1,4 100 KM Opinie
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Zgierz
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 5 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Trochę szczegółowych danych technicznych naszego auta :
Silnik 1.4 100KM produkują go na Węgrzech
Type: Engine SGE 14XE (LV7)
RPO Code LV7
Displacement 1.4 L, 1.399 cm3
Cylinder 4
Valves per Cylinder 4
Air Charging System Naturally aspirated
Maximum Power hp 100 hp @ 6200 rpm
Maximum Power KW 74 KW @ 6200 rpm
Maximum Torque Nm 130 Nm @ 4800 rpm
Bore 74,0 mm
Stroke 81,3 mm
Compression Ratio 10,6 : 1
Mass (DIN - 70020A) 101,9 kg
Dimensions L: 580 mm W: 557 mm H: 678 mm
Emission Euro 6
Block Material Aluminium
Cyl. Head Material Aluminium
Drivetrain DOHC, Chain, Double CVCamPhaser
Fuel Injection System Multi Point Fuel Injection (MPFI)
Production Plant Szentgotthard/Hungary
Carline Astra
Features: Dual CVCamPhaser (D-CVCP)
Integrated exhaust manifold
Variable displacement oil pump
Chain drive, roller finger follower & hydraulic lash adjuster
Oil cooler and piston jets
Thermo management
PVD coated piston
Skrzynia biegów - produkcja Austria
Type: F 17 Transverse front wheel drive, five-speed manual transaxle
Engine range: SDE, Fam0, Fam 1
Maximum gearbox torque: 190 Nm ( 170Nm/150Nm(SR) for 1st/rev )
Gear ratios: SR CR WR ER FR UR
First: 3.909 3.727 3.909
Second: 2.136 1.96 2.136 1.96 2.136
Third: 1.414 1.323
Fourth: 1.121 0.946 0.892
Fifth: 0.892 0.756 0.674
Reverse: 3.308
Final Drive: 3,550/3,737/3,944/4,188/ 4,625 ( MY11.5)
Transmission weight (dry): 32,4 kg
Center distance: Center Dist. Input/Diff: 180 mm, Center Input/ Main Shaft: 65 mm
Length: 365 mm
Clutch size: 216 mm
Fluid capacity approx.: 1.6ltr
Synchronization: 1&2 triple cone, 3&4 double cone &5 single cone, single cone @rev.gear
Production plant: Aspern (Austria)
Applications: GM Carlines: Corsa, Astra, Astra Classic, Meriva, Zafira Classic, Global Small, Adam (MY13,5)
Pozdrówki !
Silnik 1.4 100KM produkują go na Węgrzech
Type: Engine SGE 14XE (LV7)
RPO Code LV7
Displacement 1.4 L, 1.399 cm3
Cylinder 4
Valves per Cylinder 4
Air Charging System Naturally aspirated
Maximum Power hp 100 hp @ 6200 rpm
Maximum Power KW 74 KW @ 6200 rpm
Maximum Torque Nm 130 Nm @ 4800 rpm
Bore 74,0 mm
Stroke 81,3 mm
Compression Ratio 10,6 : 1
Mass (DIN - 70020A) 101,9 kg
Dimensions L: 580 mm W: 557 mm H: 678 mm
Emission Euro 6
Block Material Aluminium
Cyl. Head Material Aluminium
Drivetrain DOHC, Chain, Double CVCamPhaser
Fuel Injection System Multi Point Fuel Injection (MPFI)
Production Plant Szentgotthard/Hungary
Carline Astra
Features: Dual CVCamPhaser (D-CVCP)
Integrated exhaust manifold
Variable displacement oil pump
Chain drive, roller finger follower & hydraulic lash adjuster
Oil cooler and piston jets
Thermo management
PVD coated piston
Skrzynia biegów - produkcja Austria
Type: F 17 Transverse front wheel drive, five-speed manual transaxle
Engine range: SDE, Fam0, Fam 1
Maximum gearbox torque: 190 Nm ( 170Nm/150Nm(SR) for 1st/rev )
Gear ratios: SR CR WR ER FR UR
First: 3.909 3.727 3.909
Second: 2.136 1.96 2.136 1.96 2.136
Third: 1.414 1.323
Fourth: 1.121 0.946 0.892
Fifth: 0.892 0.756 0.674
Reverse: 3.308
Final Drive: 3,550/3,737/3,944/4,188/ 4,625 ( MY11.5)
Transmission weight (dry): 32,4 kg
Center distance: Center Dist. Input/Diff: 180 mm, Center Input/ Main Shaft: 65 mm
Length: 365 mm
Clutch size: 216 mm
Fluid capacity approx.: 1.6ltr
Synchronization: 1&2 triple cone, 3&4 double cone &5 single cone, single cone @rev.gear
Production plant: Aspern (Austria)
Applications: GM Carlines: Corsa, Astra, Astra Classic, Meriva, Zafira Classic, Global Small, Adam (MY13,5)
Pozdrówki !
- HUBERTTO20
- Posty: 221
- Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Przez to że zniknęło wrzucam jeszcze raz co jest wyłączone z dodatkowej gwarancji .
Z rozszerzonej gwarancji wyłączone są podzespoły/grupy podzespołów oraz następujące pozycje:
• Wyważanie i geometria kół
• Regeneracja fltra cząstek stałych
• Regulacja ustawienia elementów nadwozia takich jak zamki i zawiasy
• Eliminacja hałasów i wibracji wywoływanych przez wadliwie spasowane części nadwozia lub złą geometrią
nadwozia, kół lub zawieszenia
• Regulacja następujących elementów: hamulce, hamulec postojowy, sprzęgło, skrzynia biegów, paski klinowe,
zapłon, mechanizm rozrządu silnika, refektory, geometria ustawienia kół przednich, drzwi, pokrywa silnika, pokrywa
bagażnika, klapy, okno dachowe, szyby, przesłony nawiewów
• Poniższe podzespoły są ogólnie uznawane za części eksploatacyjne, które podlegają normalnemu zużyciu, i przez
to są wyłączone z zakresu gwarancji: okładziny hamulcowe, bębny hamulcowe, tarcze hamulcowe i klocki
hamulcowe, łożysko wyciskowe sprzęgła, tarcze dociskowe sprzęgła oraz tarcze cierne, opony, wycieraczki oraz
gumy, pomocnicze paski napędowe, paski zębate oraz paski klinowe, wewnętrzne/zewnętrzne elementy
wykończeniowe, listwy ozdobne, uszczelki, osłony, progi i nadkola, pokrowce siedzeń i oparć, wykładziny i dywaniki
podłogowe, pęknięcia szyb (na skutek ingerencji z zewnątrz), przewody grzejne szyb (na skutek uszkodzenia
mechanicznego), świece zapłonowe, rury wydechowe oraz tłumiki, baterie nadajników zdalnego sterowania,
bezpieczniki, żarówki z wyjątkiem żarówek w refektorach ksenonowych, sprężyny gazowe do klapy tylnej i pokrywy
silnika, amortyzatory oraz kolumny MacPhersona
Z rozszerzonej gwarancji wyłączone są podzespoły/grupy podzespołów oraz następujące pozycje:
• Wyważanie i geometria kół
• Regeneracja fltra cząstek stałych
• Regulacja ustawienia elementów nadwozia takich jak zamki i zawiasy
• Eliminacja hałasów i wibracji wywoływanych przez wadliwie spasowane części nadwozia lub złą geometrią
nadwozia, kół lub zawieszenia
• Regulacja następujących elementów: hamulce, hamulec postojowy, sprzęgło, skrzynia biegów, paski klinowe,
zapłon, mechanizm rozrządu silnika, refektory, geometria ustawienia kół przednich, drzwi, pokrywa silnika, pokrywa
bagażnika, klapy, okno dachowe, szyby, przesłony nawiewów
• Poniższe podzespoły są ogólnie uznawane za części eksploatacyjne, które podlegają normalnemu zużyciu, i przez
to są wyłączone z zakresu gwarancji: okładziny hamulcowe, bębny hamulcowe, tarcze hamulcowe i klocki
hamulcowe, łożysko wyciskowe sprzęgła, tarcze dociskowe sprzęgła oraz tarcze cierne, opony, wycieraczki oraz
gumy, pomocnicze paski napędowe, paski zębate oraz paski klinowe, wewnętrzne/zewnętrzne elementy
wykończeniowe, listwy ozdobne, uszczelki, osłony, progi i nadkola, pokrowce siedzeń i oparć, wykładziny i dywaniki
podłogowe, pęknięcia szyb (na skutek ingerencji z zewnątrz), przewody grzejne szyb (na skutek uszkodzenia
mechanicznego), świece zapłonowe, rury wydechowe oraz tłumiki, baterie nadajników zdalnego sterowania,
bezpieczniki, żarówki z wyjątkiem żarówek w refektorach ksenonowych, sprężyny gazowe do klapy tylnej i pokrywy
silnika, amortyzatory oraz kolumny MacPhersona
- HUBERTTO20
- Posty: 221
- Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Obi a odnośnie dachu co zadałeś pytanie. W temacie pokaż swoją astrę użytkownik wypowiadał się że takie oklejenie dachu w ASO kosztuje około 800 zł ale on zapłacił 600 zł ze względu na pewne niedoskonałości robocizny .
- HUBERTTO20
- Posty: 221
- Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Zgierz
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 5 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Hmm co do oklejania dachu, pytałem i trochę to faktycznie kosztuje 800-900 zł. Trzeba przemyśleć sprawę :/. Jeśli chodzi o spalanie to mam podobnie do Twojego a i niżej też można zejść. Jest to związane z min. z masą auta. Własnie sprawdzałem i w naszym modelu silnik waży 101kg+34 kg skrzynia biegów, w modelach z turbiną czyli 105,125 i 150KM - jest tych kilogramów odpowiednio więcej ponieważ są tam skrzynie 6 biegowe i to te słynne "M32". Skrzynię tą miałem w Bravo II / Fiat dał Oplowi silniki a Opel Fiatowi skrzynię biegów / i niezbyt miło ją wspominam, szczególnie finansowo. Rozsypała mi się po 81 tys. km. Zresztą można poczytać w necie co to za cudo! Mam nadzieję, że ta nasza "piątka F17" jest bardziej wytrzymała. Wrócę jeszcze do przedłużonej gwarancji. W naszym modelu nie ma turbo a silnik raczej sprawdzony i znany mechanikom, dodatkowo w wersjach bez bajerów elektronicznych występuje małe ryzyko wysypania się elektroniki. Moja Astra to wersja essentia + pakiet zimowy / skórzana podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele / I teraz biorąc pod uwagę to co napisałeś i jakie są wyłączenia, zaczynam się zastanawiać czy warto rzeczywiście dokupić tę gwarancję.
Dla ciekawskich: http://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html
Dla ciekawskich: http://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Nie to żebym was chciał zmartwić, ale F17 też miałem "przyjemność" wymieniać w Astrze G CDTI padła po 235.000 km
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- fifisailing
- Posty: 41
- Rejestracja: 14 lip 2016, 16:55
- Posiadane auto: Astra K ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: 1,4 100 KM Opinie
Małe sprostowanie silniki, które wymieniłeś faktycznie mają M32, ale tylko wersje bez Start&Stop. Silniki 125KM i 150KM z tym systemem mają skrzynię M22
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Zgierz
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 5 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
ok. faktycznie przeoczyłem to, tak więc jeśli macie system S&S śpicie spokojnie
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Zgierz
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 5 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Tak jeszcze apropos systemu STOP-START. Jeśli chodzi o skrzynie biegów to możecie spać spokojnie ale już przy eksploatacji aut z turbo jest też druga strona medalu ... " wskazane jest chwilę potrzymać silnik na niskich obrotach przed wyłączeniem, żeby ostudzić turbinę, żeby na łożysku turbiny nie doszło do zagotowania oleju i nagromadzenia osadów z wrzącego i przegrzanego oleju bo jak silnik nie działa to turbina i pompa oleju też. System stop-start generuje wielokrotnie więcej cykli zatrzymania silnika i pompy oleju i olej na rozgrzanym łożysku turbiny gotuje się co chwila! Ponadto stop-start to wielokrotnie większe obciążenie rozrusznika, większe zużycie silnika bo silnik najbardziej zużywa się w trakcie rozruchów, gdy pompa oleju nie zdąży zapewnić ciśnienia powodującego właściwe smarowanie. Turbina + stop-start = niestety recepta na spore wydatki" . / to cytat zaczerpnięty z niemieckiego forum serwisowego konkurencji OPLA - silniki TSi & S/S /
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 sie 2016, 09:14
- Posiadane auto: .
- Silnik: .
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: jakies
- Województwo: jakies
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
ememel pisze:Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.
a jak to wylaczyc?
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
niedzielnykierowca pisze:ememel pisze:Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.
a jak to wylaczyc?
Na razie nikt nie ma pomysłu jak to zrobić na stałe więc trzeba wyłączać za każdym razem po odpaleniu.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Zatem jest pytanie: po co brać auto z tym systemem, skoro jest ryzyko przy wersjach turbo. Czy dla oszczędności paliwa? Bo brać żeby nie używać to chyba nie ma sensu. Chyba, że jest w pakiecie i wtedy nie ma wyjścia.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni
dobre... nie pozostaje Ci nic innego jak 3mać kciuki, mnie zresztą też
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni
Dokładnie tak postapilem.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- fifisailing
- Posty: 41
- Rejestracja: 14 lip 2016, 16:55
- Posiadane auto: Astra K ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: 1,4 100 KM Opinie
ememel pisze:Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni
Dokładnie tak postapilem.
Ja również, jak się po kilku dniach połapałem, że to M32 zmieniłem konfigurację by się jej pozbyć
- kzyhu1983
- Posty: 363
- Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko- Mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Przesadzanie moim zdaniem z tą skrzynią trochę tak jak większość narzeka i wiesza psy na silnikach VW z rodziny TSI.
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
fifisailing pisze:ememel pisze:Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni
Dokładnie tak postapilem.
Ja również, jak się po kilku dniach połapałem, że to M32 zmieniłem konfigurację by się jej pozbyć
Słyszałem i czytałem o awaryjności skrzyni biegów M32. W Astrze H też ją miałem i przejechałem na niej 183 tys. bez uwag. Z tego co wiem nadal nic się z nią nie dzieje. Oczywiście występują awarie, ale czy wynikają tylko z wad produkcyjnych czy może także z eksploatacji jej przez użytkowników pojazdów (piłowanie na wysokich obrotach, szarpane zmiany biegów, redukcje z wysokiego biegu na niski itp.) Mam nadzieję jak koledzy wcześniej, że Opel dopracował to i owo w M32 i może być tylko lepiej. Natomiast rezygnacja z 6 biegu czy wzięcie systemu s/s tyko dlatego, żeby mieć inną skrzynię biegów to moim zdaniem kwestia dyskusyjna. Uważam, że jednak 6 bieg w trasie (i nie tylko) się przydaje, silnik inaczej pracuje, większe pole manewru, a dobranie systemu s/s, który ,,lepiej" wyłączać bo może wpływać na turbinę (gaszenie silnika - brak schładzania), chyba za bardzo nie ma sensu. Ale to wszystko kwestia naszych wyborów.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Podobne spostrzeżenia już opisywał nasz @admin w jednym z wątków zdarzają się awarie i od tego nie uciekniemy. Konfigurując swoją ST uznałem, że nie potrzebuję systemu S/S i nie byłem świadomy awaryjności tej skrzyni. Nie żałuję swego wyboru a jedynie mam nadzieję, że uwzględniono przypadki awarii oraz coś w niej poprawiono bądźmy dobrej myśli
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Taki prosty rachunek.
Załóżmy że S/S daje 5% oszczędności paliwa (zakładamy że trochę w mieście jeździmy).
Powiedzmy, że paliwo kosztuje 5 zł/l (nie wnikamy).
Samochód pali 8l/100.
Po 100 000 km nasza oszczędność będzie wynosić 400 litrów paliwa, czyli jakieś 2000 zł.
Minusy - Większe ryzyko uszkodzenia akumulatora (droższy o około 50% od normalnego), rozrusznika czy alternatora.
Z drugiej strony, może będzie tak, że te mocniejsze części wytrzymają dużo dłużej niż standardowe montowane bez S/S? Tego się dowiemy za parę lat.
Suma sumarum wychodzi na równo za 2000 kupi się wszystkie te części razem. i wymieni (zakładam że wymieniamy poza ASO po padnie po gwarancji). Nie ma co się przejmować. Ma się to się ma, nie ma to nie ma. Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.
Załóżmy że S/S daje 5% oszczędności paliwa (zakładamy że trochę w mieście jeździmy).
Powiedzmy, że paliwo kosztuje 5 zł/l (nie wnikamy).
Samochód pali 8l/100.
Po 100 000 km nasza oszczędność będzie wynosić 400 litrów paliwa, czyli jakieś 2000 zł.
Minusy - Większe ryzyko uszkodzenia akumulatora (droższy o około 50% od normalnego), rozrusznika czy alternatora.
Z drugiej strony, może będzie tak, że te mocniejsze części wytrzymają dużo dłużej niż standardowe montowane bez S/S? Tego się dowiemy za parę lat.
Suma sumarum wychodzi na równo za 2000 kupi się wszystkie te części razem. i wymieni (zakładam że wymieniamy poza ASO po padnie po gwarancji). Nie ma co się przejmować. Ma się to się ma, nie ma to nie ma. Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: 1,4 100 KM Opinie
Templaris pisze: Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.
Chyba nie myślisz że ten system jest przyjazny środowisku? To jest tylko żeby móc wpisać niższa, sztuczna wartość w kolumnie splanie i wmawiać klientom ekologiczny kit. Przecież silnik przy rozruchu ma nieporównywalnie gorszą emisję spalin i pewnie lepiej żeby działał te kilkadziesiąt sekund...
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: RE: Re: 1,4 100 KM Opinie
Segor pisze:Templaris pisze: Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.
Chyba nie myślisz że ten system jest przyjazny środowisku? To jest tylko żeby móc wpisać niższa, sztuczna wartość w kolumnie splanie i wmawiać klientom ekologiczny kit. Przecież silnik przy rozruchu ma nieporównywalnie gorszą emisję spalin i pewnie lepiej żeby działał te kilkadziesiąt sekund...
Sent from my MI 5 using Tapatalk
klienci maja gdzies ekologie. unia wymysla bzdety, to się producenci dostosowują do norm.
béton brut
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
Myślicie w mikroekonomii, ten system powoduje np 3% mniej spalin. Efekt skali dla środowiska w przemnożeniu przez liczbę nowych aut jest gigantyczna. To ma znaczenie i to duże. Unia już wprowadziła chyba przepisy że od któregoś tam roku wszystkie nowe auta mają mieć S/S. Może i człowiek ma eko w d (ja też) ale mimo wszystko świat zaczyna to widzieć i możecie wierzyć lub nie, ale to jest zabieg głownie dla eko
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
A ja proponuję utworzyć oddzielny wątek o systemie S/S bo budzi wiele wątpliwości i wewnętrznych emocji. Ni jak pasuje do obecnego...
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
- HUBERTTO20
- Posty: 221
- Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
I jak się sprawuje silniczek? Mnie już wybiło 2000 km kilometrów i zero problemów
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 16:37
- Posiadane auto: VW Polo
- Silnik: 1.4 TDI 80 KM (59 kW)
- Rocznik auta: 2006
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
Re: 1,4 100 KM Opinie
Witam!
Chciałbym zamówić Astrę w wersji Combi z tym silnikiem (benzyna 100 KM), wersja Enjoy ze wszystkimi bajerami z konfiguratora wychodzi ok. 85 000 zł.
Mam limit kwotowy 80 000 zł, od ceny głównej pewnie urwę parę tysięcy rabatu w salonie i będzie akurat
Chciałbym jednak dopytać czy tym samochodem z takim silnikiem da się normalnie jeździć ?
Zasadniczo nie chcę silnika z S/S (z moich doświadczeń i opinii dookoła bywa to awaryjne, a dodatkowo z manualną skrzynią średnio by mi pasowało) - więc mocniejsze jednostki odpadają
Auto będzie używane do wożenia dzieci do szkoły, jeżdżenia na zakupy, raz na parę miesięcy na wycieczki do rodziny na drugi koniec Polski
Chciałbym poużytkować to auto dobrych parę lat, jeżdżę mało - jakieś 10 000 km rocznie
Myślicie że to będzie dobry wybór czy będę żałował od razu po wyjechaniu z salonu?
Chciałbym zamówić Astrę w wersji Combi z tym silnikiem (benzyna 100 KM), wersja Enjoy ze wszystkimi bajerami z konfiguratora wychodzi ok. 85 000 zł.
Mam limit kwotowy 80 000 zł, od ceny głównej pewnie urwę parę tysięcy rabatu w salonie i będzie akurat
Chciałbym jednak dopytać czy tym samochodem z takim silnikiem da się normalnie jeździć ?
Zasadniczo nie chcę silnika z S/S (z moich doświadczeń i opinii dookoła bywa to awaryjne, a dodatkowo z manualną skrzynią średnio by mi pasowało) - więc mocniejsze jednostki odpadają
Auto będzie używane do wożenia dzieci do szkoły, jeżdżenia na zakupy, raz na parę miesięcy na wycieczki do rodziny na drugi koniec Polski
Chciałbym poużytkować to auto dobrych parę lat, jeżdżę mało - jakieś 10 000 km rocznie
Myślicie że to będzie dobry wybór czy będę żałował od razu po wyjechaniu z salonu?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 17:40 przez kiko, łącznie zmieniany 1 raz.
- corsa12i
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: KMY
- Województwo: Małopolskie
- Been thanked: 9 times
Re: 1,4 100 KM Opinie
kiko pisze:Zasadniczo nie chcę silnika z S/S (z moich doświadczeń i opinii dookoła bywa to awaryjne, a dodatkowo z manualną skrzynią średnio by mi pasowało) - więc mocniejsze jednostki odpadają
mocniejsze silniki tzn 125 czy 150 też są bez systemu S/S chyba że chodziło ci o turbo
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 16:37
- Posiadane auto: VW Polo
- Silnik: 1.4 TDI 80 KM (59 kW)
- Rocznik auta: 2006
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
Re: 1,4 100 KM Opinie
@corsa12i
pytanie czy warto dopłacać parę tysięcy w moim przypadku - nie jeżdżę dużo, auto będzie użytkowane głównie na terenie miasta itd.
chciałbym mieć auto w fajnej opcji, z różnymi bajerami, ale trzyma mnie limit równowartości 20 000 euro (amortyzacja dla firm)
zresztą czytałem na kilku forach, że ta jednostka 100 KM jest już dość znana i sprawdzona
pytanie czy Combi z silnikiem benzynowym 100 KM to nie za mało..
pytanie czy warto dopłacać parę tysięcy w moim przypadku - nie jeżdżę dużo, auto będzie użytkowane głównie na terenie miasta itd.
chciałbym mieć auto w fajnej opcji, z różnymi bajerami, ale trzyma mnie limit równowartości 20 000 euro (amortyzacja dla firm)
zresztą czytałem na kilku forach, że ta jednostka 100 KM jest już dość znana i sprawdzona
pytanie czy Combi z silnikiem benzynowym 100 KM to nie za mało..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości