1,4 100 KM Opinie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
obi
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: obi » 30 sie 2016, 19:02

Trochę szczegółowych danych technicznych naszego auta :

Silnik 1.4 100KM produkują go na Węgrzech :o

Type: Engine SGE 14XE (LV7)
RPO Code LV7
Displacement 1.4 L, 1.399 cm3
Cylinder 4
Valves per Cylinder 4
Air Charging System Naturally aspirated
Maximum Power hp 100 hp @ 6200 rpm
Maximum Power KW 74 KW @ 6200 rpm
Maximum Torque Nm 130 Nm @ 4800 rpm
Bore 74,0 mm
Stroke 81,3 mm
Compression Ratio 10,6 : 1
Mass (DIN - 70020A) 101,9 kg
Dimensions L: 580 mm W: 557 mm H: 678 mm
Emission Euro 6
Block Material Aluminium
Cyl. Head Material Aluminium
Drivetrain DOHC, Chain, Double CVCamPhaser
Fuel Injection System Multi Point Fuel Injection (MPFI)
Production Plant Szentgotthard/Hungary
Carline Astra
Features: Dual CVCamPhaser (D-CVCP)
Integrated exhaust manifold
Variable displacement oil pump
Chain drive, roller finger follower & hydraulic lash adjuster
Oil cooler and piston jets
Thermo management
PVD coated piston

Skrzynia biegów - produkcja Austria

Type: F 17 Transverse front wheel drive, five-speed manual transaxle
Engine range: SDE, Fam0, Fam 1
Maximum gearbox torque: 190 Nm ( 170Nm/150Nm(SR) for 1st/rev )
Gear ratios: SR CR WR ER FR UR
First: 3.909 3.727 3.909
Second: 2.136 1.96 2.136 1.96 2.136
Third: 1.414 1.323
Fourth: 1.121 0.946 0.892
Fifth: 0.892 0.756 0.674
Reverse: 3.308
Final Drive: 3,550/3,737/3,944/4,188/ 4,625 ( MY11.5)
Transmission weight (dry): 32,4 kg
Center distance: Center Dist. Input/Diff: 180 mm, Center Input/ Main Shaft: 65 mm
Length: 365 mm
Clutch size: 216 mm
Fluid capacity approx.: 1.6ltr
Synchronization: 1&2 triple cone, 3&4 double cone &5 single cone, single cone @rev.gear
Production plant: Aspern (Austria)
Applications: GM Carlines: Corsa, Astra, Astra Classic, Meriva, Zafira Classic, Global Small, Adam (MY13,5)


Pozdrówki !

Awatar użytkownika
HUBERTTO20
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: HUBERTTO20 » 04 wrz 2016, 16:31

Przez to że zniknęło wrzucam jeszcze raz co jest wyłączone z dodatkowej gwarancji .

Z rozszerzonej gwarancji wyłączone są podzespoły/grupy podzespołów oraz następujące pozycje:
• Wyważanie i geometria kół
• Regeneracja fltra cząstek stałych
• Regulacja ustawienia elementów nadwozia takich jak zamki i zawiasy
• Eliminacja hałasów i wibracji wywoływanych przez wadliwie spasowane części nadwozia lub złą geometrią
nadwozia, kół lub zawieszenia
• Regulacja następujących elementów: hamulce, hamulec postojowy, sprzęgło, skrzynia biegów, paski klinowe,
zapłon, mechanizm rozrządu silnika, refektory, geometria ustawienia kół przednich, drzwi, pokrywa silnika, pokrywa
bagażnika, klapy, okno dachowe, szyby, przesłony nawiewów
• Poniższe podzespoły są ogólnie uznawane za części eksploatacyjne, które podlegają normalnemu zużyciu, i przez
to są wyłączone z zakresu gwarancji: okładziny hamulcowe, bębny hamulcowe, tarcze hamulcowe i klocki
hamulcowe, łożysko wyciskowe sprzęgła, tarcze dociskowe sprzęgła oraz tarcze cierne, opony, wycieraczki oraz
gumy, pomocnicze paski napędowe, paski zębate oraz paski klinowe, wewnętrzne/zewnętrzne elementy
wykończeniowe, listwy ozdobne, uszczelki, osłony, progi i nadkola, pokrowce siedzeń i oparć, wykładziny i dywaniki
podłogowe, pęknięcia szyb (na skutek ingerencji z zewnątrz), przewody grzejne szyb (na skutek uszkodzenia
mechanicznego), świece zapłonowe, rury wydechowe oraz tłumiki, baterie nadajników zdalnego sterowania,
bezpieczniki, żarówki z wyjątkiem żarówek w refektorach ksenonowych, sprężyny gazowe do klapy tylnej i pokrywy
silnika, amortyzatory oraz kolumny MacPhersona

Awatar użytkownika
HUBERTTO20
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: HUBERTTO20 » 04 wrz 2016, 16:33

Obi a odnośnie dachu co zadałeś pytanie. W temacie pokaż swoją astrę użytkownik wypowiadał się że takie oklejenie dachu w ASO kosztuje około 800 zł ale on zapłacił 600 zł ze względu na pewne niedoskonałości robocizny .

Awatar użytkownika
HUBERTTO20
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: HUBERTTO20 » 04 wrz 2016, 20:59

Moje spalanie w mieście.
Załączniki
20160904_204235.jpg

obi
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: obi » 06 wrz 2016, 20:31

Hmm co do oklejania dachu, pytałem i trochę to faktycznie kosztuje 800-900 zł. Trzeba przemyśleć sprawę :/. Jeśli chodzi o spalanie to mam podobnie do Twojego a i niżej też można zejść. Jest to związane z min. z masą auta. Własnie sprawdzałem i w naszym modelu silnik waży 101kg+34 kg skrzynia biegów, w modelach z turbiną czyli 105,125 i 150KM - jest tych kilogramów odpowiednio więcej ponieważ są tam skrzynie 6 biegowe i to te słynne "M32". Skrzynię tą miałem w Bravo II / Fiat dał Oplowi silniki a Opel Fiatowi skrzynię biegów / i niezbyt miło ją wspominam, szczególnie finansowo. Rozsypała mi się po 81 tys. km. Zresztą można poczytać w necie co to za cudo! Mam nadzieję, że ta nasza "piątka F17" jest bardziej wytrzymała. Wrócę jeszcze do przedłużonej gwarancji. W naszym modelu nie ma turbo a silnik raczej sprawdzony i znany mechanikom, dodatkowo w wersjach bez bajerów elektronicznych występuje małe ryzyko wysypania się elektroniki. Moja Astra to wersja essentia + pakiet zimowy / skórzana podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele / I teraz biorąc pod uwagę to co napisałeś i jakie są wyłączenia, zaczynam się zastanawiać czy warto rzeczywiście dokupić tę gwarancję.

Dla ciekawskich: http://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: kuba » 06 wrz 2016, 22:31

Nie to żebym was chciał zmartwić, ale F17 też miałem "przyjemność" wymieniać w Astrze G CDTI padła po 235.000 km
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
fifisailing
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 14 lip 2016, 16:55
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: fifisailing » 07 wrz 2016, 09:41

Małe sprostowanie silniki, które wymieniłeś faktycznie mają M32, ale tylko wersje bez Start&Stop. Silniki 125KM i 150KM z tym systemem mają skrzynię M22 ;)

obi
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: obi » 07 wrz 2016, 20:10

ok. faktycznie przeoczyłem to, tak więc jeśli macie system S&S śpicie spokojnie :)

obi
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 14 sie 2016, 08:20
Posiadane auto: Astra V
Silnik: 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: obi » 12 wrz 2016, 22:43

Tak jeszcze apropos systemu STOP-START. Jeśli chodzi o skrzynie biegów to możecie spać spokojnie ale już przy eksploatacji aut z turbo jest też druga strona medalu ... " wskazane jest chwilę potrzymać silnik na niskich obrotach przed wyłączeniem, żeby ostudzić turbinę, żeby na łożysku turbiny nie doszło do zagotowania oleju i nagromadzenia osadów z wrzącego i przegrzanego oleju bo jak silnik nie działa to turbina i pompa oleju też. System stop-start generuje wielokrotnie więcej cykli zatrzymania silnika i pompy oleju i olej na rozgrzanym łożysku turbiny gotuje się co chwila! Ponadto stop-start to wielokrotnie większe obciążenie rozrusznika, większe zużycie silnika bo silnik najbardziej zużywa się w trakcie rozruchów, gdy pompa oleju nie zdąży zapewnić ciśnienia powodującego właściwe smarowanie. Turbina + stop-start = niestety recepta na spore wydatki" . / to cytat zaczerpnięty z niemieckiego forum serwisowego konkurencji OPLA - silniki TSi & S/S /

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: ememel » 13 wrz 2016, 08:50

Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

niedzielnykierowca
Wyjadacz
Posty: 116
Rejestracja: 25 sie 2016, 09:14
Posiadane auto: .
Silnik: .
Rocznik auta: 2020
Miasto: jakies
Województwo: jakies
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: niedzielnykierowca » 13 wrz 2016, 08:51

ememel pisze:Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.


a jak to wylaczyc?

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: ememel » 13 wrz 2016, 08:52

niedzielnykierowca pisze:
ememel pisze:Przy s/s montowany jest lepszy aku i lepszy rozrusznik i lepsza skrzynia. A SS można nie używać.


a jak to wylaczyc?


Na razie nikt nie ma pomysłu jak to zrobić na stałe więc trzeba wyłączać za każdym razem po odpaleniu.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Mieszko66 » 13 wrz 2016, 21:45

Zatem jest pytanie: po co brać auto z tym systemem, skoro jest ryzyko przy wersjach turbo. Czy dla oszczędności paliwa? Bo brać żeby nie używać to chyba nie ma sensu. Chyba, że jest w pakiecie i wtedy nie ma wyjścia.
Mieszko66
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Segor » 13 wrz 2016, 22:57

Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: kuba » 13 wrz 2016, 22:59

Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni :)


dobre... nie pozostaje Ci nic innego jak 3mać kciuki, mnie zresztą też :lol:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: pgrad » 13 wrz 2016, 23:03

Ale 3mając kciuki ciężko się kierownica kręci ;)
Obrazek

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: ememel » 14 wrz 2016, 07:44

Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni :)


Dokładnie tak postapilem.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
fifisailing
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 14 lip 2016, 16:55
Posiadane auto: Astra K ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: fifisailing » 14 wrz 2016, 19:19

ememel pisze:
Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni :)


Dokładnie tak postapilem.


Ja również, jak się po kilku dniach połapałem, że to M32 zmieniłem konfigurację by się jej pozbyć ;)

Awatar użytkownika
kzyhu1983
Klubowicz
Posty: 363
Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko- Mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: kzyhu1983 » 14 wrz 2016, 20:37

Przesadzanie moim zdaniem z tą skrzynią trochę tak jak większość narzeka i wiesza psy na silnikach VW z rodziny TSI.

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Mieszko66 » 14 wrz 2016, 20:51

fifisailing pisze:
ememel pisze:
Segor pisze:Niektórzy biorą dla lepszego aku, alternatora i rozrusznika albo żeby nie mieć skrzyni M32. Ja uważam że to kiepski system i będę trzymał kciuki za nową wersję skrzyni :)


Dokładnie tak postapilem.


Ja również, jak się po kilku dniach połapałem, że to M32 zmieniłem konfigurację by się jej pozbyć ;)


Słyszałem i czytałem o awaryjności skrzyni biegów M32. W Astrze H też ją miałem i przejechałem na niej 183 tys. bez uwag. Z tego co wiem nadal nic się z nią nie dzieje. Oczywiście występują awarie, ale czy wynikają tylko z wad produkcyjnych czy może także z eksploatacji jej przez użytkowników pojazdów (piłowanie na wysokich obrotach, szarpane zmiany biegów, redukcje z wysokiego biegu na niski itp.) Mam nadzieję jak koledzy wcześniej, że Opel dopracował to i owo w M32 i może być tylko lepiej. Natomiast rezygnacja z 6 biegu czy wzięcie systemu s/s tyko dlatego, żeby mieć inną skrzynię biegów to moim zdaniem kwestia dyskusyjna. Uważam, że jednak 6 bieg w trasie (i nie tylko) się przydaje, silnik inaczej pracuje, większe pole manewru, a dobranie systemu s/s, który ,,lepiej" wyłączać bo może wpływać na turbinę (gaszenie silnika - brak schładzania), chyba za bardzo nie ma sensu. Ale to wszystko kwestia naszych wyborów.
Mieszko66
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: daro » 14 wrz 2016, 20:59

Podobne spostrzeżenia już opisywał nasz @admin w jednym z wątków :-) zdarzają się awarie i od tego nie uciekniemy. Konfigurując swoją ST uznałem, że nie potrzebuję systemu S/S i nie byłem świadomy awaryjności tej skrzyni. Nie żałuję swego wyboru a jedynie mam nadzieję, że uwzględniono przypadki awarii oraz coś w niej poprawiono :-) bądźmy dobrej myśli ;-)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Templaris
Klubowicz
Posty: 468
Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Templaris » 14 wrz 2016, 21:52

Taki prosty rachunek.
Załóżmy że S/S daje 5% oszczędności paliwa (zakładamy że trochę w mieście jeździmy).
Powiedzmy, że paliwo kosztuje 5 zł/l (nie wnikamy).
Samochód pali 8l/100.

Po 100 000 km nasza oszczędność będzie wynosić 400 litrów paliwa, czyli jakieś 2000 zł.
Minusy - Większe ryzyko uszkodzenia akumulatora (droższy o około 50% od normalnego), rozrusznika czy alternatora.
Z drugiej strony, może będzie tak, że te mocniejsze części wytrzymają dużo dłużej niż standardowe montowane bez S/S? Tego się dowiemy za parę lat.

Suma sumarum wychodzi na równo za 2000 kupi się wszystkie te części razem. i wymieni (zakładam że wymieniamy poza ASO po padnie po gwarancji). Nie ma co się przejmować. Ma się to się ma, nie ma to nie ma. Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: RE: Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Segor » 16 wrz 2016, 16:26

Templaris pisze: Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.

Chyba nie myślisz że ten system jest przyjazny środowisku? To jest tylko żeby móc wpisać niższa, sztuczna wartość w kolumnie splanie i wmawiać klientom ekologiczny kit. Przecież silnik przy rozruchu ma nieporównywalnie gorszą emisję spalin i pewnie lepiej żeby działał te kilkadziesiąt sekund...

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: RE: Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: komisarzryba » 16 wrz 2016, 16:57

Segor pisze:
Templaris pisze: Bajer jest głównie dla planety, ekologii tak naprawdę.

Chyba nie myślisz że ten system jest przyjazny środowisku? To jest tylko żeby móc wpisać niższa, sztuczna wartość w kolumnie splanie i wmawiać klientom ekologiczny kit. Przecież silnik przy rozruchu ma nieporównywalnie gorszą emisję spalin i pewnie lepiej żeby działał te kilkadziesiąt sekund...

Sent from my MI 5 using Tapatalk

klienci maja gdzies ekologie. unia wymysla bzdety, to się producenci dostosowują do norm.
béton brut

Templaris
Klubowicz
Posty: 468
Rejestracja: 14 lip 2016, 21:42
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: Templaris » 16 wrz 2016, 21:06

Myślicie w mikroekonomii, ten system powoduje np 3% mniej spalin. Efekt skali dla środowiska w przemnożeniu przez liczbę nowych aut jest gigantyczna. To ma znaczenie i to duże. Unia już wprowadziła chyba przepisy że od któregoś tam roku wszystkie nowe auta mają mieć S/S. Może i człowiek ma eko w d (ja też) ale mimo wszystko świat zaczyna to widzieć i możecie wierzyć lub nie, ale to jest zabieg głownie dla eko

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: daro » 16 wrz 2016, 21:58

A ja proponuję utworzyć oddzielny wątek o systemie S/S bo budzi wiele wątpliwości i wewnętrznych emocji. Ni jak pasuje do obecnego...

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
HUBERTTO20
Wyjadacz
Posty: 221
Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: HUBERTTO20 » 19 wrz 2016, 22:14

I jak się sprawuje silniczek? Mnie już wybiło 2000 km kilometrów i zero problemów :)

kiko
Posty: 4
Rejestracja: 20 wrz 2016, 16:37
Posiadane auto: VW Polo
Silnik: 1.4 TDI 80 KM (59 kW)
Rocznik auta: 2006
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: kiko » 20 wrz 2016, 16:43

Witam!

Chciałbym zamówić Astrę w wersji Combi z tym silnikiem (benzyna 100 KM), wersja Enjoy ze wszystkimi bajerami z konfiguratora wychodzi ok. 85 000 zł.

Mam limit kwotowy 80 000 zł, od ceny głównej pewnie urwę parę tysięcy rabatu w salonie i będzie akurat
Chciałbym jednak dopytać czy tym samochodem z takim silnikiem da się normalnie jeździć ? :D

Zasadniczo nie chcę silnika z S/S (z moich doświadczeń i opinii dookoła bywa to awaryjne, a dodatkowo z manualną skrzynią średnio by mi pasowało) - więc mocniejsze jednostki odpadają

Auto będzie używane do wożenia dzieci do szkoły, jeżdżenia na zakupy, raz na parę miesięcy na wycieczki do rodziny na drugi koniec Polski

Chciałbym poużytkować to auto dobrych parę lat, jeżdżę mało - jakieś 10 000 km rocznie

Myślicie że to będzie dobry wybór czy będę żałował od razu po wyjechaniu z salonu? ;)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2016, 17:40 przez kiko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
corsa12i
Wyjadacz
Posty: 236
Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: KMY
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 9 times

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: corsa12i » 20 wrz 2016, 17:13

kiko pisze:Zasadniczo nie chcę silnika z S/S (z moich doświadczeń i opinii dookoła bywa to awaryjne, a dodatkowo z manualną skrzynią średnio by mi pasowało) - więc mocniejsze jednostki odpadają


mocniejsze silniki tzn 125 czy 150 też są bez systemu S/S chyba że chodziło ci o turbo

kiko
Posty: 4
Rejestracja: 20 wrz 2016, 16:37
Posiadane auto: VW Polo
Silnik: 1.4 TDI 80 KM (59 kW)
Rocznik auta: 2006
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

Re: 1,4 100 KM Opinie

Postautor: kiko » 20 wrz 2016, 17:50

@corsa12i

pytanie czy warto dopłacać parę tysięcy w moim przypadku - nie jeżdżę dużo, auto będzie użytkowane głównie na terenie miasta itd.

chciałbym mieć auto w fajnej opcji, z różnymi bajerami, ale trzyma mnie limit równowartości 20 000 euro (amortyzacja dla firm)

zresztą czytałem na kilku forach, że ta jednostka 100 KM jest już dość znana i sprawdzona

pytanie czy Combi z silnikiem benzynowym 100 KM to nie za mało.. ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: makss966 i 52 gości