Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: ToniEja » 28 kwie 2019, 18:16

Ale napocieszenie powiem wam ze w nowej Kii Ceed dziala jeszcze gorzej. Probowalem 5 razy zmusic go do zadzialania, a kijanka po prostu przejerzdzala przez linie, w koncu zrezygnowalem, ale tuz przed zjazdem do salonu o dziwu zaczął piszczec mimo ze wg mnie byłem jeszcze sporo od linii :D. W testowym golfie i Leonie i octavi nie było systemu wiec nie mam porownaia.
Czyli biorac pod uwage 3 samochody to ocena jest srednia.

Stusu
Wyjadacz
Posty: 199
Rejestracja: 20 maja 2017, 11:52
Posiadane auto: Opel Astra V Elite HB
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 11 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Stusu » 28 kwie 2019, 20:14

To jest asystent który ma za zadanie zareagować gdy kierowca się zagapi, a nie zastępujący kierowcę. Używając go do tego celu spisuje się świetnie. W vag'u system lepiej sobie radzi, bo właśnie nie odbija się od linii tylko jedzie środkiem pasa, za to wymaga by trzymać ręce na kierownicy, a jeśli się tego nie robi to potrafi zatrzymać samochód, opel jedzie dalej.
Warto pamiętać że te systemy nie są idealne i działają świetnie tylko w określonych warunkach. Sam miałem raz bardzo nerwową sytuację gdy asystent postanowił skontrować mój ruch kierownicy, bo uznał że białe linie są tymi według których należy jechać ignorując żółte i mało mnie nie wpakował pod ciężarówkę.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: vzduch » 28 kwie 2019, 22:30

Stusu pisze:Sam miałem raz bardzo nerwową sytuację gdy asystent postanowił skontrować mój ruch kierownicy, bo uznał że białe linie są tymi według których należy jechać ignorując żółte i mało mnie nie wpakował pod ciężarówkę.
Mój asystent prawie rozjechał dwóch rowerzystów - akurat w momencie, kiedy powinienem być od nich dalej, kontrował w prawą stronę żebym uzyskał idealne trafienie i wysokie noty za styl :D

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: odl » 29 kwie 2019, 08:17

vzduch pisze: Mój asystent prawie rozjechał dwóch rowerzystów - akurat w momencie, kiedy powinienem być od nich dalej, kontrował w prawą stronę żebym uzyskał idealne trafienie i wysokie noty za styl :D

Jakbyś prawidłowo użył kierunkowskazu przy wyprzedzaniu, to by nie kontrował ;)

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: vzduch » 29 kwie 2019, 11:59

odl pisze:Jakbyś prawidłowo użył kierunkowskazu przy wyprzedzaniu, to by nie kontrował ;)
Jak uczyłem się jeździć, to jasnym było, że można nie używać kierunkowskazu jeśli nie zmienia się kierunku jazdy i nie przekracza się osi jezdni - to były właśnie takie okoliczności. Może coś się w tym temacie zmieniło. Nie jestem leniem i nie należę do grupy kierowców nieużywających kierunkowskazów lub używających ich już podczas wykonywania manewru :P

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: odl » 29 kwie 2019, 13:46

vzduch pisze:Jak uczyłem się jeździć, to jasnym było, że można nie używać kierunkowskazu jeśli nie zmienia się kierunku jazdy i nie przekracza się osi jezdni - to były właśnie takie okoliczności.

skoro asystent zadziałał, to już musiałeś na linię najeżdżać :P. w dodatku szerokie masz u siebie jezdnie, skoro mieścisz się na swoim pasie podczas wyprzedzania rowerzysty zachowując 1m odstępu (a przy prędkości powyżej 60km/h - wtedy się aktywuje asystent - wypadałoby mieć nawet więcej niż ten 1m) ;-)

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: ToniEja » 29 kwie 2019, 16:41

Jaka tragedia musza byc te systemy dla kierowcow BMW ;)

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: vzduch » 29 kwie 2019, 16:58

No i patrz, zaraz mnie zgłoszą do płokułatuły ;) 1 m to sporo, wydaje mi się, że niestety nieraz jesteśmy bliżej rowerzystów, ale to właśnie od okoliczności zależy. Z najeżdżaniem na linię to proszę bardzo - czegoś nowego się przynajmniej dowiedziałem, bo myślałem, że asystent działa już przed najechaniem, wybaczcie :)

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: ToniEja » 29 kwie 2019, 19:40

Ja zawsze właczam kierunkowskaz jak wyprzedzam rowerzyste, chocby z tego powodu zeby ten za mna wiedizal ze jest jakas przeszkoda i zawsze utrzymuje minimum 1 m odstepu. Jak nie moge tego zrobic , to zwalniam i jade za rowerzystą.
Robie to dlatego ze sam duzo jeżdze i widze jak niebezpieczne manewry robia kierowcy samochodow. Moze im sie wydawac ze jest sory, ale jadac szybko i blisko dostaje sie porzeadnie wiatrem.

Slavek
VIP
Posty: 2106
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra V DynamiT
Silnik: 1.6T 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: Slavek » 29 kwie 2019, 20:35

Wiatry dla cyklistów są najgorsze :D
Rowerzyści ostatnio dostali więcej praw i niektórym się wydaje buk szumiący wie co :) A kierowcy znowu traktują cyklistów jak samo zło. Do czasu jak sami w niedziele z rodzinką wsiądą na rowery i rządzą na ulicy :)

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: Test Asystenta kontroli pasa ruchu

Postautor: vzduch » 29 kwie 2019, 21:18

Ja do rowerzystów nie mam zastrzeżeń. Wręcz szanuję zawsze. Panowie, to że nie zawsze jest 1 metr nie znaczy, że się człowieka chcę skasować albo sprawić, żeby się czuł zagrożony, to nie tak. Również mam rower, z którego chętnie korzystam, ale skoro już mowa - kolarzami, którzy jadą obok siebie i plotkują blokując ruch gardzę, strąbiam i wyzywam.

;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość