awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
@Kubah44 przeczytaj sobie kilka postów wyżej moją wypowiedź. Mój przypadek jest o tyle dziwny, że ten komunikat o awarii i ikonka pojawia się dosłownie na sekundę i gaśnie, a czasem mimo braku błędu światła bądź jedno światło się nie poziomują.
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
- Posiadane auto: a
- Silnik: a
- Rocznik auta: 1
- Miasto: ab
- Województwo: a
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 31 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
błąd o poziomowaniu zapisuje się w pamięci i w ASO go szczytają u mnie się 3 razy zapaliło po czym pojechałem do ASO( nic się nie świaciło) - diagnoza i nowa lampa .....
Astra zrobiła swoje ,Astra musi odejść ......
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 sty 2020, 17:44
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Kubah44 pisze:Ale przetwornice są w reflektorze to one odpowiadają ze te błędy a nie diody, które są w reflektorze. ASO ma takie procedury, że nie ma czegoś takiego jak wymiana przetwornicy. Według ASO jest to integralna część lampy. Oczywiście przetwornice można bez problemu odkręcić od lampy. Miałem kiedyś tak w Vectrze jak miałem błąd prawej lampy, tam był xenon, ale zasada działania komunikacji z komputerem taka jak przy naszych IntelliLuxach. Serwis miał takie procedury postępowania, że w takim przypadku wymienia się cała lampę. Widziałem instrukcje serwisowe, serwisant mi to pokazał jakie są kroki. Skończyło się tak, że kupiłem używaną przetwornicę, sam ja wymieniłem i było ok. Przetwornica tak jak u nas w astrach była przykręcona do lampy. Pytanie tylko, która to przetwornica, bo jak mówiłem są bodajże trzy. Mam swój typ, jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia tych przetwornic z numerami.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Działaj działaj bo ja też szukam sposobu na naprawę bez wymiany reflektora.
Myślę, że Twój trop jest słuszny - w ASO mają taką procedurę, że wymieniają cały reflektor bez szukania przyczyny tego błędu a sytuacja jest taka, że sam reflektor działa prawidłowo tylko wyrzuca błąd (przynajmniej ja tak mam).
Większość sytuacji na forum to awarie jeszcze w trakcie trwania gwarancji ale zaraz zacznie się wysyp aut z błędami po okresie gwarancji i wszyscy będą szukali sposobu na naprawę bo koszt wymiany reflektora jest horrendalny.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Też wydaje mi się, że to nie jest wina samej lampy, a jedynie któregoś podzespołu. Tym bardziej, że u mnie elektryk ręcznie przesuwał światła przy pomocy komputera i cały mechanizm poruszania lampą działał poprawnie.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Niestety przed weekendem po kilku dniach przerwy znowu lampy poprawnie się nie wypoziomowały (mimo braku błędu na desce). Na jutro umówiłem się do ASO w celu diagnozy - koszt 105zł.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 sty 2020, 17:44
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
U mnie cisza ale nie łudzę się, że same się naprawią. Daj znać co tam wydumają poza wymianą reflektora.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Rano odstawiłem auto do ASO - dziś powinienem mieć diagnozę. Podobno na te reflektory Opel ma ogłoszoną jakąś wewnętrzną akcję, która trwa do końca 2021 roku (tak przynajmniej twierdził serwisant). W pierwszej kolejności sprawdzą czy wszystkie diody pracują poprawnie i zaktualizują soft świateł jeśli jest wrzucony jakiś stary.
@EDIT: Przed chwilą dzwonił serwis. Niestety w chwili obecnej są bezradni ponieważ w komputerze nie ma zapisanych żadnych błędów nt. lamp (podejrzewam, że jest to spowodowane tym, że u mnie komunikat albo się nie pojawia mimo braku poziomowania, albo tylko mignie na sekundę-dwie). Dopiero gdy błąd wyświetli się na stałe będą mogli podjąć jakiekolwiek kroki. Dopytałem jeszcze o akcję serwisową o której pisałem wcześniej. Obowiązuje ona do września 2021 i obejmuje nawet auta, które już są bez gwarancji.
@EDIT: Przed chwilą dzwonił serwis. Niestety w chwili obecnej są bezradni ponieważ w komputerze nie ma zapisanych żadnych błędów nt. lamp (podejrzewam, że jest to spowodowane tym, że u mnie komunikat albo się nie pojawia mimo braku poziomowania, albo tylko mignie na sekundę-dwie). Dopiero gdy błąd wyświetli się na stałe będą mogli podjąć jakiekolwiek kroki. Dopytałem jeszcze o akcję serwisową o której pisałem wcześniej. Obowiązuje ona do września 2021 i obejmuje nawet auta, które już są bez gwarancji.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 sty 2020, 17:44
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Ooo i to jest konkret z tą akcją serwisową do końca 2021. U mnie raczej standardowe objawy z tego co czytałem - informacja o awarii układu poziomowania + kontrolka na desce przez 1 cykl włączenie i wyłącznia auta. Później spokój na kilkanaście dni.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
No widzisz, to będziesz miał łatwiej. U mnie na chwile obecną nie mogą nic zrobić bo żaden błąd nie jest zapisany w pamięci komputera... Pewnie dopiero zaczyna się coś dziać skoro błędu najczęściej nie ma, albo tylko mignie na chwilę.
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Ciekawe dlaczego akcja trwa tylko końca 2021? Czyżby zbyt wiele awarii i chcieli się wykręcić z kłopotu?
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Dokładniej to nie do końca roku, a do września 2021. Dopisywałem wczoraj taką informację do mojego posta, ale chyba nikt jej nie doczytał Czemu akurat do września 2021? Nie mam pojęcia. Jeśli by się chcieli wykręcić z kłopotu to raczej daliby o wiele krótszy termin chociaż z drugiej strony to trochę dziwne bo nikt nie wzywa właścicieli aut do serwisu w celu diagnozy, dopiero jak się człowiek upomni to wyciągnie od nich taką informację (zależy też pewnie od samego serwisanta czy o tym wspomni, czy też nie).
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Silver gdzie są takie ceny w ASO 105 zł? W cenie jest podłączenie do koputera i aktualizacja softu? Ja na dziś byłem umówiony w ASO w Warszawie Auto Żoliborz i chcieli mnie skasować za samą diagnozę 350 zł!!! Gdzie podałem im kod błędu jaki był u mnie.
Przez telefon Pani oczywiście nie powiedziała mi o tej kwocie i zrezygnowałem jak już byłem na miejscu. Generalnie ja mialem już podłączany pod samochód komputer przy okazji przeglądu(w cenie przeglądu jest podłączenie pod komputer) w tamtym roku w ASO na Woli(Warszawa) i miałem błąd B3866(obwód sterujący prawego światła drogowego, wadliwe działanie). Czytałem na forum niemieckim, że początkowo gwrancja na IntelliLux została przedłużona na 5 lat a później na 10 lat. Jest tam długi wątek apropo naszych nieszczęsnych świateł. Pisałem do kilku ASO w Warszawie i żadne nic na ten temat nie wie i że na te światła jest standartowa 2 letnia gwrancja . Pisałem też bezpośrednio do Opla i nie odpowiedział mi wprost na pytanie. Nie potwierdził ani nie zaprzeczył. Napisali żebym udał się da ASO i czy chcę żeby oni monitorowali moją sprawę.
Jeśli chodzi o poziomowanie u Ciebie rozumiem, że światła świecą krótko? To znaczy w dół? Jeśli tak, to być może to wina akumulatora, możesz mieć już kiepski akumulator i masz duży spadek napięcia przy uruchamianiu silnika i w momencie odpalenia jak poziomują Ci się reflektory jest zbyt niskie napięcie i światła zostają przy poziomowaniu na dole. Ja tak miałem i pomogło podładowanie akumulatora i odpięcie klem. Natomiast nie ma to nic wspólnego z błędem poziomowania reflektorów, to już jest inny problem.
Jest już chyba 7 wersja naszych reflektorów tak w ramach ciekawostki.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Przez telefon Pani oczywiście nie powiedziała mi o tej kwocie i zrezygnowałem jak już byłem na miejscu. Generalnie ja mialem już podłączany pod samochód komputer przy okazji przeglądu(w cenie przeglądu jest podłączenie pod komputer) w tamtym roku w ASO na Woli(Warszawa) i miałem błąd B3866(obwód sterujący prawego światła drogowego, wadliwe działanie). Czytałem na forum niemieckim, że początkowo gwrancja na IntelliLux została przedłużona na 5 lat a później na 10 lat. Jest tam długi wątek apropo naszych nieszczęsnych świateł. Pisałem do kilku ASO w Warszawie i żadne nic na ten temat nie wie i że na te światła jest standartowa 2 letnia gwrancja . Pisałem też bezpośrednio do Opla i nie odpowiedział mi wprost na pytanie. Nie potwierdził ani nie zaprzeczył. Napisali żebym udał się da ASO i czy chcę żeby oni monitorowali moją sprawę.
Jeśli chodzi o poziomowanie u Ciebie rozumiem, że światła świecą krótko? To znaczy w dół? Jeśli tak, to być może to wina akumulatora, możesz mieć już kiepski akumulator i masz duży spadek napięcia przy uruchamianiu silnika i w momencie odpalenia jak poziomują Ci się reflektory jest zbyt niskie napięcie i światła zostają przy poziomowaniu na dole. Ja tak miałem i pomogło podładowanie akumulatora i odpięcie klem. Natomiast nie ma to nic wspólnego z błędem poziomowania reflektorów, to już jest inny problem.
Jest już chyba 7 wersja naszych reflektorów tak w ramach ciekawostki.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Kubah44 pisze:Silver gdzie są takie ceny w ASO 105 zł? W cenie jest podłączenie do koputera i aktualizacja softu?
Taką cenę podało mi ASO w Pile. 105zł miała mnie kosztować diagnoza problemu (podłączenie komputera i odczytanie błędów) czy wliczona w to była aktualizacja softu? Nie mam pojęcia bo ostatecznie nic nie zapłaciłem ponieważ żaden błąd nie został wykryty, a co za tym idzie nie podjęli żadnych dalszych działań.
Kubah44 pisze:Jeśli chodzi o poziomowanie u Ciebie rozumiem, że światła świecą krótko? To znaczy w dół? Jeśli tak, to być może to wina akumulatora, możesz mieć już kiepski akumulator i masz duży spadek napięcia przy uruchamianiu silnika i w momencie odpalenia jak poziomują Ci się reflektory jest zbyt niskie napięcie i światła zostają przy poziomowaniu na dole. Ja tak miałem i pomogło podładowanie akumulatora i odpięcie klem. Natomiast nie ma to nic wspólnego z błędem poziomowania reflektorów, to już jest inny problem.
Jest już chyba 7 wersja naszych reflektorów tak w ramach ciekawostki.
Akumulator raczej odpada, nie miałem problemów z odpaleniem auta nawet przy minusowych temperaturach. Bardziej obstawiałbym na jakieś minimalne uszkodzenie jakiejś wiązki lub kostki, ale ASO nie podejmie żadnych działań dopóki nie odnotują błędu w kompie. Tak jak już kilkukrotnie pisałem u mnie sytuacja jest o tyle dziwna, że komunikat mignie tylko na chwilę i sam gaśnie lub nawet się nie pojawia, a lampy się odpowiednio nie wypoziomują. Dodatkowo zdarza się, że nie podniosą się obie lampy, albo lewa lub prawa - zależy od kaprysu. Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko już działa poprawnie.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Po 1,5 tygodnia spokoju dziś rano po raz kolejny nie wypoziomowało mi się jedno ze świateł, oczywiście błędów brak. Tym razem był to lewy reflektor. Oczywiście po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika obydwa światła ustawiły się poprawnie. Sięgając pamięcią to z dwa razy nie wypoziomowało mi się prawe światło, raz obydwa, a lewe z cztery-pięć razy... Wykluczam więc samo uszkodzenie lampy.
W związku z tym mam do was kilka pytań:
- czy w procesie poziomowania świateł biorą udział wyłącznie czujniki na wahaczach czy czujniki parkowania również? Pytam ponieważ zauważyłem ostatnio pewną zależność, mianowicie najczęściej światła u mnie się nie poziomują gdy przed autem mam jakąś przeszkodę, a czujniki parkowania piszczą.
- czy istnieje jakaś procedura na dodatkowe wymuszenie poziomowania, tak aby za każdym razem nie trzeba było gasić i odpalać silnika na nowo celem wypoziomowania reflektorów?
- czy u was po zgaszeniu świateł (pokrętłem po lewej stronie kierownicy) i ponownym ich włączeniu światła poziomują się na nowo czy tylko się zapalają? U mnie tylko się zapalają.
- w jakiej częstotliwości podczas jazdy światła wprowadzają korektę w poziomowaniu? Pytam ponieważ nawet po przejechaniu kilkuset metrów lub nawet dwóch-trzech kilometrów światło się nie podnosi.
- czy bezpieczniki mogą mieć wpływ na poziomowanie? Tak jak wcześniej kilkukrotnie pisałem u mnie podczas braku poziomowania nie ma żadnego komunikatu lub mignie on na sekundę-dwie po czym samoistnie gaśnie (czasem ledwo go zdążę zauważyć). Być może jest jakaś przerwa w obwodzie i dlatego tak się dzieje?
W związku z tym mam do was kilka pytań:
- czy w procesie poziomowania świateł biorą udział wyłącznie czujniki na wahaczach czy czujniki parkowania również? Pytam ponieważ zauważyłem ostatnio pewną zależność, mianowicie najczęściej światła u mnie się nie poziomują gdy przed autem mam jakąś przeszkodę, a czujniki parkowania piszczą.
- czy istnieje jakaś procedura na dodatkowe wymuszenie poziomowania, tak aby za każdym razem nie trzeba było gasić i odpalać silnika na nowo celem wypoziomowania reflektorów?
- czy u was po zgaszeniu świateł (pokrętłem po lewej stronie kierownicy) i ponownym ich włączeniu światła poziomują się na nowo czy tylko się zapalają? U mnie tylko się zapalają.
- w jakiej częstotliwości podczas jazdy światła wprowadzają korektę w poziomowaniu? Pytam ponieważ nawet po przejechaniu kilkuset metrów lub nawet dwóch-trzech kilometrów światło się nie podnosi.
- czy bezpieczniki mogą mieć wpływ na poziomowanie? Tak jak wcześniej kilkukrotnie pisałem u mnie podczas braku poziomowania nie ma żadnego komunikatu lub mignie on na sekundę-dwie po czym samoistnie gaśnie (czasem ledwo go zdążę zauważyć). Być może jest jakaś przerwa w obwodzie i dlatego tak się dzieje?
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
często parkuje blisko przy scianie i czujniki parkowania nie wplywaja na poziomowanie. samo wylaczenie i wlaczenie swiatel na pracującym silniku nie powoduje poziomowania.
béton brut
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
@komisarzryba dzięki za udzielenie odpowiedzi, część moich wątpliwości została rozwiana. Zostały jeszcze trzy pytania, na które chciałbym poznać odpowiedź.
Aby lepiej zobrazować jak to u mnie wygląda wrzucam poniżej dwa zdjęcia. Pierwsze z nich przedstawia światło, które nie jest wypoziomowane, natomiast drugie gdzie wszystko jest OK. Zdjęcia były robione w odstępie kilkusekundowym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że dopóki serwis na własne oczy nie zobaczy błędu to nie chce nic w tej sprawie robić. Nawet sami z siebie nie sprawdzą wiązki czy kostek... A czuję, że w moim przypadku może to być jakaś pierdoła.
Aby lepiej zobrazować jak to u mnie wygląda wrzucam poniżej dwa zdjęcia. Pierwsze z nich przedstawia światło, które nie jest wypoziomowane, natomiast drugie gdzie wszystko jest OK. Zdjęcia były robione w odstępie kilkusekundowym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że dopóki serwis na własne oczy nie zobaczy błędu to nie chce nic w tej sprawie robić. Nawet sami z siebie nie sprawdzą wiązki czy kostek... A czuję, że w moim przypadku może to być jakaś pierdoła.
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Na przełomie ostatnich 3 dni światła nie wypoziomowały się 2 razy. Ogólnie zauważyłem, że w 90% przypadków nie poziomuje się lewa lampa, prawa lub obydwie zdarzają się bardzo rzadko.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Silver tak jak wcześniej pisałem. Podładuj solidnie akumulator, możesz mieć duży spadek napięcia w momencie rozruchu ja miałem nawet poniżej 9V, mimo to samochód palił mi bez problemu. Natomiast lampy wykonują poziomawanie mniej więcej w tym samym czasie jak odpalasz silnik i wtedy możesz mieć zbyt niskie napięcie i lampy Ci się nie wypoziomują . Miałem dokładnie tak jak Ty i też jak ponownie odpaliłem samochód lampy się poziomowały. Ja mam zwykły akumulator nie mam start stop, bo mam skrzynię w automacie , więc nie musiałem jakoś specjalnie uważać. Jak masz Agm wiadomo, że musisz mieć specjalną ładowarkę. U mnie po naładowaniu i odpięciu aku, problem z poziomowaniem ustąpił. Nie ma to nic wspólnego z błędem o poziomowaniu lamp to inna bajka.
PS. W sprawie tego błędu byłem w ASO we wtorek i wgrali mi nowy soft. Następnego dnia znów pojawił się błąd na 3 sekundy i jestem umówiony na poniedziałek znów w ASO.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
PS. W sprawie tego błędu byłem w ASO we wtorek i wgrali mi nowy soft. Następnego dnia znów pojawił się błąd na 3 sekundy i jestem umówiony na poniedziałek znów w ASO.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Kubah44 pisze:Ja mam zwykły akumulator nie mam start stop, bo mam skrzynię w automacie
jedno drugiego nie wyklucza ;)
béton brut
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Kubah44 pisze:Silver tak jak wcześniej pisałem. Podładuj solidnie akumulator, możesz mieć duży spadek napięcia w momencie rozruchu ja miałem nawet poniżej 9V, mimo to samochód palił mi bez problemu. Natomiast lampy wykonują poziomawanie mniej więcej w tym samym czasie jak odpalasz silnik i wtedy możesz mieć zbyt niskie napięcie i lampy Ci się nie wypoziomują . Miałem dokładnie tak jak Ty i też jak ponownie odpaliłem samochód lampy się poziomowały.
Hmm.. w sumie może coś w tym jest bo u mnie błędów brak, może faktycznie akumulator jest niedoładowany i nie zawsze poziomuje lampy. Wiadomo, że przy rozruchu priorytetem jest uruchomienie silnika, a nie wypoziomowanie lamp. W poniedziałek oddaję auto do elektryka na przejrzenie wiązki i wtyczek, poproszę ich przy okazji aby zweryfikowali stan akumulatora i ewentualnie go podładowali.
Kubah44 pisze:PS. W sprawie tego błędu byłem w ASO we wtorek i wgrali mi nowy soft. Następnego dnia znów pojawił się błąd na 3 sekundy i jestem umówiony na poniedziałek znów w ASO.
A u Ciebie ten błąd zapisuje się w pamięci mimo, że wyświetla się na chwilę? U mnie niestety po podłączeniu kompa błędów nie pokazuje, mimo że z 2-3 razy wyskoczył mi dosłownie na 2-3 sekundy tak jak u Ciebie.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2020, 09:44 przez Silver, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Wyklucza. W 1.6 Tdci 136 KM w automacie nie było opcji stat/stop i tym samym akumulatora AGM. Opel tłumaczy to tym, że skrzynia jest chłodzona olejem i start/stop jest wykluczony w tej konfiguracji, gdyż skrzynia przy tym systemie szybko by się posypała. To tak w dużym skrócie.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Added in 1 minute 18 seconds:
Re: RE: Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Added in 1 minute 18 seconds:
Re: RE: Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Wyklucza. W 1.6 Tdci 136 KM w automacie nie było opcji stat/stop i tym samym akumulatora AGM. Opel tłumaczy to tym, że skrzynia jest chłodzona olejem i start/stop jest wykluczony w tej konfiguracji, gdyż skrzynia przy tym systemie szybko by się posypała. To tak w dużym skróciekomisarzryba pisze:Kubah44 pisze:Ja mam zwykły akumulator nie mam start stop, bo mam skrzynię w automacie
jedno drugiego nie wyklucza
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Wyklucza. W 1.6 Tdci 136 KM w automacie nie było opcji stat/stop i tym samym akumulatora AGM. Opel tłumaczy to tym, że skrzynia jest chłodzona olejem i start/stop jest wykluczony w tej konfiguracji, gdyż skrzynia przy tym systemie szybko by się posypała. To tak w dużym skróciekomisarzryba pisze:Kubah44 pisze:Ja mam zwykły akumulator nie mam start stop, bo mam skrzynię w automacie
jedno drugiego nie wyklucza
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
W 1.6 tdci?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
nie, benzyna. odniosłem się do argumentu, ze nie ma s/s, bo automat. kazda skrzynia jest chlodzona olejem.
béton brut
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
@Kubah44 i komisarzryba
Panowie, nie odbiegajmy za bardzo od tematu Wątek dotyczy poziomowania ilux, a nie systemu start/stop w zależności od konfiguracji
Wracając do tematu... Jestem ciekaw co u mnie wyjdzie z tym akumulatorem. Chyba nie wytrzymam do poniedziałku i w sobotę podjadę do jakiegoś warsztatu na test. Jakie powinny być prawidłowe wartości?
Panowie, nie odbiegajmy za bardzo od tematu Wątek dotyczy poziomowania ilux, a nie systemu start/stop w zależności od konfiguracji
Wracając do tematu... Jestem ciekaw co u mnie wyjdzie z tym akumulatorem. Chyba nie wytrzymam do poniedziałku i w sobotę podjadę do jakiegoś warsztatu na test. Jakie powinny być prawidłowe wartości?
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
a sprobuj wlaczyc sam zapłon z wlaczonymi wcześniej pokretlem swiatlami. nie będą się poziomować bez odpalania silnika?
béton brut
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Wiem o tym, ale piszę tu konkretnie o silniku 1.6 tdci a Ty o benzynie i masz ciut inną skrzynię. Diesel ma 6T45 a w benzynie jest bodajże 6T35. Różnica polega miedzy innymi na tym, że ta w dieslu wytrzymuje większy moment obrotowy i być może jest bardziej podatna na przegrzewanie, ale tego nie wiem. Piszę to jak tłumaczył mi Pan w ASO Opla dlaczego nie mogę sobie skonfigurować tego silnika z automatem i ze start/stop. Widocznie Opel miał jakiś powód, żeby nie stosować tego systemu w takiej konfiguracji. No, ale temat dotyczy lamp IntelliLux i nie zaśmiecajmy wątku.komisarzryba pisze:nie, benzyna. odniosłem się do argumentu, ze nie ma s/s, bo automat. kazda skrzynia jest chlodzona olejem.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Added in 2 minutes 27 seconds:
Powinny się wypoziomować i to jest badzo dobra podpowiedź na zrobienie testu.komisarzryba pisze:a sprobuj wlaczyc sam zapłon z wlaczonymi wcześniej pokretlem swiatlami. nie będą się poziomować bez odpalania silnika?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
- Posiadane auto: Jakie masz auto?
- Silnik: 1.6 D 136 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 7 times
Re: RE: Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
Powinny się wypoziomować i to jest badzo dobra podpowiedź na zrobienie testu.komisarzryba pisze:a sprobuj wlaczyc sam zapłon z wlaczonymi wcześniej pokretlem swiatlami. nie będą się poziomować bez odpalania silnika?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: awaria układu poziomowania reflektorów (IL)
komisarzryba pisze:a sprobuj wlaczyc sam zapłon z wlaczonymi wcześniej pokretlem swiatlami. nie będą się poziomować bez odpalania silnika?
W sumie tak nie próbowałem... Ogólnie pokrętło mam ustawione na AUTO bo nie chcę cały czas jeździć na światłach mijania. Wieczorem zrobię taki test i zobaczę czy faktycznie światła na samym zapłonie się "wyregulują". Teraz pytanie trochę z innej beczki.. W przypadku samochodu z guzikiem "start", a nie standardowym kluczykiem jak uruchomić sam zapłon? Trzeba przez chwilę przytrzymać ten guzik?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości