Strona 1 z 2

Chip/Box Tuning

: 07 maja 2017, 19:14
autor: mnocon
witam
czy ktos z Was bawil sie w takie cos ?
https://www.racechip.com/shop/opel/astr ... 280nm.html

tak wiem, boxy to zlo, ale w nowym aucie na gwarancji to chyba jedyne wyjscie ? :)
w scirocco mam chipa by heko :) i jestem mega zadowlony. zastanawiam sie czy warto w tym momencie brac gwaracnje 2+2 i box ;)

Re: Chip/Box Tuning

: 07 maja 2017, 22:01
autor: Fuks
Zawsze mnie bawią takie CHIPy...
Za 129 Euro +39 KM i +58 Nm i litre mniej spala... Istne cuda....

Potem sobie myślę, ale ten GM głupi, przecież Astra K z takimi osiągami i spalaniem byłaby nie do pobicia!

Astra K prawie OPC 1.6 256 KM - 365 Nm ... I to za cenę 479 Euro. :)

Re: Chip/Box Tuning

: 07 maja 2017, 22:20
autor: mnocon
479 nie 129 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Chip/Box Tuning

: 08 maja 2017, 12:34
autor: BlackCarmelST
Znam przypadek diesla, w którym po takiej zabawie wtryski padły.

Re: Chip/Box Tuning

: 08 maja 2017, 12:36
autor: man1utek
bezpieczniej bez zbytniej kombinacji - bo potem liczne usterki i gucio będzie z zaoszczędzonego 1 litra

Re: Chip/Box Tuning

: 02 paź 2018, 15:47
autor: luki8211
Odradzam to badziewie!

Re: Chip/Box Tuning

: 25 paź 2018, 21:30
autor: tomswierk
https://youtu.be/94I9uoAY-oA
Przyznać się który pomodził

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 12:03
autor: rumpelstilskin
podrążę temat, czemu uważacie, że jest to badziewie? bo tak czy plotki typu "sąsiada szwagier miał w passacie"?
rozwiązanie opisywane w prasie niemieckiej i to nie jako artykuł sponsorowany i opinie są raczej pozytywne.
W polsce wersja RS kosztuje ~ 1300 PLN co jest średnią ceną za chiptuning

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 21:59
autor: kobe24la
Ogólnie dlatego, że taki box ma jedną ujednoliconą mapę. Niestety każdy silnik jest inny, szczególnie w miarę przebiegu. Jeden będzie miał turbo w lepszym, drugi w gorszej kondycji, to samo jest z resztą podzespołów. Robiąc chipa na hamowni, gość ma bezpośredni podgląd na parametry pracy silnika, dawki paliwa, itp. Może więc tu i tam dokonać niezbędnych korekt. Wkładając gotowego boxa nie ma takiej możliwości. Oczywiście, silnik zaraz się nie rozsypie, ale w dłuższym okresie używania mogą pojawić się jakieś problemy, typu szybsze zużycie sprzęgła, turbo, układu wtryskowego, samego silnika, itd.
Każdy dobry tuner powie ci, że box jest gó....o wart.

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 22:16
autor: rumpelstilskin
Nie bardzo, bo wersja RS ma 6 map wiec skąd wiadomość ze RC ma jedną?

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 22:36
autor: kobe24la
A niech ma i dziesięć jak i tak żadna nie będzie idealnie dopasowana pod twój konkretny silnik. Chciałeś się coś więcej dowiedzieć, to napisałem. Nikt ci nie zabroni stosować boxa, chcesz próbuj, może ci będzie długo służyć. Jedyny plus tego rozwiązania, to możliwość odłączenia w każdej chwili i tylko tyle.
Nie orientowałem się, czy już ogarniają sterowniki w 1.6 200KM, jeśli tak, to za 1300zł zrobisz porządną mape i jeszcze zostanie trochę grosza.
BTW, tak trochę odskakując od chipa, to przed zwiększeniem mocy popracowałbym lepiej nad trakcją, bo już przy 200KM mieli kołami na starcie, do tego mocne unoszenie przodu spod świateł też nie pomaga ;)

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 22:49
autor: rumpelstilskin
Ale jaki konkretny silnik? Silnik to silnik i wychodzi z fabryki obsługiwanej przez roboty :) to co mówisz to mit, sam zajmowałem się chiptuningiem i nie ma czegoś takiego jak programowanie pod konkretny silnik, chyba ze miałeś na myśli ręcznie robiony jak w gtr. Chipów do 1.6 w Polsce nikt dobrych nie pisze a to co jest to eksperyment. Poczytaj o testach RC przed i po hamowni a zdziwisz się. Robią moduły do BMW czy Porsche i chyba nie pozwoliliby sobie na scieme, prawda?

Wg Markusa który ma 240ps seryjne zawieszenie daje radę, powyżej 200 pomaga b12 lub pochodne.

Re: Chip/Box Tuning

: 13 maja 2019, 23:45
autor: kobe24la
to co mówisz to mit, sam zajmowałem się chiptuningiem i nie ma czegoś takiego jak programowanie pod konkretny silnik, chyba ze miałeś na myśli ręcznie robiony jak w gtr.


To po co w takim razie hamować auto, skoro według ciebie pod dany silnik/model klepie się jedną i tą samą mapę? Robiłem chipa w Signumie 1.9cdti, nie będę mówił gdzie, bo nie chce robić reklamy i najpierw auto było kilkukrotnie hamowane na fabrycznym sofcie, a następnie był wgrywany program. Na początku była to mapa z jakimiś początkowymi ustawieniami, a następnie była ona korygowana pod mój konkretny samochód i nie był to GTR ;) Całość trwała jakieś kilka godzin.

Re: Chip/Box Tuning

: 14 maja 2019, 09:41
autor: rumpelstilskin
odpowiedź jest prosta, warunki dodatkowe, takie jak paliwo, stan silnika, opony, temperatura, ciśnienie
ile im zajmuje zrobienie mapy? pare minut - uważasz że tyle zajmuje jej napisanie?

Re: Chip/Box Tuning

: 14 maja 2019, 10:11
autor: marwisn
Różnica między box'em, a robieniem softu pod silnik jest zasadnicza.

Soft jest robiony pod konkretny silnik i ładowany bezpośrednio do sterownika. Uwzględnia kondycję samego silnika i wszystkie dodatkowe czynniki wplywajace na jego pracę. Korzysta z rzeczywistych odczytów poszczególnych czynników. Po to jest hamownia, żeby zobaczyć co silnik zniesie i na ile można sobie pozwolić.

Box pracuje niezależnie i oszukuje sterownik silnika i podmienia sygnały idące z czujników tak by zmusić silnik do pracy na podkręconych parametrach.

Łatwo to wyłapać w logach bo zapisywane są wartości, które w normalnych warunkach nie mają prawa wystąpić.

Kiedyś to może miało sens jakiś bo silniki były pancerne i znosiły dużo. Dzisiaj gdy wszystko robią na żyletkę to nawet niewielkie przeciążenie silnika może spowodować awarię.

Re: Chip/Box Tuning

: 14 maja 2019, 11:01
autor: colins
I tym ostatnim wpisem marwisna zakończyłbym rozważania. Prościej by tego nie wyjaśnił nawet "Autoświat". :mrgreen:

Re: Chip/Box Tuning

: 14 maja 2019, 11:32
autor: kobe24la
I o to mi dokładnie chodzi, nic dodać nic ująć ;)

Re: Chip/Box Tuning

: 14 maja 2019, 11:40
autor: Segor
Tyle, że nowe silniki może dają lepsze możliwości "automatycznego" tuningu niż przekłamywanie wartości z czujników, więc może nowe boxy po prostu potrafią podmienić faktyczne mapy silnika... Ale, to tylko może, a nawet jeżeli potrafią to i tak nie będzie to to samo co tuning pod konkretną jednostkę.

Re: Chip/Box Tuning

: 23 cze 2019, 13:45
autor: jonydi3d
Odkopuje temat...

Re: Chip/Box Tuning

: 23 cze 2019, 14:23
autor: colins
Ta sztuczka nie udała się nawet producentowi silnika więc na tunerów tym bardziej bym nie liczył. :mrgreen:

Re: Chip/Box Tuning

: 23 cze 2019, 15:06
autor: jonydi3d
Widziałem na necie pare wynalazków u naszych sąsiadów z zachodu... ale pytanie jest czy to nie fake :lol:

Re: Chip/Box Tuning

: 25 paź 2019, 04:37
autor: PaGo
Szukam sprawdzonego tunera?
Jeśli dobrze pamiętam ,, pod filmikiem na yt ladyga,stoi napisane,że plik wsadowy jest do kupienia?
Skorzystał ktos?

Re: Chip/Box Tuning

: 28 lis 2019, 21:36
autor: WiTo
Witam Panowie,
Byłem ostatnio u mojego sprawdzonego tunera, który robił moje dwa poprzednie auta na EDC16. Niestety też ma problem z tym Delco E80. Cały czas czekam na kontakt z jego strony, na dniach ma się pojawić protokół do tego sterownika z jego sprawdzonego żródła. Jak już będzie zielone światło to od razu wywalam seryjny katlizator, robie DP + sportowy kat. wywalam drugą sondę itp. Planuje tez cofnąć zapłony żeby fajnie strzelał z tego mojego wdechu. :lol: :lol: :lol:

Re: Chip/Box Tuning

: 28 lis 2019, 21:48
autor: kobe24la
To czekam z niecierpliwością na efekty. Mam nadzieję, że zdasz jakaś relację ;)

Re: Chip/Box Tuning

: 01 gru 2019, 10:19
autor: PaGo
@"WiTo"
a co to za tuner?

Re: Chip/Box Tuning

: 13 gru 2019, 23:05
autor: WiTo
Niestety ciągle brak protokołu do tego sterownika ;/ - czekamy

PaGo pisze:@"WiTo"
a co to za tuner?


Cinsoft - Rudno niedaleko Gliwic. Robiłem tam dwa Multijety na EDC16.

Re: Chip/Box Tuning

: 13 gru 2019, 23:14
autor: PaGo
Dużo z nich wyciągnął?

Re: Chip/Box Tuning

: 17 sty 2020, 22:44
autor: WiTo
PaGo pisze:Dużo z nich wyciągnął?

1.6 Mjet seria 120km i 300nm -> 159km i 375nm (wywalona cała ekologia EGR i DPF)
2.0 Mjet seria 165km i 350nm -> 207km i 435nm ( DPF off, EGR zostawiony)

Programy robione rozsądnie na moje życzenie bez przesadzania z dawką i boostem na niskich obrotach. W drugim aucie zostawiłem EGR ponieważ tego 1,6 nie dało się w zimę rozgrzać przy normalnej jeździe w mieście. Na autostradzie bez problemów 90st. M-Jety mają wymiennik ciepła od spalin.

Re: Chip/Box Tuning

: 17 sty 2020, 23:53
autor: PaGo
Kurrczaczek..
Odczucia z jazdy?
Z 14xft raczej nie da się tyle bezpiecZnie wyciągnąć...

Re: Chip/Box Tuning

: 18 sty 2020, 23:49
autor: ToniEja
Wywalanie "ekologi" zeby miec pare koni wecej to zwykle buractwo.
Dopóki ludzie będą robić takie rzeczy dopóty bedziemy zyc w syf powietrzu.