Ale napocieszenie powiem wam ze w nowej Kii Ceed dziala jeszcze gorzej. Probowalem 5 razy zmusic go do zadzialania, a kijanka po prostu przejerzdzala przez linie, w koncu zrezygnowalem, ale tuz przed zjazdem do salonu o dziwu zaczął piszczec mimo ze wg mnie byłem jeszcze sporo od linii . W testowym golfie i Leonie i octavi nie było systemu wiec nie mam porownaia.
Czyli biorac pod uwage 3 samochody to ocena jest srednia.
Test Asystenta kontroli pasa ruchu
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
- Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 11 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
To jest asystent który ma za zadanie zareagować gdy kierowca się zagapi, a nie zastępujący kierowcę. Używając go do tego celu spisuje się świetnie. W vag'u system lepiej sobie radzi, bo właśnie nie odbija się od linii tylko jedzie środkiem pasa, za to wymaga by trzymać ręce na kierownicy, a jeśli się tego nie robi to potrafi zatrzymać samochód, opel jedzie dalej.
Warto pamiętać że te systemy nie są idealne i działają świetnie tylko w określonych warunkach. Sam miałem raz bardzo nerwową sytuację gdy asystent postanowił skontrować mój ruch kierownicy, bo uznał że białe linie są tymi według których należy jechać ignorując żółte i mało mnie nie wpakował pod ciężarówkę.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Warto pamiętać że te systemy nie są idealne i działają świetnie tylko w określonych warunkach. Sam miałem raz bardzo nerwową sytuację gdy asystent postanowił skontrować mój ruch kierownicy, bo uznał że białe linie są tymi według których należy jechać ignorując żółte i mało mnie nie wpakował pod ciężarówkę.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
- vzduch
- Posty: 773
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Mój asystent prawie rozjechał dwóch rowerzystów - akurat w momencie, kiedy powinienem być od nich dalej, kontrował w prawą stronę żebym uzyskał idealne trafienie i wysokie noty za stylStusu pisze:Sam miałem raz bardzo nerwową sytuację gdy asystent postanowił skontrować mój ruch kierownicy, bo uznał że białe linie są tymi według których należy jechać ignorując żółte i mało mnie nie wpakował pod ciężarówkę.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
vzduch pisze: Mój asystent prawie rozjechał dwóch rowerzystów - akurat w momencie, kiedy powinienem być od nich dalej, kontrował w prawą stronę żebym uzyskał idealne trafienie i wysokie noty za styl
Jakbyś prawidłowo użył kierunkowskazu przy wyprzedzaniu, to by nie kontrował
- vzduch
- Posty: 773
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Jak uczyłem się jeździć, to jasnym było, że można nie używać kierunkowskazu jeśli nie zmienia się kierunku jazdy i nie przekracza się osi jezdni - to były właśnie takie okoliczności. Może coś się w tym temacie zmieniło. Nie jestem leniem i nie należę do grupy kierowców nieużywających kierunkowskazów lub używających ich już podczas wykonywania manewruodl pisze:Jakbyś prawidłowo użył kierunkowskazu przy wyprzedzaniu, to by nie kontrował
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
vzduch pisze:Jak uczyłem się jeździć, to jasnym było, że można nie używać kierunkowskazu jeśli nie zmienia się kierunku jazdy i nie przekracza się osi jezdni - to były właśnie takie okoliczności.
skoro asystent zadziałał, to już musiałeś na linię najeżdżać . w dodatku szerokie masz u siebie jezdnie, skoro mieścisz się na swoim pasie podczas wyprzedzania rowerzysty zachowując 1m odstępu (a przy prędkości powyżej 60km/h - wtedy się aktywuje asystent - wypadałoby mieć nawet więcej niż ten 1m)
- vzduch
- Posty: 773
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
No i patrz, zaraz mnie zgłoszą do płokułatuły 1 m to sporo, wydaje mi się, że niestety nieraz jesteśmy bliżej rowerzystów, ale to właśnie od okoliczności zależy. Z najeżdżaniem na linię to proszę bardzo - czegoś nowego się przynajmniej dowiedziałem, bo myślałem, że asystent działa już przed najechaniem, wybaczcie
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Ja zawsze właczam kierunkowskaz jak wyprzedzam rowerzyste, chocby z tego powodu zeby ten za mna wiedizal ze jest jakas przeszkoda i zawsze utrzymuje minimum 1 m odstepu. Jak nie moge tego zrobic , to zwalniam i jade za rowerzystą.
Robie to dlatego ze sam duzo jeżdze i widze jak niebezpieczne manewry robia kierowcy samochodow. Moze im sie wydawac ze jest sory, ale jadac szybko i blisko dostaje sie porzeadnie wiatrem.
Robie to dlatego ze sam duzo jeżdze i widze jak niebezpieczne manewry robia kierowcy samochodow. Moze im sie wydawac ze jest sory, ale jadac szybko i blisko dostaje sie porzeadnie wiatrem.
-
- Posty: 2105
- Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra
- Silnik: 1.1
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Centrum sedna
- Województwo: odpowiednie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 86 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Wiatry dla cyklistów są najgorsze
Rowerzyści ostatnio dostali więcej praw i niektórym się wydaje buk szumiący wie co A kierowcy znowu traktują cyklistów jak samo zło. Do czasu jak sami w niedziele z rodzinką wsiądą na rowery i rządzą na ulicy
Rowerzyści ostatnio dostali więcej praw i niektórym się wydaje buk szumiący wie co A kierowcy znowu traktują cyklistów jak samo zło. Do czasu jak sami w niedziele z rodzinką wsiądą na rowery i rządzą na ulicy
- vzduch
- Posty: 773
- Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: B-B
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 30 times
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Ja do rowerzystów nie mam zastrzeżeń. Wręcz szanuję zawsze. Panowie, to że nie zawsze jest 1 metr nie znaczy, że się człowieka chcę skasować albo sprawić, żeby się czuł zagrożony, to nie tak. Również mam rower, z którego chętnie korzystam, ale skoro już mowa - kolarzami, którzy jadą obok siebie i plotkują blokując ruch gardzę, strąbiam i wyzywam.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2024, 18:21
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.4 T 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu
Odkopię temat, mam problem niebezpośrednio związany z testem asystenta, ale z nim związany. Zakładałem już temat dedykowany mojemu problemowi, ale albo utknął w akceptacji, lub został odrzucony Z góry przepraszam za ewentualne zaśmiecanie.
Mam Astrę K 2016, mój problem z asystentem polega na tym, że nie zawsze po odpaleniu samochodu świeci się dioda na przycisku asystenta (i wciśnięcie go nie powoduje jej zapalenia) mimo to, sam asystent działa, i nawet w sytuacji gdy dioda się nie świeci, to tym przyciskiem mogę go wyłączyć/włączyć. Często po ponownym odpaleniu samochodu już jest ok. Gdzieś na forach z UK, znalazłem sugestię o oprogramowaniu, z ciekawości zadzwoniłem do elektronika specjalizującego się w Oplach i koszt 600-700zł, bez gwarancji powodzenia ( i tego że w ogóle nowsze oprogramowanie będzie). Czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie czy i jak go rozwiązał?
Mam Astrę K 2016, mój problem z asystentem polega na tym, że nie zawsze po odpaleniu samochodu świeci się dioda na przycisku asystenta (i wciśnięcie go nie powoduje jej zapalenia) mimo to, sam asystent działa, i nawet w sytuacji gdy dioda się nie świeci, to tym przyciskiem mogę go wyłączyć/włączyć. Często po ponownym odpaleniu samochodu już jest ok. Gdzieś na forach z UK, znalazłem sugestię o oprogramowaniu, z ciekawości zadzwoniłem do elektronika specjalizującego się w Oplach i koszt 600-700zł, bez gwarancji powodzenia ( i tego że w ogóle nowsze oprogramowanie będzie). Czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie czy i jak go rozwiązał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości