1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 maja 2019, 19:31
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Sz-n
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
Budus pisze:proszę
Witam,
Widzę że rozmowa już od dawna nieaktywna ale nawiążę do tematu.
Z wykresu wynika że raczej bardziej niż do braku tego niecałego 1 konia mechanicznego trzeba by się czepić faktu że silnik nie rozwija mocy tak jak powinien wg danych producenta. Czuję z wrażeń z jazdy moim oplem że u mnie jest identycznie (patrząc na twój wykres).
Z obietnic wysokiego momentu obrotowego dostępnego już przy 1750 obr/min nici... Jest tam około 180Nm... Dopiero powyżej 3tyś obrotów jest jakaś rozsądna wartość momentu obrotowego i chwilę później pojawia się moc.
Dlatego z dołu te motory są takie słabe. Ani mocy ani momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Ciekawe czy to wina nowego ekologicznego oprogramowania czy jakiegoś feleru w sterowaniu doładowaniem - w dole zdecydowanie za mało dmucha.
Nie zwróciłbym uwagi na ten fakt gdyby nie przejażdżka dzisiaj seatem leonem 1.4 tsi 125km, gdzie auto rwie już od dołu całkiem fajnie...
Już zapomniałem jak latała moja poczciwa skodzinka również z 1.4 tsi z lekko podniesioną mocą, ale podniecenie osiągami opla było chyba zbyt optymistyczne. Mam wrażenie że auto się zamula i faktycznie u dołu jest jakby gorzej niż było.
Auto już raz było w serwisie o czym pisałem na forum, tyle że wtedy pojawił się komunikat o ograniczeniu mocy. Teraz nic.
Za jakiś niecały tysiąc km wymienię pierwszy olej i pojadę na hamownię sprawdzić jak to wygląda u mnie.
Dla zainteresowanych podaję link do skodziny (niestety mam tylko jeden filmik, drugi z próbą przyspieszenia z wyłączoynm esp gdzieś mi wcięło ale wynik był jeszcze lepszy):
https://www.youtube.com/watch?v=TeRpNRe396Q
Nie mam na razie chęci go jakoś katować i robić pomiary przyspieszeń przy 2 tyś przebiegu ale za jakiś czas (przebieg) na pewno wrzucę stosowny filmik. Obawiam się że skoda nie dała by się oplowi...
Pozdrawiam.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
Czy przycisk sport był wcisniety przy tescie na hamowni.
Wiem ze wg oficjalnych danych ten przycisk to tylko szybsza rekacja na gaz, ale sporo osób mowi ze jest duza roznica przy przyspieszaniu.
Wiem ze wg oficjalnych danych ten przycisk to tylko szybsza rekacja na gaz, ale sporo osób mowi ze jest duza roznica przy przyspieszaniu.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
Nie wiem
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 maja 2019, 19:31
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Sz-n
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
ToniEja pisze:Czy przycisk sport był wcisniety przy tescie na hamowni.
Wiem ze wg oficjalnych danych ten przycisk to tylko szybsza rekacja na gaz, ale sporo osób mowi ze jest duza roznica przy przyspieszaniu.
Nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Oferta jest tak samo sformułowana dla wersji wyposażonej z przycisk sport czy nie (dane dotyczące osiągów czy parametrów silnika). Idąc tym tokiem rozumowania to wersja pozbawiona tego przycisku powinna przez cały czas jeździć jak wersja z przyciskiem i to włączonym.
Przycisk sport nie zmienia parametrów silnika (mapy) tylko w skrócie skraca skok pedału gazu o połowę. Jest wrażenie że lepiej przyspiesza ale przy nie wciskaniu gazu do podłogi. Przy wciśnięciu gazu do podłogi obie wersje powinny przyspieszać tak samo.
Może tuner na hamowni nie cisnął gazu do podłogi od tak niskich obrotów tylko "dokulał" do czwartego biegu i zaczął dociskać np od 2500obr/min...
Pozdrawiam,
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
Moment jest funkcja mocy i obrotow, nie wazne jak dochodzisz do 2500 czy wciskasz szybko pedał czy wolno przzy danych obrotach powinna byc jakas moc a co za tym idzie tez momen.
Wiem ze opel twierdzi ze tylko sygnal nacisniecia na pedal jest inny, ale ciekawym byloby zobaczyc czy to jest prawda.
Wiem ze opel twierdzi ze tylko sygnal nacisniecia na pedal jest inny, ale ciekawym byloby zobaczyc czy to jest prawda.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 maja 2019, 19:31
- Posiadane auto: Opel Astra K HB
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Sz-n
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.6 200HP rożne dane techniczne silnika B16SHT
ToniEja pisze:Moment jest funkcja mocy i obrotow, nie wazne jak dochodzisz do 2500 czy wciskasz szybko pedał czy wolno przzy danych obrotach powinna byc jakas moc a co za tym idzie tez momen.
Wiem ze opel twierdzi ze tylko sygnal nacisniecia na pedal jest inny, ale ciekawym byloby zobaczyc czy to jest prawda.
Producent podaje maksymalne wartości zarówno mocy jak i momentu obrotowego więc tylko przy maksymalnym obciążeniu silnika masz szansę uzyskać takie parametry. Jeżeli przeprowadzisz pomiar na hamowni przy wciśniętym pedale gazu do połowy to uzyskasz odpowiednio gorsze wyniki. Zatem sam sposób przeprowadzenia pomiaru ma kluczowe znaczenie.
Tryb sport faktycznie pomaga do lekko zrywniejszej miejskiej jazdy - w leoniku można było go włączyć i też autko fajnie reaguje na gaz. Nie to co mój "mułek":) Do chwilowych przyspieszeń gdzie nie musisz rozpędzać się do dużych prędkości tylko lekko zwinnie przyspieszyć aby się gdzieś wcisnąć to 125 koni w leonie jest zwinniejsze niż 200km w mojej astrze... Ale wiadomo - mniejsze turbo też robi swoje...
Wracając do tematu. Ja mam w swoim oplu już "nowszy" silnik D16SHT gdzie już dane producenta dotyczące osiąganej mocy są inne, w ofercie mam podane parametry starego silnika... A pomiar jaki mam zamiar wykonać za jakiś czas zweryfikuje ich realność.
W teorii powinno być jak niżej:
https://www.automobile-catalog.com/curve/2018/2745965/opel_astra_1_6_direct_injection_turbo_200.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości