Akumulator padł

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Astrze 5
Martin
Weteran
Posty: 896
Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piękne :)
Województwo: Najładniejsze :)
Has thanked: 76 times
Been thanked: 23 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Martin » 03 sty 2020, 11:26

Tak zapytam z ciekawości, może ktoś z Was wie. U mnie siedzi akumulator Varty z logiem Opel o numerze 13 390 019 GJ , parametry 12V 50Ah 360A
Jaki to jest dokładny odpowiednik Varty z dostępnych modeli na rynku ? ( bo nie sadze ze varta specjalnie produkuje dla Opel, po prostu swój model dostępny na rynku okleja naklejka Opla) - czy to jest silver dynamic, blue dynamic, black dynamic itp i jaki konkretny model.

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 03 sty 2020, 22:07

Raczej nic z serii które wymieniłeś nie mają tak niskiego prądu rozruchowego przy tej pojemności. Pewnie seria jest jednak pod zamówienie Opla, jak najtaniej. Na rynek ogólny nie znalazłem 50Ah, tylko 52,54,56.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Akumulator padł

Postautor: daro » 08 kwie 2020, 11:21

Po 5 dniach postoju niestety akumulator padł. Żeby to jakieś jeszcze mrozy były, a tu całkiem ładna pogoda. Cóż może jakoś do najbliższej zimy uda się pojeździć i zakup nowej baterii niestety.

marcin1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XR 100km
Rocznik auta: 2017
Miasto: SIERADZ
Województwo: ŁÓDZKIE

Re: Akumulator padł

Postautor: marcin1980 » 21 kwie 2020, 18:09

Witam
Mam aku 50ah jak chyba większość z nas ' a chciałem zamontować 65ah ale ŻELOWY czy ktoś to robił ?
Czy są jakieś przeciw wskazania ?

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Mati » 21 kwie 2020, 18:53

Żelowy nie wskazany bo astry lądują z alternatora czasami prądem 15,2V. Ja dzisiaj jechałem 120 km i alternator cały czas ładował równe 15V.
Obrazek

marcin1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XR 100km
Rocznik auta: 2017
Miasto: SIERADZ
Województwo: ŁÓDZKIE

Re: Akumulator padł

Postautor: marcin1980 » 22 kwie 2020, 18:59

:? Dzisiaj z ciekawości przeprowadziłem kabel z aku do kabiny i jeździłem z miernikiem . W moim ałcie ładowanie max 14,85 V a po włączeniu wszystkiego co możliwe było 14,50 V a tak normalnie jak się jeździ 14,60 V to nie wiem jak 15,2 V u kolegi

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Akumulator padł

Postautor: vzduch » 22 kwie 2020, 19:32

Mi padł akumulator w poniedziałek. Dzisiaj podłączyłem prostownik z Lidla i wskazał naładowanie na poziomie 0. Po 4 godzinach ładowania wskazał 2 kreski na 4 możliwe, ale musiałem skoczyć do apteki, więc odłączyłem kable na czas wycieczki. Przejechałem ze 3 kilometry, zaparkowałem, wróciłem, podłączyłem kable i prostownik wskazał 1 kreskę... Mam zacząć się obawiać, że coś nie tak z akumulatorem?

EDIT: Teraz po kolejnych 3 godzinach ładowania nadal 2 kreski. Ja nie twierdzę, że to się powinno ładować szybko jak telefon, ale czytałem, że 7-8 godzin spokojnie wystarczy żeby naładować akumulator w Astrze. No chyba, że się pomyliłem albo ktoś kto tak napisał/powiedział się pomylił.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Akumulator padł

Postautor: daro » 22 kwie 2020, 20:16

Ostatnio jak ładowałem to wskazało mi 11,4 bodajże, a do pełnego naładowania potrzebował 28h

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 22 kwie 2020, 21:57

vzduch pisze: Przejechałem ze 3 kilometry, zaparkowałem, wróciłem, podłączyłem kable i prostownik wskazał 1 kreskę... Mam zacząć się obawiać, że coś nie tak z akumulatorem?

Nie z akumulatorem, tylko po mieście prawie wcale Astra nie ładuje akumulatora. Mam podłączony woltomierz, startuję auto napięcie rośnie do 14,2V, wyjeżdżam z garażu, zamykam drzwi i po ruszeniu jest napięcie 12,3V. Po 2-3ch takich wyjazdach auto stało tydzień i już nie mogło odpalić.

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Akumulator padł

Postautor: kobe24la » 22 kwie 2020, 22:48

EDIT: Teraz po kolejnych 3 godzinach ładowania nadal 2 kreski. Ja nie twierdzę, że to się powinno ładować szybko jak telefon, ale czytałem, że 7-8 godzin spokojnie wystarczy żeby naładować akumulator w Astrze. No chyba, że się pomyliłem albo ktoś kto tak napisał/powiedział się pomylił.


To zależy jakim napięciem/natężeniem ładujesz akumulator. W 7-8 godzin przy ładowaniu natężeniem 1/10 pojemności akumulatora ciężko będzie ci naładować akumulator do pełna.

Nie z akumulatorem, tylko po mieście prawie wcale Astra nie ładuje akumulatora. Mam podłączony woltomierz, startuję auto napięcie rośnie do 14,2V, wyjeżdżam z garażu, zamykam drzwi i po ruszeniu jest napięcie 12,3V. Po 2-3ch takich wyjazdach auto stało tydzień i już nie mogło odpalić.


To ciekawe co piszesz, bo jeśli tak by było, to ja już powinienem kilka razy wymienić akumulator. Jeżdżę 90% krótkie odcinki po mieście 5-6 km i nigdy nie miałem problemów z akumulatorem, żadnych błędów ESC itp. Ba, nawet po trzech tygodniach postoju auto odpaliło bez zająknięcia. Tej zimy pierwszy raz podłączyłem prostownik, żeby doładować akumulator z uwagi na krótkie trasy i po podłączeniu poziom naładowania sięgał 90-100%.

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 23 kwie 2020, 00:48

Auto użytkuję nowe od roku i już 3 razy miałem tej "zimy" padnięty akumulator, może mam coś rąbnięty program ładowania. Teraz myślę zrobić rejestrator napięcia w aucie dla obrazu co jest nie tak, a na gotowy woltomierz z tą funkcją trzeba wydać ponad tysiaka.

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Akumulator padł

Postautor: ToniEja » 23 kwie 2020, 06:54

Ja tez od nowego roku jezde praktycznie tylko po miescie, a ostatnio raz na 2 tygodnie wyciagam samochod z garazu. Pali bez zajakniecia od pierwszego razu. Jak wasz zachowuje sie inaczej to cos musi wam ciagnac prad na postoju. Moze to autoalarm? JA nie mam w Astrze ale w poprzednim mialem i tamten samochod nawet na nowym aku wytrzymywał 1 tydzien.

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Akumulator padł

Postautor: man1utek » 23 kwie 2020, 09:47

Ja mam golutką wersję, alarm fabryczny.
Rzadko teraz się jeździ, jeśli już to krótkie dystanse.
Z aku na razie nic się nie dzieje :)

Awatar użytkownika
200HP
Wyjadacz
Posty: 129
Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 Turbo
Rocznik auta: 2017
Miasto: Czeladź
Województwo: Śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Akumulator padł

Postautor: 200HP » 23 kwie 2020, 10:58

Prędziej onstar drenuje Wam aku. Alarm ma stosunkowo niski pobór.

Zróbcie listę komu padło/rozładowało aku i kto ma onstara - aktywnego czy nieaktywnego oraz czy ma alarm fabryczny.

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Gral48 » 23 kwie 2020, 14:04

Mam OnStar-a aktywnego i autoalarm fabryczny, za ostatni m-c przejechałem około 200 km ( z zasady tylko po zakupy ), i jak na razie aku daje radę

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Akumulator padł

Postautor: kobe24la » 23 kwie 2020, 18:46

U mnie również Onstar aktywny, zero problemów.

Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: Kubah44 » 23 kwie 2020, 21:40

marcin1980 pisze::? Dzisiaj z ciekawości przeprowadziłem kabel z aku do kabiny i jeździłem z miernikiem . W moim ałcie ładowanie max 14,85 V a po włączeniu wszystkiego co możliwe było 14,50 V a tak normalnie jak się jeździ 14,60 V to nie wiem jak 15,2 V u kolegi
Są prostsze sposoby na sprawdzenie ładowania. Wystarczy zdjąć osłonę bezpieczników, która masz nad drażkiem zmiany biegów i dotykasz któregokolwiek bezpiecznika a masę możesz sobie wziąść z zapalniczki, którą masz poniżej. Jest jeszcze prostszy sposób instalujesz sobie apke np. Torqe na telefonie, podpinasz interfejs obd2, parujesz i tam możesz sobie sprawdzić cały czas jakie masz ładowanie. Ja maksymalne jakie mam ładowanie to 15.6 V, ale jest one tylko przy niskich zimowych temperaturach. Przy obecnej temperaturze to max 14.6V, ale jak już jest południe wyższa Temp, to ladowanie jest na poziomie 12.3V. Jest u nas tak zwane inteligentne ładowanie. Ja mam zwykły akumulator nie Agm i silnik diesla 1.6 cdti 136KM.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: RE: Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 23 kwie 2020, 22:52

Kubah44 pisze: jak już jest południe wyższa Temp, to ladowanie jest na poziomie 12.3V. Jest u nas tak zwane inteligentne ładowanie. Ja mam zwykły akumulator nie Agm

Tyle to brak ładowania. Ja zrobiłem 40 km i napięcie mi cały czas spadało z 12,3V do 12V, bałem się że przy powrocie rozładuje mi akumulator i stanę na drodze. Za 4 dni auto nie odpaliło.

Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Kubah44 » 23 kwie 2020, 23:25

12,3 V to podaje alternator, bo uznaje, że aku jest naładowany. Poniżej załączam zdjęcia z testu mojego aku, właśnie po jeździe gdzie miałem na odcinku 16km podawane cały czas 12, 3V i pięciu godzinny postoju samochodu. Z zadeklarowanych przez producenta 720A miałem skromne 839A, napięcie 12,69V. Mój aku ma 3 lata samochód 115 tysi przebiegu. Oryginał Gm Varta. Też załączam zdjęcie dla poglądu. Nie ukrywam, że w miarę systematycznie dbam o aku, poprzez jego doładowywanie prostownikiem/ładowarka. Patrząc na jego parametry, powinien wytrzymać na te 10 lat ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Astroid » 24 kwie 2020, 00:02

Masz Diesla i porządny z widocznych parametrów aku, a u mnie 50Ah i tylko 360A jak do malucha

Kubah44
Wyjadacz
Posty: 121
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 7 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Kubah44 » 24 kwie 2020, 09:23

50 Ah i 360A to faktycznie jak od malucha, taki aku długo raczej nie ma prawa pożyć. Ja przy takim aku, jeśli miałbym go wymienić to na pewno wymienił bym go na coś mocniejszego. Nie wiem czym kierują się producenci montując takie akumulatory, chyba ma po prostu starczyć na dwa lata. Opel nie jest tu jednym producentem, który montuje takie małe aku jest ich wielu między innymi VW.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Martin
Weteran
Posty: 896
Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piękne :)
Województwo: Najładniejsze :)
Has thanked: 76 times
Been thanked: 23 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Martin » 24 kwie 2020, 09:45

Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 24 kwie 2020, 11:32

Martin pisze:Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp

Tłumaczę jak działa inteligentne ładowanie w naszych oplach.
Gdy jedziesz pod górę lub mocno ciśniesz pedał gazu czyli gdy mocno obciążasz silnik i zużywasz większe dawki paliwa to w ramach oszczędności aby alternator dodatkowo nie powodował nadmiernego obciążenia ładuje prądem minimalnym i napięciem na poziomie około 12,3 V . W normnych warunkach napięcie ładowania wynosi około 13,6 -13,8 V. Gdy jedziemy z górki lub na prostej drodze powyżej określonej prędkości ( nie pytajcie jakiej bo nie powiem ) i nie naciskamy pedału gazu i nie obciążamy silnika to alternator ładuje maksymalnym bezpiecznym napięciem czyli 15 - 15,2 V .

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 24 kwie 2020, 11:53

Do powyższego opisu dodam, że w samochodach z systemem Start/Stop dodatkowo alternator ładuje akumulator maksymalnym napięciem w trakcie hamowania silnikiem i taki schemat ładowania producenci często szumnie nazywają systemem odzyskiwania energii. :) Właśnie ze względu na taką specyfikę ładowania/rozładowania, samochody z S/S muszą być wyposażone we wzmacniane akumulatory (AGM), które teoretycznie są odporniejsze na takie impulsowe ładowanie (częste cykle ładowania i rozładowania).
Podejrzewam, że nasze Astry bez systemu Start/Stop mają "tradycyjny" układ ładowania akumulatora. Jednak mogę się mylić więc może ktoś mądrzejszy się wypowie.

marcin1980
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2020, 12:46
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: B14XR 100km
Rocznik auta: 2017
Miasto: SIERADZ
Województwo: ŁÓDZKIE

Re: Akumulator padł

Postautor: marcin1980 » 24 kwie 2020, 13:18

Właśnie liczę na wypowiedz kogoś kto ogarnia całe ładowanie .
No czy to możliwa taka zamiana .?
Mam 50ah które na pewno nie wytrzyma za wiele i chciałem 65ah ( ŻELOWY ) z myślą że jakieś 6lat wytrzyma bez problemu ale nie wiem czy układ ładowania jest jakoś programowany jak w innych samochodach np. w volwo jak szwagier zmieniał to trzeba było podjechać i podłączyć kompa w celu wprowadzenia parametrów akumulatora .

Martin
Weteran
Posty: 896
Rejestracja: 06 lut 2019, 09:31
Posiadane auto: Opel Astra V HB (RM2019)
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Piękne :)
Województwo: Najładniejsze :)
Has thanked: 76 times
Been thanked: 23 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Martin » 24 kwie 2020, 15:18

rafalwr pisze:
Martin pisze:Tylko pytanie, jak zaprogramowany jest komputer w kwestii tego "inteligentnego ładowania", bo jeżeli ma zapisane, że pojemność akumulatora to coś około 360, to jak wstawisz większy, może nie doładowywać do końca itp

Tłumaczę jak działa inteligentne ładowanie w naszych oplach.
Gdy jedziesz pod górę lub mocno ciśniesz pedał gazu czyli gdy mocno obciążasz silnik i zużywasz większe dawki paliwa to w ramach oszczędności aby alternator dodatkowo nie powodował nadmiernego obciążenia ładuje prądem minimalnym i napięciem na poziomie około 12,3 V . W normnych warunkach napięcie ładowania wynosi około 13,6 -13,8 V. Gdy jedziemy z górki lub na prostej drodze powyżej określonej prędkości ( nie pytajcie jakiej bo nie powiem ) i nie naciskamy pedału gazu i nie obciążamy silnika to alternator ładuje maksymalnym bezpiecznym napięciem czyli 15 - 15,2 V .


a u mnie wprost inaczej ładuje i nie zależy to od obciążenia silnika...ostatnio w okresie styczeń -marzec - gdy było zimno ładował około 15 V i dość często tak ładował, gdy cieplej to tylko około 13-14 V, inna zależność jaka zauważyłem to gdy np ładował 14,5V na światłach dziennych (LED), to gdy zapalały sie juz światła zwykłe mijania (bo robiło się ciemniej) nagle lądowanie spadało np do 13,7V
Nigdy u siebie nie zauważyłem zależności napięcia lądowania od obciążenia silnika.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Mati » 24 kwie 2020, 19:42

Nie jest tak jak mówisz @rafalwr. Mam między zegarami dane dotyczące napięcia ładowania i nie ma znaczenia czy jedziesz z górki czy pod górkę i nasze alternatory lądują stale tak samo w przypadku 1.4 turbo. Napięcie ładowania nie zwiększa się w momencie zjazdu z górki przy hamowaniu silnikiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Akumulator padł

Postautor: colins » 24 kwie 2020, 19:54

Jeśli auto ma system Start/Stop, to ładowanie jest takie jak napisał @rafalwr.
Zapewne @Mati nie masz SS więc stąd "tradycyjny" (stały) sposób ładowania w Twoim wehikule.

rafalwr
Wyjadacz
Posty: 339
Rejestracja: 20 mar 2020, 12:01
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM (D14XFT)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 26 times

Re: Akumulator padł

Postautor: rafalwr » 24 kwie 2020, 19:56

Mati pisze:Nie jest tak jak mówisz @rafalwr. Mam między zegarami dane dotyczące napięcia ładowania i nie ma znaczenia czy jedziesz z górki czy pod górkę i nasze alternatory lądują stale tak samo w przypadku 1.4 turbo. Napięcie ładowania nie zwiększa się w momencie zjazdu z górki przy hamowaniu silnikiem.

" colins " dopisał to co ja pominąłem . Tak jest w astrach z systemem S/S . Mam aku AGM 70Ah i 2019 r. produkcji samochodu. Być może od 2016 zmieniło się oprogramowanie być może nie masz S/S bo nic o tym nie piszesz . W każdym razie w moim przypadku jest dokładnie tak jak napisałem :roll:

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Akumulator padł

Postautor: Mati » 24 kwie 2020, 20:13

No to prawda nie mam s/s.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości