Strona 2 z 2

Re: Chip/Box Tuning

: 19 sty 2020, 00:26
autor: Segor
Trochę.. bzdury. "Wywalenie tej ekologii" jest niczym przy 20 letnich trupach, czy paleniu czym popadnie i jak popadnie w piecach domowych. Gdyby komuś zależało na środowisku, to wprowadziłby obowiązkowe badanie spalin na przeglądzie i zakazał palenia w starych piecach. Ale to niestety uderzyłoby w elektorat... Więc nikt tego nie zrobi jeżeli unia na nas tego nie wymusi. Czerwona wyspa...Obrazek

Re: Chip/Box Tuning

: 19 sty 2020, 01:26
autor: PaGo
Added in 5 minutes 55 seconds:
ToniEja pisze:Wywalanie "ekologi" zeby miec pare koni wecej to zwykle buractwo.
Dopóki ludzie będą robić takie rzeczy dopóty bedziemy zyc w syf powietrzu.

Nie demonizujmy-są gorsi truciciele ..
Ps.
Jestem raczej "Zielony"..
Czasem jak pójdę na grzyby to przynoszę więcej śmieci ...
Segreguje ,nie wyrzucam gdzie popadnie..
Pps.
Słyszałeś o dokumentach bdo?
Ekologia pełną gębą....

Re: Chip/Box Tuning

: 19 sty 2020, 20:16
autor: MrHt
Box jest lepszy przy aucie na gwarancji lub gdzie sterownik jest jeszcze nie ogarnięty przez tunera. Również można po podłączeniu boxa silnik dalej diagnozować na hamowni. Przykładowo egt, stuk czy opóźnienie zapłonu. Przy przeprogramowaniu sterownika można trochę więcej podziałać np. zmienić ograniczenie temperatury spalin, pobudzić trochę sprężarkę jak już jest zużyta i nie nadąża za ciśnieniem zadanym przez program, zapłon, wywalenie ekologii itd.
Osobiście:
nowe auto=box,
używane= program + wydech, filtr, IC i w benzynie wywalenie egr.

Added in 24 minutes 19 seconds:
A i jeszcze chce coś dodać. Ktoś pisał dlaczego gm nie poprawia fabrycznie osiągów skoro wystarczy dodać jakieś urządzenie za kilka stówek albo wgrać fabrycznie mocniejszy program. Prosta odpowiedź: Rok 2020 i kretynizm narzucone przez UE jeśli chodzi o emisję co2 na km. Mniejsza moc to mniejsza emisja. Przykładowo VW caddy 2.0 Tdi 55KW/75PS.
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... 60a53c220f
Gdzie to po chipie ma 150ps. Takie czasy. Gdzieś na FB u jakiegoś tunera widziałem więcej takich kwiatków

Re: Chip/Box Tuning

: 27 sty 2020, 19:27
autor: WiTo
ToniEja pisze:Wywalanie "ekologi" zeby miec pare koni wecej to zwykle buractwo.
Dopóki ludzie będą robić takie rzeczy dopóty bedziemy zyc w syf powietrzu.

Osiem czy dziesięć lat temu mało kogo to interesowało jak i tak jeździło pełno śmierdzieli. Teraz mam już więcej lat na karku i trochę inne podejście dlatego śmigam benzyną.
Dodatkowo filtry we Fiacikach nie były wywalane na zasadzie "widzi mi się" tyko były uszkodzone/stopione.
Wymiana filtra w okolicach 2010 roku była relatywnie bardziej kosztowna niż dziś.

Added in 7 minutes 19 seconds:
PaGo pisze:Kurrczaczek..
Odczucia z jazdy?
Z 14xft raczej nie da się tyle bezpiecZnie wyciągnąć...

W 2.0 walka z kierownicą :D

Re: Chip/Box Tuning

: 29 sty 2020, 12:27
autor: PaGo
Chętnie zawalczę.

Re: Chip/Box Tuning

: 29 sty 2020, 13:30
autor: Fuks
MrHt pisze: Przykładowo VW caddy 2.0 Tdi 55KW/75PS.

75 PS z 2.0 to na dziś bardzo mało i tu można myśleć o tuningu (moc x2).
Z 1.4 benzyna 150 KM to już sporo i raczej bym nie kombinował.
Jak ktoś ma wątpliwości to wystarczy lektura o tłokach w innym wątku a jak mało to silnik VAGa 1.4 TSI :)

Re: Chip/Box Tuning

: 03 lut 2021, 22:02
autor: PaGo
Jako lejkowi,Lajkonikiem czy jakoś tak..
wydaje mnie się ,iż mondże gadajom one chopy.
https://youtu.be/DjKu_Pafc0o

Re: Chip/Box Tuning

: 11 lut 2021, 20:39
autor: tomaszmi72
To ja tak nieskromnie się pochwalę ;)
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa" ;)

148774622_3048661828570362_6324926143028162488_o.jpg
148774622_3048661828570362_6324926143028162488_o.jpg (268.94 KiB) Przejrzano 3165 razy

148643452_3048661831903695_6552169638688341374_o.jpg
148643452_3048661831903695_6552169638688341374_o.jpg (268.44 KiB) Przejrzano 3165 razy

Re: Chip/Box Tuning

: 11 lut 2021, 21:14
autor: PaGo
Gadaj, jak wrażenia z jazdy?

Re: Chip/Box Tuning

: 11 lut 2021, 22:03
autor: kobe24la
Druga Astra, która w serii ma w prezencie prawie 20KM, nieźle. Ciekaw jestem jak zniosą taką moc podzespoły w tym silniku.

Re: Chip/Box Tuning

: 12 lut 2021, 00:18
autor: tomaszmi72
Jest dobrze :)
Prawie 90 Nm więcej przy 3000 obrotów robi robotę.

Re: Chip/Box Tuning

: 12 lut 2021, 02:01
autor: Segor
80 więcej, ale i tak mi najbardziej podoba się brak tego "sutka" przy 2,3k. Myślę, że zdecydowanie upłynnia to przyspieszanie w normalnej jeździe.

Re: Chip/Box Tuning

: 06 mar 2021, 15:49
autor: PaGo
@WiTo
Ruszyło się coś?

Re: RE: Re: Chip/Box Tuning

: 08 mar 2021, 16:14
autor: WojtekDOM
tomaszmi72 pisze:To ja tak nieskromnie się pochwalę ;)
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa" ;)

148774622_3048661828570362_6324926143028162488_o.jpg

148643452_3048661831903695_6552169638688341374_o.jpg
I jak wrażenia? Da się tak jeździć bez szpery? Podnieśli ci rev limiter? U mnie nie da się wkręcić powyżej 6 tyś i trochę to irytujące że jest odcinka przed wejściem na czerwone pole

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka

Re: Chip/Box Tuning

: 09 mar 2021, 13:34
autor: marekt
tomaszmi72 pisze:To ja tak nieskromnie się pochwalę ;)
Żadnych dodatkowych modyfikacji, tylko strojenie.
Proszę zwrócić uwagę na moment obrotowy przed i po strojeniu w okolicach 3000 obr.
Koszt 1500 zł brutto, na fakturze "usługa serwisowa" ;)


Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy. W jakich sytuacjach widzisz największą różnicę?
Przyznam szczerze że jestem trochę sceptyczny. Do ścigania się spod świateł to nic nie da, bo Astra 200KM już seryjnie ma ogromne problemy z trakcją, do zasuwania po "Niemieckich" autostradach ponad 200km/h znowu seryjne zawieszenie się nie nadaje. Chyba że do takich średnich zakresów, np. przyspieszania 80-140 na 3 biegu.

Re: Chip/Box Tuning

: 14 kwie 2021, 08:04
autor: rumpelstilskin
U mnie wyszło tak. Wcześniej było 211KM/300Nm.
IMO świetny przebieg zarówno momentu jak i mocy - jazda to wielki banan na twarzy :D

PS. Myślę, że po założeniu większego i cięższego IC może być nawet 250KM i zdecydowanie mniejsze obciążenie termiczne