Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 865
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 90 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: dziadzia82 » 07 lut 2018, 21:26

Jeśli wymieniali wahacze to zbieżnosci nie ustawili tak myślę.
Czujnik zazwyczaj wariuje
przy mocnym szarpnięciu kierownica w któraś stronę w położeniu max
przy zmianie szerokości opony
Obrazek

slagod
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 31 paź 2016, 21:51
Posiadane auto: Opel Astra ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: slagod » 10 mar 2018, 14:42

Problem z piszczącym sprzęgłem. Dixi-Car w Raszynie nie umiał sobie poradzić i jeszcze mnie skasowali, bo stwierdzili, że na ten problem nie obowiązuje gwarancja... żenada. Za to MM Cars w Al. Jerozolimskich w Warszawie - pełna profeska - póki co polecam ten serwi i w najbliższym czasie mam zamiar korzystać z ich usług.

Awatar użytkownika
Dimek
Wyjadacz
Posty: 195
Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: śląskie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: Dimek » 10 mar 2018, 15:19

MM Cars Katowice - uwagi i poprawki zgłoszone po odbiorze (przebieg 1500 km)

1) Nieprawidłowo działające automatyczne światła drogowe (matrycowe).
Kilka razy objaw taki, że światła drogowe same się czasem wyłączają i z zegarów znika kontrolka "A"; nie daje się ich uruchomić ponownie i nie znalazłem reguły od czego to zależy.
Odpowiedź serwisu: Nie potwierdzają tego zachowania, diagnostyka komputera ponoć nie zwróciła żadnych błędów. Ponoć dokonano aktualizacji oprogramowania i wedle serwisanta wszystko działa prawidłowo.
Rozwiązanie: Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić na dłuższą metę

2) Nie działający system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Odpowiedź serwisu: jedynie spostrzeżenie, że zainstalowane są nieoryginalne felgi, ale następnego dnia uwaga - info, że brak zamontowanych czujników ciśnienia (!?). Na szczęście po żmudnych poszukiwaniach, w końcu czujniki znalazły się (dostarczane razem z felgami i oponami)
Rozwiązanie: OK, zmontowano czujniki, system monitorowania ciśnienia działa, status jest też widoczny w diagnostyce OnStar.

3) Źle spasowane i ciężko zamykające się drzwi
Kwestia dotyczy szczególnie prawych tylnych i lewych przednich drzwi.
Odpowiedź serwisu: Nie potwierdzają - w opinii serwisanta wszystkie drzwi zamykają się normalnie, a co do kwestii spasowania (szczelin i odstawania drzwi) nie było żadnej odpowiedzi.
Rozwiązanie: BRAK

4) Samoczynnie ściemniające i jaśniejące wyświetlacze deski rozdzielczej i nie działająca regulacja jasności
Czasem, bez przyczyny wszystkie zegary i wyświetlacz nawigacji potrafią bardzo się przygasić lub mocno podświetlić. Sytuacja wielokrotnie miała miejsce - w różnych sytuacjach pogodowych i niezależnie od tego czy światłą są ustawione na "AUTO" czy na sztywno jako światła mijania czy jedynie dzienne. Zmiana jasności wyświetlaczy nie daje się zwykle korygować "dźwigienką do regulacji jasności podświetlenia".
Odpowiedź serwisu: Serwisant nie potwierdza usterki, "bo na serwisie nie występuje"... czyli nie ma problemu.
Rozwiązanie: BRAK

5) Parujące przednie reflektory i zbierająca się w środku woda
Wiem, że "instrukcja przewiduje, że to normalne zjawisko", ale gdy pokazywałem zdjęcia reflektorów osobie przyjmującej auto na serwis, to potwierdziła, że to nie jest w normie, ale nic więcej w tym temacie nie mogła powiedzieć.
Odpowiedź serwisu: serwisant nie stwierdził pary ani wody w lampach, więc nie ma problemu.
Rozwiązanie: BRAK

6) Krzywa kierownica i ściąganie auta w prawo
Największy fakap - kierownica jest krzywa względem kierunku jazdy "na wprost" i ściąga samochód w prawo. Aby jechać prosto, kierownicę trzeba trzymać przekręconą lekko w lewo i nie można jej puszczać, bo po chwili auto samo zjeżdża w prawo (testowane na wielu odcinkach różnych dróg - efekt zawsze występuje).
Odpowiedź serwisu: Diagnostyka geometrii wykonana w ASO wykazała, że parametry są w normie; Auto zostało oddane do zewnętrznego specjalistycznego serwisu, gdzie ponownie zostało poddane diagnozie - ponoć również wyniki wyszły w normie. W każdym przypadku badania ponoć przekładane były koła prawe-lewe-przód-tył na różne kombinacje i efekt za każdym razem występował.
Następnie był kontakt ASO z Centralą Opla i stamtąd również nie zaproponowano żadnego rozwiązania, ale od osoby obsługującej moje zlecenie usłyszałem jedynie, że "serwisant mówił, że nie wolno puszczać kierownicy w trakcie jazdy". Po tym tekście dopiero po dwóch minutach przestałem się śmiać... i zacząłem płakać, bo to nie był żart, oni tak na serio.
Rozwiązanie: BRAK, choć ASO potwierdza, ze usterka występuje.
Zaproponowano, że ponownie mam odstawić samochód, żeby zamontowali sobie jakiś własny oryginalny komplet kół i sprawdzili, czy wtedy efekt ściągania samochodu w bok też występuje, bo na razie winowajcą chcą zrobić kogoś z duetu opony (Continental TS860) lub felgi (Ronal R56) - choć takie zachowanie samochodu jest niezależnie od miejsca i kolejności ich montażu.

7) Pedał hamulca nie łapie od początku
Objaw jakby układ hamulcowy był lekko zapowietrzony (?), bo naciśnięcie hamulca początkowo nic nie dawało - był jakby "sflaczały" i trzeba było go wcisnąć głębiej, żeby samochód zaczął hamować.
Odpowiedź serwisu: brak odpowiedzi, więc nie wiem czy serwisant cokolwiek stwierdził a osoba wydająca auto (nie ta, co je przyjmował) nie znalazła żadnych notatek.
Rozwiązanie: BRAK.
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie :-)
Moja Asteroida

Awatar użytkownika
Dimek
Wyjadacz
Posty: 195
Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: śląskie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: Dimek » 27 kwie 2018, 22:26

2 dni temu oddałem auto do MM Cars Katowice na ponowne sprawdzenie przyczyny i usunięcie "krzywej kierownicy i ściągania auta w prawo".
Dziś odebrałem auto i wedle osoby wydającej samochód:
- poprawione zostało ustawienie kierownicy
- poprawiono geometrię (na wydruku faktycznie wszystko było na zielono, ale za pierwszym razem zapewniali, że geometria też była idealna), ale zdjęcia nie pozwolili mi zrobić,
- po tych zabiegach ponoć trzy osoby z serwisu jeździły autem i info dostałem takie "Stanowisko serwisu jest takie, że auto jest w normie. Mam teraz sobie pojezdzić, sprawdzić i w razie czego wrócić". Mało profesjonalnie jak dla mnie :/
Pytam więc speca jak to jest, że to jest ich stanowisko a nie jednoznacznie stwierdzenie faktu, że auto jedzie już prosto? (dobrze, że nie bylo propozycji, że będziemy głosować czy auto jedzie prosto, czy nie? ;) )
Na co spec mgliście przekonywał, że geometria jest cacy, ale to mogą być felgi (nowe, oryginalne), mogą być opony (też nowe i oryginalne) - że źle wylana guma (?) i może być też złe wyważenie kół a to ZAWSZE powoduje ściąganie.
Koła były tydzień temu idealnie wyważane, ale z powyższego wychodzi, że nie zadali sobie trudu i nie zweryfikowali tego po swojemu. Reszta jego tlumaczeń nic nie wnosiła, ale jak zaczął mówić też coś o kosztach dla ASO i o tym, że to serwisanci dostają po kieszeni jak wymienią coś a superwajzor im tego nie klepnie, to jakoś dopiero wtedy poczułem, że to faktyczny motywator opieszałego działania ASO.
Dopóki samochód na gwarancji, to ASO ma naprawić auto jak najtaniej, czas naprawy nie ma znaczenia i nie jest ważne, że klienta zmusza się do kolejnej wizyty a dla bezpieczeństwa ASO, nie udostępnia się użytkownikowi dokumentacji wykonanych napraw.
Natomiast gdy samochód jest już po gwarancji, to ASO naprawiać nie musi jak najtaniej, bo i tak płaci juz klient... i wtedy może dostać już każdą dokumentację :)

OSIĄGNIĘTY EFEKT?
ASO wizerunkowo nic w moich oczach nie zyskało.
Kierownica faktycznie jest inaczej ustawiona, ale za krótko jechałem, żeby jednoznacznie stwierdzić, że teraz jest w 100% dobrze na wprost
Z tego samego powodu nie umiem określić jeszcze, czy auta nie ściąga nadal w prawo... ale w trakcie majówki się wyjaśni.

To be continued...
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie :-)
Moja Asteroida

Awatar użytkownika
grandmaster
Wyjadacz
Posty: 289
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.4 ST 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 6 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: grandmaster » 30 cze 2018, 21:26

ktoś serwisował w gdańsku w konocar. w giżycku nie zdiagnozowali mojego skrzypiącego pedału hamulca, w gdańsku od razu po telefonie facet widział o co chodzi.

rzadki
Wyjadacz
Posty: 123
Rejestracja: 11 wrz 2017, 22:27
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 150 (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: rzadki » 30 cze 2018, 23:03

Dla ochłody powiem, że w Konocar po ponad 1 godzinie szukania i rozbierania samochodu nie znaleziono przyczyny nie działającego trzeciego światła stop, nawet chciano wiązkę haka wymieniać. W ASO Olsztyn sprawę zamknięto w 5 minut (pewnie 4 minuty serwisant palił fajkę zanim zabrał się do roboty) - nie była wpięta wtyczka w lampie...

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
grandmaster
Wyjadacz
Posty: 289
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.4 ST 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 6 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: grandmaster » 01 lip 2018, 14:41

no cóż. we wtorek będę ich atakował. zobaczę co uda im sie zrobić

Online
Awatar użytkownika
Desiderata
Klubowicz
Posty: 667
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
Posiadane auto: Astra HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Różnie
Województwo: Jak wyżej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: Desiderata » 03 lip 2018, 14:32

Daj znać co i jak w tym Konocar'rze. Ja serwisuje u Hallera i mimo wszystko nie mogę narzekać. Jak się nie uda w Gdańsku spróbuj w Gdyni :)
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.

Awatar użytkownika
grandmaster
Wyjadacz
Posty: 289
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.4 ST 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 6 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: grandmaster » 03 lip 2018, 22:42

niby przesmarowali, niby naprawili. na początku cisza. traz jakby było delikatnie cos tak słychac ale to trzeba sie wsłuchać przy zgaszonym radiu. w sumie ok. troche długo czekałem jak na taką pierdołę.

EDIT:
nienaprawione. jest tak jak było. nic się nie zmieniło. w sumie nie przeszkadza mi to a słyszę to tylko ja. jedynym plusem jest koniec gwarancji. mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał odwiedzać aso ;)

careq
Wyjadacz
Posty: 117
Rejestracja: 26 lip 2017, 16:46
Posiadane auto: Astra K HTB (2016)
Silnik: 1,4T 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: WPR
Województwo: MAZOWIECKIE
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: careq » 10 lip 2018, 23:10

MM Cars Warszawa,
przegląd po 1 roku dodatkowo zgłoszona parująca kamerka szyby przedniej - odpowiedź - brudna szyba ... łapy opadają. Będę robił zdjęcia, skoro nie wierzą .... jak na złość sucho :)
Była Skoda, był Ford, Vectra już sprzedana, w rodzinie Astra i Mondeo.

meekhi
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 02 sty 2018, 12:29
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Trójmiasto
Województwo: Pomorskie

Re: Zgłaszane usterki gwarancyjne - opinie po wykonaniu prac - ocena ASO

Postautor: meekhi » 10 lip 2018, 23:48

Motorcentrum w Gdańsku
Niedziałający dotyk lewej części ekranu (100% wysokości, ~2cm szerokości) navi900. Usterka potwierdzona bez problemu. Następnie prawie dwa miesiące czekania na "informacje z centrali" i dostarczenie nowego ekranu. Sama wymiana bezproblemowa, około 2h. Usterka naprawiona.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość