Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Czyli mówisz zeby wrzucic taki komplet?
Tarcze (które z tych):
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.20
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.52
Klocki:
https://hamulcesklep.pl/o/22342.198.2
Te tarcze zimmermana maja malowany "bęben"?
Tarcze (które z tych):
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.20
- https://hamulcesklep.pl/o/430.2641.52
Klocki:
https://hamulcesklep.pl/o/22342.198.2
Te tarcze zimmermana maja malowany "bęben"?
Moja CZARNULKA
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Tak moje tarcze były całe zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Co do samych tarcz, to musisz już zdecydować sam czy chcesz "gładkie" czy "nawiercane". Nawiercane mają tą przewagę, że trudniej o zjawisko fadingu. Jeśli lubisz agresywnie pojeździć z częstym ostrym hamowaniem, to bierz wentylowane.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Ja chyba jednak wejde w "gładkie". Owszem lubie przygazowac i przyhamowac... Ale są to na tyle sporadyczne przypadki, żenie wiem czy potrzbeuje. A tutaj taki komplecik ze SMARTEM: https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 8609184620
Ogólnie jezdze głównie do pracy i z pracy. Raczej niskie przebiegi roczne. A ten faiding to co to ?
Ogólnie jezdze głównie do pracy i z pracy. Raczej niskie przebiegi roczne. A ten faiding to co to ?
Moja CZARNULKA
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 00:32
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: B14XFL MT6 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: EL
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 2 times
Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Też o tym myślałem, daj znać, jak się zdecydujesz i jak wrażenia z jazdyKrzysiec pisze:W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528
- kobe24la
- Posty: 1579
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
- Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
- Silnik: 2.0 245KM
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
W sumie nie zauwazyłem wczesniej... Mają tez taki zestaw
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-sp ... 8599064528
Ale 170zł drożej. Decyzja należy do ciebie. Pamiętaj wentylowane tarcze, to +5KM
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Dodatkowo dziury w tarczach obniżają ich wagę, co daje dodatkową nadwyżkę mocy silnika w przeliczeniu na kilogram masy wehikułu.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
béton brut
- stafik123
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 mar 2019, 18:21
- Posiadane auto: Opel Astra V 1,4 T 125 KM HB
- Silnik: 1,4 T 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Krosno
- Województwo: podkarpacie
- Has thanked: 2 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Krzysiec pisze: A ten faiding to co to ?
Mniej więcej obniżenie skuteczności hamowania pod wpływem wzrostu temperatury tarcz i klocków. Zjawisko wystepuje zazwyczaj przy częstym hamowaniu w krótkim czasie, np. jazda tzw, serpentynami.
Astra K Enjoy 125kM
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarciakomisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Segor pisze:Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarciakomisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze
Ale ciepło i moc zależą. Przy intensywnym tarciu mała powierzchnia szybko się zagrzeje i nawet spali. Dlatego im mocniejszy wóz, tym większe i szersze opony, aby była większa powierzchnia styku. Ale coś za coś. Na deszcz lepiej mieć węższe opony.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Segor pisze:Do dziś pamiętam jakież było moje zaskoczenie na fizyce w liceum, gdy dowiedziałem się że siła tarcia nie zależy od powierzchni tarcia ;)komisarzryba pisze:otwory w tarczach zmniejszaja powierzchnie tarcia klocka o tarcze ;)
Co nie zmienia faktu, że powierzchnia tarcia jest mniejsza ;)
béton brut
- vwarni
- Posty: 440
- Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
- Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie q
- Been thanked: 8 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Ja w mojej drugiej Astrze H mam tarcze ATE Power Disc i klocki ATE i powiem rewelacja. Świetnie hamują, w ogóle lepiej od Astry K i bardzo odporne na grzanie wręcz mam wrażenie, że jak zimne to słabsze ciut jak ciepłe. I w przyszłości takie bym zakładał do nowej Astery.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Jednak poszedłem w ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... MzYzMDY%3D
170 zł wiecej za dziurki przy moich kilometrach/rok chyba bez sensu Wole kupic żółtą farbe do zaciskow FOLIATEC PERFORMANCE Trzeba zmienic kolorek jak bedzie cieplej
170 zł wiecej za dziurki przy moich kilometrach/rok chyba bez sensu Wole kupic żółtą farbe do zaciskow FOLIATEC PERFORMANCE Trzeba zmienic kolorek jak bedzie cieplej
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 kwie 2021, 12:30
- Posiadane auto: Astra K sport tourer
- Silnik: 1.6 cdti 130KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Skwierzyna
- Województwo: Lubuskie
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Kubah44 pisze:W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś w swoim astrixie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy?
****
Cześć, u mnie także nie było przejścia w tryb serwisowy, tzn. brak migającej kontrolki......
Wczoraj z teściem montowaliśmy klocki i tarcze i poradziliśmy sobie metodą mieszaną.
Najpierw oczywiście próba załatwienia sprawy wg instrukcji podanej przez Ciebie ale oprócz odgłosu silniczków przy zacisku nic więcej się nie wydarzyło.
Tłoczek cofnęliśmy metodą mieszaną wkręcając go i wpychając urządzeniem do wpychania "tłoczka własnej produkcji" składającego się ze "starego klocka + śruby M10 długości 10cm i nakrętki, ...... urządzenie => w klocku wywiercić otwór, następnie przez otwór przełożyć śrubę i skręcić nakrętką, wprowadzić w zacisk i zaprzeć o niego wkręcając śrubę....
Tłoczek na początku stawiał lekki opór ale spokojnie dało się go wkręcać.
***
Uwaga! Ja wymieniałem na klocki i tarcze Ferrodo i w klockach była instrukcja obrazkowa, na której również było wskazanie aby nie wkręcać tłoczka tylko urządzeniem wpinanym do silniczka cofnąć. Nam się jednak udało obejść to, podobnie jak to zrobił jeden z "kolegów" z forum niżej opisujących swój montaż.
Post puszczam warunkowo bo napracowałeś się pisząc tyle treści. Jaki warunek? Przedstawienie się w odpowiednim miejscu na forum /daro
- lukaszakustyk
- Posty: 166
- Rejestracja: 30 wrz 2017, 12:45
- Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
- Silnik: B16SHT AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Chorzów
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
podejdą takie klocki na tył ?
https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcow ... G3QRTN-402
przy szukaniu klocków wpadłem na informacje że z przodu występują 2 rodzaje systemu hamulcowego: TRW i Teves, ktoś coś więcej może powiedzieć na ten temat ? Lub jakaś stronka na której po VIN można to spr ?
https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcow ... G3QRTN-402
przy szukaniu klocków wpadłem na informacje że z przodu występują 2 rodzaje systemu hamulcowego: TRW i Teves, ktoś coś więcej może powiedzieć na ten temat ? Lub jakaś stronka na której po VIN można to spr ?
- vwarni
- Posty: 440
- Rejestracja: 23 maja 2017, 19:26
- Posiadane auto: Astra K 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM S/S
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie q
- Been thanked: 8 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Ciekawe... U mnie ta metoda z forum zadziałała i wszedł tryb serwisowy. Klocki zmienione i śmigają już pół roku bite.
- JacussPL
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 paź 2020, 13:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawski-Pomorskie
- Has thanked: 3 times
Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny
Jakiś zestaw na tył polecacie? Bo przy 80tkm już mi się nawet tarcze kończą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości