Jaki Olej
- EmAjEs
- Posty: 579
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:52
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Łańcut/Rzeszów
- Województwo: Podkarpackie
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 24 times
Re: Jaki Olej
Założyłem wątek po to właśnie co by się czegoś dowiedzieć Coś tam słyszałem od kilku osób i w necie wyczytałem ze ten GM to taka niska półka właśnie - troche połączyłem to z moim problemem z rozrzadem ze moze ma to jakiś związek. Dlatego własnie pytałem o opinie - ale póki co w powyzszych postów widze ze w zasadzie marka oleju przynajmniej w nowym aucie chyba nie ma wiekszego znaczenia. skoro taki zalali w fabryce to chyba wiedza co robią nawet jeśli są na rynku lepsze produkty. Ja rocznie robie 40-45tys. moja astra ma juz 52 tys ostatnio wymieniałem przy 30 tak jak zaleca producent - tu tez sadze ze chyba skoro powiedzieli ze co 30 to widocznie wystarczy - jak bylaby potrzeba czesciej to kazaliby czesciej tym bardziej ze sami by na tym zarobili - nie tak?? Inna sprawa taka ze nie zamierzam autem jeździc 10 lat - 3 lata koniec leasingu i tyle - następne. Chyba że mnie coś skłoni żeby pojeździć nim dłużej - choc nie wydaje mi się
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: Jaki Olej
Fuks pisze:George pisze:wiec mam to gdzies
Szkoda, że niektórzy maja takie podejście.
Co jak kiedyś ty będziesz chciał kupić używane auto?
to dalej bede mial to gdzies, do puki olej bedzie w misce
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Jaki Olej
Po części problemem są "perły" z zachodu z przebiegiem +/- 200.000 km.
Kupuje klient takie auto i po miesiącu stwierdza, że spaliło dwa litry oleju. I się zaczyna hejt, że gówniany silnik, olej itd. I jak wleje motula to będzie git...
Mój ojciec jeździ na taryfie, od lat tylko ople w benzynie z podtlenkiem lpg. Leje minerala z Orlenu. Na obecnym aucie ma nabite 440.000 i problemów z silnikiem nie ma.
Kupuje klient takie auto i po miesiącu stwierdza, że spaliło dwa litry oleju. I się zaczyna hejt, że gówniany silnik, olej itd. I jak wleje motula to będzie git...
Mój ojciec jeździ na taryfie, od lat tylko ople w benzynie z podtlenkiem lpg. Leje minerala z Orlenu. Na obecnym aucie ma nabite 440.000 i problemów z silnikiem nie ma.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Jaki Olej
OSTATNIE POSTY NIE DOTYCZĄCE TEMATU ZOSTAŁY USUNIĘTE!!!
@Tommy80 następnym razem zastanów się co piszesz!! Na naszym forum takich uwag nie potrzebujemy
@Tommy80 następnym razem zastanów się co piszesz!! Na naszym forum takich uwag nie potrzebujemy
-
- Posty: 2173
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: Jaki Olej
Teed pisze:Koledzy mam Astrę G od początku, używam oleju syntetycznego Mobil 1 0W40 lub 5W50 uważam, że nie ma lepszego. Autko ma 330 tys i jak spojrzę na klawiaturę to aż miło, bez śladów użytkowania, można by rzec.
Po 1 marca odbieram swoją nową Asterkę i na pierwszej obsłudze będę chciał przejść na ten właśnie olej.
Pozdrawiam
Ludzie, nie bierzcie pod uwagę takich opinii ...
Porównywane są konstrukcje aktualne z tymi sprzed 20 lat!
To, że 5w40, czy 5w50 miały i mają lepsze własności smarne jest faktem, ale "tamte" silniki były inaczej pasowane i przede wszystkim mniej wysilone.
Teraz mamy "eko-szlifierki" o dużym wysileniu, ciasnych pasowaniach i wielu urządzeniach "napędzanych" ciśnieniem oleju silnikowego.
Olej z pewnego źródła o lepkości i parametrach jak zaleca producent.
Wymiana co 10-15 tys km.
Marka i producent mniej ważne.
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Jaki Olej
Pytanie do tych którzy zmieniali już olej i wymienili go na inny niż GM.
Na jakiej firmy wymieniliscie ?
Na jakiej firmy wymieniliscie ?
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Cześć wszystkim.
Mój pierwszy post. Astrę K odbieram na dniach (a właściwie dostanę bo będzie służbowa), ale do rzeczy.
Obecnie mam służbową Astrę H 1,7 cdti z przebiegiem 230 tyś (rocznik 2012) - serwis oczywiście u OPLA. Wymiana oleju co 30 tyś i olej tylko oplowski. Nie kombinujcie z uszczęśliwianiem swoich silników innymi "lepszymi" olejami. Ten oplowski jest specjalnie przystosowany do filtra DPF. Podczas wypalania filtra, jeżeli macie zły olej to pewne jego pozostałości nie zostaną wypalone i na stałe zostaną w filtrze. Dexos ma skład który w procesie wypalania nie blokuje kanalików filtra.
A wymiana oleju co 10 albo 15 tys tak na wszelki wypadek jest bez zasadna. W mojej firmie są tylko Ople. Serwis i wymiana oleju co 30 tys i przebiegi rzędu 200 czy 300 tyś kilometrów to norma. Moja Astra przy przebiegu 230 tyś pracuje lepiej niż jak miała 100 tyś (takie mam wrażenie)
Pozdrawiam wszystkich
Mój pierwszy post. Astrę K odbieram na dniach (a właściwie dostanę bo będzie służbowa), ale do rzeczy.
Obecnie mam służbową Astrę H 1,7 cdti z przebiegiem 230 tyś (rocznik 2012) - serwis oczywiście u OPLA. Wymiana oleju co 30 tyś i olej tylko oplowski. Nie kombinujcie z uszczęśliwianiem swoich silników innymi "lepszymi" olejami. Ten oplowski jest specjalnie przystosowany do filtra DPF. Podczas wypalania filtra, jeżeli macie zły olej to pewne jego pozostałości nie zostaną wypalone i na stałe zostaną w filtrze. Dexos ma skład który w procesie wypalania nie blokuje kanalików filtra.
A wymiana oleju co 10 albo 15 tys tak na wszelki wypadek jest bez zasadna. W mojej firmie są tylko Ople. Serwis i wymiana oleju co 30 tys i przebiegi rzędu 200 czy 300 tyś kilometrów to norma. Moja Astra przy przebiegu 230 tyś pracuje lepiej niż jak miała 100 tyś (takie mam wrażenie)
Pozdrawiam wszystkich
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Fuks pisze:Po jakim czasie firma sprzedaje auta? Na koniec gwarancji?
Po 5 latach. Można się starać odkupić swoje auto albo bierze handlarz (w kolejkach stoją po te samochody )
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Jaki Olej
Te 200-300 tys diesel przelata bez problemu pytanie co by było dalej.
Bo rozumiem firmę, liczy koszty itd.
PS.
Handlarze z 300 zrobią 130 i pójdzie dalej.
Bo rozumiem firmę, liczy koszty itd.
PS.
Handlarze z 300 zrobią 130 i pójdzie dalej.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Fuks pisze:Te 200-300 tys diesel przelata bez problemu pytanie co by było dalej.
Bo rozumiem firmę, liczy koszty itd.
PS.
Handlarze z 300 zrobią 130 i pójdzie dalej.
Przebieg 200 czy 250 to nie problem. Sam mam prawie 250 i DPF działa jak należy, dwumasa nie wykazuje żadnych oznak zużycia a silnik naprawdę chodzi bardzo ładnie. Pewnie przyjdzie taki moment, że pewne części trzeba będzie wymienić (dwumasa ze sprzęgłem około 4 tysiące regenerowany DPF około 1 tyś, rozrząd około 800 zł i to w zasadzie wszystko z grubszych rzeczy, reszta to normalna eksploatacja)
Z handlarzami jest tak, że z samochodem dostają książkę przeglądów w której jest pełna historia serwisowa. Jako kupujący wolałbym samochód z dużym przebiegiem ale z pełną historią serwisu niż z małym przebiegiem i zapewnieniem, że wszystko było robione na czas.
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Jaki Olej
Serwis LL jest morderstwem dla silnika, ja wymieniam co rok lub 15 tkm.
Ja lalem do Jetty Shella i raz dalem sie namowic na Mobila, silnik od poczatku wymiany dzialal glosniej.
Do AK rowniez mysle wlewac Shella.
Ja lalem do Jetty Shella i raz dalem sie namowic na Mobila, silnik od poczatku wymiany dzialal glosniej.
Do AK rowniez mysle wlewac Shella.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Morderstwo? No nie zgodzę się. Myślę, że uszczęśliwianie silnika "lepszymi" olejami i częste jego wymiany to niepotrzebne koszty. Ale kto bogatemu zabroni...
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Jaki Olej
Obracajace sie panewki, pekajace tłoki, padajace turbiny w samochodach sprowadzonych to jak myslisz czego to przyczyna, w DE wiekszosc jezdzi w trybie LL.
Ich stac na serwisy a po za tym pozbywaja sie autek po gwarancji.
Ja tam wole czesciej wymieniac i miec spokoj, kazdy robi jak uwaza, ale czytajac na innych forach tematy olejowe nikt nie pochwala LL.
Ich stac na serwisy a po za tym pozbywaja sie autek po gwarancji.
Ja tam wole czesciej wymieniac i miec spokoj, kazdy robi jak uwaza, ale czytajac na innych forach tematy olejowe nikt nie pochwala LL.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Nie słyszałem jeszcze żeby w jakiejś flocie robić przeglądy częściej niż wymaga fabryka. A przebiegi flotowe są kilkukrotnie większe niż zapobiegliwych Kowalskich. Pisałem wcześniej: sam mam któryś już samochód, którym przejechałem grubo ponad 200 tyś i żadnych problemów a ludzie którzy te samochody kupują jeżdżą nimi jeszcze długie lata.
- format
- Posty: 225
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
- Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
Re: Jaki Olej
wiesiek3d pisze:Serwis LL jest morderstwem dla silnika, ja wymieniam co rok lub 15 tkm.
Ja lalem do Jetty Shella i raz dalem sie namowic na Mobila, silnik od poczatku wymiany dzialal glosniej.
Do AK rowniez mysle wlewac Shella.
Gdybym był na Twoim miejscu wymieniałbym co 5kkm! Na pewno nie zaszkodzi!
sarcasm mode off
Added in 3 minutes 35 seconds:
zamen133 pisze:Nie słyszałem jeszcze żeby w jakiejś flocie robić przeglądy częściej niż wymaga fabryka. A przebiegi flotowe są kilkukrotnie większe niż zapobiegliwych Kowalskich. Pisałem wcześniej: sam mam któryś już samochód, którym przejechałem grubo ponad 200 tyś i żadnych problemów a ludzie którzy te samochody kupują jeżdżą nimi jeszcze długie lata.
Bo większość konsumowanych przez Kowalskiego samochodów to perełki po Hansie, który płakał jak sprzedawał. Wyeksploatowany samochód trafił na polski rynek, z licznika spadło pierwsze 200kkm, samochód trochę pojeździł, poszedł dalej, z licznika spadło kolejne 100kkm. I potem taki trzeci czy czwarty właściciel wymyśla historie z tysiąca i jednej nocy o jednorazowych dwumasach czy innych diabelskich DPFach, bo mu się wykrzaczyły przy przebiegu 150kkm (kiedy samochód w rzeczywistości zrobił pięćset).
Added in 1 minute 24 seconds:
Fuks pisze:Te 200-300 tys diesel przelata bez problemu pytanie co by było dalej.
A kogo to obchodzi? Prywatne auta w naszym kraju rzadko robią ponad 20kkm rocznie. Takie 300 tysięcy to 15 lat eksploatacji. W tym czasie większość elementów (przede wszystkim gumy) sypnie się ze starości, a nie z przepracowania.
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.
-
- Posty: 2173
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: Jaki Olej
Widać "starcie" zwolenników i przeciwników LL
Ja jestem przeciwnikiem i co 15 kkm myślę zmieniać oleje, ale nie o tym chcę napisać.
Jeszcze przed zamówieniem Astry jeździłem po różnych salonach, rozmawiałem z kierownikiem serwisu VW, bo bardzo "sceptyczny" jestem względem tej marki.
Facet generalnie podzielił moje zdanie, że "wraca moda" na wymiany co określony przebieg - jak to nazwał, "stara dobra szkoła".
Myślę, że chciał pomóc samochód sprzedać i trochę makaronu mi na uszy nawinął, ale jednak coś jest w tym na rzeczy, bo ogólna opinia jest taka, że olej wytrzymuje 15 tys km. Potem się degraduje i nie spełnia w 100% swojej roli.
I jeszcze jedno porównanie, gdyby ceny samochodów w Polsce nagle spadły 4 krotnie, a nasze zarobki pozostałyby na tym samym poziomie, to nikt nawet by nie myślał o jeździe samochodem 10 czy więcej lat.
Właśnie tak ceny widzą Niemcy i cała Europa zachodnia.
Ja jestem przeciwnikiem i co 15 kkm myślę zmieniać oleje, ale nie o tym chcę napisać.
Jeszcze przed zamówieniem Astry jeździłem po różnych salonach, rozmawiałem z kierownikiem serwisu VW, bo bardzo "sceptyczny" jestem względem tej marki.
Facet generalnie podzielił moje zdanie, że "wraca moda" na wymiany co określony przebieg - jak to nazwał, "stara dobra szkoła".
Myślę, że chciał pomóc samochód sprzedać i trochę makaronu mi na uszy nawinął, ale jednak coś jest w tym na rzeczy, bo ogólna opinia jest taka, że olej wytrzymuje 15 tys km. Potem się degraduje i nie spełnia w 100% swojej roli.
I jeszcze jedno porównanie, gdyby ceny samochodów w Polsce nagle spadły 4 krotnie, a nasze zarobki pozostałyby na tym samym poziomie, to nikt nawet by nie myślał o jeździe samochodem 10 czy więcej lat.
Właśnie tak ceny widzą Niemcy i cała Europa zachodnia.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 09:19
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,6 cdti
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Been thanked: 1 time
Re: Jaki Olej
Czy ja jestem zwolennikiem LL - trzymam się zasady, że jak w książce jest przegląd raz w roku lub co 30 tysięcy to tak się robi. Jeżeli ktoś pokonuje w ciągu roku mniej niż 30 tysięcy to na przeglądzie rocznym wymienią mu po 15tys. Ale szkoda kasy żeby wymieniać profilaktycznie co 10 lub 15.
A jakość olejów - pamiętajcie koledzy to o czym pisałem wcześniej: nasze Astry mają filtr cząstek stałych który w procesie wypalania pozbywa sie sadzy zgromadzonej w kanalikach filtra. Ponieważ każdy samochód (nawet nowy) zużywa jakąś ilość oleju, to ten olej odkłada się również w tych kanalikach. Jeżeli macie olej, który nie spełnia wymogów eksploatacyjnych danego urządzenia to nie zostanie on wypalony tylko na stałe pozostanie w DPF-ie. On już nigdy nie zostanie wypalony. Na różnych forach można poczytać jak ocenić stopień stałego zapchania filtra, ale najprościej jest po prostu obserwować jak długo trwa proces wypalania. Jeżeli bardzo krótko (kilka kilometrów) to znaczy, że jest już bardzo zapchany. W mojej obecnej służbówce (H 1,7) przy 230tyś proces wypalania trwa przez około 30 do 40 kilometrów (prawie taki sam czas jak za nowości) - olej tylko Oplowski.
Reasumując - czasami zamiast inwestować w "markowe" oleje (shele, mobile czy inne taki z wyższej półki) zaufać serwisowi.
Sorry za długi tekst
A jakość olejów - pamiętajcie koledzy to o czym pisałem wcześniej: nasze Astry mają filtr cząstek stałych który w procesie wypalania pozbywa sie sadzy zgromadzonej w kanalikach filtra. Ponieważ każdy samochód (nawet nowy) zużywa jakąś ilość oleju, to ten olej odkłada się również w tych kanalikach. Jeżeli macie olej, który nie spełnia wymogów eksploatacyjnych danego urządzenia to nie zostanie on wypalony tylko na stałe pozostanie w DPF-ie. On już nigdy nie zostanie wypalony. Na różnych forach można poczytać jak ocenić stopień stałego zapchania filtra, ale najprościej jest po prostu obserwować jak długo trwa proces wypalania. Jeżeli bardzo krótko (kilka kilometrów) to znaczy, że jest już bardzo zapchany. W mojej obecnej służbówce (H 1,7) przy 230tyś proces wypalania trwa przez około 30 do 40 kilometrów (prawie taki sam czas jak za nowości) - olej tylko Oplowski.
Reasumując - czasami zamiast inwestować w "markowe" oleje (shele, mobile czy inne taki z wyższej półki) zaufać serwisowi.
Sorry za długi tekst
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Jaki Olej
Szczerze, to pierwsze forum na którym jestem i są na nm zwolennicy LL.
Mam styczność z samochodami po flotowymi i komentować ich stanu nie będę.
Z podpisu kolegi wszechwiedzącego:
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.
I tego się trzymaj
Mam styczność z samochodami po flotowymi i komentować ich stanu nie będę.
Z podpisu kolegi wszechwiedzącego:
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.
I tego się trzymaj
-
- Posty: 2173
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: Jaki Olej
zamen133 pisze:...
A jakość olejów - pamiętajcie koledzy to o czym pisałem wcześniej: nasze Astry mają filtr cząstek stałych który w procesie wypalania pozbywa sie sadzy zgromadzonej w kanalikach filtra. ...
Olej GM to nie żaden cudowny specyfik.
Jak piszą, sam GM nie produkuje olejów, tylko kupuje od rożnych producentów.
Po trzecie, oleje do silników z DPF to specjalna klasa, tzw Low Saps i też nic tutaj nadzwyczajnego nie ma.
Dla przykładu. Total swoje oleje dedykowane do silników z DPF/FAP pod marką INEO ECS (dla Peugeot) i to już przynajmniej od 10 lat.
- mnocon
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: tychy
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Jaki Olej
Dokładnie, przykład VW. W 2010 r scirocco miało na korku znaczek Castrola salon wlewał schell a od 2015 zmienili ja Castrola.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Jaki Olej
U mni VW lało Castrola od 2012.
Norma dex2 i tak ma nizsze wmogi niz VW i moze dla tego jest problem ze spalaniem.
Norma dex2 i tak ma nizsze wmogi niz VW i moze dla tego jest problem ze spalaniem.
- Bonifacy
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 10:13
- Posiadane auto: Astra J
- Silnik: 1.6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
Re: Jaki Olej
Podepnę się pod temat ale z innej strony a mianowicie chodzi mi o filtr olejowy
Wyjąłem stary filtr i była tam tylko 1 uszczelka - na obudowie na gwincie , a w nowym filtrze były 2 - jedna na obudowę i druga mała - no właśnie gdzie, bo nigdzie nie pasuje. Oglądałem uważnie kielich filtra i nic tam nie znalazłem. Logicznie myśląc filtr nie powinien spełniać zadania bo z jednej strony jest "goły" i będzie zasysany "brudny" olej a uszczelka na filtrze wbudowana jest tylko z jednej strony. Ma ktoś jakiś pomysł?
Wyjąłem stary filtr i była tam tylko 1 uszczelka - na obudowie na gwincie , a w nowym filtrze były 2 - jedna na obudowę i druga mała - no właśnie gdzie, bo nigdzie nie pasuje. Oglądałem uważnie kielich filtra i nic tam nie znalazłem. Logicznie myśląc filtr nie powinien spełniać zadania bo z jednej strony jest "goły" i będzie zasysany "brudny" olej a uszczelka na filtrze wbudowana jest tylko z jednej strony. Ma ktoś jakiś pomysł?
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: Jaki Olej
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, ale ta mała jest metalowa? jeżeli tak to pod korek w misce.
- Bonifacy
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 10:13
- Posiadane auto: Astra J
- Silnik: 1.6 CDTI 110KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
Re: Jaki Olej
Jest to gumowa uszczelka jakies fi 8mm. Myslalem ze trzeba ja zalozyc na wystajacy ze srodka kielicha element ale nigdzid nie pasuje. Ogladalem na internecie wymiane takiego filtra w insigni jak sie nie myle i tez zmieniajacy zalozyl tylko ta duza.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 27 sie 2017, 18:02
- Posiadane auto: Opel Astra ST
- Silnik: B 1.6 SHT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 19 times
Re: Jaki Olej
Od kilkunastu lat leje co roku 5,5 litra GM OPEL 5W30 DEXOS z baniaka + butelki i obecne przy przebiegu 370 tyś. zużycie co około 15 tyś wynosi 250 ml. Rozrząd nietknięty a filtra DPF brak, bo to stary diesel. Podzielam zdanie innych, że ważniejsza od marki oleju jest jego regularna wymiana razem z markowym filtrem i kontrola poziomu a jeśli za tym idzie przyzwoita cena to wyboru innego nie widzę
- Ziela
- Posty: 464
- Rejestracja: 01 gru 2017, 11:20
- Posiadane auto: Astra V Dynamic Aut. Sports Tourer
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Zielona Góra
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 18 times
Re: Jaki Olej
Bonifacy pisze:Podepnę się pod temat ale z innej strony a mianowicie chodzi mi o filtr olejowy
Wyjąłem stary filtr i była tam tylko 1 uszczelka - na obudowie na gwincie , a w nowym filtrze były 2 - jedna na obudowę i druga mała - no właśnie gdzie, bo nigdzie nie pasuje. Oglądałem uważnie kielich filtra i nic tam nie znalazłem. Logicznie myśląc filtr nie powinien spełniać zadania bo z jednej strony jest "goły" i będzie zasysany "brudny" olej a uszczelka na filtrze wbudowana jest tylko z jednej strony. Ma ktoś jakiś pomysł?
Druga uszczelka nie koniecznie musi być do naszego auta. Zakładaj tak jak było na starym. Filtr może być przeznaczony do różnych samochodów.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 06 lut 2017, 07:04
- Posiadane auto: Astra 5
- Silnik: 2.0
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Jaki Olej
Kiepsko mają Ci co mają filtry DPF (filtr cząsteczek stałych). Muszą lać oleje niskopyłowe(low saps). Na szczęście są one dostępne, bo w zasadzie kazdy z wiekszych producentów posiada coś takiego w swojej ofercie.
Do aut z filtrem DPF już nie przejdą byle jakie oleje, bo łatwo o jego zapchanie, a jest to dosyć kosztowna naprawa.
Do aut z filtrem DPF już nie przejdą byle jakie oleje, bo łatwo o jego zapchanie, a jest to dosyć kosztowna naprawa.
-
- Posty: 2173
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: Jaki Olej
Opel do diesli zaleca oleje c3, a to nie lowsaps tylko midsaps.
Reasumując wątek od początku, należy stosować olej spełniający normy jakościowe producenta w tym przypadku c3.
Lepkość najczęściej 5w30, ale przy dexos2 5w40 c3, że będzie chyba lepszym olejem.
Edit
Dokładnie rzecz ujmując, że zalecenia Opla dla diesli to A3/B4 i 5w30 lub 5w40.
Oczywiście pierwszorzedną normą jest dexos2.
Reasumując wątek od początku, należy stosować olej spełniający normy jakościowe producenta w tym przypadku c3.
Lepkość najczęściej 5w30, ale przy dexos2 5w40 c3, że będzie chyba lepszym olejem.
Edit
Dokładnie rzecz ujmując, że zalecenia Opla dla diesli to A3/B4 i 5w30 lub 5w40.
Oczywiście pierwszorzedną normą jest dexos2.
- Załączniki
-
- Screenshot_2018-01-23-17-43-52-346_com.gme.opel.owner.android.png (147.21 KiB) Przejrzano 7095 razy
-
- Screenshot_2018-01-23-17-43-17-472_com.gme.opel.owner.android.png (220.37 KiB) Przejrzano 7095 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości