Wypalanie DPF

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
magda621
Posty: 2
Rejestracja: 29 sie 2018, 12:34
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Wypalanie DPF

Postautor: magda621 » 13 wrz 2018, 09:04

Witajcie!

Może ktoś z Was mi pomoże. Od kliku dni mam problem, gdyż moja Astra 1.6 CDTI auto dymi, łapie wysokie obroty, momentami jakby traci moc. Podobno to awaria DPF,i niestety nie da się go wypalić. Jak myślicie od razu kupić nowy filtr czy mojego zregenerować? Polecicie jakiś dobry zakład na Podkarpaciu co wykonuję regenerację dpf?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, 10:57 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 1825
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: pgrad » 13 wrz 2018, 09:49

A ja zapytam jako przysłowiowa blondynka - w dwu letnim samochodzie można ubić DPF?!
Domyślam się odpowiedzi ;) że wszystko się da, ale czy dobrze myślę nie mając do czynienia z autami z filtrem, iż takie zabicie wynika z krótkich odcinków na których nie ma możliwości wypalenia filtra?
Obrazek

STANISLAW
Wyjadacz
Posty: 293
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: ....
Silnik: ....
Rocznik auta: 2009
Miasto: .......
Województwo: ......
Has thanked: 28 times
Been thanked: 14 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: STANISLAW » 13 wrz 2018, 10:37

Weź furę i porządnoe ją przegoń na autostradzie i zobaczysz tak ok 40 km
..........

karolmadejek
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2018, 12:42
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: karolmadejek » 30 lis 2018, 22:11

A ja opowiem swoje świeże doświadczenie.
Moją Astrą jeżdżę od maja i zrobiłem ok 18 tyś km. Do tej pory nie miałem żadnych sygnałów nt. wypalania. Tzn miałem, ale nie wprost. Raz, zaraz po zakupie przy 20 tysiącach odniosłem wrażenie że jest podwyższone spalanie, uznałem wtedy że się wypala, ale nie miałem możliwości przegazować, bo jechałem we wlokącym się sznurku aut. Podobną akcję miałem z miesiąc temu przy 25 tys., z tą różnicą, że tym razem jednego wieczora wjechawszy do garażu poczułem smród palonych plastików po zgaszeniu silnika. Natomiast na drugi dzień podskoczyło mi spalanie, kiedy byłem kilka kilometrów do ekspresówki. Liczyłem że tam go przegonię, ale zanim do niej dojechałem to spalanie wróciło do normy.

Właściwa akcja zaczęła się jednak dwa dni temu, kiedy zarówno po długim odcinku i nagrzaniu silnika, jak i po krótkim odcinku i zgaszeniu nierozgrzanego silnika usłyszałem pracujący w dalszym ciągu przez jakiś czas wentylator pod maską, prawdopodobnie od chłodnicy. Miałem o tym pisać dzisiaj na forum, ale to już nieaktualne.

Dzisiaj mając zamiar wyskoczyć na miasto tylko do sklepu, zobaczyłem na parkingu taki komunikat:
Obrazek

Niewiele myśląc, wyskoczyłem na prostą drogę i przegoniłem go z prędkością wprawdzie niewielką, ale obrotami powyżej 2000 tys. Po chwili jak ustabilizowałem prędkość, wtedy bez dodatkowych wizualnych komunikatów wybrzmiał dźwięk charakterystyczny dla powiadomień (np. potrzeba zatankowania, niedomknięty bagażnik, czy "zwolnij hamulec postojowy"). Po prawie dziesięciu minutach dźwięk wybrzmiał drugi raz i za jakieś dwie minuty komunikat zniknął. Jak wróciłem do garażu, to wentylator już też nie pracował po zgaszeniu.

I teraz moje pytania do zorientowanych:

Czy to z komunikatem to było jedyne wypalanie jakiego doświadczyłem?
Czy może jednak próbował wypalać wcześniej po cichu, nie informując mnie, a kiedy miał już na prawdę trudne warunki, to musiał mnie o tym poinformować i niejako zmusić do działania? "bezwarunkowo" ;)

No i najciekawsze:

O co chodzi z tym wentylatorem?

Pytam, bo boję się, że coś mogło pójść nie tak :/

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1003
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 28 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: Chorwat » 30 lis 2018, 23:11

To z komunikatem na pewno nie było jedynym wypalaniem w historii auta. Z przebiegiem 25.000km z całą pewnością wypaliłeś filtr kilkadziesiąt razy. U mnie występuje to co kilkaset km (obecny przebieg: 107.000km). Jeżdżę najczęściej z ekranem na pozycji "zasięg / chwilowe zużycie" i po prostu wiem, że jak spalanie oscyluje w okolicach 2l przy hamowaniu silnikiem, to znaczy, że DPF się wypala. Takiego komunikatu (jak na foto) jednak nigdy nie miałem, bo nie wyłączam silnika przed zakończeniem wypalania. Swoją drogą, ja i tak słyszę głośniejszą pracę układu wydechowego, jak wypalanie następuje. Wentylator chodzi podczas wypalania.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM :twisted: -> Astra K 1.6 136KM :D

STANISLAW
Wyjadacz
Posty: 293
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: ....
Silnik: ....
Rocznik auta: 2009
Miasto: .......
Województwo: ......
Has thanked: 28 times
Been thanked: 14 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: STANISLAW » 01 gru 2018, 07:12

Mam 25 000 km i nic się nie wypalało jeszcze.
..........

Awatar użytkownika
noodle
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:26
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T S/S 150KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Sosnowiec
Województwo: śląskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: noodle » 01 gru 2018, 08:20

Musiało, pewnie wypalało się z 30 razy. Tyle, że jeżdżąc w trasie na w miarę 'wysokich' obrotach w ogóle się tego nie zauważa.

Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: lubuskie
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times

Re: RE: Re: Wypalanie DPF

Postautor: Ziela » 01 gru 2018, 23:13

STANISLAW pisze:Mam 25 000 km i nic się nie wypalało jeszcze.
wypalanie napewno było i to conajmniej raz na dwa baki, tylko jeżeli jeździsz dlugie odcinki często to tego nie zauważasz. Sytuacja z komunikatem o oczyszczaniu, to jak już filtr MUSI zostać wypalony, bo nie udały się w pełni wcześniejszych kilka wypalań.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

niqu1982
Posty: 2
Rejestracja: 07 gru 2018, 13:06
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI 136 km
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 3 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: niqu1982 » 07 gru 2018, 13:22

Cześć, widzę nie do końca część osób rozumie proces wypalania DPF-a

Są tak naprawdę 3 tryby.
Tryb pierwszy wypalanie samoczynne podczas jazdy bez dotryskiwania paliwa. Przebiega ono w momencie gdy jedziemy w długiej trasie w warunkach obciążenia silnika który nie powoduje dymienia. Wtedy filtr DPF ma dostateczną temperaturę aby naszą sadzę ( tak naprawdę węgiel) zacząć dopalać do tlenku węgla ( tak do CO) następnie za filtrem jako takim jest złoże palladowe lub platynowe i tam tlenek węgla i inne substancje ( węglowodory np.) są dopalane do dwutlenku węgla i wody.

Tryb drugi jest wtedy gdy komputer dodaje paliwa do wydechu by sztucznie podnieść temperaturę filtra DPF ( krótke dystanse, jazda w obciążeniach mocno dymiących)

Tryb trzeci to tryb wypalania serwisowego, czyli komputer w dłoń i ogień w serwisie.


Także twierdzenie że nigdy się nie wypalał może być słuszne, jeśli ktoś lata w trasie non stop to następuje samoczynne oczyszczenie filtra dpf.

Uf mam nadzieje, że prosto to wyjaśniłem.

rah
Klubowicz
Posty: 521
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 54 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: rah » 07 gru 2018, 14:37

Podczas tego dotryskiwania paliwa podczas wypalania DPF ma on następować pod koniec cyklu wydechu, żeby paliwo maksymalnie dostało się do układu wydechowego, a w jak najmniejszym stopniu zostawało w komorze spalania, bo spływa sobie po ściankach cylindra do miski olejowej. Zawsze trochę paliwa spłynie, ale rozgrzany olej spowoduje, że paliwo odparuje. Gorzej, jak proces wypalania jest przerywany, bo po uruchomieniu silnika po kilku godzinach, czy w kolejnym dniu, jak tylko silnik się rozgrzeje to rozpoczyna się kolejny cykl wypalania o co za tym idzie trochę paliwa dostaje się do oleju silnikowego. Jeśli ten proces często przerywamy to filtr DPF coraz bardziej sie zanieczyszcza, ale co gorsze, rośnie nam stan oleju przez spływające paliwo. Rozrzedzony olej to znacznie gorsze własności smarne i ryzyko przytarcia łożysk ślizgowych, ale też zaczyna się on gromadzić w intercoolerze. Stopniowo rośnie ryzyko rozbiegania silnika i jego zniszczenia termicznego. Dlatego jeśli jeździmy dieslem dużo po mieście i zauważamy problemy z powtarzającymi się procesami wypalania DPF to warto skontrolować poziom oleju, czy nie ma go za dużo i ewentualnie zrobić jego wymianę. Zawsze proponuję obserwować spalanie chwilowe lub każdego dnia resetować licznik spalania dziennego i obserwować nagły wzrost spalania do kilkunastu, a nawet 20 ltr/100 km. Wówczas warto dołożyć trochę drogi i dokończyć proces wypalania DPF, żeby uniknąć wszystkich minusów tego procesu.

STANISLAW
Wyjadacz
Posty: 293
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: ....
Silnik: ....
Rocznik auta: 2009
Miasto: .......
Województwo: ......
Has thanked: 28 times
Been thanked: 14 times

Re: Wypalanie DPF

Postautor: STANISLAW » 07 gru 2018, 14:58

Jak pisałem u mnie nie zaoserwoałem wypalania - a mam już po 3 m-cach od zakupu - 26 tyś .
..........


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość