Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
Po odpaleniu auta zaświeciła się kontrolka ABS i kontroli trakcji. Wyłączyłem silnik i ponownie odpaliłem. Znowu to samo. Nie mogłem ruszyć, bo po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu samochód sam nie odblokował elektrycznego hamulca ręcznego. Musiałem nacisnąć dźwigienkę ręcznego sam. Po przejechaniu 30 m kontrolki zgasły i już się nie zapaliły. Akumulator pada? Co innego? Jechać z tym do ASO?
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 mar 2020, 23:01
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: D16SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wwa
- Województwo: mazowieckie
Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
Lancer mi robi czasem takie sztuki jak mu się zabrudzi czujnik ABS. Pomaga myjka plus przedmuchanie kompresorem. Pomaga na jakiś czas, bo klocki z gatunku mocno pylących, a i tarcze wielkości pizzy robią swoje.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
RSBN4N pisze:Lancer mi robi czasem takie sztuki jak mu się zabrudzi czujnik ABS. Pomaga myjka plus przedmuchanie kompresorem. Pomaga na jakiś czas, bo klocki z gatunku mocno pylących, a i tarcze wielkości pizzy robią swoje.
Już się nie powtórzyło od tamtego czasu. Może coś się rzeczywiście przybrudziło? Kiedyś zimą przy silnych mrozach miałem taki problem w astrze G. Akumulator trochę nie dawał rady. I to chyba było przyczyną. Ale w astrze K po 1,5 roku i w lecie?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
A jeździsz autem? Może przez koronę auto stało? To i akumulator mógł klęknąć... Ja ostatnio musiałem swoją odpalić z kabli... Wiedziałem, że Aku słabe, pakowałem auto na wyjazd, klapa elektryczna paręnaście razy góra dół i ... Nie odpalił...
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
Segor pisze:A jeździsz autem? Może przez koronę auto stało? To i akumulator mógł klęknąć... Ja ostatnio musiałem swoją odpalić z kabli... Wiedziałem, że Aku słabe, pakowałem auto na wyjazd, klapa elektryczna paręnaście razy góra dół i ... Nie odpalił...
To się stało po przejechaniu około 25 km i po godzinnym postoju. Wcześniej był jeżdżony tak normalnie. Na razie nic się nie dzieje.
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Zaświeciła się kontrolka ABS i kontrolka TC
Pomierzyłem. Przy odpalonym siliniku jest na klemach akumulatora 14,1 - 14,3 V, czyli ładowanie jest więc alternator sprawny. Przy wyłączonym silniku akumulator ma napięcie 12,5V. Po włączeniu świateł i innych rzeczy napiecie spada do pewnego poziomu, ale trzyma na tym poziomie, czyli akumulator też w normie. Potwierdźcie prawidłowość tych parametrów.
Kilka dni temu padł nam w firmie akumulator w trzyletnim passacie B8 na gwarancji. Tam po wyłaczeniu silnika i właczeniu świateł matrycowych (a więc mało prądożerne diody) i czegoś jeszcze, napięcie szybko spadało do 9,7 V. Odpalić silnika się nie dało po krótkim postoju. Ale właściciel passata uparł się, żeby z tym jeździć i samochód skończył na lawecie, bo już go nie odpalił gdzieś tam. Tydzień stał w ASO, "bo musieli wszystko sprawdzić". Tylko akumulator był do wymiany. I jeszcze ktoś zderzak zarysował w serwisie. Das Auto...
Kilka dni temu padł nam w firmie akumulator w trzyletnim passacie B8 na gwarancji. Tam po wyłaczeniu silnika i właczeniu świateł matrycowych (a więc mało prądożerne diody) i czegoś jeszcze, napięcie szybko spadało do 9,7 V. Odpalić silnika się nie dało po krótkim postoju. Ale właściciel passata uparł się, żeby z tym jeździć i samochód skończył na lawecie, bo już go nie odpalił gdzieś tam. Tydzień stał w ASO, "bo musieli wszystko sprawdzić". Tylko akumulator był do wymiany. I jeszcze ktoś zderzak zarysował w serwisie. Das Auto...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości