Olej opel.
- komisarzryba
- Posty: 6113
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 21
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 328 times
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
U mnie jest ciekawie,
2019 rok, gpf 1.4t 150km
Według korka 0w20, według aso 0w20 OV.
Według książki dexos 1 gen 2 … dopuszczenie 0w20, 0w30 5w30 i 5w40.
2019 rok, gpf 1.4t 150km
Według korka 0w20, według aso 0w20 OV.
Według książki dexos 1 gen 2 … dopuszczenie 0w20, 0w30 5w30 i 5w40.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
- Posiadane auto: Astra+ HB
- Silnik: D14XFT MT6 150
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Śląsk
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 62 times
Re: Olej opel.
Na platformie handlowej w GB była wystawiona Astra po przebiegu 420kkm. Ona też pewnie miała wymieniany olej jak zaleca instrukcja i dojechała bardzo daleko.
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 43 times
Re: Olej opel.
refild pisze:co 30,000 KM ? to ten silnik długo nie pojeździ.
Pojeździ. Firmy w samochodach służbowych nie wymieniają częściej.
- PaGo
- Posty: 5553
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 132 times
Re: Olej opel.
Pamiętacie, że
Stanisław/a lał/a co 30000 i nawalił/a bezawaryjnie kupę km.
Stanisław/a lał/a co 30000 i nawalił/a bezawaryjnie kupę km.
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
A sporo chodzi, myślę więc jestem …
Dylematy mam które oilclub zbagatelizował i pewnie ma racje. Wypowiedź będzie dłuższa ale chyba opisze wtedy moje realne odczucia odnośnie rekomendowanych olejów.
Mam tak że po wymianie oleju na nowy (0w20) auto zachowuje się w pełni normalnie. Nie pobiera oleju, nie kopci, wszystko ok za wyjątkiem jednej uwagi. Po przejechaniu 1200-1500km od wymiany przy dodawaniu gazu tak na 2/3 przepustnicy od 2000 obrotów auto wyraźnie głośniej ,,buczy”.
Doszukuję się winy w oliwie gdyż przy świeżej wymianie ten dźwięk jest zredukowany o około 70%.
Kolega który bardziej zna się na motoryzacji mówi iż jest to prawdopodobnie nie wina oleju a przenoszenia napędu, skrzynie, tym bardziej że mam M22 bez dwumasy.
Z racji że chciałem się trochę doedukowac odnośnie olejów to trochę poczytałem i rozważałem przejście na 5w30 głównie z powodu wyższego HTHS.
Oznacza to tyle że nie maiłbym wtedy oliwy z normą OV a co najwyżej dexos 1 gen 2-3.
Co prawda były one łączone z API SP które już chroni przed LSPI lecz ACEA C6 ciężko jest uświadczyć w 5w30.
Znalazłem kilka oliw, Castrol shell i chyba FUCHS lecz wszystkie po analizach wypadają słabo, typowe HC z symboliczną domieszką molibdenu oraz tytanu.
Według książki powinienem lać 0w20/0w30/5w30/5s40 dexos 1 gen 2. Norma OV jest skreślona.
Niemniej jednak wszelkie wyszukiwarki doboru oleju, oficjalne mejle producentów oraz aso sugeruje trzymać się normy OV.
W związku z tym jestem skazany na 0w20.
No dobrze, to przechodzimy dalej.
Jaki olej 0w20?
Na forum naszym oraz RU jest symboliczna ilość testów z olejami Ov, w zasadzie jest tylko FUCHS który z jednej strony jest HC + częściowo PAO, ma jednak pierwiastek powodujący lspi lecz w połączeniu z innym niweluje to ryzyko i przechodzi test anty lspi ACEA.
Daje mi to sygnały iż warto szukać innego oleju który będzie w pełni anty lspi. Ja robię ponad 40km w jedną stronę do pracy, auto zawsze jest dogrzane, zależy mi na odpowiedniej ochronie przeciw lspi oraz przed zerwaniem filmu smarnego w lato.
Faktem jednak jest iż normy ilsac g6a + C6 + SP RC powodują takie wymagania od olejów że większość musi zawierać choć częściowo PAO.
Wlałem FUCHS c5, teraz mam LM 6600 który jest technologią syntetyczną więc HC.
Prawdopodobnie przejdę na Motul eco clean 0w20 bo ma wszystkie normy i na papierze wypada bardzo dobrze lecz ogólnie czuję pewien mentalny dyskomfort związany z brakiem potwierdzenia w myśl zasady ,,tak. To jest dobry olej. Kupuję, stosuje, zapominam” a po prostu gdybam z producenta na producenta marnując przy tym swój czas.
Cena nie gra roli bo 0w20 z OV ogólnie jest drogie, przedział cenowy od 168 zł do 260 zł z pewnego źródła.
Idąc per producent:
Castrol ma mieszanie opinie. Edge niby najlepsza seria tego producenta lecz często zdarzało się że oszczędzał na danym modelu.
Total/OEM to najtańsza akceptowalna baza przez producenta.
Elf wypada o wiele lepiej od Total mimo że to ten sam producent i nie chce mi się wierzyć by różnił się produkt od pozostałych.
Millers spadł na jakości wobec ostatnich kilku lat
Motul to olej dla mało zaznajomionych klientów którzy kupują średni olej w cenie droższego
Liqui sprzedaje dobry olej w cenie w cholerę dobrego
Shell ma tylko AO-L, olej yeti.
FUCHS jest OK i tyle. Można mieć w jego cenie wszystkie pozostałe lub dopłacić 20 zl do LM/millersa.
Brak analiz, brak pewności który olej najlepszy, niewiadomo co robić a na coś trzeba się zdecydować.
Z kolejnej strony mamy x primę który przekracza popiół siarczanowy a tak to spiął by się z normą OV lecz brak jakichkolwiek testów ACEA odpycha mnie od niego. Ma API SP które jest anty lspi.
Stoję między dylematem czy używać FUCHS bo jest powiedzmy w ocenie 4 na 5 ale jest przeanalizowany i czekać na kolejne badania czy strzelać w ciemno i stosować Motul/liqui/millers/eneos?
Dexos 2 powodował lspi więc wrócono do dexos 1 gen 2-3.
I mala dygresja na koniec - jestem taki ja a jest przysłowiowy Andrzej co będzie zmieniać olej co 15 tys, najtańszy jaki spełnia normę i auto też mu będzie prawdopodobnie chodzić do samego końca bez remontu.
Takie mam dylematy …![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dylematy mam które oilclub zbagatelizował i pewnie ma racje. Wypowiedź będzie dłuższa ale chyba opisze wtedy moje realne odczucia odnośnie rekomendowanych olejów.
Mam tak że po wymianie oleju na nowy (0w20) auto zachowuje się w pełni normalnie. Nie pobiera oleju, nie kopci, wszystko ok za wyjątkiem jednej uwagi. Po przejechaniu 1200-1500km od wymiany przy dodawaniu gazu tak na 2/3 przepustnicy od 2000 obrotów auto wyraźnie głośniej ,,buczy”.
Doszukuję się winy w oliwie gdyż przy świeżej wymianie ten dźwięk jest zredukowany o około 70%.
Kolega który bardziej zna się na motoryzacji mówi iż jest to prawdopodobnie nie wina oleju a przenoszenia napędu, skrzynie, tym bardziej że mam M22 bez dwumasy.
Z racji że chciałem się trochę doedukowac odnośnie olejów to trochę poczytałem i rozważałem przejście na 5w30 głównie z powodu wyższego HTHS.
Oznacza to tyle że nie maiłbym wtedy oliwy z normą OV a co najwyżej dexos 1 gen 2-3.
Co prawda były one łączone z API SP które już chroni przed LSPI lecz ACEA C6 ciężko jest uświadczyć w 5w30.
Znalazłem kilka oliw, Castrol shell i chyba FUCHS lecz wszystkie po analizach wypadają słabo, typowe HC z symboliczną domieszką molibdenu oraz tytanu.
Według książki powinienem lać 0w20/0w30/5w30/5s40 dexos 1 gen 2. Norma OV jest skreślona.
Niemniej jednak wszelkie wyszukiwarki doboru oleju, oficjalne mejle producentów oraz aso sugeruje trzymać się normy OV.
W związku z tym jestem skazany na 0w20.
No dobrze, to przechodzimy dalej.
Jaki olej 0w20?
Na forum naszym oraz RU jest symboliczna ilość testów z olejami Ov, w zasadzie jest tylko FUCHS który z jednej strony jest HC + częściowo PAO, ma jednak pierwiastek powodujący lspi lecz w połączeniu z innym niweluje to ryzyko i przechodzi test anty lspi ACEA.
Daje mi to sygnały iż warto szukać innego oleju który będzie w pełni anty lspi. Ja robię ponad 40km w jedną stronę do pracy, auto zawsze jest dogrzane, zależy mi na odpowiedniej ochronie przeciw lspi oraz przed zerwaniem filmu smarnego w lato.
Faktem jednak jest iż normy ilsac g6a + C6 + SP RC powodują takie wymagania od olejów że większość musi zawierać choć częściowo PAO.
Wlałem FUCHS c5, teraz mam LM 6600 który jest technologią syntetyczną więc HC.
Prawdopodobnie przejdę na Motul eco clean 0w20 bo ma wszystkie normy i na papierze wypada bardzo dobrze lecz ogólnie czuję pewien mentalny dyskomfort związany z brakiem potwierdzenia w myśl zasady ,,tak. To jest dobry olej. Kupuję, stosuje, zapominam” a po prostu gdybam z producenta na producenta marnując przy tym swój czas.
Cena nie gra roli bo 0w20 z OV ogólnie jest drogie, przedział cenowy od 168 zł do 260 zł z pewnego źródła.
Idąc per producent:
Castrol ma mieszanie opinie. Edge niby najlepsza seria tego producenta lecz często zdarzało się że oszczędzał na danym modelu.
Total/OEM to najtańsza akceptowalna baza przez producenta.
Elf wypada o wiele lepiej od Total mimo że to ten sam producent i nie chce mi się wierzyć by różnił się produkt od pozostałych.
Millers spadł na jakości wobec ostatnich kilku lat
Motul to olej dla mało zaznajomionych klientów którzy kupują średni olej w cenie droższego
Liqui sprzedaje dobry olej w cenie w cholerę dobrego
Shell ma tylko AO-L, olej yeti.
FUCHS jest OK i tyle. Można mieć w jego cenie wszystkie pozostałe lub dopłacić 20 zl do LM/millersa.
Brak analiz, brak pewności który olej najlepszy, niewiadomo co robić a na coś trzeba się zdecydować.
Z kolejnej strony mamy x primę który przekracza popiół siarczanowy a tak to spiął by się z normą OV lecz brak jakichkolwiek testów ACEA odpycha mnie od niego. Ma API SP które jest anty lspi.
Stoję między dylematem czy używać FUCHS bo jest powiedzmy w ocenie 4 na 5 ale jest przeanalizowany i czekać na kolejne badania czy strzelać w ciemno i stosować Motul/liqui/millers/eneos?
Dexos 2 powodował lspi więc wrócono do dexos 1 gen 2-3.
I mala dygresja na koniec - jestem taki ja a jest przysłowiowy Andrzej co będzie zmieniać olej co 15 tys, najtańszy jaki spełnia normę i auto też mu będzie prawdopodobnie chodzić do samego końca bez remontu.
Takie mam dylematy …
![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Posty: 2239
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: na 4 kołach
- Silnik: 4 suw
- Rocznik auta: 1900
- Miasto: duże
- Województwo: nijakie
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 213 times
Re: Olej opel.
Takiego opracowania to się nie spodziewałem ...
Spróbujmy byka za rogi złapać, bo widzę, że oczytałeś się bardzo dużo głupot na forach, a nie za bardzo jesteś w stanie wiedzy zweryfikować.
Na początek małe wyjaśnienie - czym i po co sa normy producenta?
To nic innego, jak standaryzacja i unifikacja produktów.
Masz lać produkt X lub Y z symbolem normy na opakowaniu i ma być dobrze.
Temu służą normy API, ACEA i ILSAC. Producenci potworzyli swoje po to, żeby dodatkowo czerpać kasę z tzw aprobat.
Ponoć aprobata Dexos to koszt rzędu 100 tys UDS ...
Od każdej marki handlowej, czyli jak producent ma 2 oleje z tą normą, to płaci 200 k$ ...
Nie mam odpowiedzi.
Lej dowolny 5w30 dexos1 gen2 i się przekonaj.
Olej na pewno ma zapas HTHS względem 0w20 i nawet jak spadnie do klasy SAE20 w trakcie eksploatacji, a spada:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... gen-2.288/
i tak lepkość bedzie większa niż na dowolnym SAE20.
Zweryfikujesz sobie swoja teorię.
Ani nie jesteś skazany na 0w20, ani nie jesteś skazany na brak uwielbianej przez Ciebie normy 0V...
Możesz bezpiecznie lać do silnika oleje w klasach lepkości od 0w20 po 5w40 i to zgodnie z wymogami książki serwisowej.
Te silniki w 2015r wyszły z zaleceniem dexos2/C3, a ta norma dopuszcza oleje SAE40 i takie na rynku istnieją.
Przykład oleju 5w30 z OV z HTHS min3.5:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 30-v.5022/
C6 to SAE20 i nic więcej.
Co do składu i baz - bez komentarza, bo nic mądrego na poziomie amatorskim nie jestem w stanie napisać.
Odpowiedź z Twojego wątku na OCP udzielona przez @dkn:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... ost-212078
Moja opinia jest tutaj jasno napisana (kilkadziesiąt stron wstecz) odnosnie oleju dla AK 1.,4T:
tanio i bdb: GMDexos1 gen2-3 (to samo co Total FGC) lub Orlen ME DEX1 (to samo właściwie co Fuchs D1)
drogo i bdb: Amsoil Sigrature series ASL i żaden inny olej.
Chyba to samo będzie dla 0w20 - dowolny olej z proponowana normą D1g2, OV lub Amsoil Signature Series ASM.
Wlej sobie "na testy" Eneosa XPrime 5w30.
Lepkości jak w SAE20, HTHS min 2.9, "wiadro molibdenu", kosmiczny indeks lepkości, bdb odporność na ścinanie polimerów (SSI).
Popiołem się nie przejmuj.
Spróbujmy byka za rogi złapać, bo widzę, że oczytałeś się bardzo dużo głupot na forach, a nie za bardzo jesteś w stanie wiedzy zweryfikować.
Na początek małe wyjaśnienie - czym i po co sa normy producenta?
To nic innego, jak standaryzacja i unifikacja produktów.
Masz lać produkt X lub Y z symbolem normy na opakowaniu i ma być dobrze.
Temu służą normy API, ACEA i ILSAC. Producenci potworzyli swoje po to, żeby dodatkowo czerpać kasę z tzw aprobat.
Ponoć aprobata Dexos to koszt rzędu 100 tys UDS ...
Od każdej marki handlowej, czyli jak producent ma 2 oleje z tą normą, to płaci 200 k$ ...
ryma pisze:...
Mam tak że po wymianie oleju na nowy (0w20) auto zachowuje się w pełni normalnie. Nie pobiera oleju, nie kopci, wszystko ok za wyjątkiem jednej uwagi. Po przejechaniu 1200-1500km od wymiany przy dodawaniu gazu tak na 2/3 przepustnicy od 2000 obrotów auto wyraźnie głośniej ,,buczy”.
Doszukuję się winy w oliwie gdyż przy świeżej wymianie ten dźwięk jest zredukowany o około 70%.
Kolega który bardziej zna się na motoryzacji mówi iż jest to prawdopodobnie nie wina oleju a przenoszenia napędu, skrzynie, tym bardziej że mam M22 bez dwumasy. …
Nie mam odpowiedzi.
Lej dowolny 5w30 dexos1 gen2 i się przekonaj.
Olej na pewno ma zapas HTHS względem 0w20 i nawet jak spadnie do klasy SAE20 w trakcie eksploatacji, a spada:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... gen-2.288/
i tak lepkość bedzie większa niż na dowolnym SAE20.
Zweryfikujesz sobie swoja teorię.
ryma pisze:...Z racji że chciałem się trochę doedukowac odnośnie olejów to trochę poczytałem i rozważałem przejście na 5w30 głównie z powodu wyższego HTHS.
Oznacza to tyle że nie maiłbym wtedy oliwy z normą OV a co najwyżej dexos 1 gen 2-3.
Co prawda były one łączone z API SP które już chroni przed LSPI lecz ACEA C6 ciężko jest uświadczyć w 5w30.
Znalazłem kilka oliw, Castrol shell i chyba FUCHS lecz wszystkie po analizach wypadają słabo, typowe HC z symboliczną domieszką molibdenu oraz tytanu.
Według książki powinienem lać 0w20/0w30/5w30/5s40 dexos 1 gen 2. Norma OV jest skreślona.
Niemniej jednak wszelkie wyszukiwarki doboru oleju, oficjalne mejle producentów oraz aso sugeruje trzymać się normy OV.
W związku z tym jestem skazany na 0w20. …
Ani nie jesteś skazany na 0w20, ani nie jesteś skazany na brak uwielbianej przez Ciebie normy 0V...
Możesz bezpiecznie lać do silnika oleje w klasach lepkości od 0w20 po 5w40 i to zgodnie z wymogami książki serwisowej.
Te silniki w 2015r wyszły z zaleceniem dexos2/C3, a ta norma dopuszcza oleje SAE40 i takie na rynku istnieją.
Przykład oleju 5w30 z OV z HTHS min3.5:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 30-v.5022/
C6 to SAE20 i nic więcej.
Co do składu i baz - bez komentarza, bo nic mądrego na poziomie amatorskim nie jestem w stanie napisać.
ryma pisze:...
Jaki olej 0w20? …
Odpowiedź z Twojego wątku na OCP udzielona przez @dkn:
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... ost-212078
Moja opinia jest tutaj jasno napisana (kilkadziesiąt stron wstecz) odnosnie oleju dla AK 1.,4T:
tanio i bdb: GMDexos1 gen2-3 (to samo co Total FGC) lub Orlen ME DEX1 (to samo właściwie co Fuchs D1)
drogo i bdb: Amsoil Sigrature series ASL i żaden inny olej.
Chyba to samo będzie dla 0w20 - dowolny olej z proponowana normą D1g2, OV lub Amsoil Signature Series ASM.
Wlej sobie "na testy" Eneosa XPrime 5w30.
Lepkości jak w SAE20, HTHS min 2.9, "wiadro molibdenu", kosmiczny indeks lepkości, bdb odporność na ścinanie polimerów (SSI).
Popiołem się nie przejmuj.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
Platinum Max-Expert 5W-30 V+ Ma normę OV lecz … diesla.
Orlen dex 1 który masz na myśli? 0w20 czy 5w30?
Amsoil dość leciwy na papierze ale którego się wgl trzymać … 0w20? 5w30?
Wiem że już schodzimy do najbardziej łopatologicznego poziomu ale możesz posortować te oliwy jako nr.1, 2 itd?
Nie patrząc na cenę.
I czemu primę 30 a nie 20?
Do uproszczenia temat tak by każdy wchodzący w zasadzie nie musiał już zadawać dodatkowych pytań …
Orlen dex 1 który masz na myśli? 0w20 czy 5w30?
Amsoil dość leciwy na papierze ale którego się wgl trzymać … 0w20? 5w30?
Wiem że już schodzimy do najbardziej łopatologicznego poziomu ale możesz posortować te oliwy jako nr.1, 2 itd?
Nie patrząc na cenę.
I czemu primę 30 a nie 20?
Do uproszczenia temat tak by każdy wchodzący w zasadzie nie musiał już zadawać dodatkowych pytań …
-
- Posty: 2239
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: na 4 kołach
- Silnik: 4 suw
- Rocznik auta: 1900
- Miasto: duże
- Województwo: nijakie
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 213 times
Re: Olej opel.
ryma pisze:Platinum Max-Expert 5W-30 V+ Ma normę OV lecz … diesla. …
G30 to benzyna.
ryma pisze:...Orlen dex 1 który masz na myśli? 0w20 czy 5w30?
...
I czemu primę 30 a nie 20?
Przecież cały czas korci Cie SAE30 ... bo Ci silnik "buczy".
ryma pisze:...
Amsoil dość leciwy na papierze …
A jakie to w ogóle ma znaczenie?
W jaki sposób jesteś w stanie zweryfikować badania i wnioski Amsoil'a nt formulacji, która defacto jest ich autorskim przepisem.
Jest to przykład oleju, który spełnia szereg norm OEM'owych, ale nie w pełni. Nie posiada żadnej oficjalnej aprobaty, nawet API, ILSAC, czy ACEA.
Zrobili olej po swojemu, czyli wyłamali się z tzw gotowców, czyli gotowych przepisów na olej od dostawców typu Infineum, czy Chevron.
Właśnie dlatego, że Orlen stosuje jak się okazuje 1:1 "gotowce", można pokusić się o stwierdzenie, że "Orlen = Fuchs" itd.
ryma pisze:... możesz posortować te oliwy jako nr.1, 2 itd? …
W żadnym przypadku NIE.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
Wszystko jasne ![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
Added in 12 minutes 45 seconds:
Doprecyzuję - zaleje x primę 5w30 na test.
Dość mocno czuję benzynę po odkręceniu korka, sam w sobie przypomina mocno 0w20 a jak zejdzie jeszcze niżej z lepkością z powodu benzyny w układzie to będzie jakiś ,,zapas”.
Co 7 tys km zmiana więc powinno być ok.
![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
Added in 12 minutes 45 seconds:
Doprecyzuję - zaleje x primę 5w30 na test.
Dość mocno czuję benzynę po odkręceniu korka, sam w sobie przypomina mocno 0w20 a jak zejdzie jeszcze niżej z lepkością z powodu benzyny w układzie to będzie jakiś ,,zapas”.
Co 7 tys km zmiana więc powinno być ok.
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 06 mar 2021, 14:27
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1,4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: ___
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 7 times
Re: Olej opel.
@ryma, nasze Ople są mało popularne na oilclub. Ja też nie jestem mechanikiem żeby postawić diagnozę nawet jakbyś nagrał ten dźwięk. Mi kiedyś spokoju nie dawał dźwięk, który wg mnie pochodził od skrzyni M32, ale mi przeszło
Pod maską Astry jest cała orkiestra świerszczy i innych muzykantów, a obniżenie wagi zrobiono kosztem wygłuszenia, więc jak ktoś ma wrażliwe uszy to pojawiają się takie myśli
Zrób tak jak napisałeś. Wymiana co 7 tyś to dla tego silnika luksus. Jak nie chcesz wywalać kasy na analizę oleju to z ciekawości rozetnij filtr oleju i może to Cię uspokoi.
![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./../images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
Tak zrobię tylko odpuszczam jednak x primę na rzecz amsoila ASM.
Głównie z powodu nieskazitelnej opinii.
Zrobię do tego test kropli papieru na 3, 5, 7 i jeśli będzie ładny nadal kolor to do 10 tys.
Mi naprawdę nie robi różnicy 50 zł na rocznej wymianie a chce topowy olej, ten 0w20 zdaje się taki być.
Jeśli będę mieć jakiekolwiek wątpliwości to wrzucę do analizy r2d.
Do tego filtr mann w7056 i zamykam problem raz na zawsze (mam nadzieję).
Dziękuję @dkn oraz @saczi za pomoc i cierpliwość.
Głównie z powodu nieskazitelnej opinii.
Zrobię do tego test kropli papieru na 3, 5, 7 i jeśli będzie ładny nadal kolor to do 10 tys.
Mi naprawdę nie robi różnicy 50 zł na rocznej wymianie a chce topowy olej, ten 0w20 zdaje się taki być.
Jeśli będę mieć jakiekolwiek wątpliwości to wrzucę do analizy r2d.
Do tego filtr mann w7056 i zamykam problem raz na zawsze (mam nadzieję).
Dziękuję @dkn oraz @saczi za pomoc i cierpliwość.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
Cześć,
przyszedł do mnie olej z MM Store - niby oficjalny sprzedawca Amsoil.
Czy ma ktoś ten olej w domu celem porównania?
Mam wątpliwości co do oryginalności oleju, różnice między 1l a 4l bańkami to:
1. Etykieta 4l nie trzyma się tak mocno butelki jak 1l
2. Kody produkcyjne z frontu butelki na dole są pisane inną czcionką oraz wielkością
3. Poziom ilości oleju w bańce - w 1l idzie strzałka prosto, w 4l lata na boki. Dodatkowo 1l idzie z okienkiem do samego dołu aż pod spód gdzie 4l tylko do dołu boku bańki.
4. Spód baniek zawiera różne opisy. W 1l widać wzmiankę dużymi literami AMSOIL INC. oraz remindery dot. recyklingu - w 4l tego nie ma.
5. Zgrzew butelek. W 1l jest niewyczuwalny niemal pod palcem gdzie w 4l jest o wiele bardziej wyczuwalny.
Czy Waszym zdaniem jest to podróbka?
Druga sprawa, kupiłem oba litraże od jednego sprzedawcy i porównuje je miedzy sobą, być może są oba podrobione a gdybam między nimi?
Różnice są na tyle wielkie że postanowiłem dopytać osób które miały styczność z tym produktem.
Jestem daleki od stwierdzeń czy produkt jest oryginalny w myśl kodeksu prawa, chcę po prostu utwierdzić się w myśleniu z Waszą pomocą.
przyszedł do mnie olej z MM Store - niby oficjalny sprzedawca Amsoil.
Czy ma ktoś ten olej w domu celem porównania?
Mam wątpliwości co do oryginalności oleju, różnice między 1l a 4l bańkami to:
1. Etykieta 4l nie trzyma się tak mocno butelki jak 1l
2. Kody produkcyjne z frontu butelki na dole są pisane inną czcionką oraz wielkością
3. Poziom ilości oleju w bańce - w 1l idzie strzałka prosto, w 4l lata na boki. Dodatkowo 1l idzie z okienkiem do samego dołu aż pod spód gdzie 4l tylko do dołu boku bańki.
4. Spód baniek zawiera różne opisy. W 1l widać wzmiankę dużymi literami AMSOIL INC. oraz remindery dot. recyklingu - w 4l tego nie ma.
5. Zgrzew butelek. W 1l jest niewyczuwalny niemal pod palcem gdzie w 4l jest o wiele bardziej wyczuwalny.
Czy Waszym zdaniem jest to podróbka?
Druga sprawa, kupiłem oba litraże od jednego sprzedawcy i porównuje je miedzy sobą, być może są oba podrobione a gdybam między nimi?
Różnice są na tyle wielkie że postanowiłem dopytać osób które miały styczność z tym produktem.
Jestem daleki od stwierdzeń czy produkt jest oryginalny w myśl kodeksu prawa, chcę po prostu utwierdzić się w myśleniu z Waszą pomocą.
- Załączniki
-
- IMG_4100.JPG (950.23 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4101.JPG (914.42 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4102.JPG (806.08 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4103.JPG (957.24 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4106.PNG (178.76 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4104.JPG (663.67 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- IMG_4105.JPG (592.9 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- Posty: 2239
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: na 4 kołach
- Silnik: 4 suw
- Rocznik auta: 1900
- Miasto: duże
- Województwo: nijakie
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 213 times
Re: Olej opel.
Z orlenem nie ma takich dylematów ... ![Wink ;)](./../images/smilies/icon_e_wink.gif)
Added in 2 hours 20 minutes 20 seconds:
Mam litruszke amsa 5w30.
Wygląda tak samo do doopy...
Też kupowałem w mmstore.
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_e_wink.gif)
Added in 2 hours 20 minutes 20 seconds:
Mam litruszke amsa 5w30.
Wygląda tak samo do doopy...
Też kupowałem w mmstore.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2024, 22:27
- Posiadane auto: Astra V Hatchback dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Myszków
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
Re: Olej opel.
Napisałem na oilclub to ponoć mobil również pod tym kątem jest ,,niechlujem”.
Zamówiłem dla porównania u innego sprzedawcy drugi zestaw. Na Polskę jest jeden dostawca więc powinny mieć podobne cechy … zobaczymy
Zamówiłem dla porównania u innego sprzedawcy drugi zestaw. Na Polskę jest jeden dostawca więc powinny mieć podobne cechy … zobaczymy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości