Witam, drugi raz pojawił mi się check engine. Pierwszym razem wykasowałem, no ale skoro znowu się uaktywnił więc musi być jakiś problem, a konkretnie P2097. Nie chce mi wstawic zdjęć i filmu ze względu na duży rozmiar plików więc postaram się opisać.
Sprawdzane na Delphi DS150E
Sterownik E8, kod usterki P2097 "Korekcja dawki paliwa za katalizatorem powodująca zbyt bogatą mieszankę (blok 1)".
Parametry bieżące:
Sterownik E8, PID 14, Sonda lambda B1 wartość zakres między 100-730 V (non stop się zmienia)
Sterownik E8, PID 15, Sonda lambda B1 wartość zakres 655-660 V (praktycznie stoi w miejscu).
Czyżby padła sonda lambda za katalizatorem?
Silnik 1.4 100KM, przebieg 90tys, mam ją od nowości.
Check Engine P2097
- Maztezz
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Check Engine P2097
Cześć, mam podobny problem. Błędu P2097 nie sposób wykasować. Po uruchomieniu silnika pojawia się check engine. Wymiana sondy lambda pomogła rozwiązać problem?
-
- Posty: 2247
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: na 4 kołach
- Silnik: 4 suw
- Rocznik auta: 1900
- Miasto: duże
- Województwo: nijakie
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 213 times
Re: Check Engine P2097
Skoro błąd zgłasza sonda, to skąd od razu pomysł, że ona jest uszkodzona?
Może jest sprawna, a zgłasza nieprawidłowość parametrów.
Na katalizator stawiam.
Może jest sprawna, a zgłasza nieprawidłowość parametrów.
Na katalizator stawiam.
- Maztezz
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Check Engine P2097
Paliwo lane przeważnie na sprawdzonej stacji. Błąd wyskoczył mi drugi raz w 7 letniej historii użytkowania Asterixa. W obu przypadkach po konkretnym przegazowaniu auta na potrzeby wyprzedzenia aut na drodze lub włączeniu się do ruchu. Za pierwszym razem udało się wykasować błąd. Po 3 miesiącach mam obecny przypadek. I tym razem błąd wyskakuje po wykasowaniu i odpaleniu auta. Mechanik doradził żeby przegonić auto, żeby się odpaliło to co mogło pozostać w katalizatorze. Wszystko to przy przebiegu 103tys. I w większości jazda miejska. Myślicie że to koniec katalizatora?
Added in 8 minutes 16 seconds:
Paliwo lane przeważnie na sprawdzonej stacji. Błąd wyskoczył mi drugi raz w 7 letniej historii użytkowania Asterixa. W obu przypadkach po konkretnym przegazowaniu auta na potrzeby wyprzedzenia aut na drodze lub włączeniu się do ruchu. Za pierwszym razem udało się wykasować błąd. Po 3 miesiącach mam obecny przypadek. I tym razem błąd wyskakuje po wykasowaniu i odpaleniu auta. Mechanik doradził żeby przegonić auto, żeby się odpaliło to co mogło pozostać w katalizatorze. Wszystko to przy przebiegu 103tys. I w większości jazda miejska. Myślicie że to koniec katalizatora?
Added in 8 minutes 16 seconds:
Paliwo lane przeważnie na sprawdzonej stacji. Błąd wyskoczył mi drugi raz w 7 letniej historii użytkowania Asterixa. W obu przypadkach po konkretnym przegazowaniu auta na potrzeby wyprzedzenia aut na drodze lub włączeniu się do ruchu. Za pierwszym razem udało się wykasować błąd. Po 3 miesiącach mam obecny przypadek. I tym razem błąd wyskakuje po wykasowaniu i odpaleniu auta. Mechanik doradził żeby przegonić auto, żeby się odpaliło to co mogło pozostać w katalizatorze. Wszystko to przy przebiegu 103tys. I w większości jazda miejska. Myślicie że to koniec katalizatora?
-
- Posty: 2247
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: na 4 kołach
- Silnik: 4 suw
- Rocznik auta: 1900
- Miasto: duże
- Województwo: nijakie
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 213 times
Re: Check Engine P2097
Sprzed komputera raczej się nie diagnozuje.
Obstawiam, że paliwo nie powinno na te błędy wpływać. Ja jeżdżę od zawsze na zwykłym, tankuję w zasadzie gdzie potrzebuję (no oczywiście lokalnych szejków omijam) i błąd nie występuje.
Obstawiam, że paliwo nie powinno na te błędy wpływać. Ja jeżdżę od zawsze na zwykłym, tankuję w zasadzie gdzie potrzebuję (no oczywiście lokalnych szejków omijam) i błąd nie występuje.
- Maztezz
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Check Engine P2097
SACZI pisze:Sprzed komputera raczej się nie diagnozuje.
Obstawiam, że paliwo nie powinno na te błędy wpływać. Ja jeżdżę od zawsze na zwykłym, tankuję w zasadzie gdzie potrzebuję (no oczywiście lokalnych szejków omijam) i błąd nie występuje.
Ciekawe czy można z tym jeździć? W sumie jeśli kat jest już zapchany, to parę kilometrów mu już chyba nie zaszkodzi. Czy może to wpłynąć na spalanie i ogólnie silnik? W zasadzie użytkować, czy odstawić do mechanika na wymianę katalizatora?
- MarcinSY
- Posty: 94
- Rejestracja: 22 lis 2019, 22:29
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bytom
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Check Engine P2097
Mam ten sam przypadek
po zdiagnozowaniu u mechanika wyskoczyły
Możliwe skutki:
->Brak mocy silnika
->Szarpanie
->Za wysokie zużycie paliwa
->Nieprawidłowa emisja spalin
Możliwe przyczyny
->Uszkodzenie mechaniczne silnika (łożysk, zaworów)
->Ciśnienie doładowania poza zakresem tolerancji
->Zatkany system dolotowy (filtr powietrza, Kolektor dolotowy itp.)
->Zapchany układ wylotowy
->Uszkodzone wtryskiwacze
->Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
->Uszkodzona sonda
->Uszkodzony zawór powietrza wtórnego
->Uszkodzony czujnik przepustnicy
->Uszkodzony masowy przepływomierz powietrza/czujnika ciśnienia rury dolotowej
->Sterownik uszkodzony
To są tylko możliwe przyczyny, ale pierw może przeczyścić sondę może to cos pomoże
po zdiagnozowaniu u mechanika wyskoczyły
Możliwe skutki:
->Brak mocy silnika
->Szarpanie
->Za wysokie zużycie paliwa
->Nieprawidłowa emisja spalin
Możliwe przyczyny
->Uszkodzenie mechaniczne silnika (łożysk, zaworów)
->Ciśnienie doładowania poza zakresem tolerancji
->Zatkany system dolotowy (filtr powietrza, Kolektor dolotowy itp.)
->Zapchany układ wylotowy
->Uszkodzone wtryskiwacze
->Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
->Uszkodzona sonda
->Uszkodzony zawór powietrza wtórnego
->Uszkodzony czujnik przepustnicy
->Uszkodzony masowy przepływomierz powietrza/czujnika ciśnienia rury dolotowej
->Sterownik uszkodzony
To są tylko możliwe przyczyny, ale pierw może przeczyścić sondę może to cos pomoże
- Maztezz
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 15:48
- Posiadane auto: Astra V ST 1.4 T 150km Elite
- Silnik: 1.4 T 150km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Check Engine P2097
To są tylko możliwe przyczyny, ale pierw może przeczyścić sondę może to cos pomoże[/quote]
Ta sonda za katalizatorem zapewne znajduje się już pod podłogą i najlepszy dostęp będzie pewnie z kanału?
Ta sonda za katalizatorem zapewne znajduje się już pod podłogą i najlepszy dostęp będzie pewnie z kanału?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości