Wybór konfiguracji oraz silnika

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Vex

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Vex » 22 maja 2018, 15:33

kuba pisze:
Vex pisze:zwraca uwagę na problem "testów" z jutuba i innych internetów, które mieszają ludziom w głowach tak, że później albo nie widzą różnicy między 150 a 200KM
Mnie tam w głowie namieszał dzień jeżdżenia 1.6, a nie internety :D Wg internetów, to byłem najarany na 200 koni, jak dzik na żołędzie. Pewnie gdybym nie pojeździł, to też bym polecał, bo pali nie wiele więcej albo i w ogóle, śmiga aż miło (wg. internetów) Jak byście tam nie bronili tych swoich "wyścigowych" Astr, nadal uważam, że nie warto dopłacać :P EOT - z mojej strony.
wyciąłeś niewłaściwy fragment mojej wypowiedzi, ale nie będę poprawiał, bo i tak po mnie zepsujesz ;)
także potwierdzasz moją tezę, "narajałeś się" niewspółmiernie do różnicy mocy, przez co się później zawiodłeś.

jeśli błędnie pomyślimy że +1/4 mocy = +1/4 przyśpieszenia (czy innych uciech związanych z bezwładnością kierowcy w fotelu), to później jest zawód.
Ale jeśli policzymy np, że to jest zaledwie 0,111KM/kg vs 0,148KM/kg, to wychodzi na to że powinniśmy zyskać ~4% lepsze przyśpieszenie i gdy już wsiądziemy za kółko, to zaskoczenie będzie pozytywne, bo przyśpieszenie jest o 15% lepsze
Fuks pisze:
Vex pisze:żeby zobaczyć czy różnica między 150 i 200 jest taka jakiej należy oczekiwać, a nie taka jaką się wyśniło
200 KM to mają/miały auta GTI mają więc śniło mi się, żę to będzie zapiera...ć ale tak nie jest. :)
tylko kiedyś miałeś 80KM a GTI miało 200, teraz wszyscy wokoło mają powyżej 150. Po prostu perspektywa się zmieniła

a tak poza tym, to jeśli naszą astrą 200KM zmierzysz się z jakimś starym GTI 200KM (po dociążeniu go do 1,35t) to to stare GTI zostawisz daleko w tyle
Ostatnio zmieniony 22 maja 2018, 15:44 przez Vex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 6054
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 434 times
Been thanked: 370 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 22 maja 2018, 15:50

A jaki jest problem na spocie postawić 150KM i obok 200KM (oba w sporcie) i zobaczyć różnicę?
Zresztą:
200HP: https://www.youtube.com/watch?v=pg0sN6gAt2I
150HP: https://www.youtube.com/watch?v=n32iLQs4Xj0
Orientacyjny czas 100-140 km/h:
200HP: 5s
150HP: 8s
Zgadza się z zeperf (5,1s - 8s). Nie wiem, może Kuba jeździłeś jakąś felerną sztuką?

Jeżeli zwalić winę na automat (że ma gorsze przyspieszenie bez trybu sport) to zastanawiam się jak Opel by się tłumaczył z faktu, że ktoś kupił Elite i ma gorszy czas do 100km/h niż katalogowo... Przecież to proszenie się o problemy wizerunkowe. Rozumiem, że tryb sport zmienia charakterystykę auta, ale nie może dawać ostatecznie efektu większej ilości KM... Chyba, że są 3 mapy:
- tryb sport włączony
- tryb sport wyłączony
- brak trybu sport
Obrazek

Vex

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Vex » 22 maja 2018, 15:57

chyba trzeba tu powrócić do różnic między manualem a automatem.
wydaje mi się (nie mam manuala), że w manualu jedyne co dochodzi w sporcie to reakcja na gaz. Wnioskować więc można, że gaz do dechy z S i bez S da to samo, czyli Elite będzie miało te same maksymalne osiągi, a będzie bardziej dynamiczne przy normalnej jeździe.
co innego w automacie (ale o tym pisałem wcześniej)

roon7
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 25 sty 2018, 14:04
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT - AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Węgrzce Wielkie
Województwo: małopolskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: roon7 » 22 maja 2018, 17:43

O i to Fuks popieram, wybrałem automat bo do już nie wrócę do ręcznej, a za tym poszło 200ps.
Tak sobie pomyślałem, że "stara" skrzynia AT to może większa moc to zniweluje ;)
8k niby dużo ale przy założeniu auto na 4 lata wychodzi 166,66 miesięcznie, więc tyle co paliwo po bułki.
Na pewno jednak gdyby miało być 200ps czy Initelli Luxy to lepiej wybrać te drugie.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2360
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 25 maja 2018, 14:05

Vex pisze:125KKM, 150KM i 200KM żeby zobaczyć czy różnica między 150 i 200 jest taka jakiej należy oczekiwać, a nie taka jaką się wyśniło

Jak tam te sny wyszły? No bo masz chwilowo 125KM
Wyczytałem, że "przyśpieszenie miło mnie zaskoczyło, spodziewałem się że będzie gorzej"

Czyli jednak większa różnica jest w głowach tych którzy nie mieli Astry 1.4 turbo pod domem :).

Vex

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Vex » 25 maja 2018, 14:15

Fuks pisze:Wyczytałem, że "przyśpieszenie miło mnie zaskoczyło, spodziewałem się że będzie gorzej"

Czyli jednak większa różnica jest w głowach tych którzy nie mieli Astry 1.4 turbo pod domem :).
zdecydowanie różnica jest większa w głowie.
Nadal jednak uważam, że dodatkowe 50KM było warte dodatkowych 6000 (150 vs 200).
Jednak gdybym miał do wyboru IntelliLuxy vs 50KM to bym wybrał IL

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2360
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 25 maja 2018, 14:56

No i to jest to co chciałem usłyszeć.
Wątek można zamknąć

rah
Klubowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: Opel Astra K ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 46 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: rah » 25 maja 2018, 15:23

Niekoniecznie, bo ja bym wybrał 200KM

Miron
Klubowicz
Posty: 664
Rejestracja: 11 wrz 2017, 20:15
Posiadane auto: HB Dark Brown Caramel
Silnik: 1,6 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawska Praga
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Miron » 25 maja 2018, 19:05

ja też tak wybrałem

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 2360
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 162 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 25 maja 2018, 21:41

rah pisze:Niekoniecznie, bo ja bym wybrał 200KM


Zamknąć można bo wiadomo, że 200KM lepsze ale nie aż tak bardzo jak wydaje się tym którzy jeździli tylko swoim 200KM :).

Added in 1 minute 15 seconds:
Miron pisze:ja też tak wybrałem

Ja pewnie też bym tak wybrał bo mało używam IL.
No i automat obowiązkowo.

roon7
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 25 sty 2018, 14:04
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT - AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Węgrzce Wielkie
Województwo: małopolskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: roon7 » 25 maja 2018, 21:53

Segor pisze:A jaki jest problem na spocie postawić 150KM i obok 200KM (oba w sporcie) i zobaczyć różnicę?
Orientacyjny czas 100-140 km/h:
200HP: 5s
150HP: 8s
Zgadza się z zeperf (5,1s - 8s). Nie wiem, może Kuba jeździłeś jakąś felerną sztuką?


To raczej nie jest niewiele :lol:
Ale faktem jest, że obecnie GTI to tak pod 300KM, więc Astra 200 to na pewno nie hot hatch.

Awatar użytkownika
barat
Wyjadacz
Posty: 184
Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Czerniejewo
Województwo: Wielkopolska
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: barat » 25 maja 2018, 22:11

Ja w którą stronę bym nie pojechał mam przez las, a na podwórku stoi także E39 530iA ... siłą rzeczy musiało być combo IL + 200HP :D Nie mniej jednak te 200HP w 1.6 nie umywa się do 231HP w trzylitrówce, ale ogólnie jeździ się spoko :)
Z wiedzą nabytą podczas 6 tys km "testowania" kupiłbym dokładnie to samo!
Obrazek

roon7
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 25 sty 2018, 14:04
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.6 SHT - AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Węgrzce Wielkie
Województwo: małopolskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: roon7 » 25 maja 2018, 22:41

Dawno dawno temu miałem E36 z biednymi 150KM, ale 6 cylindrów robiło swoje :shock:
Coż downsizing i koniki jak by już nie te :?
W Astrze J poskąpiłem na AFL i przez 4 lata jeździłem co jakiś czas myśląc, szkoda.
Nie nauczyłem się na błędzie i w golfie też mi się zapomniało o DLA, kolejny raz plułem sobie w brodę.

Więc jak ktoś ma zrezygnować z IL dla 200KM to raczej tego nie powinien robić.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 5558
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Przasnysz
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 437 times
Been thanked: 249 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 26 maja 2018, 00:13

roon7 pisze:Więc jak ktoś ma zrezygnować z IL dla 200KM to raczej tego nie powinien robić.

Właśnie o to bijemy pianę od jakiegoś czasu ;)
kuba :roll:
Obrazek

Online
Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3300
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4T 150KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 169 times
Been thanked: 136 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daro » 26 maja 2018, 07:33

Dlaczego mam 150KM i IntelliLux? Wolałem zainwestować w rewelacyjne światła niż w silnik +50KM. Nie żałuję wyboru. Nocą mam jazdę jak za dnia a i jest czym depnąć gdy trzeba dynamiczniej zareagować na drodze :-)

Awatar użytkownika
kobe24la
Wyjadacz
Posty: 215
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM S/S
Rocznik auta: 2018
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kobe24la » 26 maja 2018, 11:19

Dlatego ja trochę przycisnąłem pasa i zamówiłem Astre z Ledami i 1.6T 200KM. Planuje kilka lat pojeździć autkiem, więc nie chciałem potem żałować, że nie wziąłem tego lub tamtego ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości