marcin1234 pisze:Jest jak pisał "Ratownik90". W 1.6CDTI jest pompa o zmiennym wydatku. I na zimnym rozruchu daje pełne ciśnienie(decyduje o tym sterownik silnika) I szkoda, że tylko na zimnym. Jeszcze w trakcie wypalania DPF u mnie daje podniesione ciśnienie oleju. ...
Myślę, że nie, ale dajmy już temu spokój.
Trochę przeceniamy producentów przypisując komputerom nadzwyczajne algorytmy, gdy tymczasem sterowania są tak proste, jak to tylko można upchnąć kolanem ...
To jest pompa o zmiennym wydatku.
marcin1234 pisze:...
Kiedyś już wrzucałem wykresy z mojego silnika. Trasa ok 50km od zimnego rozruchu po nocy. Widać na górnym wykresie wysterowanie elektrozaworu regulującego wydajność pompy oraz wartość ciśnienia. Na zimnym rozruchu jest podniesiona wydajność a za tym ciśnienie by szybko napełnić układ. Potem zredukowane a podnoszone przy określonych obrotach lub obciążeniu silnika. ...
Jak pisałem powyżej, sterowanie jest najprostsze z akceptowalnych. Myślę, że pompa jest sterowana w dwóch trybach (0-1):
- tryb niskiego ciśnienia,
- tryb wysokiego ciśnienia.
Dominuje niskie ciśnienie, a w tryb wysokiego ciśnienia pompa jest przełączana.
Brak płynnej regulacji. Ta dokonuje się samoczynnie, choćby w funkcji lepkości oleju.
marcin1234 pisze:...
... Sam tego doświadczyłem efektu pompy o zmiennym wydatku w początkach eksploatacji: na zimnym silniku w chłodne dni przy rozruchu czasem zagrzechotał łańcuch ale było dalej ok. Za to gdy musiałem gdzieś wstąpić po paru km i było kolejne odpalenie to nawet w trakcie jazdy nie potrafił napiąć łańcucha co objawiało się rzężeniem łańcucha Dopiero zwiększenie obrotów w okolice 2500obr/min uspakajało ten efekt. Oczywiście po wymianie rozrządu + podkładka pod napinacz rozwiązała ten problem.
Wydaje mi się, że te wartości podane przez autora są nieprawidłowe. ...
Coś mam nosa, że wpadłeś na problemy z rozrządem ...
Wystarczyłoby podnieść "niskie ciśnienie" do 2.5-3 bary i grzechoczący rozrząd odszedłby w niepamięć.
Za dużo też nie ma co przesadzać, bo łańcuch może się nadmiernie naciągać.