Interfejs diagnostyczny

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Car Audio, Elektronice wszelkiej maści i CB w Astrze 5
Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 24 paź 2016, 13:11

Chciałem zapytać, czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z interfejsami diagnostycznymi. Mam ze starego auta ELM 327 OBD2 po BT + program TorquePro i ciekawe jestem czy coś na nim zobaczę i czy nie ma problemów z podpięciem tego do auta. Czytałem na forum angielskim, że jak coś jest podpięte do komputera, to nie działa OnStar, ale podobno jak się wypnie to znów wszystko jest ok. No i pytanie na ile taki tani interfejs z allegro może napsuć coś w aucie? Zakładam, że złącze diagnostyczne powinno być zabezpieczone przez ewentualnymi awariami interfejsu (zwarcie itp.), ale różnie to bywa. Ktoś słyszał o jakiś nieprzyjemnych sytuacjach związanych z podpinaniem się do komputera?
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 24 paź 2016, 14:40

sprawdzę to dzisiaj.
też mam jakiś interfejs po BT z allegro plus TorquePro na telefonie. a że interfejs w aucie to po pracy to sprawdzę

w J kilka razy kasowałem błędy i odczytywałem i nic się nie działo
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 24 paź 2016, 16:27

Segor pisze:Chciałem zapytać, czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z interfejsami diagnostycznymi. Mam ze starego auta ELM 327 OBD2 po BT + program TorquePro i ciekawe jestem czy coś na nim zobaczę i czy nie ma problemów z podpięciem tego do auta. Czytałem na forum angielskim, że jak coś jest podpięte do komputera, to nie działa OnStar, ale podobno jak się wypnie to znów wszystko jest ok. No i pytanie na ile taki tani interfejs z allegro może napsuć coś w aucie? Zakładam, że złącze diagnostyczne powinno być zabezpieczone przez ewentualnymi awariami interfejsu (zwarcie itp.), ale różnie to bywa. Ktoś słyszał o jakiś nieprzyjemnych sytuacjach związanych z podpinaniem się do komputera?

mam ten sam.
telefon sparowany z Astrą i interfejsem.
OnStar zarzucił mi trasę i przeprowadzona została diagnostyka.
AA działa bez problemu.

fakt, że stałem w garażu więc nie sprawdzałem za dużo co da się odczytać - na pewno położenie pedału gazu, obroty, jakieś tam wskaźniki jeszcze się ruszały :)
odczyt błędów ECU też możliwy
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 24 paź 2016, 19:44

No to wrzuć w wolnej chwili swój czas 60-80mph! Tylko przed pomiarem upewnij się, że prędkość na pomiarze jest z komputera, a nie z GPSu (jeżeli korzysta z GPS to pomiar jest bardzo mało dokładny). Ja sobie zrobiłem takie display'e:
Obrazek
Ja później postaram się wrzucić swoje z silnika 150 KM, chociaż wolałbym nie piłować go zaraz po odebraniu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 24 paź 2016, 19:49

pobawię się i wrzucę :) gdyby nie to, że właśnie skończyłem piwko to screen były już dzisiaj :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 25 paź 2016, 08:46

Tylko koniecznie wyczaj czy pomiar jest na podstawie komputera. Wskazówki jak się upewnić:
- prędkość GPS jest zawsze z opóźnieniem pokazywana, a zatem i pomiar jest zakończony z opóźnieniem
- pomiar jest z dokładnością do 1 sekundy
Na podstawie GPS to miałem czasy 5-10 s, więc kompletnie niemiarodajne... Możliwe, że trzeba tam w ustawieniach będzie pogrzebać. Widziałem screeny, gdzie ktoś miał czas z dokładnością do dziesiątych czy setnych części sekundy, więc da się, tylko nie wiem jeszcze jak :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 25 paź 2016, 16:27

Segor pisze:No to wrzuć w wolnej chwili swój czas 60-80mph!

takie dane mi wyszły w ruchu ulicznym, na powrocie z pracy - prędkość na pewno z komputera bo gps był wyłączony - później sprawdzę jak reaguje przy włączonym gps
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 25 paź 2016, 20:17

No to jeżeli na wyłączonym GPS liczy czas to wiadomo, że jest ok. Teraz tylko postaraj się pomierzyć te czasy, żeby wyszły jak najlepsze. W sumie najważniejsze tu będzie dobór biegu i obrotów, tak, żeby turbina już pracowała, a z kolei nie tracić czasu na ewentualną zmianę biegów. Chyba najlepiej się wpasuje pomiar 80-120kph, bo to pewnie tak na 4 biegu wyjdzie całość. Ewentualnie 40-60mph (64-96 kph) na 3 biegu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 25 paź 2016, 20:28

będą suche drogi, będę testował :)
to było dzisiaj i jedno podejście i w normalnym ruchu o godz. 16

PS.
są gdzieś w necie czasy innych ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 25 paź 2016, 20:42

Nie znalazłem jak szukałem przed zakupem, ale to nie znaczy, że nie można zacząć trendu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 25 paź 2016, 21:17

a najlepsze czasy są gdzieś zapisywane czy jedynie są zapisane do wyłączenia programu ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 25 paź 2016, 22:10

Przytrzymaj na display'u, niektóre mają opcję history. Niestety 40-60mph nie ma, ale 80-120 kph już tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4570
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Budus » 25 paź 2016, 22:21

Wszystkie, poza 40-60 mają;)
I w historii są dwa miejsca po przecinku.
4,89 i 5,27 wyszło dokładnie
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 15 gru 2016, 22:08

Witajcie.

Jestem właśnie po pierwszych testach interfejsu VX Diag zakupionego na Ali Express w cenie 300 pln.

Interfejs korzysta z programu używanego w ASO tzw. GDS'a.

Odczytałem błędy, podejrzałem live data z auta, pobawiłem się kilkoma funkcjami testowymi oświetlenia. Na więcej póki co nie miałem czasu i odwagi :D.

Wybacz. Temat istnieje. Przenoszę - daro
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 15 gru 2016, 22:59

Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: daro » 15 gru 2016, 23:01

Wyskakuje "Ten film video jest niedostępny" ;-)

Edit: marwisn wpisując ręcznie wszystko działa. Widziałem to na zaprzyjaźnionym forum ;-)

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 16 gru 2016, 04:47

Wpisz w lupce YT VX Diag in astra K.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 16 lut 2017, 17:13

Na AKP jest do kupienia VX Diag. Cena jak od chińczyka (420 pln). Na Allegro od 1000 pln w górę.

Od siebie dodam, że robi pełen skan modułów w aucie.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: kruszyn » 16 lut 2017, 17:52

opcom nie współpracuje z astrą k?

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 16 lut 2017, 17:56

Współpracuje. Ale oryginalny.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 47 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: remiem » 16 lut 2017, 19:02

Można tam coś zmienić czego nie można zmienić z poziomu ustawień czy to tylko diagnostyka?
Remi

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 18 lut 2017, 06:33

Jeszcze nie doszedłem jak tym coś przeprogramować.

Na forum Insygni chłopaki niby programują.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: kuba » 19 lut 2017, 15:21

Panowie, nie kaleczmy nazw.... Insigni a nie InsYgni.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

noso
Klubowicz
Posty: 393
Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: noso » 19 lut 2017, 15:34

Kupilem na ali vxdiag za 2 tyg pelne testy

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: marwisn » 19 lut 2017, 18:47

noso pisze:Kupilem na ali vxdiag za 2 tyg pelne testy

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

To czekam na Twoją opinię.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

remar
Klubowicz
Posty: 482
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 47 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: remar » 21 lut 2017, 13:39

A ktoś bawił się czymś takim Vgate iCar2 Bluetooth + polski program SDPROG. kosztuje to 149zł. Zanim kupię chciałbym wiedzieć czy warto.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Segor » 21 lut 2017, 14:14

To chyba jest zwykły interfejs OBD2. Takie coś to za 30 zł można kupić + 15 zł apka na telefon (choć są i darmowe). Jedyne co tym zrobisz, to sprawdzisz błędy (i to nie wszystkie) i ewentualnie je skasujesz. Taka zabawka, możesz sobie dodatkowe zegary zrobić na komórce itp.
Obrazek

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Klor » 26 lut 2017, 12:46

Mam iCar2 ale bez tej aplikacji. Można sprawdzić błędy, skasować je oraz dodać zegary np. ciśnienie doładowania itp.

noso
Klubowicz
Posty: 393
Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: noso » 02 mar 2017, 13:59

Przyslo wlasnie od przyjaciela z Ali (szlo rowno tydzien!!!) Od jutra testy:):)

Obrazek

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Interfejs diagnostyczny

Postautor: Mati » 02 mar 2017, 14:02

noso pisze:Przyslo wlasnie od przyjaciela z Ali (szlo rowno tydzien!!!) Od jutra testy:):)

Obrazek


To kiedy pierwsze testy?:)
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości