Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Astrze 5
Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: dziadzia82 » 19 wrz 2017, 21:15

2065100: Biuletynu Specjalnego - B16DTH - Turbosprężarki - 2013-2016 Opel / Vauxhall


Modele: MY 2015 - MY 2015 - Chevrolet Trax , B16DTH (LVL)
MY 2014 - MY 2016 - Opel / Vauxhall Astra-J , B16DTH (LVL)
MY 2016 - MY 2016 - Opel / Vauxhall Astra-K , B16DTH (LVL)
MOJE 2016 - MOJE 2016 - Opel / Vauxhall Insignia , B16DTH (LVL)
MY 2014 - MY 2016 - Opel / Vauxhall Meriva-B , B16DTH (LVL)
MY 2015 - MOJE 2016 - Opel / Vauxhall Mokka , B16DTH (LVL)
MÓJ 2013 - MY 2016 - Opel / Vauxhall Zafira-C , B16DTH (LVL)


Stan

Niektóre MY 2013-2016 Opel / Vauxhall pojazdy i MY 2015 Chevrolet Trax z B16DTH (RPO: LVL) może mieć przetarcia turbosprężarki sprężarki ostrza na turbosprężarki obudowy w wyniku następujących warunkach:

Wał turbosprężarki ma zbyt dużą luz osiowy i promieniowy
Tłumik hałasu turbosprężarki
Niskie ciśnienie turbosprężarki -> Zmniejszenie mocy silnika - > zestaw DTC P0299
Wałek turbosprężarki może się złamać
Uwaga: osłabienie turbosprężarki i agresywne przyspieszenia w bardzo niskiej temperaturze (<-10 / -15 ° C) mogą prowadzić do wymienionych warunków.




Specjalne dostosowanie zasięgu

To specjalne pokrycie obejmuje warunek opisany powyżej przez okres 5 lat i nieograniczony przebieg od dnia, w którym pojazd został pierwotnie oddany do użytku, niezależnie od własności, bezpłatnie.



Pojazdy zaangażowane

Wszystkie zaangażowane pojazdy są identyfikowane przez numer identyfikacyjny pojazdu w sekcji Odpowiednie gwarancje w systemie GM Global Warranty Management. Personel serwisu dealerskiego powinien zawsze sprawdzić tę witrynę w celu potwierdzenia zaangażowania pojazdu przed rozpoczęciem wszelkich niezbędnych inspekcji i / lub napraw. Ważne jest, aby rutynowo używać tego narzędzia do weryfikacji uprawnień, ponieważ nie wszystkie pojazdy podobne mogą być zaangażowane bez względu na opis lub zawartość opcjonalną.



Procedura serwisowa

Wymień turbosprężarkę .
Uwaga: Aby uniknąć ryzyka szkody zaleca się sprawdzenie oleju silnikowego i intercooler dla oleju zanieczyszczenia i turbo ropy rur dla cząstek metalicznych.

patrz procedura robocza " Wymiana turbosprężarek ", grupa " Silnik / Mechanizm silnika ", Instrukcja obsługi uszkodzonego pojazdu.


Informacje o częściach

Wybrać niezbędne części z katalogu części elektronicznych.
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: pgrad » 19 wrz 2017, 21:23

@dziadzia82 Takie przekłamania dotyczące nazwy własnej auta są w oryginale czy powstają przy tłumaczeniu?
Mówiąc Insignia a Insygnia nie określamy tymi dwoma słowami tego samego, a jeśli mnie pamięć nie myli na klapie Opla od chwili wprowadzenia na rynek, zawsze widniał na klapie napis Insignia - no chyba że ostatni PSA zmieniło nazwę na Insygnia.
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: dziadzia82 » 19 wrz 2017, 21:31

tłumaczenie

Added in 2 minutes 17 seconds:
2065100: Special Coverage Bulletin – B16DTH – Turbocharger – 2013-2016 Opel/Vauxhall
#2065100: Special Coverage Bulletin – B16DTH – Turbocharger – (Jun 22, 2017)

Models: MY 2015 – MY 2015 – Chevrolet Trax, B16DTH (LVL)
MY 2014 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Astra-J, B16DTH (LVL)
MY 2016 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Astra-K, B16DTH (LVL)
MY 2016 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Insignia, B16DTH (LVL)
MY 2014 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Meriva-B, B16DTH (LVL)
MY 2015 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Mokka, B16DTH (LVL)
MY 2013 – MY 2016 – Opel/Vauxhall Zafira-C, B16DTH (LVL)


Condition

Some MY 2013-2016 Opel/Vauxhall vehicles and MY 2015 Chevrolet Trax with B16DTH (RPO: LVL) might have chafing turbocharger compressor blades on turbocharger housing resulting in following conditions:

Turbocharger shaft has too much axial and radial play
Turbocharger whining noise
Turbocharger low boost pressure -> Reduction of engine power-> DTC P0299 set
Turbocharger shaft can break -> Walk home failure
Note: Turbocharger weakness and aggressive accelerations in very cold temperature (< -10/-15°C) might lead to the listed conditions.

Special Coverage Adjustment

This special coverage covers the condition described above for a period of 5 years and unlimited mileage from the date the vehicle was originally placed in service, regardless of ownership, free of charge.



Vehicles Involved

All involved vehicles are identified by Vehicle Identification Number on the Applicable Warranties section in GM Global Warranty Management system. Dealership service personnel should always check this site to confirm vehicle involvement prior to beginning any required inspections and/or repairs. It is important to routinely use this tool to verify eligibility because not all similar vehicles may be involved regardless of description or option content.



Service Procedure

Replace the turbocharger.
Note: To avoid the risk of consequential damages it is recommended to check the engine oil and the intercooler for oil contamination and the turbo oil pipes for metallic particles.

see working procedure “Turbocharger Replacement”, group “Engine / Engine Mechanical”, Service Instruction of the affected vehicle.


Parts Information

Select necessary parts from electronic parts catalogue.
Obrazek

Awatar użytkownika
oovoo
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2016, 21:22
Posiadane auto: inne
Silnik: 1,6 CDTI 136 S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Been thanked: 1 time

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: oovoo » 25 wrz 2017, 22:03

no to dostałem pocztę z Opla że jestem wzywany na kampanie naprawczą cytuje "w niektórych modelach Astry K z silnikami wysokoprężnymi z lat 2016-2017 katalizator utleniający (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF) mogą nie działać prawidłowo na skutek pojawiającego się błędu temperatury spalin. Może to spowodować zablokowanie filtru DPF i katalizatora DOC." Ma być przeprogramowany sterownik silnika. Ale co z filtrem i katalizatorem będą go czyścić ???? nic nie piszą.

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: Chorwat » 25 wrz 2017, 22:39

Ja nic nie dostałem. Zresztą w ostatni czwartek byłem w serwisie i pytałem. Powiedziano mi, że obecnie na mój egzemplarz nie ma żadnych kampanii.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

Masza82
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 10 kwie 2019, 00:27
Posiadane auto: Astra 5 Sports Tourer
Silnik: 1.6 CDTi
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: Masza82 » 20 sie 2019, 08:35

Witam odświeże temat związany z tym problemem
Podczas dynamiczniejszej jazdy co jakiś czas wyskakuje błąd P0299 z informacji na forum wynika problem z turbo.
Astra z 2016 roku 1.6 110KM.
Czy serwis musi cos zrobić w takiej sytuacji to jest usunąć usterkę, nawet jeśli nie dostałem informacji o kampani?
Proszę o info jeśli ktoś miał taki przypadek.

weicher9292
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 19 lip 2019, 10:18
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: 2.0 CDTI 170 KM (AT8)
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Kampania naprawcza Turbo 1,6 DTH

Postautor: weicher9292 » 20 sie 2019, 21:12

@Masza82, zmagam się z podobnym problemem w wersji 1.6 136KM.
P0299 - zbyt niskie ciśnienie doładowania Turbosprężarki.
Na początek proponuję:

1. Wymiana zaworu podciśnienia turbiny: 55576356
2. Dokładne przeczyszczenie MAF i MAP
3. Sprawdzić pracę mieszka turbosprężarki
4. Udrożnić odpowietrznik VNT
5. Przeczyścić przewód Turbo - Intercooler – 55577703 oraz 39017740
6. Sprawdzić stan świec i membrany w pokrywie zaworów
7. Sprawdzić kolektor dolotowy i stan filtra oleju
8. Sprawdzić stan katalizatorów.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości