1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
goc7
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 2021, 09:55
Posiadane auto: Astra J
Silnik: 1.6 CDTI 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: goc7 » 21 kwie 2021, 13:19

Mam 185 tys. przebiegu w swojej astrze i wracający co jakiś czas problem, z którym wszyscy w tym temacie się zmagają.
W związku z tym, że uszczelka teoretycznie naprawia problem,
1. Czy radzicie wymienić rozrząd czy zostawić go w spokoju i dołożyć jedynie uszczelkę. Dodam, że nie wymieniałem go jeszcze.
2. Jeżeli wymieniać rozrząd to który z zestawow zamawiać kompletny z kołami czy bez ?
A https://allegro.pl/oferta/opel-astra-k- ... 9782322510
B https://allegro.pl/oferta/oe-opel-zesta ... 8471320824
C !?!?!
3. Czy można wymienić uszczelkę bez większego demontażu ?

PS:
uszczelka jest dostępna za 120 zł na stanie w DIXI Car w Raszynie. Zamówienie samego napinacza ponoć nie załatwia sprawy bo w zestawie nie uzyskamy uszczelki.

Pozdrawiam
Serdecznie

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 22 kwie 2021, 11:05

Na pierwsze pytanie ciężko odpowiedzieć bo nie wiadomo w jakim stanie jest rozrząd przy tym przebiegu prawdopodobnie jest już zużyty, z tego co zauważyłem to w większości przypadków 150-160tys to moment kiedy rozrząd należy wymienić. Stan rozrządu oceni mechanik po rozebraniu wszystkiego. Pytanie czy oprócz hałasu na rozruchu są jeszcze inne objawy np hałas w trakcie jazdy itd to by znaczyło że rozrząd zużyty. Jeśli pytasz co wymienić to jeśli już byś wymieniał to radzę wymieniać komplet bo drugi raz tam zaglądać nie będziesz raczej, licz się z tym że przy okazji może będzie trzeba zrobić dwumas albo sprzęgło. Uszczelkę można założyć od góry dostając się do górnej pokrywy rozrządu, wymaga to demontażu EGR, wtrysków i pokrywy zaworów. W teorii można zrobić samą uszczelkę ale może się okazać że to nie pomoże bo np masz już wyciągnięty łańcuch i nawet poprawa pracy napinacza poprzez uszczelkę tego nie zniweluje. Ja zrobiłem najpierw kompletny rozrząd a potem dołożyłem uszczelkę. Na razie jest ok tzn nic nie hałasuje itd. przebieg 167tys

goc7
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 2021, 09:55
Posiadane auto: Astra J
Silnik: 1.6 CDTI 136km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: goc7 » 22 kwie 2021, 12:18

z obserwacji mechanika przy 170 tys, napinacz był wyciągniety tylko o 1/5 zakresu. Cokolwiek to znaczy.
Raczej zdecyduje sie na wymianę kompletu, aczkolwiek pierw wymiennie samą uszczelkę i zobaczymy jak kultura pracy będzie wyglądać.

Dwumasa sprzegło i wysprzęgliki wymieniłem pare tys. km temu :)

LUK2709
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2021, 12:56
Posiadane auto: Jakie masz auto?Astra K
Silnik: 1,6 cdti
Rocznik auta: 2018
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: LUK2709 » 22 kwie 2021, 13:23

Witam wszystkich.
Jak większość mam ten sam problem. Dowiedziałem się o akcji serwisowej i zacząłem pytać, szukać na serwisach Opla informacji.
Oczywiście panowie na serwisie (w Rzeszowie) mnie zlali, bo auto miało przeciągnięte przeglądy (jak jeszcze było za granicą). Astra ma 97 tys/km Silnik momentami wpada w taką wibrację, że muszę się zatrzymać, bo nie da się jechać.
Moje pytanie brzmi, czy wymieniał ktoś sprężynę na Podkarpaciu i może polecić jakiegoś mechanika, który bez większych problemów to zrobi? Ewentualnie serwis, który bez łaski zrobi mi tą usługę w ramach akcji serwisowej? Wg mnie to tylko dobra wola serwisanta. Regulaminu akcji nie ma, bo już pytałem. Pan stwierdził, że jest to ukłon w stronę nabywców, którzy regularnie i na czas wykonują przeglądy. Po vin-ie Astra kwalifikuje się do wymiany napinacza.
Jeśli ma ktoś jakieś informacje to proszę o info, bo problem jest bardzo uciążliwy...

Post puszczam warunkowo. Proszę przedstawić się w odpowiednim miejscu na forum /daro

kraic23
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2020, 23:09
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Touer
Silnik: 1.6 CDTI 95 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kraic23 » 22 kwie 2021, 18:09

Witam, obecnie samochód mam na akcji serwisowej. Przebieg 114 tys ASO do poprawienia napinacza rozebrało cały silnik ( zawieszenie + skrzynia) usłyszałem że mają taka procedurę.
Stan rozrządu kiepski, łańcuch lekko rozciągnięty + pęknięty jeden ślizg, oczywiście padła decyzja o wymianie rozrządu.
Za kilka dni napisze pierwsze wrażenia po wymianie rozrządu oraz uszczelce pod napinacz.
Dodam że samochód przed akcja naprawcza w zimnie dni ( od 10 °) potrafił naprawdę nieźle "dzwonić" Jedynie w lato praktycznie nie było nic słuchać ale to tylko czasem.

Jak wyżej. Post puszczam warunkowo. Proszę przedstawić się w odpowiednim miejscu na forum /daro

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 22 kwie 2021, 21:43

Spoko :) daj znać jakie efekty samej uszczelki.

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 28 kwie 2021, 21:12

Fajnie, że w końcu jest jakieś rozwiązanie. Ja już mam napinacz wzmocniony więc nie załapie się na podkładkę. Byłem w ASO i jeśli nie będzie przy nich tych efektów to nie ma szans na wymianę. Może jak będzie więcej czasu to założę uszczelkę a bardziej prawidłowo podkładkę. Bo patrząc na zdjęcie nie wygląda by miała uszczelniać. Wręcz przeciwnie wygląda, że pomaga odpowietrzyć(nacięcie w podkładce) układ olejowy i przy tym zachowuję porcję oleju przed napinaczem by nie dopuścić do zapowietrzenia.

Zdjęcie pochodzi z https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=7624
Obrazek

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 29 kwie 2021, 09:42

No właśnie to wcięcie mnie zastanawiało ale być może masz rację co do odpowietrzenia.

jedivader
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: jedivader » 29 kwie 2021, 15:23

na YT widziałem jak ruscy doszli do tego samego z odpowietrzeniem napinacza, jak znajdę wkleję link

Mam
1.
https://www.youtube.com/watch?v=RxSHebBcfB8&t=489s
2.
https://www.youtube.com/watch?v=rRmdoIuiLho&t=1239s

PiotrekM
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2021, 05:44
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: PiotrekM » 29 kwie 2021, 16:39

Ponad miesiąc od założenia uszczelki pod napinaczem, samochód odpala i jeździ bez żadnych dziwnych odgłosów łańcucha rozrządu. Naprawa pomogła. Wszystko za darmo w ramach akcji serwisowej. Samochód mam z 2016r, przebieg 86000km. Naprawa trwała jakieś 5 godzin

Awatar użytkownika
shadam
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2021, 12:59
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląsk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: shadam » 30 kwie 2021, 00:51

Byłem dzisiaj w Oplu
Jestem umówiony na 06.05. na weryfikacje (przebieg 65 tyś)
Tylko przy odpalaniu chwilę słychać łańcuch i to nie zawsze, ale chcę to zrobić już teraz
Zobaczymy co zrobią MM Cars Katowice

Johny
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 09 lut 2021, 13:00
Posiadane auto: Astra V Sport Tourer
Silnik: 1.6 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Johny » 30 kwie 2021, 05:18

Shadam, daj znać jak zachował się serwis, czy nie robił żadnych wykrętów. Cały czas myślałem że ten typ tak ma ale jak widać da się to rozwiązać.
Zobaczymy czy gdzieś uda mi się załapać na tą politykę specjalną bo na my opel na akcje serwisową się żadną nie łapie.
Pytanie co się stanie jeśli po rozebraniu się okaże że uszczelka nie pomoże bo rozrząd do wymiany? 7k za wymianę w ASO?
Mam 125k przebiegu więc może tak być

kraic23
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2020, 23:09
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Touer
Silnik: 1.6 CDTI 95 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kraic23 » 02 maja 2021, 18:48

Witam, auto odebrane nowy rozrząd + uszczelka. Przy odpalaniu faktycznie cisza.
Jedyny problem to dalej (delikatnie) słyszalna praca łańcucha na zimnym silniku w zakresie 2 tys obr.
Na ciepłym również się zdarza ale tylko po przeciągnięciu obrotów ( np. Przy redukcji i wyprzedzaniu) jest to znacznie ciszej niż wcześniej.
Wnioskując uszczelka daje radę zwłaszcza przy odpalaniu, prawdziwy test przejdzie moim zdaniem w zimę przy ujemnych temperaturach.
Rozrząd przy 115 tys nie był w złym stanie, jedynie jeden ślizg był pęknięty.
Jestem ciekaw czy temat rozrządu mogę zamknąć, myślę że dobrym wyznacznikiem będzie przejechanie 10-20 tys km i odpalanie auta w zimę. Oczywiście podzielę się wrażeniami.
Pozdrawiam

Johny
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 09 lut 2021, 13:00
Posiadane auto: Astra V Sport Tourer
Silnik: 1.6 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Johny » 03 maja 2021, 09:41

Kraic23 a można wiedzieć ile Cię taka "przyjemność" kosztowała?

kraic23
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2020, 23:09
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Touer
Silnik: 1.6 CDTI 95 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kraic23 » 03 maja 2021, 19:40

Zapłaciłem jedynie za części od rozrządu,
Niecałe 2000 tys zł

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 04 maja 2021, 10:06

Na nowym rozrządzie i uszczelce nie powinien być słyszalny więc albo to nie łańcuch albo ASO coś skopało. Jeśli nie słychać przy odpalaniu to tym bardziej nie powinien być słyszalny w trakcie jazdy.

eXsty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 19 kwie 2021, 19:08
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Erlangen
Województwo: Niemcy

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: eXsty » 05 maja 2021, 16:34

Witajcie, jestem właśnie po w niemieckim ASO, ludzie na serwisie nie wiedzą nawet o istnieniu tej nowej uszczelki, zadzwoniłem do polskiego ASO i człowiek od razu wiedział o co chodzi. No i tu pojawia się moje pytanie, czy idzie to samemu założyć? Trzeba na coś uważać?

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 05 maja 2021, 20:48

Jak masz czas, umiejętności i warsztat to pewnie tak. Nie jest to jakaś wielka naprawa, ale dostęp średni.

Awatar użytkownika
shadam
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2021, 12:59
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląsk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: shadam » 06 maja 2021, 14:02

Jestem po wizycie w ASO MMCars, w systemie widnieje numer akcji
Zapłaciłem 160 zł za weryfikację (ponieważ auto po gwarancji)
Odpowiedź pana w serwisie - tak rzeczywiście jest w systemie ale nie słychać łańcucha i nie ma podstawy do naprawy
Będę próbował przez szefa serwisu coś załatwić z pomocą kolegi z forum
jestem bardzo ciekawy dalszego biegu wydarzeń

bluerush
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2019, 20:06
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ta
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: bluerush » 06 maja 2021, 14:40

To wtopiłeś 160zł, w Krakowie powiedzieli przez tel, odpuść sobie tych cyrkowców i poszukaj innego serwisu, oni dostają kasę od Opla za to nie wiem do końca na czym temu kolesiowi zależy.
Chyba że coś się zmieniło od marca ...

maciekni
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 19 paź 2020, 09:55
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.6 95 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: maciekni » 07 maja 2021, 09:37

Od siebie mogę mogę dodać, że około 2k km temu założyłem mocniejszą sprężynę, ale będę jednak wracał do zwykłej i próbował z podkładką pod napinacz (przebieg około 80k km) - nie podoba mi się jak aktualnie pracuje silnik, jest jakby twardszy i o ile poprawiło się przy odpalaniu to zaczyna byś też słychać rozrząd w czasie pracy.
Podpiąłem też ostatnio komputer z GDS2 by sprawdzić ciśnienie oleju, nurtuje mnie pytanie jakie powinno być prawidłowe (pamiętając o tym elektrycznym regulatorze ciśnienia) oraz jak poznać, że pompa olejowa jest do wymiany. Chodzi o utratę wydajności czy o jej wyrobiony napęd?

eXsty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 19 kwie 2021, 19:08
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Erlangen
Województwo: Niemcy

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: eXsty » 07 maja 2021, 16:25

Zdecydowałem się kupić tą uszczelkę, przy okazji wymienię kompletny rozrząd, orientuje się ktoś czy blokada rozrządu z Astry J będzie pasować do K 1.6 CDTI? bo na allegro widzę same Astry J. Byłbym wdzięczny jakby ktoś podlinkował to jak dojdzie mógłbym działać.

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 07 maja 2021, 17:38

Myślę że przy tym przebiegu nie powinno być problemu z padniętą pompą. W ogóle uważam że to nie w pompie tkwi problem, jej napęd też powinien wytrzymać długo zwłaszcza że tam napinacz jest mechaniczny. Problem to brak wstępnego napięcia przez napinacz hydrauliczny łańcucha głównego. Ty założyłeś sprężynę o bardzo dużej sile zapewne i stąd możliwe rozciąganięcie łańcucha więc musisz przy zakładaniu podkładki ocenić też stan rozrządu. Sprężyna to był zły pomysł od początku, tzn dobry jak ktoś chciał sprzedać auto itd ale dla siebie to nie bardzo. Kolega który sprzedawała tu sprężyny coś ostatnio się nie odzywa.

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 08 maja 2021, 23:19

Jestem jestem :) nie odzywam się gdyż czekam na rozwój sytuacji z tą uszczelka i bardzo mnie to że tak napiszę interesuje bo podejrzewam że ta uszczelka nowego typu na dłuższą metę nie zda egzaminu bo problem jest bardziej złożony fakt terkotanie zniknie ale będzie inny objaw

jedivader
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: jedivader » 09 maja 2021, 09:19

Fzteile pisze:Jestem jestem :) nie odzywam się gdyż czekam na rozwój sytuacji z tą uszczelka i bardzo mnie to że tak napiszę interesuje bo podejrzewam że ta uszczelka nowego typu na dłuższą metę nie zda egzaminu bo problem jest bardziej złożony fakt terkotanie zniknie ale będzie inny objaw

napisz proszę co masz na myśli...

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 09 maja 2021, 10:20

Większość ma objaw terkotania przy rozruchu lub po krótkim postoju i ponownym odpaleniu, ale czy ktoś zwraca uwagę na odgłos pracy silnika podczas jazdy i np podczas zmian biegu jak będzie słychać efekt lekkiego szurania oznacza ze łańcuch jest luźny ale naprawdę trzeba się w to dobrze wsłuchać wiadomo łańcuch się rozciaga to jest normalne zjawisko po założeniu nowego łańcucha wystarczy nawet 5tys km i już jest rozciągnięty .W początkowej fazie jak jest nowy rozciaga się najszybciej miałem wszystkie te objawy u siebie w aucie tj terkotanie dziwne odgłosy podczas jazdy szczególnie podczas gwałtownych zmian obrotów dudnienie z rozrządu a uszczelka pomoże jak najbardziej tyle że tylko na terkotanie przy rozruchu ale wydaje mi się że większość użytkowników skupia się na tym terkotaniu pomijając inne objawy luźnego łańcucha

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 09 maja 2021, 10:54

Jeśli ktoś ma objaw samego hałasu przy rozruchu a w trakcie jazdy jest wszystko ok to wtedy uszczelka/podkładka pomoże gdyż w gruncie rzeczy eliminuje problem wstępnego braku ciśnienia w napinaczu. Jeśli ktoś ma mocno zużyty rozrząd czyli rozciągnięty łańcuch itd to ten zabieg nie będzie już skuteczny gdyż uszczelka nie ma cudownie naprawić zużytego rozrządu tylko eliminować to co napisałem na początku czyli brak ciśnienia w napinaczu po zgaszeniu auta i ponownym rozruchu. Więc w chwili obecnej jeśli ktoś ma nie zajeżdżony rozrząd i ma sporadyczny hałas na rozruchu to może próbować samą podkładkę i przy okazji ocenić stan rozrządu. Jeśli ktoś ma inne objawy występujące w trakcie jazdy czyli szuranie,klepanie itd to musi wymienić rozrząd i przy okazji dołożyć podkładkę. Nie zapominajmy też że łańcuch nie jest wieczny i nawet gdyby nie było problemów z napinaczem to mógłby wymagać wymiany przy np 150tys. Świadczy o tym chociaż to że opel ograniczył akcje do aut z przebiegiem 160tys bo pewnie na tyle przewiduje żywotność rozrządu. Ja mam nowy rozrząd i podkładkę i od 2 miesięcy zapomniałem o wszelkich problemach z tym rozrządem tzn bez względu na warunki itd auto pracuje bez zarzutu. Lać dobry olej, zmieniać często i można powiedzieć że silnik spoko, mimo to wielki minus dla Opla za stworzenie tak problematycznego rozwiązania w tym silniku choć to nie jedyny współczesny silnik z takim problemem z tego co kojarzę Peugot i VW zrobili podobne babole z rozrządem łańcuchowym.

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 10 maja 2021, 08:36

BMW to dopiero jest porażka tak samo rozrząd od strony skrzyni biegów i wiadomo droższy niż do astry niby klasa auta premium ale tragedia ogólnie

bluerush
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 11 mar 2019, 20:06
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ta
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 2 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: bluerush » 10 maja 2021, 12:26

O ile dobrze wnioskuję po filmiku od rosyjskich speców to bez podkładki lub modyfikacji z filmiku układ napinacza zapowietrzał się i pod naciskiem powietrze sprawiało że napinacz się cofał, dzięki uszczelce olej krąży w napinaczu i nie ma tam powietrza bo ucieka nacięciem.

Długa trasa sprawiała ze się w końcu odpowietrzał - potem krótkie trasy i zapalanie znów powoli łapało powietrze.

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 108
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Ratownik90 » 10 maja 2021, 14:01

No też tak może być. Ważne że działa i opel w ogóle coś wprowadził bo to był żart z ich strony w jaki sposób zbywali problem i ludzi.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości