Strona 1 z 2

1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 26 sty 2016, 15:02
autor: astrapro
Zastanawiam się nad tym silnikiem w swoim aucie. Oczywiście standardy downsizingu dosięgły i Opla...nie ma już silników 2.0, które mogły zostać moim zdaniem ze starej Astry ale pewnie to efekt tak na prawdę odchudzania...

Co nie zmienia faktu, że BiTurbo nie jest złym pomysłem, ale tak czy siak może generować pewne problemy - 1 turbinka, fajnie, 2 turbinki fajnie ale zarazem 2 turbiny mogą się zepsuć, choć w moim przypadku mniej mnie to martwi, auto będzie w leasingu...więc za parę lat wymiana :)

Jakie są Wasze opinie...lepiej brać BiTurbo czy też standard i 136 KM??

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 08 lut 2016, 14:41
autor: luks
Ja bym brał 1.6 na standardzie...różnica niewielka w mocy - 24 KM a zyskujesz niewiele z elastyczności...no i dodatkowo masz sytuację, masz 2 turbiny i jak się coś zrypie masz przechlapane...wiesz ile kosztuje teraz nowa turbina...

Morał z tego taki, że ja bym nie ryzykował... ;)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 06 maja 2016, 09:28
autor: janek
Też brałbym standard...2 turbiny równa się więcej kłopotów...

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 14 maja 2016, 18:34
autor: wacpan
Bierz biturbo, przez okres leasingu na pewno turbiny nie padna

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 15 sie 2016, 16:02
autor: pawelb

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 16 gru 2017, 23:04
autor: Anita21
Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 17 gru 2017, 12:06
autor: Marco
Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D


astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 20 gru 2017, 22:10
autor: lucjusz
Marco pisze:
Anita21 pisze:Witam. Ciekawi mnie czy ktokolwiek na tej grupie ma ten silnik i jest w stanie się wypowiedzieć o nim? Nie interesują mnie gdybania ale doświadczenia. Pozdrawiam :D


astra-st-elite-1-6-biturbo-160km-b16dtr-mt6-silver-magnetic-t1011.html
Ja mogę powiedzieć sporo. Użytku je go od 12tys km.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 23 gru 2017, 00:27
autor: Anita21
Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 23 gru 2017, 12:30
autor: lucjusz
Anita21 pisze:Lucjusz to dawaj. Jakie wrażenia? Bo w mojej konfiguracji jest wlasnie ten silnik. I mam jakieś wątpliwości :/
Z silnika jestem zadowolony. Od 1500 rpm ciągnie do przodu cały czas. Moc rośnie liniowo. Spalanie od początku eksploatacji 5.7l/100km. Samochód przy jeździe w kolumnie na drodze krajowej przepisów potrafi spalić lekko ponad 4l. W mieście pali ok.6 l. Na trasie na dwupasmowkach trzeba liczyć 5,5-6,5l przy prędkościach 140-170km/h.
W czasie jazdy silnik nie jest słyszalny, rano przy temperaturach ujemnych słychać, że to diesel.
Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny. Przy dużych prędkościach dalej dobrze przyspiesza, nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy.
Przez 12000km filtr cząstek stałych czyścil się raz po 6000km, miałem info na ekranie żeby kontynuować jazdę. Przy 12000km zostałem zaproszony na akcje aktualizacji oprogramowania. Dotyczyła ona możliwości zapchania filtra cząstek stałych. Po niej silnik więcej pali i wczoraj miałem monit żeby bezwarunkowo kontynuować jazdę, bo filtr się opróżniania. Spalanie po tym chyba wróciło do starego poziomu.
Ja oceniam ten silnik bardzo dobrze, wcale nie jest za mocny. Dla mnie spokojnie mógłby mieć 200KM i 400NM. Widziałem, za są już do niego box z upgrade do 211KM. To czego brakuje to zdecydowanie skrzyni automatycznej. Skrzynie ręczne w Astrach są mało precyzyjne i nie dają przyjemności zmieniania.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 24 gru 2017, 01:26
autor: Chorwat
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 24 gru 2017, 20:24
autor: lucjusz
Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...
Licznikowe, a nie katalogowe :-)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 25 gru 2017, 12:09
autor: kruszyn
Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...

wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem ;)

Re: RE: Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 25 gru 2017, 18:50
autor: Fuks
lucjusz pisze:Od benzyny 1.4 150KM jest znacznie bardziej elastyczny, mimo że osiągi podobne to diesel jest znacznie bardziej dynamiczny.

Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia? :)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 25 gru 2017, 18:54
autor: lucjusz
kruszyn pisze:
Chorwat pisze:
lucjusz pisze:nie jechałem nim vmax ale pewnie licznikowe 240km/h przekroczy

Hmm, katalogowy Vmax to 220km/h...

wg licznika vmax 231km/h - testowałem w zeszłym roku kombi z tym silnikiem ;)
To gorzej niż się spodziewałem po dynamice rozpędzania przy 200km/h :-)

Added in 1 minute 37 seconds:
Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S
Fuks pisze:Tak z ciekawości pytam... zmierzyłeś to czy to tylko odczucia? :)
Odczucia, jeździłem oby dwoma. Szczególnie czuć w 1.4 turbo dziurę na dole.

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 25 gru 2017, 19:26
autor: Fuks
To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 25 gru 2017, 19:38
autor: lucjusz
Fuks pisze:To opisz o odczuciach w "górze"? Kiedy kończą się obroty itd...
Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca, więc to akurat źle wymierzony kontrargument. Sprawdź biturbo, podziel się opinią

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 26 gru 2017, 14:38
autor: Fuks
Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś :).

PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 26 gru 2017, 14:51
autor: lucjusz
Fuks pisze:Nie ma gdzie bo bym sprawdził, pytałem bo jeździłeś :).

PS.
Diesla bym w życiu nie kupił bo traktorów nie lubię ...
Szanuję to. Każdy ma swoje argumenty :-)


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 27 gru 2017, 11:57
autor: Fuks
Spoko, diesle są fajne, szczególnie jak ktoś patrzy na spalanie.
W dużym SUVie benzyna spali do 20l a diesel połowę mniej.

Re: RE: Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 27 gru 2017, 12:10
autor: Slavek
lucjusz pisze:Biturbo ciągnie na każdym biegu do końca,

Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 27 gru 2017, 12:32
autor: lucjusz
Slavek pisze:Każdy silnik ciągnie do końca na każdym biegu. Kwestią jest tylko kiedy jest ten koniec.
Kwestia dyskusyjna. Niektóre wyją, a nie przyspieszają

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 14:11
autor: Anita21
Witam :) od 1 lutego posiadam auto z tym kto silnikiem. I nie kupiłabym astry z żadnym innym. Robie trasy około 200 km dziennie. Na dzień dzisiejszy przebieg wynosi 34tys. Jestem po pierwszym przeglądzie. Wszystko jest tip top. Ani razu auto nie dało znaku że coś się z nim dzieje. Spalanie średnie po tylu km wynosi 5,4 l. Przy prędkości z jakąś najczęściej jeżdżę, bo jeżdżę autostradami to 150-160. Przy takich prędkościach średnie spalanie wynosi dokładnie 5,6 z włączoną klimatyzacją. Jeśli ktoś się wacha, czy warto brać. 'A bo dwie turbiny, jak padną to doopa. A bo diesel zapcha sie dpf. A bo będzie chodził jak traktor '
Bzdura ! Jak dbasz tak masz. Silnik sam w sobie jest niesamowicie cichy. O turbinach trzeba pamiętać. Żeby nie gasić auta zbyt szybko. Ja np zawsze wyłączam auto stop. Lepiej dmuchać na zimne. A co do dpf po prostu trzeba kontrolować kiedy auto spala więcej i zadbać aby filtr się wypalił. Warto dopłacić i wziąć auto z tym silnikiem

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 14:38
autor: colins
To była reklama. :mrgreen:
Ja tymczasem mam benzynkę i mogę napisać dokładnie to samo o niej, na dodatek filtr cząstek stałych jest całkowicie bezobsługowy (bo go nie ma :mrgreen:), a po autostradach jeżdżę czasem nawet szybciej - ba, często wyprzedzam inne wehikuły z napędem traktorowym. Co w sumie mnie nie dziwi, bo taki napęd najlepiej sprawdza się w pojazdach wolnobieżnych. :D Jednak jestem kulturalny (a przynajmniej tak mi się wydaje) i szanuję wybory innych więc siedzę już cicho, pozdrawiając jednocześnie ziomalkę, która mam nadzieję urazy żywić nie będzie. :) ;)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 14:39
autor: Mati
Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 14:41
autor: colins
Trafne spostrzeżenie Mati.

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 18:55
autor: rah
Co nie zmienia faktu, że silniczek fajny. Też nad nim myślałem,ale benzynka 200KM mnie skusila

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 22 wrz 2018, 22:58
autor: adamuss
Silnik warta dopłaty od standardowego. Bardziej żwawy i spalanie nie dużo większe. A frajda z jazdy bezcenna żadnej turbo dziury. przejechane ponad 40k km olej co 15k km i oby tak dalej.

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 23 wrz 2018, 06:36
autor: Anita21
Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)


Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)

Re: 1.6 BiTurbo CDTi ECOTEC 118 kW/160 KM S/S

: 23 wrz 2018, 09:12
autor: Mati
Anita21 pisze:
Mati pisze:Jak dbasz tak masz mówisz a olej wymieniasz co 34k km? Hmm proponował bym częściej albo po przejechaniu 20k km wysłać próbkę do badania czy ten olej się jeszcze nadaje i chroni odpowiednio silnik :)


Napisałam że zrobiłam przegląd. Nie że wymieniłam olej. Czytanie ze zrozumieniem:)


No to dobrze jak olej wymieniony wcześniej :) Trzeba dbać o silnik tym bardziej z dwoma turbinkami :)