Strona 2 z 2

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 21 lis 2016, 11:08
autor: cheniek
Ja zamówiłem diesla w automacie - niestety bez jazdy próbnej ale skoro pasuje mi 3 biegowy automat w Chryslerze to myślę, że z oplowskiej skrzyni też będę zadowolony (za 3 tygodnie zobaczymy). Co do charakterystyki jazdy - u mnie to 80% trasa 700 - 1800 km tygodniowo więc połączenie diesel + automat + tempomat powinno zdać egzamin.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 21 lis 2016, 12:45
autor: miki
Krzysio321 pisze:
miki pisze:Dzięki za wszystkie komentarze:)
Jeździłem automatem z benzyną w HB i tam mi się to w ogóle nie podobało ale zdaje sobie sprawę, że przy dieselu w automacie to charakterystyka musi byc znaczne lepsza, tak przynajmniej zakładam. Dlatego jazda próbna jest kluczowa no ale co z tego jak w całym kraju nie ma takiego auta :(


Co konkretnie Ci się nie podobało ? Pytam bo tez nie mam jak sprawdzic.


W benzynie nie podobało mi się to że jak dla mnie zmieniał biegi zbyt późno, przy obrotach w granicach 3 tysięcy. Teraz jeżdżę w mercedesie A klasa z dieslem i tam zmiana jest przed osiągnięciem 2,5 tyś i tak zakładam, że będzie w oplu ale przekonam się dopiero w marcu :( A po za tym uwaga estetyczna, wajcha biegów jest cała czarna i nie ma tam żadnego nadruku i wygląda to tak sobie.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 21 lis 2016, 12:51
autor: komisarzryba
miki pisze:W benzynie nie podobało mi się to że jak dla mnie zmieniał biegi zbyt późno, przy obrotach w granicach 3 tysięcy.

w benzynie zawsze będzie trzymal wyższe obroty, to normalne. maksymalny moment obrotowy jest dostępny wyżej niż w dieslu, dlatego później zmienia bieg, aby po zmianie obroty nie spadly do zbyt niskiej wartości momentu obrotowego. wszystko zależy jak mocno cisinesz gaz. da się jechać tak, ze będzie zmieniac przy 2500, ale wolno przyspieszajac.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 21 lis 2016, 12:56
autor: Krzysio321
Dzięki za informacje. Rzeczywiście dość wysoko zmienia biegi, ja się przyzwyczaiłem, że w dieslu to raczej przy 1700-1800. Faktem jest, że jak na silniki Turbo moment Maks w benzynie jest wysoko (są silniki benzynowe gdzie jest dostępny od 1200 rpm. )
Dla mnie raczej ważniejsze jest czy biegi zmieniają płynnie i szybko. I przy jakich obrotach jest np. 80 km/h na szóstym biegu.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 21 lis 2016, 13:08
autor: komisarzryba
jeśli chodzi o obroty w dieslu, to nie pomoge ;)

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 22 lis 2016, 10:06
autor: adamuss
Powiem tak przed zamówieniem jeździłem dieslem 136 koni i Bi turbo 160 koni. Różnica tylko 24 konie ale robotę robią dwie turbiny inna bajka. Żadnej turbo dziury ciągnie od dołu jak szalony. Więc dla tego teraz jeżdżę Bi turbo. Wolę trochę powajchować i mieć frajdę z jazdy.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 25 lis 2016, 17:13
autor: Tommy80
No to juz mam....jak ktos chcialby sie przejechać to zapraszam☺.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 25 lis 2016, 21:09
autor: miki
@Tommy80 czy podzielasz takie opinie jak tu http://autokult.pl/28934,opel-astra-spo ... r-1-6-cdti
jakie są obroty na szóstym biegu przy 80 i 140 km/h?

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 26 lis 2016, 05:57
autor: Tommy80
Przejechalem tym autem dopiero 80 km...wiec jeszcze o obrotach nic nie napiszę.
Jesli chodzi o skrzynie to rzeczywiscie reakcja na nieduze korekty gazem nie istnieje lub jest bardzo słaba ... i o dziwo jest slabsza niz w mojej Grand Vitarze z czterobiegowym automatem.Sprzedawca mówił ze te skrzynie niejako uczą się stylu jazdy kierowcy i po przejechaniu kilka tysiecy kilometrow to sie jeszcze zmieni.Zeby skrzynia zredukowała bieg trzeba jej do tego dac konkretny impuls tzn . wcisnąć pedał na 70% wychylenia i wtedy robi co do niej należy. Jeszcze taka ciekawostka....na zimnym silniku skrzynia zmienia przelozenia przy wyzszych obrotach...ponoc po to zeby szybciej dogrzac katalizator.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 26 lis 2016, 09:47
autor: komisarzryba
Tommy80 pisze:Jeszcze taka ciekawostka....na zimnym silniku skrzynia zmienia przelozenia przy wyzszych obrotach...ponoc po to zeby szybciej dogrzac katalizator.

raz - żeby szybciej rozgrzać katalizator i silnik, dwa - żeby szybciej rozgrzać skrzynie, trzy - jak jest mocno zimno, wtedy zanim skrzynia się zagrzeje, nie zalacza się lock-up i obroty na danym biegu sa wyższe, niż po jego zalaczeniu.

Re: jazda próbna diesel z automatem

: 26 lis 2016, 13:01
autor: Tommy80
Przy 100 km/h mamy 1500 obr/min a przy 140 km/h 2250 obr/min.
Ta skrzynia ma bardzo dlugie przelozenia...80 km/h nie da sie jechać na szostce bo ona jest przy bardzo spokojnej jezdzie wrzucana przy 85 km/h i wtedy mamy lekko powyzej 1200 obr/min.
Jeszcze spalanie...pierwszy zbiornik -trasa Kraków -Warszawa-Płock -Ostrołęka. ..jazda raczej oszczedna -srednie spalanie 4,7 wg.komputera ...realne wg.dystrybutora 5,0.
Drugi zbiornik-podobna trasa -4,5 a z dystrybutora 4,7.
Tendencja mi się podoba...autko się dociera...będzie git :D