Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 sty 2019, 18:15
- Posiadane auto: Opel astra V sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Knurow
- Województwo: Ślaskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Panowie o co chodzi z tymi klockami tylnymi? Przebieg 48tys km przednich klocków jeszcze połowa a z tylu za jakieś 10 tyś będą do wymiany. W moich poprzednich autach wymienialem klocki z przodu i dopiero za drugą wymiana również z tylu a w Astrze k będę musiał wymienić tył szybciej niż 1 raz przod.
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 27 lut 2017, 20:42
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 3 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
ja wymieniałem z tylu jak miałem 45 tys km, nie zostało już niemal nic z klocków tylnych wówczas. Koszt niewielki klocki TRW 145zl wymiana 80zł
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 sty 2019, 18:15
- Posiadane auto: Opel astra V sports tourer
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Knurow
- Województwo: Ślaskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
remikm pisze:ja wymieniałem z tylu jak miałem 45 tys km, nie zostało już niemal nic z klocków tylnych wówczas. Koszt niewielki klocki TRW 145zl wymiana 80zł
Mi tam nie chodzi o koszty tylko czym jest spowodowana taka szybka degradacja tych klocków. Tył hamuje tylko ok 30% siła a zużywa się 2x mocniej. Może nowe klocki są cieńsze?
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Zgadza się - tył pada szybciej. Dlaczego? Nie mam pojęcia
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 03 kwie 2020, 10:03
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 turbo 165 koni
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
- Been thanked: 3 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Też mnie ciekawi ten temat, wprawdzie mam insignię, ale będzie podobnie . Przebieg 30tys ,przód wygląda dosłownie jak nowy ,ale może dlatego że tył niemal około 30% mniej. Sądze, że tajemnica tkwi iż tył jest cieńszy. Chyba sam klocek jest z tyłu mniejszy, pytanie czy naprawdę szybciej się zużywa czy jest poprostu okładzina dużo cieńsza.
- Desiderata
- Posty: 1876
- Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Polska
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 81 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
77789 przebieg - przód i tył od nowości i jeszcze się nie zapowiada na wymianę.
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 03 kwie 2020, 10:03
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 turbo 165 koni
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
- Been thanked: 3 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Mam nadzieję że do 60tys dobije bo przód super a tył jak pisałem zakładam jak bierze później i z mniejszą siłą, to dlatego okładziny dają cieńsze. W AJ po 60tys były ok ,przynajmniej ASO ocena gdy ode mnie odkupili.
-
- Posty: 1423
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Przebieg 40 tys,klocki tyl do wymiany i teraz pytanie tarcze przegrzane,trzymal zacisk,mechanior mowi,ze tez trzeba wymienic ale jak przeczysci uklada a za jakis czas znowu bedzie to samo to czy jest sens?
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 gru 2020, 21:42
- Posiadane auto: Astra K Hb
- Silnik: 1.4 Dynami 150 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: GŁUBCZYCE
- Województwo: opolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
24 tyś km i wszystko wymienione (klocki i tarcze) ponoć tarcze krzywe (wibracje nadwozia przy wyższych prędkościach ) więc nie wiem czy 1 właściciel to zrobił czy też dziadowskie materiały teraz dają na 1 montaż. W żadnym aucie nie miałem takich cudów. Jedno wiem bez żalu opuszczę serwis ASO. Mocno punktują ujemnie.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 25 sty 2017, 07:41
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.6 CDTI B16DTE
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Ostrołęka
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 22 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Odpowiadam na pytanie - dlaczego klocki z tyłu kończą się szybciej:
Bo mamy ESP w Astrach.
a ESP reguluje tyłem autka - hamownią
takie jest rozwiązanie zagadki
Bo mamy ESP w Astrach.
a ESP reguluje tyłem autka - hamownią
takie jest rozwiązanie zagadki
-
- Posty: 1423
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Tak mi tez powiedzial mechanior.A jak klocki bede robil to tarcze tez?Bo przegrzane,inny kolor.
- pablofso
- Posty: 572
- Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Dziś serwis i pierwsza wymiana klocków przód i tył po 84 tys. przebiegu. Pewnie by wytrzymały jeszcze kilka tysięcy ale nie chce mi się jeździć do serwisu drugi raz. Wynik myślę, że całkiem ok.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 sty 2019, 11:50
- Posiadane auto: Astra V Sports Touer
- Silnik: 1,6/110KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kartuzy
- Województwo: Pomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
70 tys km przebiegu. Wymiana klocków tył, ale tylko dlatego, że jedna strona się zapiekła. Jeden klocek zjechany na max, pozostałe na tyle były jeszcze w 1/3. Przód też chciałem wymienić ale jeszcze jest ok. Mięsa jeszcze sporo. Poczekam.
- PaGo
- Posty: 5166
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
A czy elektryczny ręczny ma wplyw na szybsze zużycie klocków?
Nie ręczę za siebie.
- Lechos
- Posty: 165
- Rejestracja: 26 lis 2020, 10:04
- Posiadane auto: Astra V Innovation
- Silnik: 1.4T 150KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Nowa Sól
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
PaGo pisze:A czy elektryczny ręczny ma wplyw na szybsze zużycie klocków?
Napewno jeśli nie zwalniasz go przelacznikiem.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Na pewno ma, ale czy brak zwalniania ma w ogóle zauważalny wpływ? Przecież tarcze wtedy praktycznie nie trą, bo koła się nie kręcą. Podzielam zdanie kolegi który napisał, że ESP ma poza zwykłym hamowaniem duży wpływ.
- Lechos
- Posty: 165
- Rejestracja: 26 lis 2020, 10:04
- Posiadane auto: Astra V Innovation
- Silnik: 1.4T 150KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Nowa Sól
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Tyle lat co jeżdżę to może ze dwa razy w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka od ESP i to w zimie podczas szybszego pokonywania ronda. Tak, że według mnie nie ma to żadnego wpływu na szybsze zużycie tylnych klocków. W poprzednim sam. z tradycyjnym recznym i z ESP na 2 wymiany klocków z przodu przypadała 1 wymiana na tyle.
-
- Posty: 1423
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Klocki tyl,ktore wytrzymaly raptem 35 tys,prawie sie rozpadly,tarcze przegrzane ale jeszcze zdatne na szczescie,diagnoza-zbyt mocno podciagniety reczny i troche trzymał,mechanik zaprzyjazniony bardzo zdziwiony,czy to od nowosci tak?"Serwisowany"był.
Mechanik jak obejrzal wyglad klockow tyl to stwierdzil,ze watpliwej jakosci zrobione
Przod za to z lewej strony ok jeszcze a z prawej na wykonczeniu to tez wymieniono calosc.
Mechanik jak obejrzal wyglad klockow tyl to stwierdzil,ze watpliwej jakosci zrobione
Przod za to z lewej strony ok jeszcze a z prawej na wykonczeniu to tez wymieniono calosc.
- Konrad
- Posty: 246
- Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 17 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
Tak ogólnie to mam wrażenie, że tył czasami trzyma. Auto ciężko przepchnąć, a przed światłami nie trzeba ręcznego zaciągać bo się nie stacza. Tak mam od początku wyjazdu z salonu. Klocki tył wymieniane jak auto miało 51000km.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Szybkie zużycie klocków tył w Astrze
60k km przebiegu i klocki z tyłu nie były jeszcze wymienianie. Na obowiązkowym przeglądzie 03/2021 stwierdzono tył 50%, przód >75%.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości