Elektryczny hamulec
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Hamulec elektryczny i ręczny jest taki sam. Tylko masz "wajchę" lub przycisk.
Reszta jest nadal elektryczna dalej, więc nic to nie zmienia.
Co do samego elektrycznego - osobiście można w manualnej skrzyni zostawić
auto na biegu, niejako wtedy jest to samo co w automacie "P". I nie trzeba
zaciągać. Ale co najciekawsze - po kilku dniach elektryczny hamulec sam się
zwalnia (kumpel w swojej ST sprawdził na AT).
A osobiście wiem jedno - może bokiem nie polatasz jak na klasycznym ręcznym,
ale w instrukcji jest zapis, że trzymanie przycisku w górze podczas jazdy daje
podobny efekt, czyli hamulec pulsacyjnie łapie... czyli jednak namiastka jest
Reszta jest nadal elektryczna dalej, więc nic to nie zmienia.
Co do samego elektrycznego - osobiście można w manualnej skrzyni zostawić
auto na biegu, niejako wtedy jest to samo co w automacie "P". I nie trzeba
zaciągać. Ale co najciekawsze - po kilku dniach elektryczny hamulec sam się
zwalnia (kumpel w swojej ST sprawdził na AT).
A osobiście wiem jedno - może bokiem nie polatasz jak na klasycznym ręcznym,
ale w instrukcji jest zapis, że trzymanie przycisku w górze podczas jazdy daje
podobny efekt, czyli hamulec pulsacyjnie łapie... czyli jednak namiastka jest
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: Elektryczny hamulec
krupers pisze:Hamulec elektryczny i ręczny jest taki sam. Tylko masz "wajchę" lub przycisk.
Reszta jest nadal elektryczna dalej, więc nic to nie zmienia.:
Czyli że w ręcznym jak zaciągniesz to słyszysz odgłos siłowników zaciągających klocki? Jakoś nie wydaje mi się
Ale co? W manualnej, na biegu, jest P, nie trzeba zaciągać? Ktoś chyba nie był do końca trzeźwy jak pisał postakrupers pisze:Co do samego elektrycznego - osobiście można w manualnej skrzyni zostawić
auto na biegu, niejako wtedy jest to samo co w automacie "P". I nie trzeba
zaciągać. :
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Ktoś mnie nie czyta ze zrozumieniem... Poza tym ja nie piję
W manualnej można zostawić na biegu. Jest to to samo co odpowiednik P w automacie.
I tak to napisałem - ale ktoś będąc pijanym to czytał Chodzi o to, że wrzucenie biegu
na wyłączonym aucie sprzęga skrzynię i auto ma swoisty hamulec, jak tryb P w automacie.
A co do ręcznego - polecam przejrzeć manuale i zasięgnąć źródła... Ty słyszysz zaciąganie
ręcznego, ale tam nie ma takiej samej linki jak kiedyś - w połowie układu zajmuje się tym
elektronika, która robi to jak w wersji z przyciskiem... Nie uchwycisz siłownika wprost, ale
on tam jest
W manualnej można zostawić na biegu. Jest to to samo co odpowiednik P w automacie.
I tak to napisałem - ale ktoś będąc pijanym to czytał Chodzi o to, że wrzucenie biegu
na wyłączonym aucie sprzęga skrzynię i auto ma swoisty hamulec, jak tryb P w automacie.
A co do ręcznego - polecam przejrzeć manuale i zasięgnąć źródła... Ty słyszysz zaciąganie
ręcznego, ale tam nie ma takiej samej linki jak kiedyś - w połowie układu zajmuje się tym
elektronika, która robi to jak w wersji z przyciskiem... Nie uchwycisz siłownika wprost, ale
on tam jest
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Elektryczny hamulec
Możesz to poprzeć jakimś konkretnym źródłem ??
Ręczny z wajchą nie ma elektroniki. Ciagniesz za linkę, a ta z dźwignie, które lekko wykręcają tłoczki. Czuć to nawet na dźwigni jak nią wahlujesz z wciśniętym przyciskiem zwalniającym.
Byłem ostatnio pod autem i linka zasuwa od kół i ginie gdzieś w rejonie ręcznego właśnie.
Ręczny z wajchą nie ma elektroniki. Ciagniesz za linkę, a ta z dźwignie, które lekko wykręcają tłoczki. Czuć to nawet na dźwigni jak nią wahlujesz z wciśniętym przyciskiem zwalniającym.
Byłem ostatnio pod autem i linka zasuwa od kół i ginie gdzieś w rejonie ręcznego właśnie.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 20:54 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Elektryczny hamulec
krupers pisze:...elektronika, która robi to jak w wersji z przyciskiem... Nie uchwycisz siłownika wprost, ale
on tam jest
to co robi takie wziuuuu, jak „zaciągnę” elektryczny ręczny?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elektryczny hamulec
Po naciśnięciu przycisku dobre 2 sekundy słychać jak silniczki zaciskają szczęki i jest to bardzo głośny i charakterystyczny dźwięk. Nie da się go zagłuszyć wajchą. Wniosek - każdy z ręcznym musiał by to słyszeć i pytałby się o co chodzi, albo tam nie ma żadnej elektroniki.
A odnośnie zostawiania na biegu, to teraz rozumiem, że miałeś na myśli wyłączony silnik. Mi 2 tygodnie stał na ręcznym i nic się nie wyłączyło. Może kolega po prostu ruszył bo zapomniał o ręcznym i ten się automatycznie zwolnił (ma taką funkcję).
A odnośnie zostawiania na biegu, to teraz rozumiem, że miałeś na myśli wyłączony silnik. Mi 2 tygodnie stał na ręcznym i nic się nie wyłączyło. Może kolega po prostu ruszył bo zapomniał o ręcznym i ten się automatycznie zwolnił (ma taką funkcję).
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Kolega ma automat i mówił, że zaciągnięty przycisk po 5-6 dniach zwolnił się podobno O_o
Albo jest tak głupi, że tego nie zauważył iż go nie zaciągnął
No w elektrycznym tak jest... ja mówiłem o wersji z "wajchą"... ale idę do serwisu
i sprawdzę te katalogi serwisowe... a wiedza - no z rozmów w technikami O_o
Albo jest tak głupi, że tego nie zauważył iż go nie zaciągnął
Miron pisze:to co robi takie wziuuuu, jak „zaciągnę” elektryczny ręczny?
No w elektrycznym tak jest... ja mówiłem o wersji z "wajchą"... ale idę do serwisu
i sprawdzę te katalogi serwisowe... a wiedza - no z rozmów w technikami O_o
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elektryczny hamulec
Po zaciągnięciu wajchy przez dobre pół sekundy musiałbyś słyszeć silniczek elektryczny i to nie cichy... Praktycznie tak samo głośny jak od elektrycznej klapy bagażnika. Jak nie słyszysz to znaczy, że go nie ma, bo nie da się tego przegapić
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Elektryczny hamulec
Jak Twoi technicy mają taki poziom wiedzy jak technicy w ASO gdzie ja bywam to bym nie wierzył im zbytnio .
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Ja tylko mówię co usłyszałem. Ale poprawie się _/\_
Idę do ASO i zobacze....
Ja tu jeszcze wrócę
Idę do ASO i zobacze....
Ja tu jeszcze wrócę
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Elektryczny hamulec
Segor pisze:Po naciśnięciu przycisku dobre 2 sekundy słychać jak silniczki zaciskają szczęki ...
Tak dla poprawności po podciągnięciu przycisku....
Bo jak jadę i się zatrzymam i nacisnę przycisk to nic nie słyszę
ale jak podciągnę przycisk to fakt wtedy słychać silniczki - sorry za taki żarcik
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Elektryczny hamulec
Faktycznie. W sumie to fajnie, że zrobili to w ten sposób. Bardziej intuicyjne jest takie działanie imitujące kierunki ruchu wajchy, niż zwykły przycisk.
Re: Elektryczny hamulec
może i jest po drodze elektronika, ale na pewno "wajcha" to nie to samo co przycisk, bo przycisk ma tylko on/off a wajcha działa standardowo - lekko zaciągasz = lekko hamujesz, mocno zaciągasz = mocniej hamujeszkrupers pisze:Hamulec elektryczny i ręczny jest taki sam. Tylko masz "wajchę" lub przycisk.
Reszta jest nadal elektryczna dalej, więc nic to nie zmienia.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Elektryczny hamulec
Jedyną elektronika w tym układzie to switch podający masę do sterownika po zaciągnięcia hamulca.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Hmmm... zbadam temat w tygodniu
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
System wspomagania ruszania przy wzniesieniu (BHA)
działa w systemie bodajże elektrycznym (w teorii).
Jak puszczasz jednak hamulec zasadniczy (mylnie
nazywany nożnym), to niejako ciśnienie w układzie
jest podtrzymywane, więc wynikałoby, że jednak
wszystkie hamulce trzymają - nie tylko tył O_o
działa w systemie bodajże elektrycznym (w teorii).
Jak puszczasz jednak hamulec zasadniczy (mylnie
nazywany nożnym), to niejako ciśnienie w układzie
jest podtrzymywane, więc wynikałoby, że jednak
wszystkie hamulce trzymają - nie tylko tył O_o
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Elektryczny hamulec
krupers pisze:System wspomagania ruszania przy wzniesieniu (BHA)
działa w systemie bodajże elektrycznym (w teorii).
działa również jeżeli mamy wajchę
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Elektryczny hamulec
Budus pisze:krupers pisze:System wspomagania ruszania przy wzniesieniu (BHA)
działa w systemie bodajże elektrycznym (w teorii).
działa również jeżeli mamy wajchę
Znowu mnie nie zrozumiano
W trybie elektrycznym to w sensie tylko tylne hamulce.
W trybie zasadniczym czyli tak jakbyśmy hamowali
hamulcem zasadniczym czyli trzymają zaciski na
wszystkie 4 koła. I chyba tak jest
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości