Strona 1 z 3

Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 20 kwie 2017, 20:08
autor: danrok
Hej,

może temat trochę do "wróżenia z fusów" ale ciekawi mnie bardzo Wasze zdanie. Miałem parę lat diesla, teraz kupiłem benzynę mimo że ma te same elementy co diesel:
  1. wtryskiwacze
  2. koło dwumasowe
  3. turbinę

Zakładałem jednak, że elementy te w silniku benzynowym mają lepsze warunki pracy bo silnik ten: szybciej się nagrzewa - olej osiąga szybciej swoją optymalną temperaturę, smarowanie silnika także jest już lepsze itd. Benzyna dodatkowo spala się bez osadu - widziałem filmik na youtube https://www.youtube.com/watch?v=Zph5usgWkN0 który fajnie pokazuje te zjawisko. Też dzięki temu wywnioskowałem że np wtryskiwacze powinny być trwalsze. Dwumasa także ma lepsze warunki pracy, bo nie ma takich drgań silnika ani momentu który ma diesel :)

Jednak okazuje się, że nie do końca tak jest ;) Na szczęście nie mamy jeszcze EGRa i DPFa. Na razie nie mamy.

Jakie jest Wasze zdanie? Uważacie, że silniki benzynowe są w ogóle trwalsze od dieslowskich jednostek? Ostatnio widzę wśród znajomych także hype na silniki benzynowe, dlatego się zastanawiam co i jak :)

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 20 kwie 2017, 21:21
autor: SACZI
Diesle od zawsze były trwalsze.
Tak było, jest i będzie.
Diesle zabiła "ekologia", która spowodowała niesamowite komplikacje w osprzęcie.
Efekty widzimy.
Z benzyną - piszę o 1.4T opla, jest ten problem, że osprzęt jest już taki sam jak w dieslu.
Konstrukcja wtrysku, to w zasadzie commonrail z wtryskami na czele.
Weź pod uwagę że wtrysk benzyny to już 200bar, a układ wtryskowy jest "smarowany" przez "suchą" benzynę.
ON ma własności smarujące regulowane normą Boscha.
W świadectwach jakości ON podawany jest parametr "smarność skorygowana".
Znajdź coś podobnego przy benzynie ... ?
Do tego dochodzi turbo, zmienne fazy rozrządu, dwumasa, katalizatory, ...
Jednym słowem, ma się co psuć i psuć się będzie.
Kwestia przebiegu, czy będzie to akceptowalne 300-400 tys km, czy wręcz przeciwnie, 30-80 kkm.

Nie chcę tutaj siać czarnowidztwa i dlatego więcej nie piszę.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 20 kwie 2017, 21:58
autor: Elfiasty
Prawda jest taka producent zakłada, że samochód będzie użytkowany ok 3 lata lub ok 150k i tyle ten samochód wytrzyma bez żadnych poważnych usterek. A później niestety wszystko się zużywa, jeżeli nie od km to od czasu.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 10:32
autor: danrok
Masakra :) myślałem że jest szczerze mówiąc totalnie odwrotnie. Wiem, że ekologia zabiła diesla, ma EGR, DPF itd. Moja mama ma diesla 230 tyś km przejechane (Golf IV SDI) i zero napraw w silniku.

Z drugiej strony liczyłem że benzynka też tyle pojeździ :) w końcu jest bardziej "eko" w spalaniu od ropy więc bez tych udziwnionych elementów jak ww EGR i DPF pojeździ dłużej bez awarii... No nic, chyba trzeba liczyć na to że będzie OK :D

A macie jakieś wskazówki jak dbać od samego początku żeby ten żywot samochodu był jak najdłuższy? Planuję wymieniać olej co 15tyś km, chłodzić turbo po trasie, ale poza tym nie wiem nic więcej o tym jak zadbać o żywotność jednostki :)

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 10:41
autor: daro
@danrok wszystko co możliwe o użytkowaniu benzyny jak dbać itp. masz tutaj 1-4-125-km-t138.html

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 13:22
autor: Fuks
SACZI pisze:Diesle od zawsze były trwalsze. Tak było, jest i będzie.

Były trwalsze jak miały mniejszą moc i pojemność 2 albo 3 razy większą niż benzyna.
Trwałość zależy jaką moc wyciągnięto z danej pojemności.
A co do tego jak będzie to niedługo nie będzie diesla :).

Jeśli ktoś się boi tych wszystkich dodatków co mogą się zepsuć polecam hybrydę.
Wczoraj jechałem taxi (stary Prius), gość przejechał już .... 800 tys bez żadnych remontów silnika!

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 13:34
autor: petrolhead
Fuks pisze:Jeśli ktoś się boi tych wszystkich dodatków co mogą się zepsuć polecam hybrydę.
Wczoraj jechałem taxi (stary Prius), gość przejechał już .... 800 tys bez żadnych remontów silnika!

Co akurat nie znaczy ze jak ktos kupi nowa to nie bedzie mial problemow. Kazda modyfikacja wiaze sie z potencjalnymi bledami a Toyota tez ma na koncie nie za bardzo udane silniki - glownie diesle. Zeby zminimalizowac prawdopodobienstwo napraw trzeba by bylo kupic stary model w ktorym tego typu problemy nie wystepowaly, z koncowki produkcji (zeby mial wyelimonowane bledy wieku dzieciecego) i liczyc ze jest w dobrym stanie technicznym - tylko skad taki wziac ?

To co powinno nas martwic to ewentualnie podejscie producenta do kwestii napraw a nie same naprawy - po to jest gwarancja

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 13:48
autor: marwisn
Toyota kupuje diesle od BMW. Dali sobie spokój z własnymi.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 13:50
autor: petrolhead
Nie bez powodu :-) zreszta bmw tez mial w swoim portfolio slabe silniki np benzynowy 1.6 turbo z problematycznym rozrzadem

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 15:24
autor: driven22
BMW ma wiele wadliwych silników benzynowych. Nikt Ci o trwałości nie powie. Nie ma czegoś takiego np benzynowe danej marki są dobre. Każdy koncern ma wpadkę silnikową, ale wychodzi to po kilku latach i dopiero wtedy wszyscy krzyczą żeby omijać szerokim łukiem.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 15:48
autor: danrok
Hybrydy są fajne, miałem przez jakiś miesiąc jako zastępcze, ale nie ma frajdy z jazdy. Silnik nie działa tak fajnie i nie mruczy jak w Astrze :) a co do awaryjności - do pierwszej kolizji jest spoko, ale potem podobno może zacząć się dziać magia jak ktoś to źle poskłada :D

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 16:05
autor: SACZI
driven22 pisze:... Nikt Ci o trwałości nie powie. Nie ma czegoś takiego np benzynowe danej marki są dobre. Każdy koncern ma wpadkę silnikową, ale wychodzi to po kilku latach i dopiero wtedy wszyscy krzyczą żeby omijać szerokim łukiem.

O właśnie, strzał w dziesiątkę!
Natomiast są koncerny, które tych wpadek mają mniej, jak choćby właśnie Honda, Toyota, Fiat czy PSA, a niektóre aż ociekają od wpadek.
Takim sztandarowym jest VAG.
Począwszy od 1,9 TDI BXE/2.0TDI na pompkach, po FSI w różnych odmianach od błędów konstrukcyjnych (albo od "błędów"), aż się roi.
Te niby bezaawaryjne, też nie są idealne, ale przynajmniej w 1.8 Hondy, 1,6 Toyoty, 1,9 JTD Fiata, czy 1.6 HDI nie wychodzą korby przez bloki, nie zacierają się panewki po 100 kkm, nie uszkadzają się pompy oleju itd.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 16:15
autor: marwisn
Kto mieczem wojuje od miecza ginie.

VAG od zawsze eksperymentował z nowymi technologiami. Jak jesteś pierwszy to nie masz na kogo patrzeć i do wszystkiego dochodzisz sam. Czasami na błędach.

Słabe jest nie to, że mają wtopy bo mylić się ludzka rzecz, ale to, że nie chcą brać na klatę następstw swoich pomyłek.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 16:34
autor: driven22
Miałem Peugeota 206 1.4 i po tysiącu km w serwisie stał bo problem z panewkami. Jak miał koło 120 tys km, nikt go nie potrafił już zdiagnozować. Stał w ASO przez tydzień i podmieniali wszystko co było możliwe z osprzetu- potem zadzwonili, że żeby dalej szukać trzeba by silnik pruć do dna. (dławił się przy 2-3 tys obrotów). W Octavii już wam pokazywałem jak wygląda silnik 1.4 TSI CAXA przy 70 tys przebiegu jak zawory łamią się o tłok. W rodzinie mamy jeszcze 1.6 MPI Octavie i 1.6 FSI i oba silniki bez problemów żadnych jak na razie a mają auta już koło 7 lat.
VAG ma jedną zaletę- VCDS do diagnostyki i programowania, potężne zaplecze wiedzy w postaci forum i naszego i zagranicznych i dużo części.

W Oplu niestety całkowity brak zaplecza know how od strony np VXDiag czy jakiś większych modów mechanicznych czy elektr. Mam nadzieje, że wspólnie jakoś przynajmniej od strony Astry to ruszymy, ale do tego też trzeba paru zapaleńców.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 16:47
autor: Fuks
Hybryda Toyoty akurat sprawdzona bo się tam dużo przez te 20 lat nie zmienia.
Czy ktoś kiedykolwiek słyszał o problemach? Albo pisał, chyba nie.

Miałem na 1 dzień, Toyotę CHR bo się podoba i już bym ją prawie kupił ale...
Spalanie 4-5 to tylko w mieście, przy 140km/h to pali jak smok min. 10L więc na trasy kiepsko.
Aby mieć gwarancję na baterie 10 lat, to serwis ASO a tam ceny spore.
No i 2 tys upustu w styczniu mi dawali a auto ponad 125 tys. jako, że nie lubię przepłacać wygrała Astra.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 17:40
autor: driven22
Lexus RX450H siostry chyba 2 razy wymieniane ogniwa. Silnik OK- ale koszt ogniw to majątek w ASO. Całe szczęście na gwarancji. Także każdą markę coś trapi.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 18:28
autor: petrolhead
Fuks pisze:Hybryda Toyoty akurat sprawdzona bo się tam dużo przez te 20 lat nie zmienia.
Czy ktoś kiedykolwiek słyszał o problemach? Albo pisał, chyba nie.


Troche sie pozmienialo - np baterie stosowane obecnie i 15 lat temu maja ze soba niewiele wspolnego. A ze bateria nawet renomowanemu producentowi moze nie wyjsc swiadczy doskonale przyklad Samsunga Note 7 (wiem wiem nie ta branza ale idea podobna).

Nie twierdze ze to sa zle samochody - uwazam po prostu ze kupujac jakikolwiek nowy samochod nie mozna miec pewnosci ze nic powaznego sie nie zepsuje

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 20:15
autor: Segor
Dlatego ja liczę, że następna będzie Tesla :P

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 22 kwie 2017, 21:18
autor: Fuks
petrolhead pisze:Troche sie pozmienialo - np baterie stosowane obecnie i 15 lat temu maja ze soba niewiele wspolnego

Akurat na baterie dają 10 lat gwarancji, i tego bym się najmniej obawiał. Gdyby nie cena i skrzynia CVT to bym kupił Toyotę CHR :)
Brat ma Toyotę RAV 4 2.0 benzyna z salonu 2006 rok 250 tys i 0 awarii.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 19:32
autor: skoras5
Ciekawe jak sprawdzą się silniki w nowym Oplu Crossland gdzie jeśli chodzi o benzyny do wyboru są tylko puretech od Peugeot, jak wiemy try cylindrowe.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 20:50
autor: Fuks
Serio nie dali żadnego 4 cylidrowca? To jakaś porażka bo nawet nie zle wyglada

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 20:55
autor: petrolhead
Pewnie tak samo jak w peugeot'cie - bo dlaczego mialoby byc inaczej ? To sa calkiem udane silniki.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:04
autor: dziadzia82
Silniczki fajne czysta konstrukcja PSA
Ale niestety potrafią sporo spalić.
A w tym wozidełku fizyki nie oszukamy

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:10
autor: kzyhu1983
Są udane i to nawet bardzo (oszczędnie i dynamiczne). Jednak kultura pracy 3 cylindrów woła o pomstę do nieba. Osobiście nieakceptowalne.

Sąsiad posiada Citroena Cactusa z Puretechem. Osoby które są mniej obeznane z motoryzacją nie poznają różnicy że to tylko 3 cylindry.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:27
autor: danrok
A jak się przekłada mniejsza pojemność przy podobnej mocy na trwałość? W Oplu ja akurat posiadam 1.4 125KM, ale jak widzę 1.2 110KM, czy ewentualnie 130 to się zastanawiam ile to pojeździ. Tak samo czy 1.4 150KM nie będzie mniej trwały niż 125KM w Oplu?

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:32
autor: kzyhu1983
No cięższą pracę muszą wykonać trzy cylindrowce. Dodatkowo jeżeli jest to okupione zmniejszoną pojemnością i dopompowane turbiną to oczywiste że zużyje się szybciej. Choć wiadomo też...jak dbasz to tak masz.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:43
autor: petrolhead
Nie jestem fanem malych silnikow ale tak naprawde nie mozna jednoznacznie stwierdzic ze beda mniej trwale. W teorii jest to bardzo prawdopodobne w praktyce moze sie okazac ze w mniejszym silniku wlasnie ze wzgledu na wieksze wysilenie zastosowano lepsze materialy albo w wiekszym jest jakis blad konstrukcyjny. Ze zdaniem "jak dbasz tak masz" tez nie do konca moge sie zgodzic. Myslisz ze nasi koledzy na forum ktorzy mieli problem z tlokiem nie dbali o swoje auta?

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 21:58
autor: kzyhu1983
Nie, nie twierdze że nie dbali. Sam po przekroczeniu 3 tys.km użytkuje auto bardzo dynamicznie...dbam o temperature roboczą silnika na zimno jak i przed postojem. Temat tłoka to albo wada fabryczna która trafia się u producentów w którymś tam samochodzie, albo rzeczywiście wada konstrukcyjna która jest bombą z opoźnionym zapłonem. Nie oszukujmy się że co 30/ 40 użytkownik Astry trafia na nasze formum. Ciekawe jak temat tłoka rzeczywiście wpływa na występowanie w naszym modelu (sugerowałem pismo zbiorowe z zapytaniem oficjalnym naszego forum do GM).

PS.
U mojego kolegi tłok ukruszył się w 4 letnim Audi...przebieg tylko inny bo przy 108 tys.km.

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 25 kwie 2017, 22:43
autor: Fuks
Myślę, że nie wada konstrukcyjna bo wtedy problem byłby większy a raczej słaby materiał na początku produkcji.
Raczej przez sprzedażą nie chcieli by sobie robić negatywnej reklamy ala VW

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

: 26 kwie 2017, 07:04
autor: kzyhu1983
Jeżeli słaby materiał na początku produkcji i tylko na pierwszym cylindrze to już wada konstrukcyjna.