Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
a co sądzicie o mojej konfiguracji autka - benzyniak 1,4 100KM? bez turbiny
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 15:57 przez man1utek, łącznie zmieniany 1 raz.
- remiem
- Posty: 634
- Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
- Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 47 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
danrok pisze:A jak się przekłada mniejsza pojemność przy podobnej mocy na trwałość? W Oplu ja akurat posiadam 1.4 125KM, ale jak widzę 1.2 110KM, czy ewentualnie 130 to się zastanawiam ile to pojeździ. Tak samo czy 1.4 150KM nie będzie mniej trwały niż 125KM w Oplu?
Takie rozważania nie mają sensu, ani przełożenia na rzeczywistość.
Silnik 2l hondy mają ponad 200KM co daje ponad 100KM/1l pojemnosci - silniki mocno porzadane ze względu na moc i bezawaryjność.
Prosty przykład z motocykli, gdzie z 650 wyciąga się 125KM i obie opcje bez turbo.
Ja absolutnie nie widzę w silnikach 1.0 turbo itp tym bardziej, że to się chipuje do 150 i dalej jeździ bez problemu.
Trwałość jest wprost proporcjonalna do tego jak się dba o silnik.
Miałem 12 latniego escorta 1.6 zagazowany i przejechane 260k bez najmniejszej awarii...
man1utek pisze:a co sądzicie o mojej konfiguracji autka - benzyniak 1,4 100KM?
Prędzej Ci się samochód znudzi niż ten silnik się zajedzie...
Remi
- man1utek
- Posty: 2061
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
- Silnik: 1.4 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Brwinów
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 46 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
o to dobrze wiedzieć, że na silniku polegać mogę dzięki
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
O tyle dziwne, że tak tłoki jakim pierścienie uszczelniające są takie same na każdym cylindrze.
Nie są przyporządkowane za każdym razem tak samo tylko taśmowo ładowane w silnik.
Na pierwszym z jakiegoś powodu muszą być inne warunki pracy. Naprężenia, temperatura pracy. Jakiś dodatkowy czynnik który nie występuje na pozostałych.
Nie są przyporządkowane za każdym razem tak samo tylko taśmowo ładowane w silnik.
Na pierwszym z jakiegoś powodu muszą być inne warunki pracy. Naprężenia, temperatura pracy. Jakiś dodatkowy czynnik który nie występuje na pozostałych.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
[quote="remiem"]
Takie rozważania nie mają sensu, ani przełożenia na rzeczywistość.
Silnik 2l hondy mają ponad 200KM co daje ponad 100KM/1l pojemnosci - silniki mocno porzadane ze względu na moc i bezawaryjność.
Prosty przykład z motocykli, gdzie z 650 wyciąga się 125KM i obie opcje bez turbo.
Ja absolutnie nie widzę w silnikach 1.0 turbo itp tym bardziej, że to się chipuje do 150 i dalej jeździ bez problemu.
Trwałość jest wprost proporcjonalna do tego jak się dba o silnik.
Miałem 12 latniego escorta 1.6 zagazowany i przejechane 260k bez najmniejszej awarii...
Co do Hondy to ok, ale oni jeden silnik robią kilka lat. Chyba Honda zresztą nie ma szerokiego wachlarza silników dostępnych, czy się mylę?
Co do motorów, to przykład nie do porównania, bo te silniki nie widzą przebiegów > 100k.
Takie rozważania nie mają sensu, ani przełożenia na rzeczywistość.
Silnik 2l hondy mają ponad 200KM co daje ponad 100KM/1l pojemnosci - silniki mocno porzadane ze względu na moc i bezawaryjność.
Prosty przykład z motocykli, gdzie z 650 wyciąga się 125KM i obie opcje bez turbo.
Ja absolutnie nie widzę w silnikach 1.0 turbo itp tym bardziej, że to się chipuje do 150 i dalej jeździ bez problemu.
Trwałość jest wprost proporcjonalna do tego jak się dba o silnik.
Miałem 12 latniego escorta 1.6 zagazowany i przejechane 260k bez najmniejszej awarii...
Co do Hondy to ok, ale oni jeden silnik robią kilka lat. Chyba Honda zresztą nie ma szerokiego wachlarza silników dostępnych, czy się mylę?
Co do motorów, to przykład nie do porównania, bo te silniki nie widzą przebiegów > 100k.
- Bartek83
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:01
- Posiadane auto: Astra V HB radio R 4.0
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Tarnów
- Województwo: Małopolskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 13 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Co do wad na początku produkcji mój jest z 10.2015, ma 17k na liczniku i chodzi jak trzeba.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Bartek83 pisze:Co do wad na początku produkcji mój jest z 10.2015, ma 17k na liczniku i chodzi jak trzeba.
Nie, no nie wszystkie padają
Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: RE: Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Fuks pisze:Nie, no nie wszystkie padają
Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017
Oby..wlasnie RM2017 mam chociaz oby 2016 ani 2015 tez nie padaly
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: RE: Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
danrok pisze:Fuks pisze:Nie, no nie wszystkie padają
Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017
Oby..wlasnie RM2017 mam chociaz oby 2016 ani 2015 tez nie padaly
To jest tylko technologia, materiały, technika - na kogo ma paść to padnie
Trzeba być dobrej wiary, że akurat seria złych przypadków padnięcia się już wyczerpała
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Może tam jest gorzej rozwiązane chłodzenie? Albo jakiś dodatkowy element, który też się grzeje i panuje wyższa temperatura niż w pozostałych tłokach?marwisn pisze:Na pierwszym z jakiegoś powodu muszą być inne warunki pracy. Naprężenia, temperatura pracy. Jakiś dodatkowy czynnik który nie występuje na pozostałych.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeżeli to kwestia chłodzenia (źle zaprojektowany kanał w bloku) to wszyscy jesteśmy w grupie ryzyka.
Pierwszy jest od strony rozrządu.
Pierwszy jest od strony rozrządu.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Ciekawe czy pechowcy mieli styropian na grillu? Może jego pozbycie się minimalnie obniżałoby ryzyko? Z drugiej strony sterowanie termostatem jest tu czysto mechaniczne? Jeżeli nie to może już poprawili sterownik i ryzyko spadło?
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Segor pisze:Ciekawe czy pechowcy mieli styropian na grillu? Może jego pozbycie się minimalnie obniżałoby ryzyko? Z drugiej strony sterowanie termostatem jest tu czysto mechaniczne? Jeżeli nie to może już poprawili sterownik i ryzyko spadło?
Chodzi Ci o to żeby poprawić chłodzenie? Nie wiem czy to by coś poprawiło szczerze mówiąc przy sprawności benzyny ~35% poza tym RM2017 ma styropian na grillu też, a jeszcze nie było żadnego przypadku awarii. Stojąc chwilę w garażu włącza się wentylator chłodnicy, co nigdy w dieslu mi się nie zdażyło
Wydaje mi się, że 3 przypadki na forum to trochę mało żeby mówić o tym że wszyscy jesteśmy w grupie ryzyka szczególnie że po poprawkach w ASO nikomu usterka nie powróciła, a przebiegi są już po ponad 60tyś, to jest ciekawe
Nie ma co, lać i jeździć. Nie przejmować się, bo nie po to się kupuje nowe auto
- kzyhu1983
- Posty: 363
- Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko- Mazurskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Prawda w 100%...ganiać do oporu.
PS
A co do systemu chłodzenia to nie jest tak wcale kolorowo. Poczytajcie jak nasza Asterka ma rozwiązaną pompę wody i termostat. Nie jest to już oczywista mechanika (a szkoda...).
PS
A co do systemu chłodzenia to nie jest tak wcale kolorowo. Poczytajcie jak nasza Asterka ma rozwiązaną pompę wody i termostat. Nie jest to już oczywista mechanika (a szkoda...).
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Fuks pisze:Bartek83 pisze:Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017
Podejrzewam ze niewiele aut RM2017 ma ponad 20 tys przebiegu.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
O jakich przypadkach uszkodzenia tłoka piszecie?
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
SACZI pisze:O jakich przypadkach uszkodzenia tłoka piszecie?
Poszukaj na forum - oba opisane zostały m.in. w http://astra5klub.pl/ak-st-elite-b14xht-asteroid-grey-t188-60.html
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Jest to niepokojąca wiadomość, chociaż skala na razie niewielka.
Problemem może być brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
Ciekaw jestem co będzie się działo, jak silnik osiągnie 100-150kkm.
Problemem może być brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
Ciekaw jestem co będzie się działo, jak silnik osiągnie 100-150kkm.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Miejmy nadzieję że nic się nie będzie działo i do 200 objedziemy bez większych problemów ) przynajmniej część z nas co zamierza asterka jeździć dluzej:-))
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
SACZI pisze:Jest to niepokojąca wiadomość, chociaż skala na razie niewielka.
Problemem może być brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
Ciekaw jestem co będzie się działo, jak silnik osiągnie 100-150kkm.
A AJ nie miała turbo? Są już ludzie na forum z przebiegiem >60k i mają spokój póki co.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
danrok z tego co się orientuję to w AJ silniki miały pośredni wtrysk.
AK ma bezpośredni, a to wiele zmienia.
Dla Opla to rewolucja wręcz.
VW po 7 latach dopiero poprawił TSI i teraz jest ponoć względny spokój.
Pocieszające jest to, że Opel nie uchyla się od uznawania reklamacji, chociaż 3 przypadki (o których wiadomo) na 11 tys aut w PL to nie problem.
AK ma bezpośredni, a to wiele zmienia.
Dla Opla to rewolucja wręcz.
VW po 7 latach dopiero poprawił TSI i teraz jest ponoć względny spokój.
Pocieszające jest to, że Opel nie uchyla się od uznawania reklamacji, chociaż 3 przypadki (o których wiadomo) na 11 tys aut w PL to nie problem.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
danrok pisze:SACZI pisze:brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
A AJ nie miała turbo?
Oczywiście, że miała i to były najchętniej wybierane silniki, również z LPG.
Co do doświadczenia... już w AH były turbo-benzyny.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Wtrysk bezpośredni debiutuje w oplu właśnie w astrze K. Miejmy nadzieję, że GM odrobił lekcję i wyciągnął wnioski z potknięć VAG'a.
1.4 T z wtryskiem pośrednim to jedna z lepszych jednostek ostatnich lat. Szkoda, że nie zdecydowali się na montowanie jej w Astrze K (silnik dalej dostępny w AJ czy Mokka).
Mam nadzieje, że ta nowa konstrukcja będzie równie udana.
1.4 T z wtryskiem pośrednim to jedna z lepszych jednostek ostatnich lat. Szkoda, że nie zdecydowali się na montowanie jej w Astrze K (silnik dalej dostępny w AJ czy Mokka).
Mam nadzieje, że ta nowa konstrukcja będzie równie udana.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
pierszy wtrysk bezpośredni w Opel to debiut 2013 Opel Cascada,
potem Insiginia i Astra J silnik typu XHT
potem w 2014 SHT.
tak na marginesie.
potem Insiginia i Astra J silnik typu XHT
potem w 2014 SHT.
tak na marginesie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 paź 2016, 20:47
- Posiadane auto: ASTRA K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: KRK
- Województwo: MAŁOPOLSKIE
- Has thanked: 2 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
A 2.2 Direct 155 KM nie miał czasem bezpośredniego wtrysku? Chyba, że to nie był silnik opla...
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Silnik z Alfy Romeo 159 2,2 JTS ( moc w Gm 185 kucy)
Nie mylić z 2,2 EcoTec 147 kucy oznaczenie silnika Z 2,2 SE.
Była tez jednostka 1,9 JTS ( nie była montowana w Gm)
miały awaryjny rozrząd padały przepustnice i piły olej.
Alfa dostała za to silnik Holdena 3,2 V6.
Nie mylić w wspaniałym włoskim Busso 3,2 V6. ( wykończyły go normy Euro 4)
Nie mylić z 2,2 EcoTec 147 kucy oznaczenie silnika Z 2,2 SE.
Była tez jednostka 1,9 JTS ( nie była montowana w Gm)
miały awaryjny rozrząd padały przepustnice i piły olej.
Alfa dostała za to silnik Holdena 3,2 V6.
Nie mylić w wspaniałym włoskim Busso 3,2 V6. ( wykończyły go normy Euro 4)
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
marwisn pisze:Wtrysk bezpośredni debiutuje w oplu właśnie w astrze K. Miejmy nadzieję, że GM odrobił lekcję i wyciągnął wnioski z potknięć VAG'a.
W VAGu nie było problemem chyba wtryski, ale felerne smarowanie rozrządu chyba?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
w grupie VAG 1,4 TSI z autopsji Skoda padały:
rozrządy przez źle zaprojektowany napinacz
Pekanie tłoka wada materiałowa.
Pekanie głowicy przeciążenia termiczne.
Kompresory jednorazówki w 170 konnych 1,4 TSI.
Wycierające się krzywki wałków rozrządu.
Nagar na zaworach przez zubożenie AFR.
Pękające kolektory wydechowe i uszkodzenia uszczelek tego kolektora za wysokie EGT
rozrządy przez źle zaprojektowany napinacz
Pekanie tłoka wada materiałowa.
Pekanie głowicy przeciążenia termiczne.
Kompresory jednorazówki w 170 konnych 1,4 TSI.
Wycierające się krzywki wałków rozrządu.
Nagar na zaworach przez zubożenie AFR.
Pękające kolektory wydechowe i uszkodzenia uszczelek tego kolektora za wysokie EGT
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
dziadzia82, czyli tam wszystko się sypało!
Zapomniałeś dodać, że TSI chlały olej jak rodzimi żule jabole
Na poważnie, przy jakim przebiegu te usterki występowały?
Zapomniałeś dodać, że TSI chlały olej jak rodzimi żule jabole
Na poważnie, przy jakim przebiegu te usterki występowały?
- driven22
- Posty: 157
- Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
- Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
- Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wieliszew
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 18 times
Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne
Przecież wrzucałem Wam zdjęcia gniazd zaworowych TSI 1.4 122 KM po 70 tys km, zdjęcia rozłupanego tłoka itd. Gdyby tylko napinacz był źle zaprojektowany nie byłoby większego problemu. Bodajże 5 różnych napinaczy było od 2010 do 2016 r dla tego silnika, kilka wersji łańcucha rozrządu, oraz 2 rodzaje wariatora (nastawnik faz rozrządu- w tym miałem ten niby poprawiony a i tak dał d...y). Znam temat od podstaw bo miałem przygodę z tym silnikiem w zeszłym roku. Do maja 2016 r roku żadna modyfikacja 1.4 TSI 122 KM nie była prawidłowa- żadna ich zmiana w konstrukcji nie naprawiała problemu na zawsze. Po wymianie całego kompletu problem powracał z kolejnymi kilometrami. Dopiero modyfikacja silnika gdzie wprowadzono pasek rozrządu znacznie poprawiła trwałość jednostki, ale nagar zbiera się potężny w okolicach gniazd zaworowych i już przy 60-80 tys stopniowo czujemy "ubytek mocy". Każdy kto miał wymienianą głowice i w związku z tym pełne czyszczenie itd po montażu zawsze odczuwał znaczny "przyrost" mocy a to tak na prawdę był powrót do prawidłowej charakterystyki silnika. Ale już po kolejnych przejechanych tysiącach km znowu jakby koniki ubywały.
Ci którzy chcą zgłębić temat TSI zapraszam na forum OCP- tam są setki stron poświęconych problemach z tymi silnikami. Jeżeli mimo wszystko zdecydujecie się na TSI- przypominam ,że Skoda Auto Poland olewa klientów cieplutka stróżką. Jeżeli zaczną się jakieś problemy pod koniec gwarancji możecie mieć pewność, że serwis "nic nie będzie słyszał" niedobrego w silniku. Taka polityka firmy. m.in dlatego 2 tygodnie temu odebrałem Astrę (mimo że Skoda poprawiła silniki i dobrze mi się nią jeździło, to za lekceważenie klienta i zwykłe oszustwo z ich strony- nie dałem im zarobić). A tekst w ich pismie- że nigdy jeszcze Skoda Auto nie miała od klientów uwag na temat problemów z rozrządem, że nie było żadnych przypadków awarii potwierdzających jakieś wady w układzie rozrządu doprowadziła mnie do łez ). Co tu więcej komentować...
EDIT: SACZI 1.4 TSI caxa nie brały oleju, wręcz na krótkich dystansach znacząco podnosił się jego poziom przez przedostawanie się paliwa oraz często przy około 100 tys zaczynały mocniej lać wtryski.
Olej żłopały m.in 1.8 TSi przed modyfikacją pierścieni.
Ci którzy chcą zgłębić temat TSI zapraszam na forum OCP- tam są setki stron poświęconych problemach z tymi silnikami. Jeżeli mimo wszystko zdecydujecie się na TSI- przypominam ,że Skoda Auto Poland olewa klientów cieplutka stróżką. Jeżeli zaczną się jakieś problemy pod koniec gwarancji możecie mieć pewność, że serwis "nic nie będzie słyszał" niedobrego w silniku. Taka polityka firmy. m.in dlatego 2 tygodnie temu odebrałem Astrę (mimo że Skoda poprawiła silniki i dobrze mi się nią jeździło, to za lekceważenie klienta i zwykłe oszustwo z ich strony- nie dałem im zarobić). A tekst w ich pismie- że nigdy jeszcze Skoda Auto nie miała od klientów uwag na temat problemów z rozrządem, że nie było żadnych przypadków awarii potwierdzających jakieś wady w układzie rozrządu doprowadziła mnie do łez ). Co tu więcej komentować...
EDIT: SACZI 1.4 TSI caxa nie brały oleju, wręcz na krótkich dystansach znacząco podnosił się jego poziom przez przedostawanie się paliwa oraz często przy około 100 tys zaczynały mocniej lać wtryski.
Olej żłopały m.in 1.8 TSi przed modyfikacją pierścieni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości