Problem z cisnieniem oleju

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 04 mar 2024, 12:01

Witam
Mam pewien problem z ciśnieniem oleju na biegu jałowym czuć wibracje silnika, po podłączeniu pod komputer ciśnienie oleju na biegu jałowym skacze między 80 a 200 mpa . Po dodaniu gazu i utrzymywaniu na około 2500 obrotów ciśnienie staje się stabilne w okolicach 200 mpa. Czy ktos miał podobne objawy?

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 04 mar 2024, 13:45

Na pewno MPa?
Zmierz ciśnienie manometrem, a nie programem, który niekoniecznie pokazuje wartość zmierzoną, a obliczoną.
Obrazek

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 04 mar 2024, 14:18

SACZI pisze:Na pewno MPa?
Zmierz ciśnienie manometrem, a nie programem, który niekoniecznie pokazuje wartość zmierzoną, a obliczoną.


za 2 tygodnie jestem umówiony do mechanika na oddanie auta celem dalszej weryfikacji, było w mpa ciśnienie . Dziś tyle co na weryfikacji podpiął kompa i na jałowym latało ciśnienie od 80 do 200 mpa jak podnieśliśmy obroty na 2500 obrotów to skakało na 200 mpa i było stabilne. Czuć na silniku wibracje na wolnych obrotach jak podniesie się obroty to już ok. Objawy pojawiły się po wymianie rozrządu . Jak mu oddam to ma właśnie wpiąć się manometrem w układ i zmierzyć i szukać przyczyny

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 04 mar 2024, 14:40

Panie, 200 MPa, to nie mniej, ki więcej 2000bar!
O kpa pewnie chodzi...
Obrazek

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 04 mar 2024, 22:30

saczi racja walnąłem się tylko widzę że albo na to forum juz nikt nie zagląda albo nikt nie miał takiego problemu

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 05 mar 2024, 08:39

Ale to ciśnienie na zimnym czy rozgrzanym do temperatury roboczej silniku i jakim programem mierzone?

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 05 mar 2024, 09:49

Ratownik90 pisze:Ale to ciśnienie na zimnym czy rozgrzanym do temperatury roboczej silniku i jakim programem mierzone?

Mierzone na ciepłym silniku , mierzone testerem diagnostycznym autel

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 05 mar 2024, 10:39

No to ok, wartości ciśnień oleju to wielkości rzeedu pojedynczych bar {od 1 do 5).
Ja ciśnienie oleju sprawdzałem programem torque pro i do 3500 obr wskazania wahają się w zakresie 2-3 bary.powyzej 3500 - 5 bar.
Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu poniżej 3500 obr skutkuje wskazaniami na poziomie 5 bar.
Tak to wygląda na programiku, czy olej zimny, czy ciepły i inaczej nie będzie, bo pompa oleju jest sterowana.
Mowa o 1.4pb.

Sugeruję mimo wszystko pomiary manometrem, bo one będą najbardziej wiarygodne.
Obrazek

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 05 mar 2024, 11:15

No pompa oleju jest sterowana i min dlatego na zimnym jest nawet ponad 5 bar, a na ciepłym od 1 do 1,7 na biegu jałowym. Mówię jak to wygląda u mnie w 1.6cdti.

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 05 mar 2024, 11:18

tylko wibracje silnik na biegu jałowym idealnie pokrywają się z sinusoidą cisnienia oleju skaczącego góra dół zastanawia mnie przyczyna problem pojawił się po wymianie rozrządu wiem że ta pompa ma sterowanie elektroniczne ciśnienia oleju i szukam kogoś kto miał taki problem lub podpowie cos gdzie szukać przyczyn

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 05 mar 2024, 11:22

A czy ruszany był łańcuch pompy oleju, napinacz itd? Może tu jest problem. Jeśli pojawiło się to po wymianie rozrządu to raczej trzeba reklamować tą wymianę u mechanika.

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 05 mar 2024, 11:34

oczywiście że był ruszany łańcuch pompy oleju i koło pompy oleju bo jest to przewidywane w wymianie rozrządu

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 05 mar 2024, 11:52

To może coś poszło nie tak, skoro jest problem z ciśnieniem oleju. Tak czy inaczej, skoro ktoś Ci to robił i silnik źle pracuje po wymianie rozrządu to chyba należy wrócić tam gdzie było robione.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 05 mar 2024, 15:49

Ratownik90 pisze:No pompa oleju jest sterowana i min dlatego na zimnym jest nawet ponad 5 bar, a na ciepłym od 1 do 1,7 na biegu jałowym. Mówię jak to wygląda u mnie w 1.6cdti.

Coś tu jest nie halo ...
Takie wskazania są typowe dla "tradycyjnych" pomp olejowych. Te nowe po to sa sterowane, żeby nie bić pary w gwizdek.
U mnie ZAWSZE wskazanie jest 2-3 bary na biegu jałowym i do 3500, czy to zimny, czy gorący olej.
Tak logika sterowania nakazuje.
Ale ja ciśnienia oleju nie mierzyłem fizycznie.
Obrazek

Jarek0808
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2024, 08:57
Posiadane auto: Opel Astra V Sport Tourer
Silnik: 1,6 cdti 110 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Jarek0808 » 05 mar 2024, 15:58

rozmawiałem dziś z kilkoma osobami i dowiedziałem się że komputer na biegu jałowym celowo obniża ciśnienie w zakres około 1 bara z względów ekologicznych, można zmienić w oprogramowaniu aby utrzymywał w zakresie około 2 barów bo to jest poprostu zacieranie silnika dzięki ekologii . Pogrzebałem trochę po innych forach i nie jestem jedynym który ma problem z ciśnieniem oleju po wymianie rozrządu więc jest to szersza sprawa. Zalecono mi sprawdzenie zaworu sterowania ciśnienia oleju , potem zdjęcie miski i weryfikację co wewnątrz na końcu wymiana pompy jeśli nic nie pomoże

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 05 mar 2024, 16:38

SACZI pisze:
Ratownik90 pisze:No pompa oleju jest sterowana i min dlatego na zimnym jest nawet ponad 5 bar, a na ciepłym od 1 do 1,7 na biegu jałowym. Mówię jak to wygląda u mnie w 1.6cdti.

Coś tu jest nie halo ...
Takie wskazania są typowe dla "tradycyjnych" pomp olejowych. Te nowe po to sa sterowane, żeby nie bić pary w gwizdek.
U mnie ZAWSZE wskazanie jest 2-3 bary na biegu jałowym i do 3500, czy to zimny, czy gorący olej.
Tak logika sterowania nakazuje.
Ale ja ciśnienia oleju nie mierzyłem fizycznie.

Widocznie w benzynie jest inaczej bo u innych właścicieli diesli też tak to działa. Na zimnym silniku gdzie mamy nie rozgrzany olej itd pompa na początku ma większą wydajność żeby zapewnić właściwe smarowanie. Diesel nagrzewa sie długo, benzyna znacznie szybciej. W ogóle to nie jestem pewien czy w benzynie pompa oleju jest podobnie sterowana jak w dieslu, domyślam się że raczej nie i może stąd te różnice.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 05 mar 2024, 17:16

Pompa nie ma na zimno większej wydajności, za to w 40c lepkość oleju jest 5-7x większa niż w 100c. Naturalną konsekwencją jest znaczny wzrost ciśnienia w magistrali (fizyka), a co za tym idzie znaczny wzrost oporów mechanicznych.
Trzeba temu przeciwdziałać, bo coś puści..
Dziwi mnie tylko, że po rozgrzaniu, ciśnienie oleju nie jest podbijane dobrych 2-3 barów
Obrazek

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 06 mar 2024, 10:10

Fizyka jest jasna i mi znana i wiadomo że lepkość większa. Natomiast pompy z regulowanym wydatkiem na zimnym rozruchu na pewno pracują z większą wydajnością.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 06 mar 2024, 10:25

Ratownik90 pisze:... Natomiast pompy z regulowanym wydatkiem na zimnym rozruchu na pewno pracują z większą wydajnością.

Nie pracują!
Ciśnienie za szybko rośnie i musi być ograniczane.
Tak było również w przypadku tradycyjnych pomp, gdzie zawory bocznikowe się włączały.
Zresztą teraz też masz taki zawór w filtrze oleju, więc jak za wysoko, to się otworzy i tyle.

Edit
Ale to nie jest najważniejsze.
Dlaczego po rozgrzaniu nie ma minimum 2 bary ... ?
I klasa lepkości oleju moim zdaniem niewielkie ma znaczenie.
Obrazek

Ratownik90
Wyjadacz
Posty: 109
Rejestracja: 02 gru 2020, 17:48
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6cdti 110KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Płock
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: Ratownik90 » 06 mar 2024, 11:24

Możliwe że się mylę, jakiś czas temu czytałem że tego typu pompa tak działa na zimnym silniku. Czyli wg tego co mówisz w przypadku 1.6cdti ciśnienie nawet powyżej 5 bar bo takie mam na zimnym silniku wynika z gęstości oleju i zamkniętego bypassu, a potem otwiera się jakiś zawór. Czyli w gruncie rzeczy taka pompa nie jest jakoś super regulowana elektronicznie tylko w sposób prosty sterowana. Jeśli chodzi o odczyty to zależy od programy w OPL monitor ciśnienie skacze w zakresie 1 do 1,6 bara na jałowym biegu po rozgrzaniu, natomiast w innych programach i na rozszerzonych zegarach pokazuje u mnie stałe 1,7 bara.

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: marcin1234 » 06 mar 2024, 13:14

Jest jak pisał "Ratownik90". W 1.6CDTI jest pompa o zmiennym wydatku. I na zimnym rozruchu daje pełne ciśnienie(decyduje o tym sterownik silnika) I szkoda, że tylko na zimnym. Jeszcze w trakcie wypalania DPF u mnie daje podniesione ciśnienie oleju. Pewnie chodzi o większe obciążenie silnika, bo załącza się też wtedy podgrzewane tylnej szyby.

Prawdopodobnie mamy coś tego typu jak w tym filmie: https://youtu.be/g_OSsaOpmGA?si=EAAb4WmeJdaxnRQS&t=32

Kiedyś już wrzucałem wykresy z mojego silnika. Trasa ok 50km od zimnego rozruchu po nocy. Widać na górnym wykresie wysterowanie elektrozaworu regulującego wydajność pompy oraz wartość ciśnienia. Na zimnym rozruchu jest podniesiona wydajność a za tym ciśnienie by szybko napełnić układ. Potem zredukowane a podnoszone przy określonych obrotach lub obciążeniu silnika. Sam tego doświadczyłem efektu pompy o zmiennym wydatku w początkach eksploatacji: na zimnym silniku w chłodne dni przy rozruchu czasem zagrzechotał łańcuch ale było dalej ok. Za to gdy musiałem gdzieś wstąpić po paru km i było kolejne odpalenie to nawet w trakcie jazdy nie potrafił napiąć łańcucha co objawiało się rzężeniem łańcucha Dopiero zwiększenie obrotów w okolice 2500obr/min uspakajało ten efekt. Oczywiście po wymianie rozrządu + podkładka pod napinacz rozwiązała ten problem.
Wydaje mi się, że te wartości podane przez autora są nieprawidłowe.

Obrazek

Zobacz tutaj: https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/astra-k-2019-1-6-diesel-low-oil-pressure-warning.900333
Jest tam wątek niskiego ciśnienia z pompy oleju. Chyba skończyło się wymianą pompy oleju.
Wygląda podobnie jak na wyżej zamieszczonym filmiku
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 06 mar 2024, 16:17

marcin1234 pisze:Jest jak pisał "Ratownik90". W 1.6CDTI jest pompa o zmiennym wydatku. I na zimnym rozruchu daje pełne ciśnienie(decyduje o tym sterownik silnika) I szkoda, że tylko na zimnym. Jeszcze w trakcie wypalania DPF u mnie daje podniesione ciśnienie oleju. ...

Myślę, że nie, ale dajmy już temu spokój.
Trochę przeceniamy producentów przypisując komputerom nadzwyczajne algorytmy, gdy tymczasem sterowania są tak proste, jak to tylko można upchnąć kolanem ...


marcin1234 pisze:...
Prawdopodobnie mamy coś tego typu jak w tym filmie: https://youtu.be/g_OSsaOpmGA?si=EAAb4WmeJdaxnRQS&t=32
...

To jest pompa o zmiennym wydatku.

marcin1234 pisze:...
Kiedyś już wrzucałem wykresy z mojego silnika. Trasa ok 50km od zimnego rozruchu po nocy. Widać na górnym wykresie wysterowanie elektrozaworu regulującego wydajność pompy oraz wartość ciśnienia. Na zimnym rozruchu jest podniesiona wydajność a za tym ciśnienie by szybko napełnić układ. Potem zredukowane a podnoszone przy określonych obrotach lub obciążeniu silnika. ...

Jak pisałem powyżej, sterowanie jest najprostsze z akceptowalnych. Myślę, że pompa jest sterowana w dwóch trybach (0-1):
- tryb niskiego ciśnienia,
- tryb wysokiego ciśnienia.
Dominuje niskie ciśnienie, a w tryb wysokiego ciśnienia pompa jest przełączana.
Brak płynnej regulacji. Ta dokonuje się samoczynnie, choćby w funkcji lepkości oleju.

marcin1234 pisze:...
... Sam tego doświadczyłem efektu pompy o zmiennym wydatku w początkach eksploatacji: na zimnym silniku w chłodne dni przy rozruchu czasem zagrzechotał łańcuch ale było dalej ok. Za to gdy musiałem gdzieś wstąpić po paru km i było kolejne odpalenie to nawet w trakcie jazdy nie potrafił napiąć łańcucha co objawiało się rzężeniem łańcucha Dopiero zwiększenie obrotów w okolice 2500obr/min uspakajało ten efekt. Oczywiście po wymianie rozrządu + podkładka pod napinacz rozwiązała ten problem.
Wydaje mi się, że te wartości podane przez autora są nieprawidłowe. ...


Coś mam nosa, że wpadłeś na problemy z rozrządem ...
Wystarczyłoby podnieść "niskie ciśnienie" do 2.5-3 bary i grzechoczący rozrząd odszedłby w niepamięć.
Za dużo też nie ma co przesadzać, bo łańcuch może się nadmiernie naciągać.
Obrazek

marcin1234
Nowicjusz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lip 2019, 15:56
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTI S/S 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław/Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: marcin1234 » 07 mar 2024, 08:46

SACZI pisze:marcin1234 pisze:
Jest jak pisał "Ratownik90". W 1.6CDTI jest pompa o zmiennym wydatku. I na zimnym rozruchu daje pełne ciśnienie(decyduje o tym sterownik silnika) I szkoda, że tylko na zimnym. Jeszcze w trakcie wypalania DPF u mnie daje podniesione ciśnienie oleju. ...

Myślę, że nie, ale dajmy już temu spokój.
Trochę przeceniamy producentów przypisując komputerom nadzwyczajne algorytmy, gdy tymczasem sterowania są tak proste, jak to tylko można upchnąć kolanem ...

To akurat nie są domysły. Tak to u mnie działa. Opieram się na logach(wielu parametrów) z mojego silnika. A większość problemów wynika nie z lenistwa czy nie wiedzy producentów a z coraz większych nacisków eko szaleństwa.

SACZI pisze:Jak pisałem powyżej, sterowanie jest najprostsze z akceptowalnych. Myślę, że pompa jest sterowana w dwóch trybach (0-1):
- tryb niskiego ciśnienia,
- tryb wysokiego ciśnienia.
Dominuje niskie ciśnienie, a w tryb wysokiego ciśnienia pompa jest przełączana.
Brak płynnej regulacji. Ta dokonuje się samoczynnie, choćby w funkcji lepkości oleju.

Po to zamieściłem wykres ciśnienia i jego wysterowania. Jest tam wyraźnie widoczny tryb sterowania 0-1. Domyślnym trybem dla pompy jest tryb wysokiego ciśnienia. I ma to sens np. w przypadku uszkodzenia wiązki lub cewki elektrozaworu. Kiedyś ktoś nawet opisywał tu na forum, że jeździ z odpiętą wtyczką sterującą elektrozaworem i ma tylko wysokie. Takie info też widziałem na zagranicznym forum. Na wykresie jak się powiększy to widać brak wysterowania dla zaworu przy rozruchu.

Taka ciekawostka: Analizując logi z mojego silnika jest jeszcze jeden zawór sterowany: "Piston cooling injector valve closing command" i jest załączany przy większym obciążeniu silnika.

SACZI pisze:Coś mam nosa, że wpadłeś na problemy z rozrządem ...
Wystarczyłoby podnieść "niskie ciśnienie" do 2.5-3 bary i grzechoczący rozrząd odszedłby w niepamięć.
Za dużo też nie ma co przesadzać, bo łańcuch może się nadmiernie naciągać.

Miałem z nim problemy. Najpierw był napinacz ze wzmocnioną sprężyną i działało wzorcowo. Rozrządu też nie zjadło. Jednak dręczyło mnie to i w końcu wymieniłem kompletny rozrząd + podkładka. Czasem bardzo krótko zgrzytnie przy rozruchu po nocy ale potem jest idealnie. A tak naprawdę wystarczyłby napinacz z zapadką nie pozwalającą na cofnięcie i zmiana softu by zawsze dawał max ciśnienie na rozruchu. Z tego względu w tym silniku obowiązkowo wyłączony system start/stop

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Problem z cisnieniem oleju

Postautor: SACZI » 07 mar 2024, 16:29

marcin1234 pisze:To akurat nie są domysły. Tak to u mnie działa. Opieram się na logach(wielu parametrów) z mojego silnika. A większość problemów wynika nie z lenistwa czy nie wiedzy producentów a z coraz większych nacisków eko szaleństwa.
...

Ja na tych wykresach widzę za niskie ciśnienie w trybie "ciśnienia niskiego" ...
2.5 bara to minimum przy 2000 obr/min ...
Więc szukać magika i zmienić podprogram "niskiego ciśnienia", bo tak mi się wydaje, że komputer uruchamia po prostu odpowiednie procedury w danym momencie.
Innych modyfikacji by nie robił.
To są domysły, jakby co.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości