1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 14 wrz 2020, 07:33

Fzteile pisze:Demontujesz obok silnika kompletny EGR wiadomo odpinasz węże ściągasz rurę dolotowa i ukazuje Ci się pokrywa rozrządu demontujesz ja czyscisz z silikonu wymieniasz napinacz i składasz odwrotnie da radę ogarnąć to bez demontażu pokrywy głowicy i wtrysków i tu odpada dość dużo roboty całość prac wyjdzie myślę ok 5-6 godzin niewiecej


No i w końcu jakieś dobre wieści. Zobaczę,może uda się to ogarnąć we własnym zakresie.

jedivader pisze:bluerush pisze:
@jedivader w twoim przypadku chodzi Ci o ten napinacz który wymienili Ci w aso na gwarancji? Co tam niby w nim jest poprawione?

zmieniono podwykonawcę i zastosowano mocniejszą sprężyne. (inne materiały na poprzednim napinaczu były rysy na tłoku co powodowało, że się zacinał i nie trzymał ciśniena)

Posiadasz może numery tego poprawionego napinacza(może jest na fakrurze)? To pewna informacja z tą mocniejszą sprężyną? Mimo wszystko chciałbym założyć nowy napinacz a użytkownik Funiek69 pewnie nie podzieli się tajemnicą modyfikacji(użytej sprężyny).

Fzteile pisze:Funiek69 - napinacz wymieniony i cisza !!!:)
Czesto miałeś to terkotanie w ciepłe dni? U mnie w okresie letnim cisza. Raz na jakiś czas usłyszę to terkotanie. Jednak muszę coś z tym zrobić bo zimą to była orkiestra z rozrządu.

jedivader
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: jedivader » 14 wrz 2020, 20:13

nie mam faktury na napinacz bo było na gwarancji, info o sprężynie i zmianach materiałowych od ASO nie mam podstaw żeby nie wierzyć...
także tak...
a Funiek pewnie się nie podzieli bo przecież kasa ucieknie...

Added in 47 minutes 56 seconds:
funiek69 pisze:Ja jestem z Wołowa,nie z Wrocławia ale to szczegół.Sprawa jest prosta.Kupujesz u mnie napinacz za 250 zł,dorzucasz 100wę jako kaucję zwrotną.Po wymianie oddajesz(osobiście lub wysyłkowo) stary i dostajesz stówę z powrotem.

funiek69 dobrze rozumiem, że pakujesz nową sprężynę do używanego napinacza... bo po co ci "stary" napinacz...?? :shock:
może lepiej wysyłać same sprężyny... wtedy będzie wiadomo, że mam swój napinacz z mocniejszą sprężyną a nie "używkę" z niewiadomym przebiegiem... Think about ;)

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 15 wrz 2020, 14:10

marcin1234 pisze:
Fzteile pisze:Demontujesz obok silnika kompletny EGR wiadomo odpinasz węże ściągasz rurę dolotowa i ukazuje Ci się pokrywa rozrządu demontujesz ja czyscisz z silikonu wymieniasz napinacz i składasz odwrotnie da radę ogarnąć to bez demontażu pokrywy głowicy i wtrysków i tu odpada dość dużo roboty całość prac wyjdzie myślę ok 5-6 godzin niewiecej


No i w końcu jakieś dobre wieści. Zobaczę,może uda się to ogarnąć we własnym zakresie.

jedivader pisze:bluerush pisze:
@jedivader w twoim przypadku chodzi Ci o ten napinacz który wymienili Ci w aso na gwarancji? Co tam niby w nim jest poprawione?

zmieniono podwykonawcę i zastosowano mocniejszą sprężyne. (inne materiały na poprzednim napinaczu były rysy na tłoku co powodowało, że się zacinał i nie trzymał ciśniena)

Posiadasz może numery tego poprawionego napinacza(może jest na fakrurze)? To pewna informacja z tą mocniejszą sprężyną? Mimo wszystko chciałbym założyć nowy napinacz a użytkownik Funiek69 pewnie nie podzieli się tajemnicą modyfikacji(użytej sprężyny).

Fzteile pisze:Funiek69 - napinacz wymieniony i cisza !!!:)
Czesto miałeś to terkotanie w ciepłe dni? U mnie w okresie letnim cisza. Raz na jakiś czas usłyszę to terkotanie. Jednak muszę coś z tym zrobić bo zimą to była orkiestra z rozrządu.



U mnie było często nieraz po odpaleniu było tak głośno słychać że bałem się że coś zaraz się rozleci po wymianie cisza jak chcesz wiedzieć coś więcej napisz mi maila fzteile@op.pl wrazie czego mam mocniejsza sprężynę

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 15 wrz 2020, 21:27

Fzteile pisze:U mnie było często nieraz po odpaleniu było tak głośno słychać że bałem się że coś zaraz się rozleci po wymianie cisza jak chcesz wiedzieć coś więcej napisz mi maila fzteile@op.pl wrazie czego mam mocniejsza sprężynę

Poszła wiadomość na PW. Oczywiście jestem zainteresowany sprężyną. Chcę kupić nowy i ewentualnie będzie tuning.
Mam tylko nadzieje, że mocniejsza sprężyna nie wpłynie na żywot ślizgów bo analizując wymiany rozrządu w sieci często pojawia się wytarty lub dosłownie zerwany z mocowania dolny ślizg głównego łańcucha :)

jedivader
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: jedivader » 16 wrz 2020, 17:26

marcin1234 pisze:
Fzteile pisze:U mnie było często nieraz po odpaleniu było tak głośno słychać że bałem się że coś zaraz się rozleci po wymianie cisza jak chcesz wiedzieć coś więcej napisz mi maila fzteile@op.pl wrazie czego mam mocniejsza sprężynę

Poszła wiadomość na PW. Oczywiście jestem zainteresowany sprężyną. Chcę kupić nowy i ewentualnie będzie tuning.
Mam tylko nadzieje, że mocniejsza sprężyna nie wpłynie na żywot ślizgów bo analizując wymiany rozrządu w sieci często pojawia się wytarty lub dosłownie zerwany z mocowania dolny ślizg głównego łańcucha :)

i to jest dobre pytanie co ze ślizgami w końcu to tworzywo...

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 17 wrz 2020, 10:43

W innych autach niema problemu z tym że napinacz jest za słaby czyli mają mocniejsza sprężynę i wszystko hula napewno moim zdaniem nie jest korzystne dla ślizgów to że luźny jest łańcuch i terkocze więc każdy musi się zastanowić czy chce mieć terkotanie czy nie ja uważam że gdyby opel zastosował odrazu dobra sprężynę do przelatal bys autem do wymiany rozrządu z 250tys bez problemu a tak widzisz jak ludzie pisza nowy rozrząd i zaraz terkocze to czyli jest coś na rzeczy

hubabuba22
Posty: 3
Rejestracja: 19 wrz 2020, 23:25
Posiadane auto: Astra k
Silnik: 1.6 CDTI 110km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: hubabuba22 » 20 wrz 2020, 09:32

funiek69 pisze:Ja jestem z Wołowa,nie z Wrocławia ale to szczegół.Sprawa jest prosta.Kupujesz u mnie napinacz za 250 zł,dorzucasz 100wę jako kaucję zwrotną.Po wymianie oddajesz(osobiście lub wysyłkowo) stary i dostajesz stówę z powrotem.

Daj namiar na siebie w sprawie napinacza. sibi2@onet.eu

DonChesus
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 wrz 2020, 21:42
Posiadane auto: Astra k sports Turer
Silnik: 1.6 CDTI 160Km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Jelenia Góra
Województwo: Dolny Ślask
Has thanked: 1 time

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: DonChesus » 23 wrz 2020, 16:50

Zamówiłem od kolegi ten napinacz mam go w ręku. Żaden warsztat nie chce się podjąć wymiany. Wszyscy jak widzą silnik 1.6 160 cdti łapią sie za głowę i mowią ekstremalne kwoty bo trzeba rozpinać skrzynię z silnikiem. Nie wiem co robić.
Pozdrawiam Don Chesus :twisted:

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 23 wrz 2020, 18:49

Dlaczego skoro aby wymienić ten napinacz to niema tragedii macie jakiś do dupy mechaników chcesz wymienić sam napinacz czy cały rozrząd?

DonChesus
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 wrz 2020, 21:42
Posiadane auto: Astra k sports Turer
Silnik: 1.6 CDTI 160Km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Jelenia Góra
Województwo: Dolny Ślask
Has thanked: 1 time

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: DonChesus » 23 wrz 2020, 23:14

Kolego w całej Jeleniej kazdy chce zdejmować skrzynie bo nie ma tam dostępu. (mam biturbo 160 km). Nie chcą sie tego podejmować. Kolega z forum jest z Przemkowa (woj Dl Slask) ponoć jego mechanik mu wymienił ale czekam na informacje czy podejmie się w moim biturbo.

Added in 14 minutes 44 seconds:
Nie ma miejsca .
Załączniki
20200923_231312.jpg
20200923_231312.jpg (347.54 KiB) Przejrzano 5315 razy
20200923_231255.jpg
20200923_231255.jpg (334.49 KiB) Przejrzano 5315 razy
Pozdrawiam Don Chesus :twisted:

jedivader
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ostrołęka
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: jedivader » 24 wrz 2020, 06:54

nie trzeba zdejmować skrzyni...
BTW koszt w ASO około 2000 (wiadomo drogo za rbh) jest cały zestaw do wymiany napinacza (napinacz i kpl uszczelek łącznie z tymi pod wtryski) także tak..
Załączniki
silnik1.jpg
silnik1.jpg (484.93 KiB) Przejrzano 5299 razy

KIM
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2020, 15:40
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.6CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Grodzisk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: KIM » 08 paź 2020, 12:31

Witam Panowie pozwolę się podzielić wrażeniami co do mocniejszej sprężyny, jeżeli chodzi o prowadnice to bym się nie bał że się zniszczą ponieważ w używanym rozrządzie łańcuch już jest trochę wyciągnięty czyli napinacz już się wysunął to sprężyna już nie jest tak napięta i brakuję jej siły to wynika z jej charakterystyki. Dochodzi do tego że jest zrobiona z badziewia i pod wpływem pracy w temperaturze się odpuszcza i traci swoje własności wiem to na własnym przykładzie projektuje formy wtryskowe do pracy na ciepło i sprężyny wymieniamy co pól roku. U nas w astrach taki zabieg jest kosztowny. Inaczej sprawa się ma jeżeli chcemy założyć mocniejszą sprężynę do nowego rozrządu tu bym uważał. Sam obecnie jestem na etapie wymiany tej sprężyny zamówiłem niewiele mocniejszą ale z takiego materiału który się nie odkształci w czasie i zobaczymy co będzie. Mam nadzieje że ok. Jeśli się mylę lub macie jakieś sugestie to chętnie pokonwersuje.

Na początek proponuję przedstawić się w odpowiednim miejscu na forum /daro

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 09 paź 2020, 10:03

KIM pisze:Witam Panowie pozwolę się podzielić wrażeniami co do mocniejszej sprężyny, jeżeli chodzi o prowadnice to bym się nie bał że się zniszczą ponieważ w używanym rozrządzie łańcuch już jest trochę wyciągnięty czyli napinacz już się wysunął to sprężyna już nie jest tak napięta i brakuję jej siły to wynika z jej charakterystyki. Dochodzi do tego że jest zrobiona z badziewia i pod wpływem pracy w temperaturze się odpuszcza i traci swoje własności wiem to na własnym przykładzie projektuje formy wtryskowe do pracy na ciepło i sprężyny wymieniamy co pól roku. U nas w astrach taki zabieg jest kosztowny. Inaczej sprawa się ma jeżeli chcemy założyć mocniejszą sprężynę do nowego rozrządu tu bym uważał. Sam obecnie jestem na etapie wymiany tej sprężyny zamówiłem niewiele mocniejszą ale z takiego materiału który się nie odkształci w czasie i zobaczymy co będzie. Mam nadzieje że ok. Jeśli się mylę lub macie jakieś sugestie to chętnie pokonwersuje.

Masz rację kolego że sprężyny tracą swoje właściwości tylko że po wymianie rozrządu na nowy wystarczy 15tys km aby napinacz zaczol ponownie terkotac moim zdaniem sprezyna jest za słaba od nowości po 15 tys łańcuch delikatnie się rozciągnie i sprężyna w napinaczu już nie dociska z odpowiednią siła a wszystko powinno być tak dobrane aby niebylo terkotania po rozciągnięciu się łańcucha a najgorsze jest to że opel powinien wprowadzic mocniejsza sprężynę i rozwiązał by problem raz na zawsze a tu mają wszystkich w d...e

KIM
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2020, 15:40
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.6CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Grodzisk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: KIM » 09 paź 2020, 11:28

Dokładnie tak ja w Dixi Car w Raszynie (o jakoś ich usług nie będę się wypowiadał bo to szkoda czasu) zgłaszałem im problem i przeciągali jak mogli teraz się gwarancja skończyła i problem mam ja. To że producenci robią części z byle czego to wiadomo nie od dziś. Fakt o samochodu za 100tyś można czegoś wymagać. Spróbuje wymienić to bez wyciągania wtrysków i zobaczymy skoro jednemu się udało to widocznie się da bez zbytnich kosztów. Na razie czekam na zamówioną sprężynę , producent zapewniał że nie siądzie po czasie ale to się zobaczy.

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 09 paź 2020, 12:07

I mnie znowu dopadło. Od kwietnia miałem spokój i ciszę przy rozruchu. Odkąd temperatury wskoczyły na 10-15stopni zaczął się częsty grzechot przy rozruchu a wczoraj nawet po ruszeniu rzęził. Dopiero zwiększenie obrotów do 2500 uspokoiło. Dziwne że 5-10 stopni zewnętrznej temperatury robi tak ogromną różnicę? W zeszłym roku też w tym zakresie temperatur na zewnątrz było najgorzej. Z tego co czytałem to nasze silniki mają pompę oleju o regulowanym ciśnieniu przez komputer. Może to też ma jakiś wpływ i zmiana/poprawa oprogramowania by pomogła. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę świec to kupię oryginalny napinacz i ewentualnie go zmodyfikuję.

KIM pisze:Na razie czekam na zamówioną sprężynę , producent zapewniał że nie siądzie po czasie ale to się zobaczy.

Możesz się podzielić parametrami tej sprężyny ewentualnie jakimś linkiem gdzie zamawiałeś?

KIM
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2020, 15:40
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.6CDTI
Rocznik auta: 2017
Miasto: Grodzisk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: KIM » 13 paź 2020, 13:01

Zamówiłem w firmie co się zajmuje produkcją sprężyn ( na szczęście koło domu) co do parametrów to za wcześnie szkoda że będę testował na swoim przykładzie. Zamówiłem tak 20% mocniejszą od nowej i z materiału który nie będzie siadał w czasie eksploatacji koszt jest niewielki bo chcieli za 10 sztuk 100zł. +vat. Jak będzie OK to dam znać. Jedno co jest spoko jak ktoś wcześniej pisał że da rade dostać się do napinacza bez zdejmowania pokrywy zaworów to zaoszczędzi czasu i pieniędzy.

maciekni
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 19 paź 2020, 09:55
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 1.6 95 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: maciekni » 20 paź 2020, 11:59

Planuję w niedalekiej przyszłości zabrać się za sprężynę napinacza.
Czy na sam napinacz podczas ponownego montażu stosuje się jakiś uszczelniacz?
Czym fabrycznie (serwisowo) uszczelnia się pokrywę rozrządu, jakieś kleje typu Loctite 518 czy może jakiś sylikon typu dirko, victor reinz?

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 24 paź 2020, 20:00

Kolego napinacz przykrecasz bez żadnego silikonu czy uszczelki a pokrywę boczna kleisz na silikon i to wszystko niesciagaj pokrywy głowicy i wtrysków ogarniesz to bez demontażu tych rzeczy zaoszczędzisz sporo czasu i zbędnych czynności jak ktoś szuka sprężyny proszę pisać na maila mam kilka sztuk w dobrej cenie

Added in 36 seconds:
fzteile@op.pl

Fzteile
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 06 wrz 2020, 09:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110ps
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polkowice
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 3 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: Fzteile » 26 paź 2020, 09:19

Na dniach będę miał dwa przerobione napincze jak ktoś jest zainteresowany to proszę pisać fzteile@op.pl pozdrawiam

kubusrider
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Myślenice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kubusrider » 05 lis 2020, 10:19

KIM pisze:Zamówiłem w firmie co się zajmuje produkcją sprężyn ( na szczęście koło domu) co do parametrów to za wcześnie szkoda że będę testował na swoim przykładzie. Zamówiłem tak 20% mocniejszą od nowej i z materiału który nie będzie siadał w czasie eksploatacji koszt jest niewielki bo chcieli za 10 sztuk 100zł. +vat. Jak będzie OK to dam znać. Jedno co jest spoko jak ktoś wcześniej pisał że da rade dostać się do napinacza bez zdejmowania pokrywy zaworów to zaoszczędzi czasu i pieniędzy.


Czy możesz podać jakieś szczegóły co do tej sprężyny ? Zakładałeś ja już do napinacza ? W tym silniku jest założony w bloku zawór ciśnienia oleju, może to on jest winowajcą że raz terkocze a raz nie. Ja jestem świeżo po wymianie kompletnego rozrządu włącznie z kołami zębatymi rozrządu i łańcuchem pompy oleju ( przebieg 162 tyś. km). Cicho było przez pierwsze parędziesiąt kilometrów. Teraz przy rozruchu raz klepie a raz nie. Mój mechanik wysnuł taką teorię że może winny jest właśnie ten zawór lub oprogramowanie nim sterujące, i silnik raz na czas nie dostaje ciśnienia oleju do napinacza podczas rozruchu. Nr katalogowy GM tego zaworu to 55491643. Co wy na to ?
Pozdrawiam

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 05 lis 2020, 13:31

Ja przymierzam się do założenia napinacza z mocniejszą sprężyną. Według powyższych postów pomaga. Ale coś może być na rzeczy z ciśnieniem oleju bo w zeszłym roku miałem duży problem z grzechotaniem na rozruchu w chłodne dni. Druga sprawa potrafił bardzo głośno pracować rozrząd gdy drugi raz odpaliłem zaraz po niedługiej trasie. Od ponad pół roku poza pojedynczymi incydentami mam ciszę. A jedyne co się zmieniło to, że codziennie robię trasę do pracy 2x55km a wcześniej 2x12km.
W naszych silnikach podobno wydajność pompy oleju jest regulowana przez komputer silnika.

SACZI
VIP
Posty: 2155
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 201 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: SACZI » 05 lis 2020, 19:55

Panowie, nie chcę się "mONDŻyć", ale silniki są 5 lat na rynku, a tu dalej dyskusja, co powoduje to chrobotanie i co chrobocze przy starcie ...
Dalej przyczyna jest nieznana. Co chwila tylko jakaś nowa teoria się pojawia.
Obrazek

kubusrider
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Myślenice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kubusrider » 06 lis 2020, 12:29

Dwa dni temu byłem u mechanika na wymianę filtra paliwa ponieważ, zapomniał wymienić go przy okazji wymiany rozrządu. Po założeniu nowego filtra wiadomo że układ się trochę zapowietrzyl. Silnik kręcił dobre 5/6 sekund zanim odpalił a rozrząd wydawał takie samo głośne grzechotanie przez całyczas kręcenia rozrusznikiem, więc nie możliwe jest żeby pompa za tyle czasu nie wytworzyła ciśnienia oleju. Wydaje mi się że sterowanie ciśnieniem oleju w magistrali odbywa się przez ten zawór ciśnienia w bloku silnika i to on może szwankować tylko jak go sprawdzić. Właśnie też mnie dziwi że za tyle czasu nie udało się rozpracować problemu :?

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: marcin1234 » 06 lis 2020, 21:46

Z przypadków które ja miałem to mam to samo wrażenie jak by w pewnych przypadkach olej do napinacza nie docierał lub brakowało ciśnienia. Nie wiem jak sprężyna w starym napinaczu bo jeszcze nie wymieniłem. Ale porównałem nowy napinacz i napinacz z kia ceed po 200tys i tam była słabsza sprężyna a z rozrządu była cisza pomimo że tam był znacznie dłuższy ślizg napinający jak i sam łańcuch i napinacz miał trudniejsze zadanie. Pamiętam, że w tamtym samochodzie ważny był dobry filtr oleju ponieważ w tanich zawór zwrotny puszczał olej po dłuższym postoju. U nas mamy wkład więc nie mamy wpływu na zawór zwrotny.

To co wcześniej podałeś to jest to prawdopodobnie elektrozawór sterujący dopływem oleju do dysz natrysku oleju do chłodzenia denka tłoka (poz 29 na rysunku "VALVE,SOLENOID,PISTON COOLING JET") i znajduje się koło chłodniczki oleju. A jest jeszcze jeden elektrozawór sterujący wydajnością pompy oleju i powinien znajdować się też z tyłu w okolicach zabudowy pompy oleju(poz 31 VALVE,FLOW CONTROL,OIL PUMP)
Niestety dzisiaj nie mogę otworzyć katalogu do naszej astry. A jeszcze wczoraj działało i miałem zapisane w zakładkach.

Tutaj link do astry J z tym samym silnikiem ale pewnie numery już nieaktualne : https://opel.7zap.com/en/car/p10/e/9/31-0/#31

Obrazek

kubusrider
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Myślenice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kubusrider » 07 lis 2020, 18:40

Tak dokładnie chodziło mi o ten elektrozawór który wymieniłeś, ze schematu pozycja nr. 31. Musiałem zły nr. katalogowy skopiować. Pompa wydaje mi się że mechanicznie wytwarza zadane ciśnienie zależnie od obrotów a właśnie ten zawór reguluje wartością ciśnienia dalej ( coś jak rozdzielacz hydrauliczny ).

sadzik43
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, 14:03
Posiadane auto: opel astra V hatchback
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wadowice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: sadzik43 » 07 lis 2020, 23:20

Nie czytałem całego tematu jedynie pojedyncze odpowiedzi. W moim przypadku gdy przychodzi jesien/zima wilgoc i niska temperatura, samochód stoi na zewnątrz, podjadę bliski dystans i jak odpalam znów samochód po postoju to tak jakby się miał silnik rozpaść. Chodzi jakby bez oleju. Czym to może byś spowodowane? Wyłączam samochód i włączam aż nie zacznie pracować normalnie. Czasami 5 raz muszę to zrobić żeby móc normalnie jechać. Jest tam jakas pompa oleju czy coś co mogłoby się zawieszać? Powiem wam że mega wstyd np na jakims parkingu. Nowa astra i się tłucze jak stary traktor...
Git

PRO86x
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2020, 05:31
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik auta: 2016
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: PRO86x » 08 lis 2020, 07:27

Witam. Ja wymieniałem rozrząd poza ASO w swoim 1.6 CDTI jakiś miesiąc temu.. Całość kosztowała mnie 3000zł. Wymieniono komplet z dwoma łańcuchami ale bez kół zębatych gdyż podobno nie było takiej potrzeby. Efekt jest taki że już nie słychać łańcucha na zimnym podczas jazdy ale podczas "zimnego rozruchu" czasem słychać słynne "trytytyty".

kubusrider
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 02 lis 2020, 20:38
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2016
Miasto: Myślenice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: kubusrider » 09 lis 2020, 03:22

sadzik43 pisze:Nie czytałem całego tematu jedynie pojedyncze odpowiedzi. W moim przypadku gdy przychodzi jesien/zima wilgoc i niska temperatura, samochód stoi na zewnątrz, podjadę bliski dystans i jak odpalam znów samochód po postoju to tak jakby się miał silnik rozpaść. Chodzi jakby bez oleju. Czym to może byś spowodowane? Wyłączam samochód i włączam aż nie zacznie pracować normalnie. Czasami 5 raz muszę to zrobić żeby móc normalnie jechać. Jest tam jakas pompa oleju czy coś co mogłoby się zawieszać? Powiem wam że mega wstyd np na jakims parkingu. Nowa astra i się tłucze jak stary traktor...


Wydaje mi się że jedyne co może się przywiesić to ten zawór.

sadzik43
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2019, 14:03
Posiadane auto: opel astra V hatchback
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wadowice
Województwo: małopolskie

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: sadzik43 » 09 lis 2020, 12:28

Jaki zawór? Najdziwniejsze jest to że jadę dystans 30km i powiedzmy Podjeżdżam na stację zatankowac(gasze i odpalam), jade pod sklep kilometr dalej(gasze) i po chwili próbując odpalać nawet na ciepłym silniku potrafi klekotać. A jak już zacznie to nie przestaje tak jak u was tylko ciągle chodzi tak jakby na surowo... I tak jak pisałem wcześniej tylko ponowne uruchomienie (czasami po 5 razy) przywraca normalna pracę. No nie jestem mechanikiem ale żywcem jakby w silniku nie było oleju...
Git

smariu
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2017, 14:59
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.6 CDTI 110km
Rocznik auta: 2018
Miasto: TK
Województwo: -

Re: 1.6 CDTI 110 KM dziwnie warczy

Postautor: smariu » 09 lis 2020, 13:01

Nie ustaje jak go „przegazujesz” ??
U mnie pomaga
Wymienione graty z łańcuchem i cała reszta przy 35tys - zrobiło się chłodno i znowu sie tłucze przy 85tys km
Odnosnie serwisu to nawet nie chce mi się gadać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości