Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu i układzie hamulcowym w Astrze 5
Kubah44
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 12 cze 2019, 17:56

Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tłoczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?

Kubah44
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 16 cze 2019, 13:50

W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś w swoim astrixie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6602
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 446 times
Been thanked: 395 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Segor » 18 cze 2019, 19:00

Jak napiszesz jak wyjść z tego trybu to może i ktoś spróbuje
Obrazek

rmonk
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 06 lut 2017, 07:04
Posiadane auto: Astra 5
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2015
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: rmonk » 24 cze 2019, 10:43

Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych. Najlepiej jak ktoś ma odpowiedni zasób gotówki, to zakupić oryginalne. Zuważcie, że nawet jak kupujecie nowe auto salonowe, to klocki hamulcowe są bardzo dobre pod względem żywotności.
Jeżeli chodzi o koszta, to takie klocki hamulcowe są naturalnie trochę droższe.
Ile konkretnie? To można sprawdzić np tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/partscatalogue/opel,1-00084.aspx
Ostatnio zmieniony 26 cze 2019, 09:42 przez rmonk, łącznie zmieniany 2 razy.

Kubah44
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2019, 20:14
Posiadane auto: Jakie masz auto?
Silnik: 1.6 D 136 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: RE: Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: Kubah44 » 24 cze 2019, 10:58

rmonk pisze:Powiem tak - nie oszczędzałbym na klockach hamulcowych.
Na klockach nie oszczędzam, kupuje najlepsze na rynku ;-) Pytanie dotyczyło wymiany. A jeśli uważasz, że w Aso zrobią ci to jak należy to ok. Ja byłem ostatnio cały czas przy tym robili mi przegląd i powiem Ci, że przegląd w Aso, to śmiech na sali, ale pieczątka w książce jest .

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

STANISLAW
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 26 sie 2018, 08:34
Posiadane auto: ASTRA MARTIN
Silnik: W MIARĘ DAJE RADE
Rocznik auta: 2018
Miasto: ŚWIĘTE
Województwo: HANYSLAND
Has thanked: 53 times
Been thanked: 19 times

Re: Wymiana klocków/tarcz tył elektryczny ręczny

Postautor: STANISLAW » 26 cze 2019, 16:08

60 000 km - nowe opony , nowe klocki przód i tył - ale tył się szybciej zużył niż przód .....
compact w dieslu i nic więcej.........


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości