 21 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Sly » 26 wrz 2016, 15:30

Chyba każdy ma to samo ;) Mój wybór Dynamic+ pakiety :)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Budus » 26 wrz 2016, 15:35

mój również Dynamic i Pakiety, a też miałem podobny dylemat :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 15:55

kuba pisze:tryb Sport, zawsze lepiej mieć, niż nie mieć, a używać wedle własnego uznania. tu przyznasz mi chyba rację ?

Zgadzam się! Chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie jest to aż tak istotna zaleta. Nie daje on takiej "różnicy" jak O&S czy pół-skórzana tapicerka. Zresztą nadal polecam zestaw Dynamic + pakiet :)
Obrazek

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3533
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: admin » 26 wrz 2016, 16:15

W sumie po analizie mozna powiedziec ze szkoda kasy tym bardziej ze Elite az tak nie jest odstajacy od Dynamic i mozna "lepiej" wydac ta kaske...

Admin też człowiek! :-)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 16:25

Ja tam nie żałuję Elite, bo jasna tapicerka była tym bodźcem do decyzji. Kolega mnie przekonał, że w jasnym aucie jeździ się o wiele przyjemniej - może to z wiekiem przychodzi :P
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: kuba » 26 wrz 2016, 16:40

admin pisze:W sumie po analizie mozna powiedziec ze szkoda kasy tym bardziej ze Elite az tak nie jest odstajacy od Dynamic i mozna "lepiej" wydac ta kaske...

Admin też człowiek! :-)


Dokładnie, ja wolałbym różnicę wydać na np: "Pakiet Zimowy 2" czy "Ergonomiczne Fotele" i mnóstwo innych ciekawych opcji.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: ememel » 26 wrz 2016, 18:00

Wybrałbym Dynamic gdyby nie czarna podsufitka. Chyba to zawazylo; nie pamiętam żeby coś jeszcze.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5878
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: komisarzryba » 26 wrz 2016, 18:05

mój pierwszy samohochod był w podstawowej wersji wyposażenia, każdy następny kupowałem w najwyzszej. po prostu ;)
béton brut

marek
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 14:05
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 SHT 200 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 6 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: marek » 26 wrz 2016, 21:28

Segor pisze:Tam masz bardzo przydatne rzeczy - lepsze czujniki parkowania, kamerkę, większy wyświetlacz, przyciemniane szyby, ostrzeganie o martwym polu, kolorowy wyświetlacz na zegarach.


Co znaczy ze są lepsze czujniki parkowania? Chodzi o ich ilość w standardzie dla danej wersji wyposażenia, czy ich jakość?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 26 wrz 2016, 22:27

Ilość, co przekłada się na jakość. Przy zwykłych czujnikach jest informacja dźwiękowa i chyba coś na wyświetlaczu. Przy systemie automatycznego parkowania masz więcej czujników, więc pomiar jest dokładniejszy i jest chyba lepsza wizualizacja na ekranie o przeszkodach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Budus » 26 wrz 2016, 22:31

A mi się wydaje, że te dodatkowe zewnętrzne są tylko i wyłącznie do monitorowania martwego pola i do automatycznego parkowania.

jednak piszczy też
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2016, 08:01 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Mieszko66 » 26 wrz 2016, 23:54

Mój wybór: Dynamic + pakiet.
Po czterech miesiącach jazdy mogę stwierdzić, że:
- fotele sportowe są wygodne, zarówno na krótkich odcinkach jak i w długiej trasie, dobrze trzymają na zakrętach nawet tych znacznych,
- czarna podsufitka świetnie pasuje do kokpitu z ,,piano" i boków drzwi,
- tryb ,,Sport" dla mnie jest rewelacyjnym systemem, który daje ogromną frajdę z jazdy. Zawsze można go wyłączyć ale i zawsze kiedy ma się ochotę włączyć i cieszyć się jazdą (zresztą sami nie długo się przekonacie jaka jest różnica z nim i bez),
- standardowa tapicerka materiałowa spełnia wyglądem moje oczekiwania i bardzo fajnie współgra z czarną podsufitką, kokpitem i całością.
Na wersję Elite nie decydowałem się między innymi także z powodu wyposażenia go w bezklczukowy dostęp, oraz hamulec postojowy sterowany elektrycznie (w zimie lubię w bezpiecznym miejscu kontrolowanie wpadać w poślizg z użyciem ręcznego hamulca).
Kamera cofania w dodatkowym pakiecie jest kolejnym elementem, który sprawdza się rewelacyjnie i zdecydowanie wspomaga boczne lusterka, zwłaszcza, że pole widzenia tyłu ST jest trochę ograniczone. Tak więc wybór należy do każdego z nas i każdy ma swoje priorytety. Moim zdaniem Dynamic + pakiety są OK.
Co zaś się tyczy bocznych czujników parkowania to piszczą one tak samo jak tylne i przednie (do tej pory zapominam wyłączyć, kiedy wysiadam na chwilę przy pracującym silniku lub na kogoś czekam).
Mieszko66
Obrazek

jacekbomba
Wyjadacz
Posty: 201
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:05
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 36 times
Been thanked: 9 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: jacekbomba » 11 paź 2016, 16:03

Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?

bratpit
Nowicjusz
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
Posiadane auto: Hyundai i30CW
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2010
Miasto: Głubczyce
Województwo: opolskie
Has thanked: 7 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: bratpit » 11 paź 2016, 16:55

jacekbomba pisze:Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?

Raczej nie. Gdyby tak było, to Opel chwaliłby się tym na lewo i prawo.
Pozdrawiam,
Pit

Awatar użytkownika
JG45
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: CG
Województwo: .
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: JG45 » 11 paź 2016, 17:21

Nie testowałem ale instrukcja mówi że nie. Czujniki parkowania spełniają to zadanie jak na razie bez uwag.
:mrgreen: JG45 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7869
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Segor » 11 paź 2016, 18:04

To są nadal czujniki parkowania, nie są w stanie ostrzec o pojeździe w odległości większej niż standardowy zakres ich działania (pewnie max 1m).
Obrazek

Awatar użytkownika
JG45
Wyjadacz
Posty: 301
Rejestracja: 10 maja 2016, 12:20
Posiadane auto: Opel Astra K Dynamic HB
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: CG
Województwo: .
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: JG45 » 11 paź 2016, 18:11

Do parkowania w zupełności wystarczą. Poza tym podejrzewam że o pojeździe w martwym polu ostrzega ten sam czujnik.
:mrgreen: JG45 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra ST Elite vs. Dynamic czyli czy warto dorzucić 3 tysie do Elite;

Postautor: Mieszko66 » 12 paź 2016, 20:42

jacekbomba pisze:Czy te dodatkowe czujniki, które służą do monitorowania martwego pola pomagają przy wyjeździe prostopadłym tyłem z parkingu, tzn czy informują o nadjeżdżających z boku pojazdach?


W takiej sytuacji trochę pomaga kamera cofania, która poszerza pole widzenia. Wystarczy delikatnie wysunąć tył pojazdu i widzimy trochę na boki, a to pomaga w bezpiecznym wyjechaniu. Czyli można rzec, że warto wybrać wersję Dynamic z odpowiednim pakietem, który ma kamerę cofania.
Mieszko66
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości