Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: man1utek » 26 kwie 2017, 15:48

a co sądzicie o mojej konfiguracji autka - benzyniak 1,4 100KM? bez turbiny
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 15:57 przez man1utek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
remiem
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:08
Posiadane auto: Opel Astra V RM 2k17
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 47 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: remiem » 26 kwie 2017, 15:56

danrok pisze:A jak się przekłada mniejsza pojemność przy podobnej mocy na trwałość? W Oplu ja akurat posiadam 1.4 125KM, ale jak widzę 1.2 110KM, czy ewentualnie 130 to się zastanawiam ile to pojeździ. Tak samo czy 1.4 150KM nie będzie mniej trwały niż 125KM w Oplu?

Takie rozważania nie mają sensu, ani przełożenia na rzeczywistość.
Silnik 2l hondy mają ponad 200KM co daje ponad 100KM/1l pojemnosci - silniki mocno porzadane ze względu na moc i bezawaryjność.
Prosty przykład z motocykli, gdzie z 650 wyciąga się 125KM i obie opcje bez turbo.
Ja absolutnie nie widzę w silnikach 1.0 turbo itp tym bardziej, że to się chipuje do 150 i dalej jeździ bez problemu.
Trwałość jest wprost proporcjonalna do tego jak się dba o silnik.
Miałem 12 latniego escorta 1.6 zagazowany i przejechane 260k bez najmniejszej awarii...

man1utek pisze:a co sądzicie o mojej konfiguracji autka - benzyniak 1,4 100KM?

Prędzej Ci się samochód znudzi niż ten silnik się zajedzie...
Remi

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: man1utek » 26 kwie 2017, 15:59

o to dobrze wiedzieć, że na silniku polegać mogę :) dzięki

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: marwisn » 26 kwie 2017, 16:48

O tyle dziwne, że tak tłoki jakim pierścienie uszczelniające są takie same na każdym cylindrze.

Nie są przyporządkowane za każdym razem tak samo tylko taśmowo ładowane w silnik.

Na pierwszym z jakiegoś powodu muszą być inne warunki pracy. Naprężenia, temperatura pracy. Jakiś dodatkowy czynnik który nie występuje na pozostałych.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: danrok » 26 kwie 2017, 17:38

[quote="remiem"]
Takie rozważania nie mają sensu, ani przełożenia na rzeczywistość.
Silnik 2l hondy mają ponad 200KM co daje ponad 100KM/1l pojemnosci - silniki mocno porzadane ze względu na moc i bezawaryjność.
Prosty przykład z motocykli, gdzie z 650 wyciąga się 125KM i obie opcje bez turbo.
Ja absolutnie nie widzę w silnikach 1.0 turbo itp tym bardziej, że to się chipuje do 150 i dalej jeździ bez problemu.
Trwałość jest wprost proporcjonalna do tego jak się dba o silnik.
Miałem 12 latniego escorta 1.6 zagazowany i przejechane 260k bez najmniejszej awarii...

Co do Hondy to ok, ale oni jeden silnik robią kilka lat. Chyba Honda zresztą nie ma szerokiego wachlarza silników dostępnych, czy się mylę?

Co do motorów, to przykład nie do porównania, bo te silniki nie widzą przebiegów > 100k.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek83
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:01
Posiadane auto: Astra V HB radio R 4.0
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: Bartek83 » 26 kwie 2017, 17:44

Co do wad na początku produkcji mój jest z 10.2015, ma 17k na liczniku i chodzi jak trzeba.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: Fuks » 26 kwie 2017, 19:33

Bartek83 pisze:Co do wad na początku produkcji mój jest z 10.2015, ma 17k na liczniku i chodzi jak trzeba.

Nie, no nie wszystkie padają :)

Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: RE: Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: danrok » 26 kwie 2017, 20:31

Fuks pisze:Nie, no nie wszystkie padają :)

Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017


Oby..wlasnie RM2017 mam :) chociaz oby 2016 ani 2015 tez nie padaly :)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: RE: Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: pgrad » 26 kwie 2017, 20:47

danrok pisze:
Fuks pisze:Nie, no nie wszystkie padają :)

Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017


Oby..wlasnie RM2017 mam :) chociaz oby 2016 ani 2015 tez nie padaly :)


To jest tylko technologia, materiały, technika - na kogo ma paść to padnie
Trzeba być dobrej wiary, że akurat seria złych przypadków padnięcia się już wyczerpała
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: Segor » 26 kwie 2017, 20:55

marwisn pisze:Na pierwszym z jakiegoś powodu muszą być inne warunki pracy. Naprężenia, temperatura pracy. Jakiś dodatkowy czynnik który nie występuje na pozostałych.
Może tam jest gorzej rozwiązane chłodzenie? Albo jakiś dodatkowy element, który też się grzeje i panuje wyższa temperatura niż w pozostałych tłokach?
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: marwisn » 26 kwie 2017, 20:57

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeżeli to kwestia chłodzenia (źle zaprojektowany kanał w bloku) to wszyscy jesteśmy w grupie ryzyka.

Pierwszy jest od strony rozrządu.

IMG_0356.JPG
IMG_0356.JPG (129.36 KiB) Przejrzano 2095 razy
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: Segor » 26 kwie 2017, 21:18

Ciekawe czy pechowcy mieli styropian na grillu? Może jego pozbycie się minimalnie obniżałoby ryzyko? Z drugiej strony sterowanie termostatem jest tu czysto mechaniczne? Jeżeli nie to może już poprawili sterownik i ryzyko spadło?
Obrazek

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: danrok » 26 kwie 2017, 21:20

Segor pisze:Ciekawe czy pechowcy mieli styropian na grillu? Może jego pozbycie się minimalnie obniżałoby ryzyko? Z drugiej strony sterowanie termostatem jest tu czysto mechaniczne? Jeżeli nie to może już poprawili sterownik i ryzyko spadło?

Chodzi Ci o to żeby poprawić chłodzenie? Nie wiem czy to by coś poprawiło szczerze mówiąc przy sprawności benzyny ~35% :) poza tym RM2017 ma styropian na grillu też, a jeszcze nie było żadnego przypadku awarii. Stojąc chwilę w garażu włącza się wentylator chłodnicy, co nigdy w dieslu mi się nie zdażyło :P

Wydaje mi się, że 3 przypadki na forum to trochę mało żeby mówić o tym że wszyscy jesteśmy w grupie ryzyka :) szczególnie że po poprawkach w ASO nikomu usterka nie powróciła, a przebiegi są już po ponad 60tyś, to jest ciekawe :)

Nie ma co, lać i jeździć. Nie przejmować się, bo nie po to się kupuje nowe auto :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kzyhu1983
Klubowicz
Posty: 363
Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko- Mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: kzyhu1983 » 27 kwie 2017, 06:48

Prawda w 100%...ganiać do oporu.

PS
A co do systemu chłodzenia to nie jest tak wcale kolorowo. Poczytajcie jak nasza Asterka ma rozwiązaną pompę wody i termostat. Nie jest to już oczywista mechanika (a szkoda...).

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: petrolhead » 27 kwie 2017, 07:34

Fuks pisze:
Bartek83 pisze:Z tych 3 osób to chyba nie ma żadnego RM2017


Podejrzewam ze niewiele aut RM2017 ma ponad 20 tys przebiegu.

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: SACZI » 29 kwie 2017, 20:53

O jakich przypadkach uszkodzenia tłoka piszecie?
Obrazek

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: pgrad » 29 kwie 2017, 21:04

SACZI pisze:O jakich przypadkach uszkodzenia tłoka piszecie?


Poszukaj na forum - oba opisane zostały m.in. w http://astra5klub.pl/ak-st-elite-b14xht-asteroid-grey-t188-60.html
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: SACZI » 29 kwie 2017, 22:00

Jest to niepokojąca wiadomość, chociaż skala na razie niewielka.
Problemem może być brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
Ciekaw jestem co będzie się działo, jak silnik osiągnie 100-150kkm.
Obrazek

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: luxasek » 29 kwie 2017, 22:15

Miejmy nadzieję że nic się nie będzie działo i do 200 objedziemy bez większych problemów :)) przynajmniej część z nas co zamierza asterka jeździć dluzej:-))

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: danrok » 29 kwie 2017, 22:50

SACZI pisze:Jest to niepokojąca wiadomość, chociaż skala na razie niewielka.
Problemem może być brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.
Ciekaw jestem co będzie się działo, jak silnik osiągnie 100-150kkm.


A AJ nie miała turbo? :) Są już ludzie na forum z przebiegiem >60k i mają spokój póki co.
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: SACZI » 30 kwie 2017, 08:30

danrok z tego co się orientuję to w AJ silniki miały pośredni wtrysk.
AK ma bezpośredni, a to wiele zmienia.
Dla Opla to rewolucja wręcz.
VW po 7 latach dopiero poprawił TSI i teraz jest ponoć względny spokój.
Pocieszające jest to, że Opel nie uchyla się od uznawania reklamacji, chociaż 3 przypadki (o których wiadomo) na 11 tys aut w PL to nie problem.
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: kuba » 30 kwie 2017, 13:18

danrok pisze:
SACZI pisze:brak doświadczenia Opla w produkcji turbobenzyn no i te silniki to jednak świeżynki.


A AJ nie miała turbo? :)

Oczywiście, że miała i to były najchętniej wybierane silniki, również z LPG.
Co do doświadczenia... już w AH były turbo-benzyny.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: marwisn » 30 kwie 2017, 14:22

Wtrysk bezpośredni debiutuje w oplu właśnie w astrze K. Miejmy nadzieję, że GM odrobił lekcję i wyciągnął wnioski z potknięć VAG'a.

1.4 T z wtryskiem pośrednim to jedna z lepszych jednostek ostatnich lat. Szkoda, że nie zdecydowali się na montowanie jej w Astrze K (silnik dalej dostępny w AJ czy Mokka).

Mam nadzieje, że ta nowa konstrukcja będzie równie udana.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: dziadzia82 » 30 kwie 2017, 14:46

pierszy wtrysk bezpośredni w Opel to debiut 2013 Opel Cascada,
potem Insiginia i Astra J silnik typu XHT
potem w 2014 SHT.
tak na marginesie.
Obrazek

wawa21
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2016, 20:47
Posiadane auto: ASTRA K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2015
Miasto: KRK
Województwo: MAŁOPOLSKIE
Has thanked: 2 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: wawa21 » 30 kwie 2017, 16:23

A 2.2 Direct 155 KM nie miał czasem bezpośredniego wtrysku? Chyba, że to nie był silnik opla...

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: dziadzia82 » 30 kwie 2017, 17:09

Silnik z Alfy Romeo 159 2,2 JTS ( moc w Gm 185 kucy)
Nie mylić z 2,2 EcoTec 147 kucy oznaczenie silnika Z 2,2 SE.
Była tez jednostka 1,9 JTS ( nie była montowana w Gm)
miały awaryjny rozrząd padały przepustnice i piły olej.
Alfa dostała za to silnik Holdena 3,2 V6.
Nie mylić w wspaniałym włoskim Busso 3,2 V6. ( wykończyły go normy Euro 4)
Obrazek

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: danrok » 30 kwie 2017, 18:48

marwisn pisze:Wtrysk bezpośredni debiutuje w oplu właśnie w astrze K. Miejmy nadzieję, że GM odrobił lekcję i wyciągnął wnioski z potknięć VAG'a.


W VAGu nie było problemem chyba wtryski, ale felerne smarowanie rozrządu chyba?
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: dziadzia82 » 30 kwie 2017, 18:55

w grupie VAG 1,4 TSI z autopsji Skoda padały:
rozrządy przez źle zaprojektowany napinacz
Pekanie tłoka wada materiałowa.
Pekanie głowicy przeciążenia termiczne.
Kompresory jednorazówki w 170 konnych 1,4 TSI.
Wycierające się krzywki wałków rozrządu.
Nagar na zaworach przez zubożenie AFR.
Pękające kolektory wydechowe i uszkodzenia uszczelek tego kolektora za wysokie EGT
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: SACZI » 30 kwie 2017, 19:17

dziadzia82, czyli tam wszystko się sypało!
Zapomniałeś dodać, że TSI chlały olej jak rodzimi żule jabole ;)
Na poważnie, przy jakim przebiegu te usterki występowały?
Obrazek

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 18 times

Re: Trwałość silnika benzynowego kontra diesla - ogólne

Postautor: driven22 » 30 kwie 2017, 19:26

Przecież wrzucałem Wam zdjęcia gniazd zaworowych TSI 1.4 122 KM po 70 tys km, zdjęcia rozłupanego tłoka itd. Gdyby tylko napinacz był źle zaprojektowany nie byłoby większego problemu. Bodajże 5 różnych napinaczy było od 2010 do 2016 r dla tego silnika, kilka wersji łańcucha rozrządu, oraz 2 rodzaje wariatora (nastawnik faz rozrządu- w tym miałem ten niby poprawiony a i tak dał d...y). Znam temat od podstaw bo miałem przygodę z tym silnikiem w zeszłym roku. Do maja 2016 r roku żadna modyfikacja 1.4 TSI 122 KM nie była prawidłowa- żadna ich zmiana w konstrukcji nie naprawiała problemu na zawsze. Po wymianie całego kompletu problem powracał z kolejnymi kilometrami. Dopiero modyfikacja silnika gdzie wprowadzono pasek rozrządu znacznie poprawiła trwałość jednostki, ale nagar zbiera się potężny w okolicach gniazd zaworowych i już przy 60-80 tys stopniowo czujemy "ubytek mocy". Każdy kto miał wymienianą głowice i w związku z tym pełne czyszczenie itd po montażu zawsze odczuwał znaczny "przyrost" mocy a to tak na prawdę był powrót do prawidłowej charakterystyki silnika. Ale już po kolejnych przejechanych tysiącach km znowu jakby koniki ubywały.
Ci którzy chcą zgłębić temat TSI zapraszam na forum OCP- tam są setki stron poświęconych problemach z tymi silnikami. Jeżeli mimo wszystko zdecydujecie się na TSI- przypominam ,że Skoda Auto Poland olewa klientów cieplutka stróżką. Jeżeli zaczną się jakieś problemy pod koniec gwarancji możecie mieć pewność, że serwis "nic nie będzie słyszał" niedobrego w silniku. Taka polityka firmy. m.in dlatego 2 tygodnie temu odebrałem Astrę (mimo że Skoda poprawiła silniki i dobrze mi się nią jeździło, to za lekceważenie klienta i zwykłe oszustwo z ich strony- nie dałem im zarobić). A tekst w ich pismie- że nigdy jeszcze Skoda Auto nie miała od klientów uwag na temat problemów z rozrządem, że nie było żadnych przypadków awarii potwierdzających jakieś wady w układzie rozrządu doprowadziła mnie do łez ). Co tu więcej komentować...

EDIT: SACZI 1.4 TSI caxa nie brały oleju, wręcz na krótkich dystansach znacząco podnosił się jego poziom przez przedostawanie się paliwa oraz często przy około 100 tys zaczynały mocniej lać wtryski.
Olej żłopały m.in 1.8 TSi przed modyfikacją pierścieni.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: DiduS i 71 gości