Wiatraczek i turbina zasada działania ta sama, siła napędowa ta sama, prawa fizyki jednakowe dla wszystkich więc porównanie moim zdaniem słuszne.
Konstrukcja turbiny, żeby kręciła się dalej na bezwładności chociaż ciśnienie spalin się zmniejszyło (nie hamować, a właściwie nie dostosować obrotów turbiny do siły wydechu spalin) bo przykładowo zdjąłeś nogę z gazu to chcesz to auto mieć pod kontrolą czy niekoniecznie?
Czyli jak naciskam gaz i wchodzę na obroty, spaliny z większa siłą rozpędzają turbinę. Puszczam nogę z gazu, spaliny wychodzą z mniejszą siła, odpowiedni układ to rozpoznaje i nie kieruje spalin do turbiny pozwalając jej kręcić się na bezwładności? To przecież w końcu sie zatrzyma jak nie dodasz gazu. Moim zdaniem to niepraktyczne i nieintuicyjne sterowanie.
Wciskasz gaz turbina sie rozkręca. Puszczasz gaz turbina zwalnia, a kręci sie cały czas od iluś tam obrotów.
Smarowanie turbiny po zgaszeniu silnika
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Smarowanie turbiny po zgaszeniu silnika
Jest jeszcze zawór upustowy turbosprężarki, który bez względu na to czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta pozwala utrzymywać odpowiednie ciśnienie doładowania po stronie "wiatraczka".
Proszę zerknąć w link poniżej:
http://www.turbo-tec.eu/pl/regulacja-cisnienia-doladowania-za-pomoca-zaworu-upustowego/
Proszę zerknąć w link poniżej:
http://www.turbo-tec.eu/pl/regulacja-cisnienia-doladowania-za-pomoca-zaworu-upustowego/
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Smarowanie turbiny po zgaszeniu silnika
Jak silnik się zatrzyma to kręcące się turbo z jednej strony nie dostaje już napędu od strony gorącej (spaliny), a od strony zimnej pompuje powietrze do komór spalania podnosząc w nich ciśnienie. Wzrost ciśnienia powoduje wyhamowanie wirnika i zatrzymanie turbiny.
Dlatego turbo zatrzymuje się w kilka sekund. Jakby je wyjąć i rozkręcić do prędkości roboczej to by się kręciło pewnie kilka minut.
Dlatego turbo zatrzymuje się w kilka sekund. Jakby je wyjąć i rozkręcić do prędkości roboczej to by się kręciło pewnie kilka minut.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Smarowanie turbiny po zgaszeniu silnika
marwisn pisze:Jak silnik się zatrzyma to kręcące się turbo z jednej strony nie dostaje już napędu od strony gorącej (spaliny), a od strony zimnej pompuje powietrze do komór spalania podnosząc w nich ciśnienie. Wzrost ciśnienia powoduje wyhamowanie wirnika i zatrzymanie turbiny.
Dlatego turbo zatrzymuje się w kilka sekund. Jakby je wyjąć i rozkręcić do prędkości roboczej to by się kręciło pewnie kilka minut.
Czyli w momencie zgaszenia silnika ten wzrost ciśnienia tłoczonego powietrza od strony zimnej turbiny odwraca zwrot siły napędowej (odwraca kierunek siły napędowej) i wyhamowuje turbinę.
Coś jak na statku gdy trzeba się zatrzymać, a przecież nie ma hamulców to "wrzucają wsteczny bieg" i śruba obraca się w przeciwnym kierunku i statek wyhamowuje.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Smarowanie turbiny po zgaszeniu silnika
No ale podniesienie ciśnienia smarowania chyba nie ma wpływu na ciśnienie tłoczonego powietrza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości