Brak napięcia na bezpieczniku 36 i 37

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
Czarekastrak2019
Posty: 1
Rejestracja: 08 lip 2022, 22:19
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4 turbo
Rocznik auta: 2019
Miasto: Ryki
Województwo: lubelskie 4TVC4GI

Brak napięcia na bezpieczniku 36 i 37

Postautor: Czarekastrak2019 » 10 lip 2022, 10:02

Witam,mam problem bo nie działają zegary ani nawigacja z wyświetlaczem.Odpowiadają za to bezpieczniki w konsoli środkowej o nr. 36 i 37.Początkowo prąd na bezpiecznikach był i nie działała tylko nawigacja z wyświetlaczem ale był spalony bezpiecznik.Wymieniłem bezpiecznik ale znowu go spaliło,dałem kolejny zamiast 20A to 30A i zgasły zegary i zginął prąd na wejściu do tych bezpieczników.Jak daję prąd na ten bezpiecznik to zegary ruszają ale tak nie zostawię bo od tyłu to coś w końcu upali.Czy jest jeszcze gdzieś jakiś bezpiecznik odpowiadający za prąd na tych dwóch bezpiecznikach bo przewody zasilające bezpieczniki 36 i 37 są dosyć grube więc raczej z rządnej elektroniki to nie idzie ewentualnie z przekaźnika lub jest jeszcze inn zbiorczy bezpiecznik.Bardzo proszę o pomoc,gdzie szukać przyczyny.
Tak jak wcześniej prosiłem. Proszę przedstawić się w odpowiednim miejscu na forum. Bez zbędnych sarkazmów, które czytałem /daro

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Brak napięcia na bezpieczniku 36 i 37

Postautor: rafalwr » 11 lip 2022, 07:23

Zwarcie w instalacji, od bezpiecznika w stronę nawigacji. Sprawdź czy coś jeszcze nie jest podpięte pod ten bezpiecznik. Być może przewód zasilający jest gdzieś uszkodzony np. śruba od czegoś została wkręcona i uszkodziła przewód. Rozbierałeś coś zanim przestało działać ? Proponuję zmierzyć rezystancję na wyłączonym oczywiście zapłonie w gnieździe bezpiecznika do masy. Jak będzie zwarcie to odłącz złącze radia i zrób ponowny pomiar. To da Ci obraz tego czy zwarcie jest w instalacji czy w samym radiu. Wkładanie większego bezpiecznika jest jednym z mniej mądrych pomysłów. Mogłeś spalić instalację. Na szczęście spaliłeś tylko inny bezpiecznik odpowiedzialny też za zegary. Jest on prawdopodobnie w skrzynce pod maską. Sprawdź to sobie w instrukcji.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości