Strona 1 z 2

Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 31 mar 2017, 20:51
autor: admin
Po trasie 500 km (200 km autostrada, 350 km trasa krajówka, 50 km małe miasto) - w ramach testowania - więc bez oszczędzania...4,7 l/100 km tyle wskazał komp...dustybutor powiedział 5.2 l/100 km.

Bardzo przyzwoicie zaznaczając że stałem w korku na autostradzie i straciłem jakieś 30 min na podjeżdżanie w tym korku.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 01 kwie 2017, 15:26
autor: EmAjEs
Mi pali średnio max 4,5 - 4,7

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 03 kwie 2017, 20:15
autor: admin
No to test w drugą stronę...

50 km krajówka, 300 km Autostrada i eSka, 50 km krajówka, 150 km Autostrada;

Pełny bagażnik, 2 os. dorosłe, klima 100%;

Tyle komp...dystrybutor +0,5 litra;

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 19 kwie 2017, 13:31
autor: pepe
Potwierdzam miłe wyniki, przy jeździe do :

120 w granicach 4,6
80 w granicach 4,2
raz udało mi się zejść do 3,9 nie przekraczając 60 na początku.
Z ciekawych rzeczy to zasięg przy zalaniu od 0 do 53,5L (teoretycznie 48l to max) da radę dojść do 1060km zasięgu w mieszanym cyklu

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 19 kwie 2017, 14:37
autor: EmAjEs
potwierdzam u mnie podobnie to wygląda - ostatnio musiałem gonić szybko z Łańcuta to bytomia rzadko predkosc spadała poniżej 150 to wyszło mi coś koło 5,5L

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 08:11
autor: Pastryk
Hymn koledzy mi Astra spala w granicach 5,5-6,4 rzeczywiste na trasie ok 1000 km po autostradzie z Niemiec do Wrocławia przeważnie w komplecie dwie dorosłe osoby dwoje dzieci i prawie pełny bagażnik. przeważnie 130-140 oraz zgodnie z ograniczeniami...... czasami z tempomatem czasami bez ale uwaga jak wiem gdzie należy jechać bez tempomatu to od razu go wyłączam. 6 bieg używam najczęściej od 120 kmh. uważam że jest ok a jak wy uważacie ???? Pozdrawiam serdecznie

Edit:
AAA odnośnie spalania chciałem się jeszcze podzielić jedną rzeczą i oczekuje opinii od was ! z góry dziękuje. Otóż uważam bardzo na filtr pdf tak przy najmniej dowiedziałem się bezpośrednio od pracownika z Gliwic centrala Opla dodam.
80 kmh obroty 2000, 4 bieg, 100 kmh również obroty 2000 5 bieg i na tym koniec w Niemczech jest ograniczenie do 100 na trasach krajowych potrafię nawet 20-30 km jechać 100 na godzinę na 5 biegu nie używam 6 ze względu że obroty dużo poniżej 2000 spadają i w tedy ok jest małe spalanie ale nie jest to dobre dla filtra PDF jak wspomniałem dopiero od minimum 115 najczęściej od 120 włączam 6 bieg.
Co wt sądzicie o takim stylu jazdy ?? kilka znajomych powiedziało mi dla czego nie używam 6 biegu już od 100 kmh bo przecież po to jest ten 6 bieg by go używać ??

Używaj opcji EDYTUJ / daro

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 11:42
autor: Paput01
DPF :D
PDF to trochę inna branża ;)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 11:44
autor: Pastryk
chodziło mi głównie o spalanie ponieważ taki jest temat tu a o PDF tylko gościnnie napisałem bardziej przy okazji

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 13:24
autor: SACZI
O ile Ci spadają obroty na 6 wzgledem 5'ki

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 13:28
autor: EmAjEs
hmm ja mam 63 tys przejechane i 6 zawsze włączam przy 100km/h do tej pory nic się nie dzieje - to jest auto osobowe nie dostawczak np gdzie wrzucanie 6 przy niskich obrotach faktycznie może auto nie służyć - ale to też tak słyszałem od kogoś tam więc sam nie potrafię się odnieść i wiedzy fachowej nie posiadam :). Ale jak ktoś się zna to faktycznie będę wdzięczny za info co do tych biegów/obrotów :)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 14:20
autor: SACZI
Ja klekotem jeździłem tak, że poniżej 2000 to tylko na 1, 2 i 3.
Teraz silniki są tak elastyczne, że 1500 na 6 i spokojnie sobie radzi.
Nie wiadomo jak elementy, które są smarowane i dpf, bo tutaj mogą być problemy z tymi niskimi obrotami (tzn, o ile wcześniej się pojawią, niż przy jeździe na wyższych obrotach)
Sam nie wiem co o tym myśleć.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 18:38
autor: Pastryk
Powiem tak jazda z prędkością ok. 100 kmh na 6 biegu mam tak mniej więcej 1500 obrotów dokładnie teraz nie pamiętam, dzięki temu osiągamy naprawdę małe spalanie ale w dieslu za niskie obroty obciążają silnik i jak nagle chcemy przyspieszyć to nagle wzrasta dość szybko moment obrotowy i co prawda auto przyspieszy ale np, turbina pracuje w gorszym zakresie. No po drugie dużo osób się też wypowiadało że przy takich obrotach i prędkości filtr PDF na pewno się samodzielnie nie oczyszcza teraz nie trzeba ostro auta przeganiać by odmulić czy filtry przeczyścić lecz pilnować obrotów. takiej instrukcji też mi doradził znajomy człowiek który przez 14 lat pracował w serwisie opla a teraz ma swój samodzielny zakład mechaniki. W Niemczech to już w ogóle się nie znają za bardzo dla nich wszystko jest bez różnicy.
A drugiej strony zainspirowała mnie wypowiedz kolegi EmAjEs przebieg 63 tysiące i auto śmiga bez problemu to suuuper suuper może to właśnie ja jestem w błędzie ????

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 18:44
autor: Pastryk
własnie mam cały czas na myśli to co opisał SACZKI

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 20:17
autor: SACZI
EmAjEs pisze:hmm ja mam 63 tys przejechane i ... do tej pory nic się nie dzieje - to jest auto osobowe nie dostawczak ...

Masz ZALEDWIE 63 tys km i gdyby coś sie działo, to byłaby kompromitacja Opla.
Zobaczymy jak silnik się zachowa, gdy będzie miał 160 tys, a potem 260 tys km.
O takich przebiegach w kontekście wykorzystywania niskich obrotów i dużych obciążeń tutaj dyskusja się toczy.
I masz racje, to nie dostawczak, który jest wołem roboczym i przewidziany jest na 500-700 tys km.
Dzisiejsze osobówki to 250-300 tys i ... złom.
No chyba, że znowu się mylę.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 20:44
autor: EmAjEs
hehe na szczęście w asterixie tego nie doczekam jeszcze 1,5 roku koniec leasingu i bye bye ale SACZI masz rację dzisiejsze auta są jakby jednorazowego użytku choc jak mawia powiedzenie jak dbasz tak masz można dbać o silnik i inne podzespoły serwisować sobie regularnie itd i pewnie też z 500 przejedzie - chyba :)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 20:45
autor: EmAjEs
hehe na szczęście w asterixie tego nie doczekam jeszcze 1,5 roku koniec leasingu i bye bye ale SACZI masz rację dzisiejsze auta są jakby jednorazowego użytku choc jak mawia powiedzenie jak dbasz tak masz można dbać o silnik i inne podzespoły serwisować sobie regularnie itd i pewnie też z 500 przejedzie - chyba :)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 20:51
autor: EmAjEs
a tak w ogóle to ja np odnoszę wrażenie że w mojej astrze im większy przebieg tym ogólnie auto jeździ lepiej :) a co do tych 63 tys to nie wiem czy to malo czy dużo w sumie chyba tak normalnie jeżdzę codziennie do pracy 40 km w jedną strone plus jakieś podjazdy wypady na weekend itp auto więcej jeździ po tzw trasie niż mieście.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 21:39
autor: Pastryk
Koledzy nie do końca SACZKI masz rację teraz auta bez remontu jak ma 200-250 tys przebiegu to super. Mój tata ma od prawie nowości mercedesa 190 benzyna 85 rok przebieg 500 tysięcy prawie i co chwile olej cieknie to co chwile jakieś pierdoły dosłownie naprawia ale generalnego remontu te auto nie widziało jeszcze. wracając do tematu ja też mam auto w leasingu i to jest dobra zaleta używasz 3-4 lata masz na to gwarancję i zero zmartwień. Oczywiście jestem mega mega zadowolony z wyboru samochodu oraz jednostki napędowej.
Ale też odnoszę wrażenie że te samochody teraz to takie na 3-4 lata z przebiegiem do 200 i trzeba zmieniać bo może być skarbonka bez dna

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 21:41
autor: Pastryk
No i oczywiście auto o wiele mniej się zużywa eksploatuje jak jeździ po trasie niż miasto ! oraz mi też astra zaczęła lepiej jeździć i spalać po przejechaniu pierwszych 5000 kilometrów.

Re: RE: Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 21:44
autor: format
SACZI pisze:Ja klekotem jeździłem tak, że poniżej 2000 to tylko na 1, 2 i 3.
Teraz silniki są tak elastyczne, że 1500 na 6 i spokojnie sobie radzi.
Nie wiadomo jak elementy, które są smarowane i dpf, bo tutaj mogą być problemy z tymi niskimi obrotami (tzn, o ile wcześniej się pojawią, niż przy jeździe na wyższych obrotach)
Sam nie wiem co o tym myśleć.

Największy problem przy takiej jeździe to raczej DKZ

tabatalked

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 14 maja 2017, 22:56
autor: SACZI
A co to jest DKZ? :)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 15 maja 2017, 12:17
autor: Vetinari
Koło dwumasowe.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 21 lut 2018, 10:09
autor: Szewol
Odnośnie dpf to mogę Wam powiedzieć ze przy moich 90000 przebiegu ostatnio na diagnostyce pow mi ze mam już dpf zapchany na 50% wiec powoli się zastanawiam nad wyeliminowaniem. Co do spalania zauważyłem ze ile by mi komputer nie powiedział to zawsze mam realnie 0,5 l więcej na setkę a przy niskich obrotach jak najbardziej sobie radzi i jest Ok ale niestety przy takich obrotach jak przyciśniemy konkretnie gaz to właśnie koło dwumasowe najbardziej cierpi a to droga sprawa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 21 lut 2018, 11:39
autor: Thomson1708
Nie dziadunio na DPF bo mają zacząć sprawdzać, a poza tym zadaj sobie pytanie czy chcesz aby inni też truli twoje dzieci przejeżdżając obok? Życie w Holandii gdzie bardzo sprawdzają autka i jest o niebo lepiej jak nie przejeżdża obok ciebie taki śmierdziel. Ludzie mniej chorują itp.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 21 lut 2018, 11:55
autor: Segor
Weź przegoń auto na obrotach i nie będzie trzeba nic wycinać.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 22 lut 2018, 08:20
autor: Szewol
Zdania na temat dpf są bardzo mieszane a czytając o tym sam stwierdzam ze w trakcie wypalania dpf wyrzuca taka ilość spalin ze to jest tragedia. Ale przemyśle to jeszcze:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 23 lut 2018, 23:16
autor: dziadzia82
Szewol pisze:Odnośnie dpf to mogę Wam powiedzieć ze przy moich 90000 przebiegu ostatnio na diagnostyce pow mi ze mam już dpf zapchany na 50% wiec powoli się zastanawiam nad wyeliminowaniem. Co do spalania zauważyłem ze ile by mi komputer nie powiedział to zawsze mam realnie 0,5 l więcej na setkę a przy niskich obrotach jak najbardziej sobie radzi i jest Ok ale niestety przy takich obrotach jak przyciśniemy konkretnie gaz to właśnie koło dwumasowe najbardziej cierpi a to droga sprawa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Masz 50% nie panikuj proszę i nic nie wycinaj. ( ile masz gram popiołu w DPF skoro magicy ASO tak stwierdzili)
Samochód po to jest by uzywać.
Przy 150 tys/km możesz zaaplikować taki środek :)

https://www.youtube.com/watch?v=Foc2uTmkOgI

https://youtu.be/rF7XasKkNKM

A tak to działa :)

https://www.youtube.com/watch?v=jCS0HThciwg

lub podać regeneracji koszt 300-500zł

https://www.youtube.com/watch?v=vj5073oRRw8

Aso nie bedzie sie bawiło lepiej filtr wymienić :)

Koszt sprzęgło plus koło zamachowe z wysprzęglikiem to 2 tys plus 350-450zł robocizna ( czy to dużo ????)
O przeniesienie napędu będziesz się martwił jeśli występować beda
trzaski przy przyspieszaniu z niskiego progu obr. jednostki
wibracje po wcisnieciu pedału sprzegła
oraz stuki po teście 1-R na zaciągniętym hamulcu pomocniczym

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 23 lut 2018, 23:35
autor: Chorwat
@dziadzia82, pozwól, że skorzystam z Twojej wiedzy :) Czy wypalanie DPF co ok. 350-450km jest normalne? 1.6l 136KM AT, przebieg 77kkm. Jazda ok. 80% czasu po autostradach z przepisowymi prędkościami.

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 23 lut 2018, 23:41
autor: dziadzia82
Nie ma reguły co ile i jak wszystko zależny od marki modelu mocy silnika nawet samego paliwa.
Dla mnie wszystko jest w porządku jest to zazwyczaj norma do 500 km.
AT powoduje zmniejszenie obr jednostki napędowej na poszczególnych biegach (mniejszy przedmuch wydechu :) )
Szybciej kopciucha zapchasz :)

Re: Spalanie 1.6 CDTi 110 KM

: 30 gru 2020, 23:48
autor: Ratownik90
Odgrzewam temat. Moja astra z tym silnikiem w obecnych temperaturach i cyklu mieszanym pali 6.5 wg komputera. Po mieście spalanie oczywiście rośnie w trasie spada. Pytanie czy to normalne zimą lub co może być przyczyną większego spalania. Jeżdżę spokojnie, auto jeździ dobrze tzn brak błędów, ma moc itd. 160 tys przebiegu. Liczyłem że ten silnik będzie bardziej oszczędny.