Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5895
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Akumulator padł

Postautor: komisarzryba » 01 lut 2023, 09:02

to nie rocket science, tylko dwa kable, ktore ida do akumulatora. pradowi wszystko jedno, w ktora strone plynie. akumulatorowi tez jest wszystko jedno, czy odpala silnik pod maska czy jakis inny.
jesli jednak nie jestescie pewni, to tego nie robcie.
béton brut

bogdanjan2
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2020, 12:00
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: bogdanjan2 » 01 lut 2023, 10:11

komisarzryba pisze:to nie rocket science, tylko dwa kable, ktore ida do akumulatora. pradowi wszystko jedno, w ktora strone plynie. akumulatorowi tez jest wszystko jedno, czy odpala silnik pod maska czy jakis inny.
jesli jednak nie jestescie pewni, to tego nie robcie.

Chyba tylko jeden kabel jest wyprowadzony - "plus", drugi nie idzie od akumulatora - to masa

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 01 lut 2023, 11:30

komisarzryba pisze:to nie rocket science, tylko dwa kable, ktore ida do akumulatora. pradowi wszystko jedno, w ktora strone plynie. akumulatorowi tez jest wszystko jedno, czy odpala silnik pod maska czy jakis inny.
jesli jednak nie jestescie pewni, to tego nie robcie.

Strasznie uproszczona ta Twoja teoria.
Po pierwsze ze względu na oszczędności masy i ceny przewody stosowane w produkcji mają coraz mniejszą średnicę.
Po drugie akumulatorowi byłoby wszystko jedno, który silnik uruchamia gdyby go przenieść do innego samochodu.
Po trzecie w tym przedmiotowym Nissanie akumulator z pewnością jest rozładowany bo przecież w tym jest cały problem a dodatkowo trzeba jeszcze uruchomić silnik.
Prąd jest zatem potrzebny do ładowania akumulatora i uruchomienia silnika.
No cóż może i dla przewodu to wszystko jedno w którą stronę prąd płynie ale jego wartość już robi różnicę, akumulatorowi zresztą też.
Nie mówię, że zaraz coś się musi stać ale może. Takie rzeczy robimy na własną odpowiedzialność i w nowoczesnych samochodach przy wyłączonym silniku.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Akumulator padł

Postautor: kobe24la » 01 lut 2023, 11:51

A jeżeli akumulator w Astrze będziesz miał rozładowany i będziesz go odpalał z akumulatora dawcy? Tak na logikę, też będziesz miał spore natężenie prądu. Przecież do tego producent przewidział punkty pod maską, żeby nie wybebeszać połowy bagażnika.

bogdanjan2
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2020, 12:00
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: bogdanjan2 » 01 lut 2023, 12:01

rafalwr pisze:
komisarzryba pisze:to nie rocket science, tylko dwa kable, ktore ida do akumulatora. pradowi wszystko jedno, w ktora strone plynie. akumulatorowi tez jest wszystko jedno, czy odpala silnik pod maska czy jakis inny.
jesli jednak nie jestescie pewni, to tego nie robcie.

Nie mówię, że zaraz coś się musi stać ale może. Takie rzeczy robimy na własną odpowiedzialność i w nowoczesnych samochodach przy wyłączonym silniku.

A czemu przy wyłączonym silniku?
Wszystkie poradniki wręcz nakazują odpalenie silnika i trzymanie do na podwyższonych obrotach ok. 1500

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 01 lut 2023, 12:11

Kiedyś tak było a teraz tak jak pisałem wszystko działa na granicy wytrzymałości. Nie wiadomo jak bardzo rozładowany jest akumulator biorcy. Przy dużym poborze prądu możesz w bardzo szybkim czasie spalić sobie diody w alternatorze.

bogdanjan2
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2020, 12:00
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: bogdanjan2 » 01 lut 2023, 12:12

kobe24la pisze:A jeżeli akumulator w Astrze będziesz miał rozładowany i będziesz go odpalał z akumulatora dawcy? Tak na logikę, też będziesz miał spore natężenie prądu. Przecież do tego producent przewidział punkty pod maską, żeby nie wybebeszać połowy bagażnika.

Ale przy odpalanui Astry od akumulatora dawcy wszystko jest w porządku: plus do plusa (tam jest kabel prz zacisku pod maską), a minus akumulatora dawcy do masy .
W sytuacji odwrotnej minus bierzesz z masy dawcy i podłączasz do masy biorcy, a nie z minusa akumulatora.
Czy to prawidłowo?

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 01 lut 2023, 12:27

kobe24la pisze:A jeżeli akumulator w Astrze będziesz miał rozładowany i będziesz go odpalał z akumulatora dawcy? Tak na logikę, też będziesz miał spore natężenie prądu. Przecież do tego producent przewidział punkty pod maską, żeby nie wybebeszać połowy bagażnika.

Główny pobór prądu jest przez rozrusznik, przewodami do akumulatora wróci kilka no może kilkanaście amperów. A przy rozruchu pobierasz chwilowo, nie mierzyłem tego ale może 300 może więcej amperów.

Added in 9 minutes 40 seconds:
bogdanjan2 pisze:Ale przy odpalanui Astry od akumulatora dawcy wszystko jest w porządku: plus do plusa (tam jest kabel prz zacisku pod maską), a minus akumulatora dawcy do masy.
Czy to prawidłowo?

Tu się wszystko zgadza.

Added in 5 minutes 55 seconds:
bogdanjan2 pisze:W sytuacji odwrotnej minus bierzesz z masy dawcy i podłączasz do masy biorcy, a nie z minusa akumulatora.
Czy to prawidłowo?

A tu wracamy do punktu wyjścia.
Jak często pomagasz kolegom w uruchamianiu silnika ? Wyjąłbym podłogę z bagażnika i podłączył się bezpośrednio do akumulatora.

bogdanjan2
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2020, 12:00
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: bogdanjan2 » 01 lut 2023, 12:55

chyba nie ma wyjścia. To jeszcze pytanie. On ma diesla, aku 70 Ah, prąd 680A, mój 54Ah, prąd 530A. Nic się nie stanie?

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 01 lut 2023, 13:22

Nie wiem. Pisałem wcześniej, że akumulator, który awaryjnie wykorzystujesz do uruchomienia innego samochodu nie powinien być mniejszy niż Twój. Sam widzisz jaka jest różnica. Ja bym tego nie robił ale decyzja należy do Ciebie. Skoro padł mu akumulator to albo zbyt długo stał i trzeba go naładować albo jest tak zużyty, że nadaje się do wymiany bo sytuacja i tak będzie się powtarzać.

bogdanjan2
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 gru 2020, 12:00
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: bogdanjan2 » 01 lut 2023, 13:23

ok. dzięki

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 02 lut 2023, 18:52

rafalwr pisze: Po pierwsze ze względu na oszczędności masy i ceny przewody stosowane w produkcji mają coraz mniejszą średnicę.

U nas przewód plusowy ma pewnie minimum 75 mm2 przekroju, tak że może duży prąd płynąć, chociaż jest aluminiowy.

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 02 lut 2023, 21:33

Nie wróżymy ze szklanej kuli. Albo wiesz kolego o czym piszesz albo PEWNIE nie jesteś pewien tego co piszesz. PEWNIE w tym przypadku to słowo klucz.

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 05 lut 2023, 00:23

Pokazał bym Ci jego przekrój, ale niestety pewnie już z niego puszki po piwie też zostały przetworzone.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5673
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 05 lut 2023, 11:24

No cóż. Po rozładowaniu akumulatora (3 lata temu), próba odpalenia astry na kablach wpiętych pod maskę zakończyła się niepowodzeniem. Dopiero po podłączeniu kabli bezpośrednio do akumulatora w bagażniku (rzecz oczywista) Astra odpaliła. Ot i cała historyja.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 05 lut 2023, 12:25

Ja tamtej zimy miałem rozładowany kilka razy tak że nawet kontrolki nie za bardzo świeciły i zastartowałem bez problemu starterem wielkości grubego smartfona. O dziwo tej jesieni i zimy nie mam problemów, a napięcie ładowania wynosi nawet 15,3V. Alarm podnosi woltomierz, że jest za wysokie.

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 09 lut 2023, 11:08

pochwalisz się jaki starter zamówiłeś? co to za urządzonko?


Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5673
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Akumulator padł

Postautor: jakoku » 09 lut 2023, 12:20

Mam i ja za 144 zł
Można jeszcze kupić stary model za mniej niż 290 zł
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Online
Awatar użytkownika
richat
Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: B14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Has thanked: 122 times
Been thanked: 59 times

Re: Akumulator padł

Postautor: richat » 09 lut 2023, 13:50

Ja dawno temu kupiłem taki: https://www.euro.com.pl/ladowarki-akumu ... 1-01.bhtml za 179zł i już kilka razy pomógł (mnie oraz znajomym).
Opel Astra K ST MY16,5 B14XFT elite asteroid grey

Obrazek

pafcio80
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 28 mar 2017, 19:18
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Akumulator padł

Postautor: pafcio80 » 09 sie 2023, 13:08

Witam a jaki akumulator polecacie do Astry k 2017 aktualnie mam oryginał GM AH CCA (EN) 360 ale już nie domaga na co wymienić nie mam start stop ??????

YATES
Wyjadacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 cze 2019, 09:24
Posiadane auto: Opel Astra 5
Silnik: 1,6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Śląskie
Been thanked: 3 times

Re: Akumulator padł

Postautor: YATES » 07 gru 2023, 15:27

Mam jedno pytanie. Astra K 1,6 diesel z systemem Start Stop , akumulator jest w bagażniku. Kupiłem sobie dobry prostownik do akumulatorów AGM i chciał bym was zapytać o jedną rzecz. Czy można ładować taki akumulator bez odpięcia klem ?

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5161
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 07 gru 2023, 23:12

Można.
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 10 sty 2024, 15:26

oo i nikomu aku nie padł przy tak silnych mrozach??

Ppara
Wyjadacz
Posty: 172
Rejestracja: 16 wrz 2017, 19:43
Posiadane auto: Opel astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 kM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Ppara » 10 sty 2024, 15:31

Też o tym myślałem . Za to dziś rano miałem dziwna sytuacje. W moim samochodzie sam z siebie włączył się alarm , po chwili przestała głosno wyć syrena i wydawała z siebie krótki dźwięki jakby się zacięła , kierunkowskazy migały dalej. Po otwarciu auta z kluczyka syrena dalej wydawała dźwięki i pracowały kierunkowskazy. Dopiero po odpaleniu samochodu alarm się wyłączył. Co może byc przyczyną , słaby akumulator ? Podczas rozruchu rozrusznik kręcił około dwóch sekund ale auto odpaliło . Po zamknięciu alarm się zazbroil i do tej pory jest ok.

Alarm dodawany do auto przez ASO, nie fabryczny.

Wysłane z mojego AC2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 10 sty 2024, 15:38

Bardzo możliwe że aku dawał właśnie oznaki końca żywota. A nie wyświetlił się żaden komunikat o słabym aku?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5895
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Akumulator padł

Postautor: komisarzryba » 10 sty 2024, 15:51

U mnie -12, żaden mróz. Paliwo leję, więc łachy nie robi ;)
béton brut

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Gral48 » 10 sty 2024, 16:50

pafcio80 pisze:Witam a jaki akumulator polecacie do Astry k 2017 aktualnie mam oryginał GM AH CCA (EN) 360 ale już nie domaga na co wymienić nie mam start stop ??????


Na nowy! :roll:

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5161
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Akumulator padł

Postautor: PaGo » 10 sty 2024, 16:54

Varta,yuasa, Bosch, Moll...
I tak żaden nie będzie tak dobry jak fabryczny.
Nie ręczę za siebie.

panwazon
Wyjadacz
Posty: 309
Rejestracja: 12 lut 2017, 18:21
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ///
Województwo: małopolskie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Akumulator padł

Postautor: panwazon » 10 sty 2024, 18:32

no - u mnie "fabryczny" wymieniali na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym - z 15kkm wytrzymał i mniej niż rok od zakupu.... wymienili na drugi "fabryczny" z półki w ASO - uciągnął do 2022, wymieniony na Yuasę... zobaczymy ile ona pożyje;
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości